Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • D55

    aktív tag

    Sziasztok, most cseréltem termosztátot a 7gen Civic-emben (ES5/D16W7). A hűtővízet ugye előtte leengedtem, hogy ne folyjon ki a termosztátház szétszedésénél a fele. Visszatöltöttem hidegen amennyi ment a hűtőbe, majd járó motornál, de még termosztát nyitás előtt (bár úgy láttam van egy kis 1-2 mm-es állandó áteresztő lyuk rajta, talán pont a gyors légtelenítés érdekében?), 30-40 fokos vízhőfok körül tudtam egy keveset rátölteni. Kb. vissza is ment az a mennyiség, ami lejött ha jól láttam (a leeresztés és átszűrés közbeni veszteségek miatt ugye egy kis desztvízzel tettem hozzá).

    Utána viszont már nem mertem a hűtő sapkáját nyitvahagyni, mert hiába írja a gyári javítási kézikönyv, hogy úgy kell légteleníteni, korábban egyszer próbáltam már (akkor az alapjárati motornál bontottam csak meg a rendszert) és úgy elkezdte kitolni a vizet egy idő után, mint egy szökőkút (na azért nem úgy, mint amikor hengerfejes egy motor és belesürít / robban a víztérbe, de azért bugyogott kifelé rendesen).

    Természetesen a fűtést is megjárattam aztán, meg mentem az autóval, hibátlannak tűnik minden eddig és még ránézek majd a hűtőre, hogy meddig van, ha jól lehűlt.

    A kérdésem az lenne, hogy tapasztalataitok szerint van -e annyi önlégtelenítő képessége a rendszernek, hogy a kiegyenlítőtartály felé megoldja magának és nyugodt lehetek ha párszor még ránézek és rátöltök ha kell (a hűtőnél és a kigyenlítőnél is, ahol épp hiányzik), vagy azért egy ekkora megbontás után mindenképp még kéne inkább nyitott sapkával jó forrón járatni és bugyogtatni, ahogyan a gyártó írja?

    Illetve gondolkozom még a fagyálló cseréjén is egy, a mainál nyugodtabb és kevésbé esős hétvégén, ez ügyben kérdezném még, hogy mehet bele a manapság elterjedt és sokak által gondolkodás nélkül használt rózsaszín G12/G13, vagy van olyan speciális jellemzője a hűtőrendszernek, ami miatt csak a gyári türkízkék Honda Type II vagy ezzel azonos összetételű a megfelelő (ez van benne jelenleg)?

    [ Szerkesztve ]

  • D55

    aktív tag

    válasz Rp526 #70372 üzenetére

    Szia, nekem eddig az nagyon bevált, hogy a honda-europe.epc-data.com-on kikerestem azt a kivitelt ami biztosan az enyém, majd a robbantott ábrákról ami épp kellett (OEM számot és az alapján akár már utángyártott alkatrészt is). Volt olyan eset is, amikor pl. webshopok ez alapján egy alkatrészt tévesen 5 és 6gen Civichez írtak, de bátor voltam és azt rendeltem és a végén passzolt is hibátlanul.

  • D55

    aktív tag

    Szép, ha már egy Hondánál ekkora bajok vannak a mifelénk teljesen elborult mód kötelező túlelektronikázás/elektromosítás miatt, akkor vajon milyen lehet most pl. egy új francia csoda? :C

    És akkor megy közben a jajveszékelés, hogy úristen már megint nőtt az autók átlagéletkora, hát mi lesz itt? Látszik egyesek még nem értik ezt. Nagyon nem értik. Az lesz, hogy 5 év múlva, ha így folytatjuk, akkor egy megkímélt 20 éves autó lesz 20 millió, miközben az 1 éve a szalonban álló új autókért már nem is te fizetsz majd, hanem még te kapsz pénzt is mellé ha végre ajándékba elviszed, csak hogy ne foglalja tovább ott az értékes helyet.

  • D55

    aktív tag

    válasz Ed3r_X_ #70570 üzenetére

    NLA (első 3 karakter) amúgy a gyárat üzemeltető cég vagy leányvállalat azonosítója, a GE az már a City modellkódja lesz (+az utána következő számok is még a modellkód részei, az első elvileg a motort, a második a váltót, a harmadik pedig a felszereltségi szintet jelöli). Ezek után szokott még két szám lenni, az már nem ugrik be mi (vagyis lehet a gyártási év talán?), de utána van még egy betű középen is, az a pontos gyáregység jelölése, nekem pl. a Civicnél S=Suzuka. Ezek után még egy szám van, ami valami szériaazonosító, majd a maradék már a sorozatszám, hogy hányadikként gurult le a gyártósorról :D

  • D55

    aktív tag

    válasz tboy93 #70932 üzenetére

    Meg ha olyan elbaszott kartergáz szelep van rajta, mint a 7gen-eken... Nekem eszegetett 2-2,5dl/1000km-t a D16W7, aztán amikor tisztogattam a szelepen, akkor ez fél évig picit csökkent, majd újra felment (és ugye látszott is mindig egy kis tócsa a szívócső elágazásánál, ahová a szelep kivezetése torkollik). Végül a legutolsó ilyen tisztítási kísérletnél sikerült beletörnöm a blokk oldalába, mert műanyag...

    Poén amúgy, hogy a "PCV valve broken off" kifejezésre csak Hondás fórumokat hoz a Google, holott más márkáknál is van akár pont ugyanilyen műanyag szelep, de valószínűleg csak Hondásokat tud ilyen baleset érni, mert amíg más csak szimplán karbantartja és használja az autóit, addig mi sokkal gondosabban törődünk velük:C

    Ideiglenesen emiatt egy tűzálló benzincsővel visszavezettem a szívórendszer légköri oldalára, mert ugye szelep nélkül nem volt ami korlátozza a vákuum szívóerejét. Így viszont járó motornál a légköri oldal áramlása már elég is volt ahhoz, hogy ugyanúgy befelé menjenek a gázok, ne pedig a szabad levegőbe (mert azért ne legyen már Trabant illata egy Hondának). Amíg ez volt, addig kb. le is feleződött vagy még annál is kevesebb lett az olajfogyasztás, de aztán közeledett a műszaki vizsga, gondoltam had ne kelljen már megmagyarázni nekik ha kiszúrnák a fél motorteret átívelő plusz csövet, hogy környezetvédelmi szempontból már pedig ez is ugyanolyan jó, meg azt mondják amúgy sem árt egy kicsit azért szívni onnan kifelé a gázokat (a természetes kiszellőzésen felül), mert anélkül hamarabb tönkremehet kémiai kölcsönhatások miatt az olajtöltet. Rendeltem hát bele Lengyelországból (ott volt a legközelebb) gyári új szelepet, de mondanom sem kell, azzal együtt vissza is tért az eredeti olajfogyasztási mérték :((

    [ Szerkesztve ]

  • D55

    aktív tag

    válasz tboy93 #70950 üzenetére

    Kár, hogy ezt már ilyen esetlen lufi formára vették a többi akkori autóhoz hasonlóan (holott a 7gen sedant előtte még nem merték elbuszosítani, hanem megtarthatta a béka örökségét designban), mert amúgy nem lehet rossz, elvileg R blokkos i-VTEC az a motor is, mint az 1.8-asok, illetve a 2 literes 8gen Accordoké (nem mintha az L blokkosokról bármi rosszat mondanának a Jazz tulajok, de azért az mégis eredendően egy Jazz motor, na :D) , plusz ez még megtartotta hátul is a kettős-keresztlengőkaros futóművet az UFO kasztnis tesvéreivel ellentétben, gyakorlatilag ugyanaz a felállás így, mint a 7genben / DC Integrákban / 10-11 genben.

    És egyébként annyit hozzá is tennék, hogy hiába siratták akkoriban a 6gen után annyira az elöl-hátul kettőskeresztet, még ez a vegyesfelvágott sem volt közel sem rossz utána, nekem jó gumikkal az ES5 is úgy fordul be bárhol, bármekkora sebességgel, hogy mindig félek, nehogy túl rutinszerűen rászokjak a jóságára és véletlenül egyszer valamelyik tohonya céges kisteherrel vállaljak be egy ilyen lendületes manővert :U

    [ Szerkesztve ]

  • D55

    aktív tag

    válasz tboy93 #70953 üzenetére

    Jó, egy Accord azért az egy Accord, még Jézus is azzal járt :DDD

  • D55

    aktív tag

    válasz lazac_ #70958 üzenetére

    Úgy kell, hogy a tartályba töltögess mindig utána, nehogy a szint alá kerüljön, a légtelenítő szelepen pedig legyen egy lehetőleg átlátszó cső, aminek a vége egy leeresztő flakon aljára érjen amiben szintén van egy kis folyadék (hogy az első pár adag leeresztése után mikor már a csőből kinyomta, akkor levegőt utána már azon keresztül se tudjon véletlenül visszaszívni, max folyadékot). A pedált tartsa lenyomva valaki vagy ülés totál előrehúz + mosókefe odaszorít (én így oldottam meg egyedül :C), aztán légtelenítő csavar kinyit, a munkahengert visszatolja a kinyomóvilla, buborék/folyadék ekkor jön egy adagot kifelé a csövön, aztán légtelenítő csavar visszazár, PEDÁL ÓVATOSAN FELHÚZ (ekkor fog beszívni a kiegyenlítőből egy friss adag folyadékot mindig, kb. félúton kell vigyázni vele, mert akkor elkezdi hirtelen már a kuplungszerkezet is lökni felfelé és nem jó ha megszalad, nehogy nagyot szürcsöljön a tartályból), majd pedál ismét benyom / odaszorít és ezt ismételgetni amíg a leeresztő flakonba már mondjuk olyan 1,5-2dl lefolyt.

    Civicnél (7gen) nekem így sima ügy volt, City-t/Jazzt nem ismerem közelről, de gondolom ott is ugyanígy külön van teljesen a fékhidraulikától (máskülönben ugye ahhoz nem nyúlunk mi halandók! :U )

    [ Szerkesztve ]

  • D55

    aktív tag

    Szerintem benne van azért erősen a helyi (német, francia, stb..) lobbi is sajnos... Eleve az EU kb. tudvalévően nagyrészt az ők és más szektorok hasonló európai gigacégeinek a kiszolgálására jött létre és akkor meg kell nézni a különböző viszonyokat amik mostanában jellemzőek. Egyrészt nagyon versenyképesek lettek a 90-es évek óta a japán, majd a 2000-es, 2010-es években már a koreai gyártók is, indítéknak ez bőségesen elég, aztán pedig kapóra jön, hogy azokon a tájakon az öntöltő hibrideket ugyan szeretik, de a hálózatról töltős elektromos járműveket nagyon nehezen fogadja el a társadalom, főként a fukusimai katasztrófa óta. Tehát itt eleve van egy jól támadható pontjuk, mert a számukra hazai piacokon sokkal kevésbé hangsúlyosak az EV-k, illetve az USA piaca sem ennyire szigorú egyelőre, szóval ide Európába kell külön fejleszteniük nekünk, ha bent akarnak maradni az egyre élhetetlenebbül szabályzott piacon. Miközben a németek meg persze áttolták a szintetikus üzemanyagos kiskapujukat, aminél én tartok tőle, hogy kb. egyet fog jelenteni azzal, hogy 2035 után akár a rettenetesen mocskos CR dieseleiket is kisujjból tolhatják majd tovább az arcunkba a papíron CO2 semleges üzemanyagukkal, miközben a távolabbi konkurencia meg majd nem fog tudni papíron már semminek sem megfelelni, bármennyire is töri magát. Ez persze a legrosszabb verzió, amit szimplán akár egy józanabb szeleket hozó jövő évi EP választási eredmény is simán semlegesíthet, de a jelenlegi folyamatokat és a CO2 problémával való riogatás által minden más kritikus szempontot kivakító politikai törekvések hétköznapokban is már mindenhol szembejövő sikereit látva azért igen aggasztónak tűnik jelenleg helyzet. És senki se értsen félre, nem vitatom én a globális felmelegedést, sem hogy 50-100 év múlva milyen súlyos változásokat idézhet ez elő a környezetünkben, sem azt, hogy 5-10%-ot biztos tényleg kitesz ebből az egyéni közlekedés kipufogógázkibocsájtása, de az nagyon nem tetszik, hogy a még meg sem született unokáink kedvéért próbálkozunk olyan szélsőséges változásokat rendkívül rövid idő alatt rákényszeríteni a társadalomra, amik totálisan fenntarthatatlannak tűnnek a jelenlegi gazdasági realitások figyelembevételével és akkor még ki is rajzolódik közben, hogy azért bizony nagyon is lehetnek ennek mellette hihetetlen mértékű haszonélvezői a létrejövő szabályozások ordító elhajlásai (lásd pl. még az aránytalan tömegképletet a CO2 kvótáknál, ami miatt lehetőleg minden EV-t igyekeznek 3,4t köré felhízlalni - ezért kell a tohonya SUV kialakításba belebolondítani az embereket - és akkor bőven lehet mellettük a 6L-es V10 TDI-ket változatlan formában büntetlenül értékesíteni, miközben egy japán gyártó meg a 4L fogyasztású, 900 kilos kisautójával már kapja is a büntit ha idehozna ilyet) miatt... :U

    [ Szerkesztve ]

  • D55

    aktív tag

    Az ilyen kacsintások vége aztán az, mint amikor pl. az egykori főnököm a zuhogó esőben ázva (be akart valamit hosszú cuccot rakni a támlát lehajtva) a 30 milliós BMW-jének a hátsó ülésének széteső támladarabjait vagdosta a földhöz k***aanyázva, hogy "nézd meg azt az utolsó német **st, komolyan mondom amióta eladtam a Hondámat, azóta egyetlen olyan autót nem tudtak nekem adni a pénzemért, amivel ne lenne minden nap valami felfoghatatlan probléma" :C

    Viccen kívül van az a réteg bőven, akik ha kacsintgatnak is, tudják mivel járnak végül mindig jól :K Lásd a japánok által uralt amerikai piac. Ha nem lenne itt Európában ennyire mérgezve, hülyeségekkel kábítva és egyfolytában pofátlanul megfejve az autós kultúra, akkor az emberek fele itt is Accordokkal és Camry-kkel járna, de rosszabb esetben is Civic-ekkel és Corollákkal.

    [ Szerkesztve ]

  • D55

    aktív tag

    válasz Qru #71004 üzenetére

    De amúgy ez csak az egyedi szín + felszereltség kombó esetén van, vagy akkor is akadékoskodhatnak, ha odarakod a pultra a szalonban álló valamelyik autó vételárát és közlöd, hogy akkor azt te most vinnéd is?

    (Nem aktuális a dolog, de ha bármikor véletlenül egy párszáz millió minden előjel nélkül az ölembe hullana, akkor viszont még aznap rohangálós autónak mindenképp venni akarnék egy Type-R-t és akárhányszor ilyen rémtörténeteket olvasok, mindig ideges leszek, hogy nehogy gond legyen ha ez esetleg tényleg bekövetkezik :C )

  • D55

    aktív tag

    válasz Avicularia #71028 üzenetére

    Mert a most futó Civic-et a valaha készült legjobb vezetési élményt nyújtó hybrid-nek kiálltották ki, szerintem azért. Ha pár nulla lenne még pluszba a bankszámlám egyenlegének a végén, akkor gondolkodás nélkül bespájzolnék én is pár darabot akár csak "jól jöhet még egyszer" tárgyként is. Ettől függetlenül szélesebb viszonylatban, a teljes autópiacra vetítve nagyon is várható az összeomlás és mondok a Qru által linkeltnél is durvábbat: akinek sok pénze van, azok közül is sokan azért vesznek mostanában autót, mert a jövőben már nem fognak kapni olyat, ami megfelel a műszaki elvárásaiknak. Ezt nem egy gazdagabb/sikeresebb vállalkozó ismerősöm ecsetelgette már nekem, egyikőjük egy Mustangot vett kapkodva emiatt pár éve (valamit a V8-as motorokkal variáltak akkor), most meg épp egy T6-os Multivant mutogatott egy másik, hogy az utolsó darabok közül még lecsapott egyre, mert a T7 már nem az igazi. És ugye ha mondjuk Mustangból nem is, de T5-T6-ból pont van ennek az ismerősömnek a cégénél is még jópár darab és feltételezem azokat sem tervezi akkor már mindenáron lecserélni amíg jól teszik a dolgukat.

    Azt kell megérteni itt, hogy volt a világon egy gazdaságilag nagyon gördülékeny évtized, amikor a korábbi gazdasági válság fájdalmas tanulságaiból okulva mind a cégek, mind a lakosság igyekezett hitelek helyett inkább a felhalmozás / tartalékolás felé hajlani. Erre aztán valószínűleg a 2010-es évek végén már kellő számú élelmes gazdasági szereplő szeme csillanhatott fel és elkezdtek eleinte a klímaváltozás témáját megragadva, aztán pedig a chiphiány, majd a háború ürügyeit hangoztatva pofátlanabbnál pofátlanabb áremeléseket végrehajtani, kialakítva ezzel egy csendes kartellkörnyezetet a legtöbb szektorban. Rövidtávon sokaknak akár az évszázad üzletei lehettek ezek, viszont semmi sem tart örökké, az embereknek mára elkezdett elfogyni a pénze és mint mondtam a kifutószériáknál eleve nagyban erősíthette a keresletet a klímaszabályozások + itt mellé még az EU-s túlszabályozási mánia miatti, a vásárlók számára nemkívánatos műszaki megoldások felé való elmozdulás is. Nem adok én sem már sok időt mindezekután annak, amikor végül szembe lesznek kénytelenek nézni a hosszútávú következményekkel is. Remélhetőleg egy időre ez majd aztán ismét a józanabbul gondolkodó gyártók malmára fogja hajtani a vizet és a piacilag rendkívül káros szabályozásokat is bízom benne, hogy kellőképp visszafújja majd valahogy azoknak a szemébe, akik ilyeneket politikai vonalon támogattak...

  • D55

    aktív tag

    válasz Kurfürst #71810 üzenetére

    Szia, a 7. generációs 2001-es évjáratú Civic-em esetén volt ugyanilyen probléma. Akkor jelentkezett, amikor a motor már kezdett kicsit bemelegedni, de a váltó még nem. Nálam a kinyomócsapágy vagy a lendkerékben lévő (tehát a váltóhoz nem kellett nyúlni) nyelestengely támasztócsapágy okozta. Mindkettőt cserélték, mindkettő szét volt már, utána megszűnt a jelenség.

    Egyébként én előzetesen úgy tudtam sikerrel megbizonyosodni az okáról, hogy amikor csinálta, akkor rátettem a fülemet a váltókarra és hallottam, hogy a kuplung kinyomása után is forog enyhén tovább a váltóm, nem áll meg teljesen (amikor meg nem csinálja, akkor meg 1-2 másodpercen belül elhallgat). Erre az a magyarázat, hogy ha valamelyik csapágy szorul, akkor megfelelő kiemelés ellenére is átmehet azon keresztül némi forgatónyomaték a behajtási oldalra, olyankor pedig az álló, akár konkrétan lefékezett kerekekhez kapcsolt, így szintén álló szinkrongyűrű nem tud normálisan a forgatónyomaték erejének kitett tengelyre rákapni (vagy pont fordítva), ezért akad meg a kar, és ugyanezért segíthet esetleg, ha lelépsz ilyenkor a fékről és hagyod az autót meggurulni. Más fokozatban viszont azért nincs feltűnő probléma ilyenkor (maximum néha 1-1 reccsenés a gyorsabb váltásoknál), mert ott egyszerűbb a helyzet, ha mindkét szinkronizálandó tengely mozgásban van, így hamarabb egymásba tudnak véletlenszerűen is találni.

    Persze egyébként ha végiggondolom, akkor hidraulika probléma is okozhat végeredményében ugyanilyen jelenséget. Annak idején én próbáltam ezt is kifigyelni, kizárni, de a pontos módszer most nem ugrik be. Viszont olyasmi rémlik, hogy azt kell valahogy figyelni, hogy a sokáig a pedálnál fogva kinyomva tartott kuplung magától elmozdul -e. Illetve érdemes arról is meggyőződni, hogy a kiemelés teljes mértékű -e. Ennél ha jól emlékszem szintén lehet fülelni a váltókaron át, hogy a pedál kinyomása után elhallgat -e a váltó, illetve ha fokozatba húzod lefékezett kerekekkel (ezzel a váltót is lefékezed egész a kuplungtárcsáig visszamenőleg), akkor utána újra üresbe visszahúzva megszólal -e ismét (mert akkor valószínűleg a kiemelés nem okés, ugyanis a csapágyak szorulása nálam ilyenkor az álló szerkezet tehetetlenségét már nem volt képes legyőzni és újra megmozdítani azt önmagában a tárcsával - lendkerékkel való rendes tengelykapcsolás nélkül).

    [ Szerkesztve ]

  • D55

    aktív tag

    Tényleg, ha már itt tartunk, szerintetek egy D-s motornál évi 1-2dl hűtőfolyadék eltűnése normális, szimplán kipárologhat annyi a rendszerből, vagy kezdjek el mély levegőket venni?

    Folyásnyom nincs sehol, bár hozzáteszem, hogy a jelenség észlelése előtti időszakban több alkalommal is volt folyadék leeresztéssel - újratöltéssel járó beavatkozás és ugyan ezekhez képest hónapok teltek el már, de a javítási kézikönyben leírt primitív légtelenítési eljárást - hűtősapka félállásban nyitva és fél órán keresztül bugyog ki a forró cucc, mint egy gejzírből - nem végeztem el, hanem helyette néhány napig figyeltem a szintet és ha akkor csökkent még, akkor töltöttem rá. Lehet, hogy ennek ellenére hónapokig képes volt valahol még maradni buborék?

  • D55

    aktív tag

    válasz Micsurin #72052 üzenetére

    A hátsó lökhárító oldalsó felfogatásánál nézd meg a csücskénél, valamiért a korabeli Hondák (Jazz, Civic, Stream, szinte mindnél kiszúrtam eddig amit kíváncsiságból megnéztem) legtöbbjénél ott szokott előjönni probléma. Van egy olyan tippem amúgy, hogy kapnak hátulról egy koccot, a lökhárítón nem is látszik vagy eltüntetik szépen, de a felfogatásnál meg festék esetleg lepattan és onnantól már megnyílt a támadási felület...

    A sajátomról konkrétan tudom, hogy ez lehetett, de ha megnyugtat, az ráadásul Japánban készült (papírforma szerint szarabb acél alapanyag, mint az európai gyártásban használtak). Mégis simán meg lehetett fogni amikor már elkezdett látszani kívül egy pár cm-es részen, pedig állítólag még új korában volt megkoccolva, hozzám meg már majd 20 évesen került.

    Amit én hallottam, hogy pont ennél a generációnál kezdtek el már valami jobb féle korrózióvédő kezelést - valami cinkfürdő asszem - alkalmazni a gyártás során, ezért közel sem tud annyira váratlanul tragikus helyzet előállni, mint az egyébként sok más téren rettenetesen irigylésreméltóan utólérhetetlen 5. és 6. generációs elődök esetén. Nem tudom, hogy ez akkor már járhatott -e a Jazz-eknek is, vagy esetleg ott azért ijesztőbb a kép, mert az alsóbb kategóriát képviselve kimaradt ebből, de szerintem sokan vannak itt akiknek van a korabeli GD-s modellekből, majd esetleg mondanak valamit ők is.

    Hozzáteszem pár éve amikor nagyon felhype-olták azokat a köztudatban, mint a valaha volt legproblémamentesebb használtautókat, én még nem hallottam ott sem ilyen problémákról.

    Szerk: Meg még az ajtók alját kell nézni, nálam ott is megindult kicsit a kifolyók vonalában, de bevallom férfiasan mivel a belső oldalon van, ezért azt lusta voltam annak idején rendesen alapozva meg színre megcsinálni, csak egy kis Korantot taknyoltam rá a rozsdaréteg durva lecsiszolgatása után, de már az elég volt, hogy ne szaladjon sehová sem tovább (több, mint 3 éve, azóta sem kellett még újra hozzányúlni).

    [ Szerkesztve ]

  • D55

    aktív tag

    válasz Micsurin #72058 üzenetére

    Jajj, ez itt nálunk is annyira veszélyes történet, mint Toyotáéknál a Corolláknál? :F
    Mert nekem viszont ilyen van sajnos :O

    [ Szerkesztve ]

  • D55

    aktív tag

    Esetleg https://www.epc-data.com/ vagy más hasonló oldalon alvázszám alapján érdemes nézelődni a rajzokon, engem a sajátommal még sosem vitt félre, ellenben olyan már nem egyszer volt, hogy így lettek meg olyan dolgok amikre a webshopok keresője önmagában ugyanígy teljesen használhatatlannak bizonyult. Ellenben ha már meg van így az alkatrész OEM száma, utána arra sok webshop már egyből helyesen hoz mindenféle utángyártottat is!

  • D55

    aktív tag

    válasz Micsurin #72068 üzenetére

    Nekem amúgy ES5, ami az EP és EU sorozat sedan tesója Japánból, de a padlólemez és a futómű a többi belsőséggel együtt kb. szinte tök ugyanaz, designban van lényegi eltérés csak ugye. De épp ezért nem vagyok egészen nyugodt, ha a probléma általános jellegű és nem csak _bizonyos úgy sikerült_ rohasztógyűrűk amik tényleg funkcionálisan is ellátják a kedves szerepüket, hanem az összes :U

    [ Szerkesztve ]

  • D55

    aktív tag

    válasz Micsurin #72099 üzenetére

    Hm... Lehet benéztem valamit, de 7gen Civicről van szó ugye? Mert nekem úgy rémlik az enyémben egy körkeresztmetszetű, tartósan nem deformálódó gumitömítéssel ellátva találkozott a fojtószelepház oldalán lévő kivágásokkal, plusz ott fordul egy fűtő vízkör is amit szintén az a gumitömítés határol körbe. Maga a komplett fojtószelepház meg nálam megint csak a szívótorokra is egy gumitömítéssel csatlakozik...

    (Az EGR-nél meg a gyári megoldás egy érdekes, fémes-hálós valami és eléggé foszlik szétszedésnél, előszőr RTV szilikon tömítőpasztával raktam vissza, majd beszereztem hozzá biztos-ami-biztos egy eredeti gyári új tömítést)

  • D55

    aktív tag

    válasz Micsurin #72101 üzenetére

    Ok, akkor egyről beszélünk. Én úgy emlékszem visszaraktam annak idején. Elvileg nem volt vele semmi gondom utána, de azért lehet akkor majd ránézek így pár év elteltével, hogy van -e bármi nyoma akár kívül, akár belül esetleg fagyállónak, mert az mondjuk tényleg riasztó gondolat, hogy ott a nyomás alatti vízkör a vákuum alatti légjáratok mellett pár mm-rel...

  • D55

    aktív tag

    Lehet, hogy a gyűrűknél eszi és kitörölték a hibakódokat, de ha jópár napig nem volt semmi (bár asszem alapjárat ingadozást már említettél kezdésnek...) és addig az olajad sem fogyott feltűnően (gyűrűs zabálásnál azt hiszem hideg motornál van már kék füst sokszor), akkor két másik enyhébb lehetőséget még nem zárnék ki:
    - Szelepszár szimering (hosszú, intenzív motorfék után kettes-hármasban 2000-2500 körüli fordulatra visszaesés után hirtelen padlózd le, valaki nézze mögötted, hogy jön -e olyankor nagy kék füst)
    - Kartergáz szelep (alsó cső végén, ahol a blokk hátuljába csatlakozik). Ha lehúzod a csövet és nem csak 1-2 csepp olaj jön belőle, hanem rendesen folyik, akkor lehet ez is bűnös. Eleve szar konstrukció ami a miénkben van, egy új gyári is átenged valamennyit a tapasztalataim szerint: amikor én vártam az új szelepet és addig ideiglenesen szelep nélkül a szívórendszer vákuum alatti szakasza helyett átkötöttem az atmoszferikus oldalra a rezonátor elé (hogy ami kijön gáz azt ne engedje ki a levegőbe, de ne szívja nagy erővel), akkor nekem a 2-3dl/1000km-es olajfogyasztásom arra az időre teljesen megszűnt, majd az új szelep beépítése után rögtön visszatért egy 1-1,5dl körüli...

    [ Szerkesztve ]

  • D55

    aktív tag

    válasz Micsurin #72115 üzenetére

    "Ez nem eleve igencsak megnövekedett karternyomást feltételezne?"

    Nem. Itt a szívóoldali vákuum szívja a kartergázt alulról (a szívótorok fojtószelep alatti szakaszára). Lent a cső blokk (karter) oldali végénél van egy szelep, ami eleve csak vákuumra nyit, hogy fordított nyomás ne alakulhasson ki, plusz ha jól rémlik valami visszaégés ellen is véd, ezen felül viszont túl nagy vákuumnál vissza kell zárnia, hogy ne szívhasson fel olajat. Na ez a funkciója tud gyakran bajos lenni, amin vagy segít egy kis tisztítás, vagy nem. Azt mondják akkor jó, ha megrázva szép szabadon zörög benne a membrán.

    Amit mindenképp javaslok, hogy ne jéghideg motornál próbáld meg kiszedni a gumiperselyből ami a blokkban tartja, mert nem fog kijönni, ellenben te is foghatod majd a fejedet, hogy a "motorblokkba beletört PCV szelep" kifejezésre (angolul) a Google márka vagy típus megadása nélkül is csak és kizárólag Hondás fórumokat fog felhozni, de abból nem keveset :B

    [ Szerkesztve ]

  • D55

    aktív tag

    válasz Micsurin #72118 üzenetére

    "De a PCV még mindig nem magyarázza"

    Én sem ezt gyanúsítanám elsődlegesen, csak ha már említetted a 7dl olaj fogyását, az okozhat önmagában (az olaj nagy töménységben való égéstérbe jutása) gyújtás és katalizátor hibát is, a forrása pedig a legrosszabb (gyűrűk) és a közepesen rossz (szelepszám szimering) verziók mellett elvi szinten lehet akár ez is, amennyiben a szelep teljesen fel van ragadva + mondjuk sokat mentél meredekebb emelkedőkön és esetleg a szint közelkerülhetett így a szívónyíláshoz, vagy rengetegszer ugrottál le a gázról nagy fordulaton, hogy csinálj egy hirtelen hatalmas vákuumot miközben még fröcsög ott a karterban mindenfelé az olaj. Bár az a 7dl gyanúsan sok, meglepne, ha ennyi km alatt még ilyen esetleges manőverek mellett is fel tudna csak ott ennyit szivogatni, szóval tényleg nagyobb esély van szerintem is valami komolyabb gondra :(

    [ Szerkesztve ]

  • D55

    aktív tag

    válasz Qru #72125 üzenetére

    Hm... Az enyémben pont 1 éves Rocket van, kíváncsi leszek, mert sajnos tavasszal kapott is véletlenül rögtön egy mélykisütést 2 napig égvemaradt térképolvasó lámpa miatt :(
    Az mondjuk valamennyire azért megnyugtató volt, hogy annak ellenére, hogy a probléma észlelésekor már kerek 0V-ot mutatott a multiméter, egy gyors bikázás után szinte percek alatt vissza is tért a névleges kapocsfeszültség és azóta sem tapasztaltam még semmi furcsát, illetve terheléses méréssel is tudta utána ugyanazt, amit 1-2 napos korában mértem rajta (ilyen valami 350A környéke rémlik EN szabvány szerinti méréssel, ami egyébként a névlegesnél kevesebb).

  • D55

    aktív tag

    válasz Micsurin #72150 üzenetére

    Nem tudom az angoloknál mi volt a helyzet, de nálam a japán sedannal volt pl. Takata visszahívás...
    Hirtelen annyit találtam azért, hogy az 5 ajtósoknál a FL utániak elvileg ugyanúgy érintettek voltak. Ha esetleg volt visszahívás a tiédre is és még nem vitték vissza az autót, akkor elviekben ezt ingyen köteles bármelyik márkaszerviz elvégezni és ugye pont a patronok cseréjéről van szó gyakorlatilag. De fordítva is érdekes lehet, ha pl. járt visszahíváson, kapott új patronokat, majd röviddel utána azok közül dobott hibát valamelyik. Nem tudom mik erre a garanciális keretek, de lehet megéri utánajárni ha még eddig nem indultál el ezen a vonalon.

  • D55

    aktív tag

    válasz sherlock82 #72344 üzenetére

    Nekem a szelepfedél tetején lévő műanyag díszburkolat adott néha olyan hangokat, mintha főtengelycsapágyas lenne a motor, lazák voltak már a lefogató patentjai... Ugyanígy kb. 2500-ig. De vagy 5 évembe telt, mire kiszúrtam végül :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • D55

    aktív tag

    válasz slett27 #72929 üzenetére

    ET-vel azért nem árt úgy sem vigyázni, hogy pl. kormányzott keréknél tapadáshatáron való használat során igen érezhető hatása tud lenni a tűréshatáron felüli eltérésnek, legalábbis MacPherson esetén...

Új hozzászólás Aktív témák