Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz olbeteam #15197 üzenetére

    "Az etanol viszont 105 oktánszámú, aminek megvannak az előnyei. Mivel ezt a kérdést többször is érintjük más témáknál, erről csak nagyon röviden.
    A korszerű motorvezérlő rendszerek kopogáshatáron tartják az előgyújtást, mert az előgyújtás növelése nyomaték (és ezzel teljesítmény) növekedést okoz, miközben csökken a fajlagos fogyasztás. A kopogásos égés viszont kerülendő, mert motorkárosodást idéz elő.
    Minél magasabb az oktánszám, annál jobban kitolódik a kopogás nélkül elérhető előgyújtás tartománya. Ezért érezzük erősebbnek a motort, ha 100-as oktánszámú benzint töltünk a tartályba, és ezért még előnyösebb a 105 oktánszámú etanol használata. "

    Már nem azért, de úgy tudom egy 95-ösre tervezett motort azért fölösleges 98, 99, 100-as benzinnel járatni, mert jobban összenyomni nem fogja a keveréket, és ha jól tudom felfelé nem, csak lefelé tud módosítani a kopogásvezérlésen.
    Civic 2007 1.8 i-VTEC -el kipróbáltuk a 95 --> 100-ast, érzésre semmi különbség nem volt, fogyasztás nem csökkent. De nem hiszem hogy műszerrel nem 0-1 % között lehetne mérni (ergo mérési hibatartomány)

    Ja, és az hogy az előgyújtás állítása teljesítménynövekedést okoz ;] Nem esetleg talán a kompressziónövelés? Azt meg a dugattyú-henger-hengerfej hármas fizikai átalakítása nélkül hogy?

    [ Szerkesztve ]

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák