-
GAMEPOD.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz Aladdin #51707 üzenetére
Annakidején én is végigpróbálgattam hogy a Tesco kút, OMV, Shell, Mol, JET választékból mit hoznak az autók, és 5,9-6,1 között jött ki, nagyjából azonos vagy azonos körülmények közt. Ez inkább mérési hiba, mint valós különbség. Igazából a benzinek tényleges fajlagos energiatartalma minimálisan fog különbözni, és a prémiumoké se lehetne annyival másabb, hogy pl. 5-10%-al magasabb az égéshője, vagy hasonló. Bár ilyenre adalékolni még lehet, de nem hiszem hogy ebben 1 decinél több van, meg nem is hiszem hogy nagyon játszanának vele. Szabványban meg vannak az értékek némi tűréssel, azon belül lehet játszani de elég szűk az ahhoz, hogy a nagy kutak tűrésen kívüliséggel kockáztassanak bármit is.
Viszont ha már valaki a benzin eco-ságát nézi, meg a belőle várható fogyasztáscsökkenést, akkor érdemesebb inkább az olajok táján vizsgálódni. Ott nagyobb mérhető hatása van az üzemanyagtakarékos fejlesztésnek. Lásd pl. 0W20 vagy a hibridek 0W16 olajai. Nálam a 0W40 és a 0W20 között mérhető fél liter különbség adódik, ami a benzinből esetleg adódó talán 1 decihez képest jóval szignifikánsabb, ha már eco oldalról vizsgáljuk. 0W fölé pedig még sose mentem, pedig érdekes lenne valamikor megnézni mondjuk egy 5W40 vs. 0W20-at.
Mindenesetre azoknak a hangoknak akik azt mondják, hogy a 0W-s, vagy pláne a w20, w30 olajoknak semmi értelmük, csak marketing és el akarják adni, azoknak nem teljesen van igazuk.
A prémium benzin hatásainál pedig sosem a fogyasztást vizsgáltam, hanem a motor általános viselkedését, dinamikáját. Jobban elviseli vele az alacsonyabb fordulaton járatást. Nekem ennyi jött le belőle, meg némi átmeneti csendesedés.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Aladdin #51723 üzenetére
Noha a fedélzeti nem a legpontosabb mérést adja, ám ha csal, akkor 0w20-al is ugyanannyit csal, mint 0W40-el, vagy akár 10W40-el. Tehát a nagyságrend be van lőve, mindössze a különbözetet kell nézni. Vagyis ha mutat 6 litert, és csal felet, akkor legyen 6,5 a valós, ha meg mutat 5,5-öt, akkor legyen 6,0 a valós. Mivel ezek többször mért és nullázott átlagok, vehetjük állandóan legnagyobbnak a fél liter csalást, tehát nem ettől függ a végeredmény.
Ennek tükrében a 0W40-ről w20-ra váltáskor 0,4-0,5 liternyi fogyasztáscsökkenés mutatkozott, vagyis ilyen alapon ezt én elfogadom. Mivel még a szezonban vagyunk, és a március-áprilisi gumicserekor szoktam nullázni az éves mérést, majd 3 hónap múlva mutatott érték lesz a végleges. Ha a most mutatott 5,5 felmegy még 5,6-ig, akkor az 0,4, ha marad 5,5 akkor 0,5 a különbség a két évvel ezelőtti w40-essel történt éves futáshoz képest, amikor is a tavaszi gumicsere idején 6,0 volt a mutatott átlag a 11-13k km-re, figyelembe véve hogy eleinte viszont oda-vissza cserekor is nulláztam, a szezononkénti mérés miatt, vagyis a nyári 5,9 és a téli 6,1 átlagát véve alapul. Volt egy év amikor 5,8 volt a nyári, de ha jól emlékszem az az első vagy második olajcserekor volt, amikor is 0w30 volt benne. Tehát még azt is vehetnénk mérhető különbségnek, de azt inkább mérési hibának veszem.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz kisza25 #51727 üzenetére
Nem is egy olyan autó van, amelyikben ha 1-2 km után bekapcsolod a fűtést, simán leesik a vízhőfokjelző. Pl. a 8 gen Civic, meg a valódi hőmérős dízelek is. Meg aztán van az a fajta, amelyiknek a mutatója egyáltalán nem a valós hőmérsékletnek megfelelően mutat értékeket, pl. VW csoport. Azok sosem mutatnak visszaesést járó motornál, hiába kapcsolsz fűtést.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
-
BlacKSouL
addikt
Kiderül ki a keménymag
Nekem is gyári hibajavítóm van, gyári festésre, tökéletes színhűség. Maximum a felület kráterességéből látni a javítást. Igaz, full garázsos, keveset mosom, sokat ápolózom, és bézs, vagyis aranymetál. Amúgy meg a téli mocsokkal színazonos
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz gerner1 #51839 üzenetére
Japánban is 110 az autópálya korlát. Nem véletlen az egyikben sem, hogy addig jól fogyasztanak, viszonylag csendesek, afölött meg minden hatávnyozottan rosszabb.
A szigorúan országút 90-100 esetében 4,6 volt a mutatott átlag, ez nagyjából sík terep, 2 ember és csomagok. Rátéve az átlagos csalást, legyen 5,1
Azt gyanítom, hogy a 3-5 ajtósok 2005-2008 között, illetve a 4 ajtósok 2008-ig más vezérlést kaphattak, mert annakidején a céges '06-os 4 ajtós, és az ugyanilyen korú 5 ajtós is bőven 7 liter körüli átlagokat hoztak, vezetőtől függetlenül, vagyis minimum 1 literrel többet. Az meg köztudott, hogy 2008-ban pár dolgot megváltoztattak a rendszerben, csak külsőre nem, ezért nem hívták hivatalos ráncfelvarrásnak. Viszont a céges 4 ajtós 2006-os egész máshogy ment, mint a 2008-as. Előbbiben pl. VSA sem volt széria, még az ES-ben sem, utóbbiban már igen. Előbbiben a kuplung olyan 80 ezertől nagyon felkeményedett, utóbbiban még 148-nál is puha. Illetve a régebbi sokkal nyersebben, vadabbul ment, az új meg sokkal kiegyensúlyozottabb. Kb. ugyanez volt érezhető a régi Passat és a CC között is. A Passat egy vaddisznóként ment, a CC sokkal kifinomultabban. Pedig papíron azonos teljesítményűek voltak. A CC is jobban fogyasztott majdnem 1 literrel.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz yodamester10 #51844 üzenetére
Kérünk még képeket majd a termékről is.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
EBC-nél ugyanez gyárilag feketében. Annyi, hogy a hátsót festés után marják, az elsőt meg marás után festik.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Nemtom...
most visszalapoztam a fényképek közt, és egy csomó összevissza nem rendezett mappákban is vannak visszatérő képek, és a fogyimérő jellemzően 5,4-5,8 között mutat. Megpróbálom visszaásni a kezdeti időkből 2009-10 körüli képeket, hátha megvan a legtöbb amit mutatott egyszer télen, 6,4.
De 2013-ból itt van az anno biztos linkelt kép, hogy Bpest-Porec 526 km 4,8-ból volt meg, (azóta már mentem egy 4,9-et is 2016-ban), ugyanez visszafelé 1376km-nél már 5,2-re módosult, előbbi éjjel, utóbbi klímával nappal. 3783-nál még mindig csak 5,3-at mutatott. És ezekben van minden, város, pálya, országút.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz JoolsNOS #51895 üzenetére
És panaszkodik, hogy az istennek se megy 8 liter alá a fogyasztás
Annyira kíváncsi lennék egy olyan statisztikára a hétköznapi autóknál, ami azt mutatja mint a versenyeknél a telemetria, hogy egy autónál mennyit használják a gázt, a féket és a motorféket. Illetve a fordulatszámot és a fogyasztást is a grafikonba tenném, majd leszűrném úgy, hogy kidobja hogy az adott stílusú vezetés milyen egyéb értékeket ad ki. Aztán megnézném, hogy adott autónál hogy aránylik egymáshoz a gyorsítás/gáz, és a motorfék és a fék.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz flegga92 #51897 üzenetére
Ahhh, ismerősnek is van a VW Touranban, valami Thinkblue vagy mi. Azzal mi is játszottunk, de egyrészt az akkor adott sok pontot, mikor 6.-ban 1000-s fordulattal rángatttad hegynek fel 5 emberrel a kocsit (benzines 1.4tsi), szóval élettől elrugaszkodott módon pontoz. Másrészt jobb utólag egy grafikont kielemezni, mint azt lesni vezetés közben, hogy na akkor adott-e kis vonalat, vagy 30-nál tegyem fel inkább hatodikba és veressem szét a lendkerékkel a motort? Ja és a hosszú kiengedett motorfékre kevesebb pontot adott, mint ha alapjáraton kínoztad terhelve.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz flegga92 #51899 üzenetére
Hát igen... a céges busz is jól javasol, átlagos haladáshoz. Ha meg sietni kell úgyse nézi senki, de legalább nem akar mindenáron felváltatni, sőt, lefelé váltást is akkro mondja mikor magamtól tenném.
A megszokotthoz képest magasabb fordulatokon, alacsonyabb fokozatban autózás meg egyszer meg is lepett, az öntisztulás miatt pörgettem jobban, azt vártam, hogy logikusan nő, erre az út végén lefelé mozdult a fogyiátlag Pedig annyi történt, hogy a nyomaték-teljesítmény fordulatszám görbéknek a fajlagos fogyasztás görbe alacsonyabb tartományába került, ami meglepő módon nem a fordulatszámmal egyenesen arányos. (igazából engem nem lep meg)
Ilyen szempontból meg még az is különösen érdekes lenne, hogy az adott telemetriákban az adott sebesség-fordulatszám értékekhez milyen gázpedál-állás tartozott, és ehhez mennyire igazodott az üzemanyag befecskendezés mennyisége. Oda akarok kilyukadni, hogy alacsony fordulaton jobban nyom az ember padlót, mert a nyomaték-teljesítmény maximuma alatt van sokkal, több idő kell míg felpörög, míg magas fordulaton nem kell akkora gáz a gyorsuláshoz, hiszen az optimálishoz közel van, ezért kevesebb is lesz a szükséges üzemanyag. Vagyis ha mondjuk 60-ról 100-ra ötödikben gyorsítok, akkor amellett, hogy lassabb lesz, mintha negyedikben tenném, még többet is fog fogyasztani. Vagy ha mondjuk ötödikben kell hozzá 11 másodperc, negyedikben kellene mondjuk 8, és én negyedikben is csak 11 alatt gyorsítom fel, akkor máris kimutatható hogy nem nyomtam padlót, nem kellett annyi üzemanyag.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz TaylorPro #51960 üzenetére
Régebben gondolkodtam egy 1 kilós poroson, de az csak a csomagtartóban fér el. Ha viszont váratlanul tűz üt ki, akkor az a motortér lesz 95%-ban, namost mire megállsz, kinyitod a csomagtartót, visszarohansz, addig a motortér műanyagjai már tüzet fogtak. Igaz, hogy utána a por a leghatékonyabb, ellenben én az ajtóban a palacktartóban tartok egy CO2-s
negyedkilósfélkilós gázost. Mire megállok, már csőre töltve van a kezemben, és kiugrás után azonnal nyomathatom. Persze az állítólag lepkefing, de azért nyugodtabb vagyok ha kifújok rá egy palackot és utána ég le, mintha csak állok és azon gondolkodom, hogy mi lett volna ha van egy palack a kocsiban.
Amúgy az is vicces, hogy elkezd égni a motortér, te oltanád, felpattintod a géptetőt, majd még matatnod kell elöl a hűtőmaszk és a tető között, hogy kioldd a felcsapódásgátlót, hogy fel tudd tépni.. Tulajdonképp az egyik pont ahol kifelé tud csapni a láng.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Újabb pirospont az R18 és hasonló konstrukcióknak: a katalizátor rögtön a "leömlőn" van. Nem mintha az első dob annyira hideg lenne már alul, de azért bőven nem ugyanaz a hőmérséklet, és ha már ennél a katalizátor a füvön parkol, alighanem nem az égés lesz a nagyobb baj
Amúgy valamit érdemes a kocsiban tartani, mert ha tegyük fel nem azonnal gyullad ki az összes kitűnően lángoló anyag, és a füstből ezt észreveszed, akkor kisebb oltóval is el lehet oltani. Nekem a nagyobb bajom a motorháztető belsején lévő hő és hangszigetelő párna. Az ugyanis olyan mint a tőzegmoha. Abba szerintem egy gyufaláng is azonnal belekapna.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
-
BlacKSouL
addikt
válasz tboldi #52057 üzenetére
Az nem jó. Illetve ha a rendszerből jön ózonszag, akkor nem jó. Ha a kárpitból akkor se, de abban van valami magyarázható.
Nekem eddig egyik autóban sem maradt meg 3 percnél tovább az ózonszag, 25 perces kezelés után kinyitom mind a 4 ajtót, és pár perc múlva semmi.
Ellenben havernak a bőrüléses BMW-ben 2-3 napig érezhető maradt valami ózonra emlékeztető szag. Igazából nem ózonszag, mert az képtelenség, hiszen másodpercek alatt lebomlik, hanem inkább az ózon-bőr kölcsönhatás mellékterméke. Az övében így később nem csináltuk meg, a Hondában meg évente megcsinálom, de sose marad úgy.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
MOL 102+-t csak a hecc kedvéért próbálta már valaki?
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz ---Lasali--- #52123 üzenetére
Na akkor kénytelen leszek én kipróbálni, mert a "nem hiszem" illetve hasonló teoretikus vélemények nem egyértelműen adnak választ. Azt még nem tudom hogy juthatnék hozzá kiszáradt tankkal pár literhez, hogy ne kelljen egy egész hordót megvenni, de nem is holnap lesz.
Azért csak van aki kijár pályára döngetni.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz TaylorPro #52173 üzenetére
Én évek óta tervezem, hogy tetetek. A legjobb lenne az olyan színezett üveg, mint pl. a Swifteknél is már elérhető volt, de hasonló közepesen sötét, enyhén áttetsző barnás színű fólia így a cél. Első oldalsóra nem nagyon tennék, csak a legminimálisabbat, hogy a közeg ne zaklasson, de valamit szűrjön. A gyári zöld színezés is érezhető, de nyáron kevés. Első zélvédőre semmit.
Addig húztam az időt, míg a thomyfolia már nem csinál szétszereléses módszerrel. Illetve azért filóztam, mert nem tudtam eldönteni, hogy a gyári állapotú autót össze tudják-e rakni úgy, hogy ugyanolyan legyen mint előtte. Egyébként ezt favorizálnám. Az ilyen helyén fóliázást biztos jól meg tudják csinálni, de a másik akkor is szimpatikusabb fóliázás szempontjából, ha szerelni kell. Szerelés szempontjából meg nem, de vagy csinálják rendesen vagy ne. Nem tudom egyébként pl. az automata tükröt mennyire zavarná a hátsó fólia, de talán az nem gond. Kicsit még az esti tolatgatásnál fosnék, de ugye akinek van erre sose panaszkodik.
Kb. olyan sötétítést tudnék elképzelni hátra, mint amilyen a tetőablak gyári színezett üvege.
De hiába tervezem 4-5 éve, az alvázvédelmet pl. sürgetőbbnek éreztem, mint a fóliát.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Nem emlékszem ilyesmire, de nekem nem is nagyon nyikorog az utastér. Kuplung szériahiba, meg az utasoldali ajtókárpit összetételénél, de az egyedi hiba. Mondjuk nekem átlaghondás szemmel nézve nem is Civicem van, szóval amikor valaki azt írja: néztem Civicet, akkor tudom hogy háromötajtósra gondol. A sedan az valahogy olyan mittudomén, van aki asse tudja van. Pedig ez nem zörög.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Nagy küzdelmek árán, pályázva, kínozva, téli hidegüzemes gyötréssel sikerült feltornászni 5,6-ra a fedcomp szerinti összátlagot, nagyjából 8900 km-re nézve. Ez van. Nem tudom mivel tudnám még feljebb vinni. Járó motorral állni a garázsban egy hétig?
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #52312 üzenetére
Már nemtom hogy mit csinálok rosszul Fura ennyire egyedüliként így kilógni a tömegből.
Befújó ventilátor alatt a klíma/szellőzőrendszer ventilátorát kell érteni? Ha kiszeded a pollenszűrő fiókot, és benézel/befülelsz, ott látni/hallani közvetlenül a ventit. Próbáld ki álló motornál, hogy bekapcsolod és emeled a fordulatát mit tapasztalsz. Még gyújtást se kell adni, a kulcsot ha nagyon lassan félállásba fordítod a gyújtás állapot felé, akkor előtte kicsivel már bekapcsolja a szellőzőrendszert, meg az automata belső tükröt. Úgy lehet vele játszani gyújtás nélkül.
JoolsNOS: mitmiért?
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz tboldi #52486 üzenetére
Ha reálisan az autók iránt minimálisan érdeklődő embert - de legyen az autógyári motorfejlesztő, autóversenyző, vagy csak mezei felhasználó - megkérdezünk, szerintem átlagosan oda eljutna a gondolatmenet, hogy a mindenféle elb.szott mérési ciklusok, kibocsátási normák meg egyéb f.szságok szarrágósággal való vegyítése helyett mindenki koncentrálna normálisan az ésszerű fejlesztésre, akkor az 1.6, 1.8, 2.0 benzinmotorok egy kisméretű nagy áramleadású akksival és egy kis villanymotorral bőven a nagyon alacsony fogyasztási tartományban, a kis károsanyag kibocsátással simán járható lenne, és simán tudnák azt, amit egy nullanyolcas, vagy egyes vagy egykettes varrógépmotorok 1-2-5 turbóval. Ott kéne rásegíteni, ahol amúgy szarok az értékek. Elindulás, rövid nagy terhelés. Egy 5-8 másodperces előzésnél ledöntünk annyi benzint a motorba, amennyit előtte-utána egyenletes üzemben 5-6 perc alatt.
A vicc az, hogy így pont azt a teljesítménytöbbletet szabadítanánk fel, ami miatt megéri a nagyobb erősebb motort megvenni. Vagyis lenne "tér" a fejlesztésre.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Az a helyzet, hogy azokon a piacokon, ahol a "jóvanazbele", meg az "elmegyezmég vagy kétszerennyit" a jelszavak, és a 10W40 a mindenbejó olaj, illetve az olajleeresztő nyílásokon híg bitumen folyik ki, a teknő aljával meg aszfaltozni lehetne, ezeken a piacokon nincs nagy jövője és kevés karbantartásigénye ezeknek a turbós minimotoroknak. Vagyis van. konzumpiac. Elpukkan a turbó, eladják, vesznek másikat.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz TaylorPro #52528 üzenetére
Ne vedd úgy, hogy most ellened beszélek, és nem vagyok a Sustina ellen sem, csak a dolgokat időnként szkeptikusan megközelítve keresek magyarázatot dolgokra.
Melyik részét kamerázták, és ott mit hogyan tisztított az olaj? (Ha mondjuk azt mondja, hogy a korábbi olajtól fekete olajsár volt lerakódva a szelephimbákon és a vezérműtengelyen, valamint az olajteknő alján is, és a Sustina detergens adalékai agresszívebben, hatékonyabban oldják a lerakódott olajsárt ezeken a területeken, azt elhiszem, és ez így magyarázat lehet. Ha azt mondja, hogy a dugattyútetőn, a kompressziótérben és esetleg a hengerpaláston kormos lerakódások voltak, utána pedig nem voltak, ott már szkeptikus vagyok, mert erre speciel az üzemanyagnak nagyságrendileg nagyobb a befolyása, mint az olajnak. Esetleg az olaj viszkozitásának (vastagságának) vagy más tulajdonságnak változása okozhatta azt, hogy az olajlehúzó gyűrűnél kevesebb olaj jutott fel az égéstérbe égés üzem előtt, és így az olaj elégéséből eredő esetleges lerakódások újra keletkezésének megszűnésével, a folyamatos használat során az elégetett üzemanyag-levegő keverékkel együtt lassan távozott a lerakódás a kipufogószelepen át a kipufogó és a katalizátor felé.Ebben az esetben viszont más, hasonló viszkozitás vagy összetétel változás is okozott volna ilyet, márkától függetlenül)
A marketing az tudjuk milyen.
Az, hogy világos marad az olaj, jelentheti azt, hogy a motornak azon része, amellyel az olaj érintkezik, folyamatosan tisztult (a mikéntje most nem szempont) és ezáltal kevesebb oldott szennyezőanyag marad lebegésben, ugyanakkor okozhatja az is, hogy a viszkozitás változásával a motor járása könnyebbé vált, súrlódásai csökkentek, így kisebb lett a koromképződés, kevesebb EGR-lerakódás keletkezett. Okozhatja viszont az is, hogy az adott olaj diszpergens adalékai gyengébbek, mint egy másiké, és így a hordozott szennyeződést szépen leszűri maga alá az olajteknőben. Vagyis a szennyeződés nem az olajban marad lebegésben tartva, ami az egyik feladata, hanem az olajteknő aljára lesüllyed és ott idővel összeáll, mint a nem kavart bögre tejben a kakaó.
Az pedig hogy nem fogy az olaj, már sokszor kivesézett téma, ha a hengerfalon fennmaradó és az égéstérben elpárolgó/elégő olajmennyiséget nem is vesszük figyelembe, a kartergáz-elvezető rendszeren keresztül akkor is párologni fog az olaj, ami az égéstéren keresztül a kipufogórendszerbe távozik jól vagy rosszabbul elégetve. De a hengerfalon muszáj maradnia olajnak, hiszen ezért készítik a hónolással pont ilyenre amilyenre, hogy maradjon, a gyűrűk ne fémszárazon fussanak. Vagyis az égéstérben az égés ütemben az alsó holtpontnál teljes palástfelületen érintkezik az olajréteg az éppen elégő forró üzemanyagkeverékkel, amitől minimum párolog, ha nem is ég el. Vagyis fogy, ez tény. Hogy pótlódik-e (látszólag nem fogy az olajszint) üzemanyagból vagy szennyeződéssel, vagy nem (látszólag fogy az olajszint) az jellemzően kor, használati mód és konstrukció kérdése is.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Peter.70 #52581 üzenetére
Küszöbtoldat, első kötény hátsó kötény, első szárny hátsó szárny, világítós küszöb, cipővilágítás, gyerekülés, navigáció, 19-es felnik, infotainment, díszcsík, díszlécek, gumiszőnyeg, csomagtértálca, meg mittudoménmég vagy 49 féle kiegészítő amikből én amúgy ésszerűség szerint 120k-nyit szoktam max összevadászni (sárfogók, gumiszőnyeg, csomagtértálca, kerékőr)
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz yodamester10 #52595 üzenetére
Áhh, megmondták már többen is, nincs tél, nincs hó, nincs hideg.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #52597 üzenetére
Nagy szenzáció ugye itt felénk is a hókotrók közlekedése. Hogy nem csinál semmit, meg a szokásos. Pedig mennek. Namost sószóró autónak kell ezeket hívni, mert azt csinálják, kotorni nem nagyon kotornak soha. Én legalábbis kb. 20 éve nem láttam leengedett lapátot.
Ehhez képest 5 perce elment itt egy hómaró Az a rendes nagy kombájnszerű dög. Szerencsére marni még itt nem kell az utakat, de ahogy szakad, kitudja mi lesz még itt most, hogy a tavaszt nyögik befelé mindenhol, és egyre téliesebb az idő.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz szabonagyur #52626 üzenetére
Az indításra képtelen akksiról még legtöbbször megy minden, világítás, rádió, sőt ablakemelő és központi zár is, csak szarul, lassan. Abból nem mindig látni. Amíg ezeket nem tiltja ugyan le, addig pl. nekem már nem engedett indítani, vagyis azt már tiltotta. Egyszerűen nem húz be egy relé, és csak kerreg a műszerfal. Meg se próbálja indítózni.
Céges Passat meg 1 fordulat per másodperces tempóval még akkor is tekergette a főtengelyt, amikor már még a zárat se nagyon akarta kinyitni, és semmi nem világított szinte. Persze izzítani se nagyon izzított.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #52648 üzenetére
Időnként rátölteni...sokat segít.
Ja, kitettem egy flakon 0W20-at az erkély szélére. Riogatnak itt a mínuszokkal, szerintem nálunk kb. -15 lesz, kivételesen asszem nem itt lesz a leghidegebb. Majd melléteszem a +20 fokos flakont, oszt jól megrázom őket. Hátha látszik valamicske különbség. Jó lett volna mellétenni valami 10W40-et, hogy azzal mi a különbség, de annyi ilyesmi videó van neten, meg kezembe se veszek már mostanában ilyesmit
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #52654 üzenetére
Megvan a véleményem a lidlis aldis töltőkről, de még kollégám direkt drágábban (dupla áron) rendelt Carstel vagy milyen töltőjéről is.
Amikor a fentiek már azt jelzik, hogy fullon van az akksi (rendszerint 10-20 perc után), akkor szokott még utána a ctek 6-8 órányi töltést belepakolni. Hiába hagyod a lidlisen napokig, az nem lesz feltöltve. Namost ha fullon lenne a lidlistől, akkor utána bármilyen töltő (ctek is) max. 10-20 percig töltene, kipróbáltam, 4 órás töltés és tele jelzés után saját maga után feltettem 1 óra pihentetés elteltével. 10-12 perc után mondta ismét hogy tele. Vagyis akkor elsőre valóban feltöltődött.
Nemtom ez érthető-e hogy mi a bajom. Értem hogy olcsó, és kb. 100 emberből 96 a lidlis olcsót használja, csak szerintem őket, és ők magukat valójában átverik vele. Valaki használja 1-2 évig az akksin, megnyugszik, hogy mindig fullra tölti, de idővel szépen lassan mégse. Lassan használódik el az akksi a látszattöltésektől, és pedig még nem kéne neki.Ez se sokkal drágább [link]
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
aldi lidl "okos"töltők egy kategória. Nem merem legagyizni, vagy lehulladékozni, mert attól messze vannak, inkább pc-n úgy fogalmazok, hogy nem hozzák azt amit egy valóban intelligens töltőnek hoznia kell, tehát azt semmiképp nem szabad tőle várni, hogy úgy tölt, mint az a termék, amiről koppintották.
Arra rá van rajzolva a karakterisztika, (felül a feszültség, alul az áramerősség) és azt úgy is csinálja.
Az aldisok kapcsolgatnak ki-be. Felnyomja 14,4 V-ra, majd lekapcsolja. 12,8 alá esik a feszültség akkor megint rányomja a 14,4V-ot, majd utána megint lekapcsolja. És mikor a gyengébb, már nem tökéletes kapacitású akksi egyszercsak nem esik 12,8 alá, akkor úgy veszi hogy fullra van töltve. Sajnos a kapocsfeszültség nem mond semmit a teljes valódi kapacitásról, egy lefingott akksi is mutathat 12,9-et, de ha megterheled akkor elvérzik.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Úgy lenne jó, ha valami terhelés lenne az akksin amikor az aldis töltőkkel töltik. Mondjuk csak annyira, hogy a feszültség garantáltan annyira leessen, ami közelebb áll a valós kapacitáshoz. Akkor nem "engedné el" az alső korlát fölött, hanem töltené tovább. De a kapcsolóüzeműeknek nehéz olyan terhelő ellenállást találni, amivel pont az ő számára ideális módon menne végig a töltés. Igazából az meg már megerőszakolása lenne az egésznek, hogy én hátulról megkerülve utólag kitaláljam valami folyton változó ellenállással, hogy hogy kell átverni azt amikor az aldis töltő csekkolja a kapocsfesz meddig esik le, hogy ne álljon le, hanem úgy érzékelje mintha leesne. Igazából biztos meg lehetne oldani, hogy egy kapcsoló csak akkor kapcsolna rá terhelést, amikor a feszültség 13,4 V alá esik. Akkor biztos hogy nem a töltő, hanem a csekkoló fázisban van, tehát jöhet az átverés. Amikor meg rákapcsol, és 13,4 fölé nyomja a feszt, akkor meg lekapcsolna a terhelés, és hagyná hogy a terheletlen akksit töltse.
Sokkal bonyolultabb, mint beszerezni egy cteket és használni bátran.Igen, régi töltőnk nekünk is volt, sajnos elszállt a fesszabályzója, és 15-16 voltokkal kezdett tölteni, úgyhogy akkor cseréltük.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Akik a 0W-s olajon filózgattok, mi tart vissza tőle? Ha nem az a literenként 100-300 Ft árkülönbség, akkor még milyen információ szükséges a döntéshez?
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #52683 üzenetére
Elvileg a csomagban van egy szemescsatlakozó, meg egy csipeszes. Vagyis az egyiket fixre tudod tenni, a másikat meg hagyományos módon bármi másra. A másik végük gyorscsatlakozós, a fixálhatóé gumidugóval. Magából a szerkezetből a gyorscsatlakozó ellendarabja jön ki. Elvileg így nem kell hozzá más semmi. Legalábbis a normál töltéshez.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz martillo #52752 üzenetére
Teljesítményszinteket nézted? A1/B1 és A3/B3 a könyv szerint, amiből az A1 az üzemanyagtakarékosabb, az A3 a nyírásra stabilabb. Castrol szerintem C3, ami inkább az A3-nak felel meg, viszont kevesebb a SAPS-tartalma. Illetve SL a minimum, de a 0W-sek már szinte jórészt SM, SN, érdekes mód a Castrol csak SL.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz martillo #52755 üzenetére
Mer' siettem, mer' sok a meló és reggelről fel is húztam magam
Szóval a gépkönyv emlékeim szerint azt írja, hogy A1/B1 vagy A3/B3 olajat használjon. Ha nagyon pongyolán akarom nézni, akkor elhagyjuk a B-ket mert az dízel. Az A3 a piacon fellelhető olajok közül a legáltalánosabb, francia, korábbi német autók követelménye, egyszerű olaj, magas SAPS (Sulphate-Ash, Phosphor, Sulphur) vagyis szulfáthamu, foszfor, kéntartalom jellemzi. Ergo ha a motor nem túl érzékeny, átlagosak az illesztései, nem részecskeszűrős, nem kifejezetten energiatakarékos üzemre, és nem nyújtott csereperiódusra/szervizintervallumra tervezték, akkor az A3 minősítésű olaj a jó bele.
Az R18A2 elviseli. De nem ideális.
Az A1 olajok nyírási stabilitása gyengébb, ám az energiatakarékosra tervezett, pontosabb osztályú illesztésekkel gyártott motorok (japánok főleg, vagy korai hibridek, újabb németek) számára ezt írják elő, mivel a motorkonstrukció nem igényli a túl magas nyírásstabilitást. Számokat most hihagynám, hogy mennyi a HTHS viszkozitás, 2,6, 2,9 vagy 3,5 fölötti, stb.
Az R18A2 ilyen, a könyv is azt írja: mindig válasszon az ú.n. energiatakarékos (eco) olajok közül. Ezek az A1-ek és az A5-ök.
Van olyan olaj, amelyiken A1/B1, A5/B5 is van. Az A5 itt az A1-el nagyjából azonos nyírásra van tervezve, de nyújtott csereperiódusra tervezett és szoftverelt motorokba való, tovább bírja a használatot, a hosszabb csereperiódust is.
A C-sek meg kifejezetten részecskeszűrős járművekbe vannak, közepes vagy alacsony SAPS-al. Ezek közül az R18A2-nek mindegy, nem igényli az alacsonyy SAPS-tartalmat, így inkább a HTHS viszkozitás a mérvadó, ott meg a C1 C2 az alacsony, a C3 C4 a magas nyírásstabilitású.Nagyjából, pongyolán összedobálva a lényeget.
API szerint meg nagyon egyszerű, kevésbé szigorú. Visszafelé kompatibilis, vagyis az SN olaj jó SM, SL, SJ igényű motorokba, Az SN jó az SL-be, SJ-be, stb. Visszafelé nem, vagyis az SL olaj nem jó az SM vagy SN igényű motorba. ABC szerint haladva logikusan, értelemszerűen. A következő generáció SO lesz.
R18A2-re nekem még SL-t ír a könyv, de lehet, hogy a 2009-es modellbe már SM-t írak elő.Ha meg megnézem, hogy a 0W20 amit én használok mit kapott, akkor azt látom hogy ILSAC GF-5.
Tehát ha a gépkönyvet vesszük alapul, gyakorltilag bármelyik minőségi szintű meg fog felelni bele, egyiktől sem romlik el, csak nem biztos hogy az éppen adott olaj az ideális. Lehet magas a SAPS-tartalom(A1, A3, A5), nem érzékeny rá annyira a motor és a katalizátor, de fölösleges eszerint választani. Lehet alacsony is(C1,C4), gondot nem fog okozni neki. Lehet magas nyírásstabilitású(A3,C3,C4), kenni fogja, kicsit nagyobb lesz a belső ellenállás, kevésbé lesz takarékos, jobban melegszik. De lehet alacsony is (A1, A5, C1, C2) alapvetően erre tervezték, nem fog tőle tönkremenni, kevésbé melegszik, kisebb lesz a belső ellenállása, takarékosabb lesz. Lehet normál csereperiódusú (A1, A3, C2, C3), mivel ez a motor alapból ilyen, de lehet nyújtott periódusú olaj is (A5, C1, C4), utóbbiak mindössze drágábbak, kevésbé öregszenek, több öregedésgátló adalékot tartalmaznak, aminek nincs hátránya, de szükség esetén kicsit hosszabbra engedhető miatta a csere, viszont nincs hozzá szoftvere az autónak, tehát nem figyeli az olaj elhasználódást. Vagyis bármelyik szempontból nézzük, ennek a motornak nem okozhat károsodást egyik olaj sem minőségi szintek szerint vizsgálva, csak van amelyik ideális neki, van ami kevésbé.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz tboldi #52760 üzenetére
Ezt nem érdemes, mert csak összedobáltam, ráadásul ez csak kivonata az ott meglevő egyik link alatti tartalomnak. Amúgy ha majd gép előtt leszek beteszem azt a táblázatot amiben ez szépen látszik. Illetve kettőt.
De amúgy ez egy jó táblázat[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Igen, de gagyit nem tennék bele, az Osramok meg bizonyos verziókban szarabb fényt adnak mint a gyári izzós megoldás. No persze ha valaki már kipróbálta esetleg, akkor az más, de mivel az indexhez elvileg előtétellenállás kell ugye, ezért oldalanként a led ára mellett még az ellenállásra is költeni, és ha nem jobb akkor kidobott pénz.
De pl. van valami 30+-os Philips, abban mi a 30+ ha az is 21 W?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz yodamester10 #52799 üzenetére
Fog rendesen? Olyan mintha nem érne hozzá a tárcsához teljes felületen. Nekem akkor lett ilyen a gyárival a gyári tárcsa mikor már nagyon a végét járta, és be is rohadt. Az sem lehetetlen, hogy valami szennyeződéstől, sótól kikeményedett a betét anyaga, és csak melegíti a tárcsát kopni nem kopik, vagyis nem is fog tökéletesen. De egy nagyobb elfékezés is elmelegítheti a betétet is, tárcsát is.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz yodamester10 #52802 üzenetére
Nekem is ezt mondták, és én is szét akartam szedni, leszedni, mert összegyűrődött a festék a betét ferde lapjainál, de végül nem szedtem. Idő után kikopott a nagyja, de mondjuk nekem a tárcsa mart, így az a marások éleivel mindig lekapja a betétről ami fölösleges.
Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Diablo IV
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- LEGO klub
- Politika
- Kedvenc zene a mai napra
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Nissan klub
- Tőzsde és gazdaság
- Autós topik
- További aktív témák...