- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
Istenkísértést csinálok, de már csak a poén kedvéért akkor ide is bedobom:
1.8 ES 4D Civic -el szemben milyen alternatívák vannak piacon? (Ár, felszereltség, kényelem, megbízhatóság, méret, teljesítmény, fogyasztás mint szempontok alapján)
Márka, modell, típus, motorméret, ár? Újautóként.
"Hát egy másik 1.8 ES 4D Civic.." poént tessék átugrani
Elsőszámú kiszemelt úgyis ez, csak megnyugtatásképp kellenének alternatívák, mégse mondhassa senki hogy nem rágtuk meg a dolgot.Céges autónk van ilyen, vezettem is már 1-2 ezer km-t, nagyjából tudom mit tud
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Integra #9009 üzenetére
Hmm, köszi. Na lássuk.
Jetta 1.4 TSI-vel dinamikailag ugyanazt tudja, csak 200 kilóval nehezebb, és pont ezért fél literrrel többet kér inni. Viszont drágább is, és nem tudom mi van benne felszereltségügyileg.
Focus 2.0-ból tudja ugyanazt, viszont felszereltség miatt szerintem árban fölé menne szintén.
Lancer valami oknál fogva nem szimpi...szerintem túl sok semleges és negatív kritikát olvastam róla.
Tehát egyelőre még mindig a Civic vezet, de legalább mégis van hasonló. Ez azért megnyugtat. Na még gondolkodom, de amikor már a színét nézegetem egy kocsinak, olyankor általában már valahol belül el van döntve Pl. ez azt hiszem nekem jól emészthető lenne. Hétfőn hívom is őket reggel.
Szalonautóban van bármi rizikó? Leeső, széttekert tekerentyűk, nyiszogtatott alkatrészek, ilyesmi?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Winner_hun #9020 üzenetére
Nem, csak i-VTEC
Mindegy, valamire az is jó leszAláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Meg tudja valaki pontosan mondani, hogy a 2007-es és a 2008-as, valamint a 2008-as és a 2009-es 4D Civic között mi a pontos különbség? Akár műszakilag, akár felszereltségileg, akár külsőre, vagy bárhogy. Kép ha lenne a formai változásról az meg külön jó lenne.
Annyit hallottam, hogy a 2009-es ködlámpái oválisak, vagy kör alakúak lettek, és a H jel alatti részt átdolgozták a hűtőmaszkon. Más egyéb? VSA benne van a 2008-as modellben ES szinten, vagy nincs? Katalógus téved, vagy az még 2007-es modell? RDS tényleg nem volt még 07-ben, de a 08-ban már igen?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz BlacKSouL #9071 üzenetére
Fényszóró xenonos lett és kapott mosót, ködlámpa kerek lett, hátsó lámpa betételeme kör alakúból nyolcszögletű lett, hűtőmaszk krómdíszítése kissé megváltozott, lökhárító alakja kismértékben változott. 1.6 ES VSA-t kapott, és szürke helyett fekete a beltér.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Segítség!!
2008-as 1.8 ES Sedan Civic színkódja kellene nekem, méghozzá a pezsgő/homok metál színűé. Vagy bármelyik ami hasonló.
Van ugyanis ahol Borrego Beige metallic YR-566M , van ahol Shoreline Mist metallic YR-528M néven és kódon fut. Van ahol mindkettő fel van sorolva.
A Citynél tuti hogy Shoreline és YR-528M, kérdés hogy dettó ugyanezt a színt kapta-e meg a Civic, vagy kis árnyalatnyi különbség és kódeltérés lenne?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Winner_hun #9158 üzenetére
Hátööö, autó Sopronban, kereskedőnél, én onnan 320 km-re. Munkaszüneti nap van ráadásul
A problémám annyi csak, hogy nem tudom, hogy ennek az autónak most akkor pontosan mi is a színe az előbb felsoroltak közül. Fényképen hajszálra ugyanilyennek tűnt a Citynk is, (ugyanez a kereskedés 3 éve küldött hasonló fotót) és az 'ajtó kinyit' után is valóban 528M.
10 márkakereskedő közül 5 a Shoreline megnevezést adja a modell színválasztékában, 5 pedig a Borrego-t. utóbbi pedig guglizás után feltehetően 566M.
Azt meg nem feltételezem, hogy az ország kereskedőinek egyik fele Borrego 566M-es festésű autót, a többi meg Shoreline 528M-est kapott volna És az is valószínű, hogy nincs a színválasztékban két nagyon hasonló színű változat.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Winner_hun #9160 üzenetére
Jaja, hétfőn telefon, kedden meg úgyis megyek személyesen Legkésőbb akkor tuti kiderül.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Ez mennyire jellemző ezekre? 8G 4D. Nekünk a céges ugyanezt csinálja, a vezetőoldalt ha valaki lehúzza, akkor utána nagyon nehéz felhúzni, mert állandóan visszaengedi az automatika, gondolom elcsúszik a sínben és megszorul. Egyszer Lengyelországba menet meg ugyanígy kisiklott. Azóta is problémás.
Lehet ezt orvosolni?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Akkor nem egyedi eset, mondjuk nem örülök neki. Mindenesetre szombatig letisztázom a szalonnal, hogy nézzék ezt meg mire átvesszük, mert nem szeretném ha emiatt kellene majd küzdeni.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Okosabbak segítsenek már nekem, én régóta töröm a fejem, de inkább kérdezek mostmár
Szóval a képen a bal kartámaszban az ablakemelők előtt és az ablektiltó gomb mellett az a "vakdugó" tulajdonképp micsoda? A jobboldaliban is van, de nem tudom kikövetkeztetni. A tükörbehajtó gomb az a tükörválasztó mellett szokott lenni, és a jobboldalra amúgy sem kéne. Más nem nagyon jut eszembe mi mehet még oda.mod: cégesben mintha csak a jobboldalon lenne, de már nem emlékszem.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz BlacKSouL #9410 üzenetére
És amit még elfelejtettem
A képen nem látszik, de a slusszkulcs előtt "kimélyített" részben van egy picike rácsos rész. Az mi akar lenni? Klímához van köze? Továbbfejlesztem a kérdést, a napsütésérzékelőn kívül hol és milyen szenzorok vannak még amik az automata klímához kapcsolódnak?
Másik, az előbbi képen a vészvillogó gombja fölött van az a téglalap alakú bemélyedés. Annak mi a szerepe?
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Meg.
Munkatársamék másfél hónapja visszatetették a nyári gumit a felnikkel, kerékőr nélkül, még aznap este alátéglázták a Focust nekik!
Mi anno eleve kértük a kocsira, ha akarják úgyis leszedik, de akkor is sokkal több energiájukba kerül, és nem biztos hogy fel vannak rá készülve.
Csak vigyázni kell, mert kollégám mesélte, hogy volt munkatársának lecsavarták minden keréken a 3-3 sima csavart, és a kereket csak a kerékőrösök tartották, és nem nézte meg, elindult vele úgy. Kissé gáz volt az úttartása, meg a tőcsavarok(vagy hogy hívják) sem pont úgy álltak már utána mint eredetilegAláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Winner_hun #9448 üzenetére
az se rossz csak az a baj, hogy akit a kerékőr elrettent, mert piti tolvaj, azt a 4 egyforma őr 1-1 keréken is elrettenti, aki meg egyféle mintázatot le tud szedni, az leszedi a másik háromfélét is.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Nem tudom mindegyik ugyanolyan elven működik-e, de én láttam már olyat, ami elég más volt mint a miénk. Én ilyesmit ajánlanék, a Honda gyári 15-16k körül van, és ránézésre olyan mint ez. Láttam 2800-ért is, lehet hogy ugyanazt tudja annyiból, de mittudomén, biztos van oka miért olyan olcsó.
Sajnos nem paranoia, de kocsiban tartani veszélyes, nem tartani meg nagyon megnehezíti a kerékcserét pl. defektnél. Szóval valahol mégis benne kellene hogy legyen, de valahogy elrejtve.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz VTI-Totya #9464 üzenetére
Mivel nekem 16ezer forintos van a mostanin is, és lesz az újon is, ezért gőzöm nincs milyen a 2800 Ft-os, és nem is akarom tudni. De attól még vannak kísérletező kedvűek Hagy kísérletezzenek magukon, különben az egyéni választás szabadságának joga csorbul Én elmondtam hogy szerintem a 9k-tól felfelé érdemes, de lehet hogy van aki ennyit sem szánna rá. Azt viszont nem mondhatom ki kerek perec hogy az ócsó szar, mégha utóbb ki is derül, mert amíg nem próbáltam, nem lehetek benne biztos. Még akkor sem, ha volt szerencsém igen ócsó kínai termékekhez
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
"az utcai gumik direkt csikorognak, bar ez a pirelli joval kesobb kezdi mint az atlag mivelhogy kemenyebb"
Ha az anyagösszetételben keményebb, akkor a keménysége miatt előbb kellene elkezdenie csikorogni, ha a csikorgáson azt értjük, hogy megcsúszik mondjuk jó sima felületű szurkos aszfaltúton. Ha keményebb, előbb megcsúszik, de jóval kevésbé kopik. A lágyabb jóval később csúszik meg, de ha igen, akkor a jóval nagyobb kikényszerítő erő miatt már nagyon, és sokkal jobban kopik. Szerintem.
A Ladánkon az anno 12 éves eredeti orosz gumik már igencsak kemények voltak, sima kövérebb gázra eltekerte a kereket, közepesebb fékezésnél már csúszott mintha olajon menne, és 60-ra korlátozott kanyarban 60-nál már négy kerékkel csúszott oldalra. Kapott egy Uniroyalt, ami szinte körömmel kicsíphető lágyságú volt, na azt sehogy nem tekerte el, nem csúszott meg, se oldalra, se fékezésnél, de ha mégis, akkor viszont rajzolta rendesen a csíkot.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Winner_hun #9676 üzenetére
Én is alig várom hogy benne legyen egy ezres, aztán megénekeltetem
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Köszi
Szombaton hazahoztuk, bele is ment 400 km, aztán kis városi "rajoskodás" Egy kedves hölgyismerősöm vittem el először, és egy negyedóra után kinyögte hogy milyen szóval jellemezné a kocsit: bugyinedvesítő Mondjuk ült már a cégesünkben, annak szürke a beltere, ennek meg fekete-bézs, és ez jobban lázba hozta Szerintem is sokkal elegánsabb.
Tegnap még mentem kicsit vele, este meg beültem a garázsba, és minden részletét áttanulmányoztam belül. Ismerős volt, de mégis mintha új lenne. Tetszik. Remélem minden rendben lesz vele.Egy kérdés. A Citynkben gyárilag szenes pollenszűrő volt, ebben meg csak sima. Lehetséges?
NoLF: Köszi
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
8G, de egyáltalán minden Civicben gyárilag nem szenes pollenszűrő van?
Be lehet szerezni valahonnan nem horror áron szenes szűrőt? Szerintem a szenes hatékonyabban szűr, különösen a szagokat. Ha szalonból elhozva nem szenes van benne, érdemes, lehet miért reklamálni? Már el lett hozva, tehát szerintem nincs már alapja, de elvileg számonkérhetném?
Céges kocsinál: Klíma bekapcsolásakor jelentkező igen erős lábszag jellegű büdös egyértelműen begombásodott klímára utal? Hol és mennyiért érdemes kitisztíttatni?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
A Citynkben, és ismerősömében is szenes volt mikor vettük újonan. A két éves szerviznél meg valami egyszerűbb utángyártottat tettek bele. A céges Civicben szerintem még sosem volt cserélve, mert szutykos mint állat, de az is szenes. Viszont a mi Civicünkben meg csak sima. De jól gondolom ugye, hogy a sima az ami hófehér, áttetsző, egyszerű szerkezetű, a szenes meg nehezebb, szürkés színű, nem áttetsző és mintha szorosabb, masszívabb kidolgozása lenne.
Mindenesetre köszi az infót.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Civic-et hazafelé hoztam, első 400 km alatt max 3500-3800 körül húzattam, és 1800 alatt nagy gázt sem adtam, meg padlógázt sem úgy általában(1-2 előzéstől eltekintve).
Következő 4-500 km alatt max 4300-4500-ig húzattam ki, kicsit már többször kövér gázzal, de nagy százalékban kímélve, már többször 'krúzoltam' 1600 körül 5.-ben városban egyenletes haladásnál.
1000-et átlépve megkínáltam egyszer 5000-el, illetve kicsit később 2-ben egyszer 6000-ig. Következő 1000 alatt nem tervezem 5500 fölé tolni, nem látok helyzetet ami igényelné egyelőre.
Általában negyed és háromnegyed gáz között gyorsítok, lehetőleg minél előbb elérve az adott haladási sebességet. 1500 -ról sosem nyomok padlót, hanem vagy visszatolom, vagy negyed gáztól ahogy emelkedik a fordulat, egyre jobban lépem neki, és kb 2000-től döntöm el hogy adott helyzetben marad kb 3/4 gáz, vagy padló, ha szükséges.
Lehet ezt átlagosan dinamikus bejáratásnak nevezni? (függetlenül annak sokat vitatott szükségességétől)
Eddig kb 1200 km van benne összesen, ebből 400 km pálya, kb 400 km országút, és a maradék Pest+város. Össz átlag a comp.szerint 6,1 l/100. Hasonló körülmények közt a Citynk úgy 5,8-as átlagot hozott volna ki. 140 vs. 83 LeCéges 5D 8G automata, fullextra, igazgatói kocsi; volt szerencsém vezetni a Csepel-M5-M0-Gyömrő-M0-M3-Salgótarján távon. Hát, friss, 2 éves Honda fanként és tulajként sosem hittem hogy kegyetlenül borzalmasan pocséknak fogok titulálni egy Hondát. Sebességtől, fordulatszámtól, gázpedálállástól függetlenül iszonytatóan lassú a váltás. Felpörög, majd egyszercsak vonóerő megszűnik, fordulat leesik, autó lelassul, majd kb ennyi idő alatt lassan megtalálja a következő fokozatot, és egyszercsak megint elkezd húzni. Ez különösen előzésnél teszi életveszélyessé. Lepadlózom, egy másodperc, na akkor visszavált, elpörgeti 6000-ig, majd elveszi a gázt, fordulat nagy zörgések közepette leesik alapjárat köré, sebesség visszaesik kb 10 km/h-t, én meg már az első lökhárítót taposom belülről mindhiába, aztán egyszercsak visszajön a gáz, meg valamelyik fokozat is. Közben meg leizzadtam a szembesávban csökkenő sebességgel gurulgatva a kamion mellett. A 140 lóerőből kb 40-et elvesz a váltás szerencsétlen sutasága. Borzalmas élmény. Az előző generációs céges szedánban is automata van, de az fürge mint a sózott egér.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Snoop-y #10037 üzenetére
Már nem 0 km-es Egyébként meg én sem pörgettem folyamatosan, csak átlagosan, amiket írtam az a néhány alkalommal előforduló maximum volt. Fokozatosan engedtem egyre magasabbra a mutatót. De szerintem 3500 rpm egy 0 km-es autónak sem lehet túlságosan sok.
Winner: én is azt hittem, de nem. Másokat is hallottam már erre panaszkodni.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz orbano #10041 üzenetére
Mi történik 3500-as fordulaton egy (közúti forgalomban)0 km-nyit járt motor esetében, ami 2000 esetén nem? Nagyobb a súrlódás? Jobban szorulnak a gyűrűk? Jobban melegszik? (1-2 másodperc alatt kétlem) Vagy még mindig az a helyzet, hogy nagy fémdarabkák törnek le a dugattyúból, hengerfalból, gyűrűből, tengelyekből, és ezek magasabb fordulaton károsítják a súrlódó alkatrészek felületét?
Részemről károsabbnak tartom a nagyon alacsony fordulaton kövér gáz megoldást, nagyobb terhelést kap ettől a motor, mint a határozott, nyomatékban erős tartományban határozottabb gyorsítástól, és még a 'kézikönyv' is említi, hogy a túlzottan magas, és a túlzottan alacsony fordulatszámot is javasolt elkerülni. Természetesen én sem gondolom hogy 7000-en kell húzatni állandóan, de szerintem benzines esetén bejáratáskor is a nyomatékgörbe középső harmadát bátran lehet használni, ha nem is tartós haladásra, de gyorsításokra mindenesetre.
Számtalan véleményt olvastam szak- és kevésbé szakértőktől is, és számomra sem egyértelmű hogy akkor igen vagy nem. Ezért úgy gondolom, hogy a megoldás a kettő között van, vagyis nem feltétlenül bejáratás szükséges, de a fokozatosságot betartva a mai motoroknál meglévő gyártási technológia miatt is a 'bejáratási' idő szerintem arányosan lerövidíthető. Hozzám azok a vélemények állnak közelebb, amelyek a fokozatosan történő, egyre nagyobb terhelést, időnként 1-1 erősebb rövid kihúzatást(nem tiltásig persze), és az átlagos vezetést preferálják az első 1000-1500 km-en.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz orbano #10057 üzenetére
Akkor viszont bejáratáshoz elég lenne az 1000-es fordulat is, mert ott pont 0,5x annyira kopik mint 2000-en? A kövér gáz stimmel, csak nálam annyit jelent, hogy 2000 alatt(de 1500 alá nem engedem) max negyed gázt nyomok, 2000-től meg fél vagy 3/4, helyzettől függően, és aztán 3500-4000 környékén váltok.
Majdnem hónapra pontosan 20 éve vettük a Ladánkat. Ha annak a motorját is ugyanúgy marták volna mint a mostaniakét, akkor a mai motorok is kb úgy fogyasztanának, annyit teljesítenének, és annyira lennének környezetkímélőek mint azok voltak. Én is japán cégnek, autóiparban dolgozom, tudom hogy hol van 1-1 tűrésezés nagyságrendileg manapság. És a költségcsökkentés csak egy dolog.
Az olaj meg olyan, hogy van aki 1000 km-nél lecseréli, van aki kivárja az 5000-et, van aki 10000-ig rá se figyel, miközben a szervizek hol ezt, hol azt mondják. Nekünk ennél azt mondták, hogy az első kb 1000 km-en megehet annyi olajat, amennyi már meglátszik a pálcán is, de ez majd megáll. Hát egyelőre semmi csökkenés. Azt is mondták, hogy ha nagyon fogyna, ne cseréltessük, hanem csak töltsük után. És hogy gyárilag 0W20-as olaj van benne, pont azért, hogy az első 1-2000 km-en az általános vezetési körülmények között mintegy automatikusan bejáratódjon vele a motor. Aztán az első csere mehet mondjuk 5000-nél.Lehet hogy nem úgy tűnik, de én is a 'bejáratás' híve vagyok, csak szerintem az általad leírtnál határozottabb tempóval és dinamizmussal. Én is hosszútávra szeretném a kocsit(Lada 18 évig volt meg) de én nem tartom logikusnak, hogy mondjuk 1000 km után bármi baja legyen ha 2000, de akár 4000 fölé pörgetem néha. Mert akkor már csak azt nem értem, hogy hogy lehet ~600 - 2000 tartományban használni az autót. Illetve lehet, csak nekem ilyen alacsonyan ha kövér gázt nyomok akkor morog, hörög, kelletlenkedik. Másrészt ha 2-ben kihúzom 2000-ig, akkor 3.-ba téve valahol 1000 körül lesz a fordulat, az meg szerintem haladásra nem nagyon jó, gyorsításra pláne.
Benzinesről beszélünk ugye?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz !Overdose! #10227 üzenetére
Civic8G 4D-ben is ahogy a Cityben is pl. a kesztyűtartó mögött van, amit ki kell akasztani, le kell hajtani, kihúzni két szélénél fogva a kis fiókját a ventilátorház tetejéből, szűrő kivesz, új betesz(levegő irányra figyel) fiók visszatol, két szélénél nyomva bepattint, kesztyűtartó visszaakaszt, ollé.. kezdőknek 4 perc, haladóknak 1.
Nem tudom a többi gyártó miért bonyolítja agyon, ezer meg egy lemezt, panelt kell csavarozni, kiszedni, meg miegymás.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Winner_hun #10231 üzenetére
A céges Civic pont ugyanannyi idős mint a mi Citynk, igaz 3x annyi km-el. Nem volt klímatisztításon, ahogy a Citynk sem.
A Civicet láttam hogy használják, induláskor klíma be, megy folyamatosan, majd leállítás motorral együtt. Ha ezután 10 percen belül újra elindultunk vele, és bekapcsoltuk a szellőzést, illetve magától az előző állapotból elindult, akkor olyan forró gőzös-párás levegőt nyomott ki, hogy még nyáron is bepárásodott a szemüvegem tőle. Ezekután nem csoda, hogy hosszabb klíma nélküliség után az első klímázáskor kőkemény tömény lábszagot fújt ki rendszeresen kb 2-3 percig. Szerintem tökéletesen be van rohadva a nem épp legcélszerűbb használat miatt, gombás, és nem tudom egy nagyon alapos tisztítás segítene-e rajta még.
A Citynk klímáját úgy használjuk, hogy hacsak tudjuk előre hogy kb mennyi idő múlva fogjuk leállítani a motort, akkor előtte 6-8 perccel kikapcsoljuk a klímát, így ebben az időszakban ugyan hirtelen nagyon párás levegőt fúj majd be, de a párát/gőzt kinyomja a rendszerből, mire le kell állítani szinte teljesen kiszárad. Azóta soha nem volt semmilyen szaga, és nem volt vele probléma. Volt hogy még leállás után is járattam a ventilátort, és amíg tettem-vettem a garázsajtókkal, addig száradt tovább.
Persze van aki azt mondja, hogy ő bizony addig nyomatja a hideget, míg meg nem áll, és semmi problémája vele. Sőt, szerintem az automata klímás tulajok 95%-a így használja. Nem lehetetlen, de ismerve a rendszer működését eléggé fura.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Winner_hun #10237 üzenetére
Nekem ugyan nincs tapasztalatom még senkivel, de pl ezt a 3-4-et megnézném, illetve rákérdeznék telefonon: [link]; [link]; [link]; [link]
Én nem szívesen csinálnám meg az utasteret flakonból telefújó és azt keringető módszerrel házilag. Valahogy több bizodalmam van abban ha konkrétan a hőleadókat tisztítják megfelelő módszerrel.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Winner_hun #10242 üzenetére
Attól, hogy a szellőztető ventilátor sokkal könnyebben tudja átmozgatni a levegőt. Olyan, mint mikor a porszívó csövét befogod, akkor felbőg a motorja, és mikor kiengeded, akkor visszanyugszik.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz orbano #10280 üzenetére
Az nagyban függ attól (is) hogy garázs vagy utca. Mennyit áll tűző napon. Ha garázs és esetleg bent is kihajtod az üvegtől, akkor az kb. fél, 1 év plusz. Garázs az mondjuk az UV-öregedést gátolja jobban, a kihajtás meg az elnyomorodást.
És persze nem utolsósorban hogy mennyit törölsz vele. Az meg a blade kopást.(Az elnyomorodást, meg a kihajtást sokan elbagatelizálják, de saját tapasztalat, hogy van amikor egy hónapig sosem mozdulna a lapát, azalatt meg szépen összegyógyul ám a finom porral meg az üveggel. Ráadásul nem véletlenül van néhány kocsiban hogy minden ötödik gyújtásnál egy picit mozdít a lapáton, majd a következő ötödiknél a másik irányba billenti.)
Az sem mindegy, hogy milyen gyakran törlöd le kézzel a szélvédőt (mosol autót) mert sokan a szutykot egyszerűen letörlik a lapáttal, mondván úgyis gyakran cserélem a lapátot. De nagyon nem mindegy hogy a szélvédőt és a gumit végigkened-e a homokkal ami az üveg és a lapát közé, meg az üveg egész felületére kiült.
Minőségben meg, hát, én pl. csak OEM gyártókat ismerek, NWB tuti, KCW jó, Chin-Pech határeset, Mitsuba meg elfogultság miatt no comment
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Integra #10282 üzenetére
De az is durva, mikor ülök valaki mellett, elkezd esni, töröl egyet, jó esetben elindul a lapát, de törlésnek nem nevezném amit csinál. Egyenetlenül szétmaszatolja a vizet, és még a menetszél sem segít. Aztán a végén kiszállok, megnézem a lapátot, és már szinte a vertebra töröl mert már a blade nyaka is elkopott teljesen. Kérdem miért nem cseréli ki, mondja hogy egy darabig még elvan, már megszokta, majd már a kocsival együtt. Hát aztán nem ülök be legközelebb mellé.
Sajnos szakmai ártalom, ha látok egy pocsékul törlő lapátot, akkor görcsbe rándul egy izom a nyakamban Nekem az jelenti az ablaktörlést, ha 50-es tempónál szemerkélő esőben egyet törlök, és a visszatérő lapát nyomán kb 0,5 másodpercre egy teljesen homogén vízréteg alakul ki, amit a menetszél fél másodpercen belül leszárít.
Megjegyzem jótanácsként, hogy a Civicben a tandem törlésnél hacsak nem életbevágó a villámgyors törlés, akkor nem fölfelé kell lökni a kart, hanem lefelé egy törlésig aztán vissza, mert felfelé pöccintve a lehető legnagyobb sebességgel csapja szét, míg lefelé tolva lassan töröl egyet. Élettartam guminak is, karnak is, meg a teljes szerkezetnek is rövidebb ha hirtelen kell mozognia. Mondjuk amilyen szinten túl van méretezve az erőátvitel..Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz orbano #10286 üzenetére
A Nippon Wiper Blade, aki tulajdonképp majdnem csak OEM szállító, csak kevés retail értékesítése van, tehát nem igazán van túlmarketingelve, meg PR-ezve, azt mondja, hogy átlagos használat (évi 10-20 k km) mellett, ha egyéb óvintézkedést nem teszünk vagy nem tudunk tenni(garázs, kihajtás,...) akkor javasolt évente cserélni. De azt hiszem ezt is el lehet felejteni mint szentírást, az a lényeg, hogy meg kell nézni rendszeresen a gumit, ha nem szakadt, és nincs lekopva csutkáig, és törlésnél nem balesetveszélyes(jól kilátni) amit mondjuk akármilyen tempónál a szélvédőn hagy, akkor még nem kell cserélni. Amint elkezd csíkozni, ugrálni, nyikorogni, vagy foltot hagyni, esetleg látni szemmel a fizikai kopást, sérülést, úgy nyomás venni egy újat.
A Tesco-s ócsóról meg annyit, hogy mi még egyszer vettünk egy olcsót, ami kb 1 hónap alatt elkezdett csíkozni, majd foltot kihagyni, pedig garázsban volt, igaz akkoriban még nem kihajtva, Le is lett cserélve egy nem olyan olcsóra. Az másfél évig simán bírta, de garázs, és relatíve kevés km mellett.
De úgy is lehet segíteni minimálisan a használaton, hogy ha nincs használva gyakran, akkor néha indulás előtt kicsit elemelni, és a másik irányba megfeszítve és visszaengedve hagyni, hogy a gumi éle a másik irányba feküdjön föl egy ideig. Illetve gyakran letörölni kézzel a szélvédőt, hogy ha jön egy hirtelen eső, akkor ne a 2-3-sok hét alatt összegyűlt mocskot kenje végig az első 3-4 törléssel magán és a szélvédőn is. Nagyon durva polírozást jelent ám, ha az első esős törlésnél poros az üveg(és a gumi), és így töröljük le az ablaktörlővel.
Megjegyzem az a jó lapát, amiben sok a grafit. Ez így furán hangzik, tapasztalat, nem is tudom most megmondani pontosan az okát, de holnap megkérdem a QC-t.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Winner_hun #10334 üzenetére
Vízpára. Részben a levegő páratartalma alakul gőzzé, részben a benzin egyik égésterméke is a víz, ha jól rémlik kémiából. Főleg indítás után kb 5-6 perccel jelentkezik, nálunk legalábbis. Ha mögötte áll valaki, pl bepakolásnál, simán bokáig eláztatja. Nedves időben szintén sokkal intenzívebb, tehát mostanában különösen lehet ilyen. Amit hűvös de párás időben gőz formájában látsz kijönni, amire azt mondjuk füstöl a kipufogó, az a mai normális motoroknál csak vízgőz. Ez csapódik le a hűvösebb kipufogórendszerben, és gyorsításnál meg kicsurog hátrafelé.
A klíma kondenzvíz kivezetőcsöve általában a hőcserélő alatt, tehát valahol a motortér és az utastér határának vonalában középtájt szokott lenni.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Tudja valaki hogy a jelenlegi 2008-as modell 8G 4D-nek milyen hangtechnikája van gyárilag az ES kivitelben? Hangszórók mérete, teljesítménye, fejegység típusa, egyéb..
Ja, és hogy mindig is úgy volt, hogy a hátsó lámpa párból a jobb oldali belső csak vaklámpa?
És hogy az első lámpáknál a két szélén a függőleges csík is csak funkció nélküli dizájnelem?[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Winner_hun #10342 üzenetére
Ha már a dizájn ilyen duplalámpás lett, lehetett volna úgy leosztani, mint pl a Citynek is van. Hogy ennél pl mind a kettő dupla piros világít helyzetjelzőként, és a külsők a fékesek.
A Civicnél lehetett volna úgy, hogy mindkét pár helyzetjelző, a bal belső meg még külön ködlámpa is, ahogy jelenleg is van, csak most a belső párnak nincs helyzetjelző funkciója. Ha már jobboldalra is tettek egy vakot, tehettek volna beléjük 1-1 5W-os izzót is.
Na mindegy, biztos van oka hogy miért lett így. Az első is csak dísz?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Rájöttem, hogy a Cityvel akkor sem lehet bekanyarodni a derékszögű kereszteződésbe 90-el, ha sietek vissza melóba, mert lejárt az ebédidőm, de a kibaszott teszkóban csak 3 pénztár megy 38-ból, minden nyugdíjas és kisgyerekes család most végzi el a hétvégi nagybevásárlást munkanapon ebédidőben, és mindenki töketlen az úton, és ha szemből a kétsávoson 100 méterre jön a kamion, és a balos után 3 méterre egyből egy jobbos derékszögű kanyar van...pláne hogy 110-ről fékezve kezdtem el kanyarodni.
Azért sikerült Kb három leánykollégium összes sikítása miután beszabadult közéjük egy szatír, és vagy másfél milliméter gumiveszteség árán a jobb oldali gumik külső peremén. Szürreális élmény érezni ahogy közeledik a kocsi csúszva, ABS-ezgetve, billegve, sodródva, csikorogva, orrabukva a kereszteződés csücskében lévőfél méteres árkos padka felé, és még mindig sodródik, és még mindig, aztán egyszercsak mégis valahogy beesik orral irányban a mellékútra, hogy aztán totál átbillentve a másik oldalra végre letapadjon a bal első kerék és simán bevegye a jobbost.No mindegy, megtapasztaltuk az ótó határait. A gumi- és adrenalinveszteségen kívül nem esett kár. A gumit meggyógyítom majd némi szilikonnal, megérdemli, a többi meg..
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Integra #10566 üzenetére
Na ja, büszke is vagyok rá Meg arra hogy 2 és fél év alatt semmi hasonló állatságot nem csináltam vele (nem úgy mint a kockaladánkkal előtte ) Sajnos attól félek a Civic viszont sokkal több ilyenre vesz majd rá. Eddig abban is visszafogtam magam, köszönhetően a bejáratás jellegű kímélésnek. De most faterom elvitte nyaralni, ha minden igaz már 3000+ lesz benne mikor megjön, aztán megyek már majd vele egy erősebbet is
NoLF: na igen, de ez egy szolid családi autó, ennek ellenére a peresebb gumi miatt mégis olyanokat üt mint egy sportkocsi, ha még meg is lenne ültetve..
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Integra #10651 üzenetére
Japán gyárigazgatónk céges fullextrás ótomata ufóján 225/45 R18 van. De minek.. No comment A váltóját meg már szidtam, még jobban nem akarom.
De pl a mi 4d-nken 205/55 R16, a Cityn meg 185/55 R15. Mondanom se kell, hogy a City üt-vág, a Civic meg olyan kellemes hajós fíling ugyanazon az úton.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Van egy ilyen is szintén céges, 175k km-el, szintén automata. Ütött-kopott, szét van hajtva, a futómű tropa, a fékek halottak, ráférne egy nagygenerál, de klasszisokkal jobb a váltója, dinamizmusa, minden.
Az ufóban van kb 17k, új, színes, szagos, kényelmes, üvegtetős, csendes, és van egy olyan váltója, ami a 140 lóból érzésre kb 30-at elnyel. Mondjuk váltáskor. Mostanában többet vezettem, és eleinte azt hittem én csinálok rosszul valamit, de nem. 1,5-3 másodpercbe telik. Gyorsabban nem megy neki. És a váltás alatt totál elveszi a gázt, lendületet, fordulatot, mindent. Lassú 'krúzolásnál' is kellemetlen, ha siet az ember, akkor meg pláne. Nem olyan sok automatát vezettem még, kb 5-öt összesen, abból 2 DSG volt, de nekem ez a legkevésbé kézreálló. Lassú, nehézkes, gondolkodós, fura. Egyszerűen túlságosan érezhető, és rendesen kellemetlen az a megtorpanás és fejbólintás előre minden fokozatnál. Szlovén céges vendégeink voltak, őket vittük ebédelni, és kb 10 perc után elnézést kellett kérnem miatta, mert láttam a tükörben hogy hogy mozog a fejük hátul.
Mindig minden Hondát megvédek általában, mert már 2-t vezetek otthon rendszeresen, kettőt meg a cégnél, mind különböző, de tagadhatatlanul márkahű vagyok, viszont ezen nem tudok mit szépíteni, ez pocsék.
Egyszer majd megnézem a Tiéd ha úgy adódik, vagy akár megmutatom a cégest is, ha adódik lehetőség, de szerintem az ufónk a gázabb.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Első 3018 km összátlag 6,1; ebből S.tarján - Pula - S.tarján 1480 km-re: 5,9
(Anélkül hogy azt fikáznám, mert a maga nemében biztos jó autó, de N. Quashqai-ban ültem, 5M-ért 1.6 motorral 115 lóval 1340 kilóval, 13 sec-es gyorsulással, 6,8-as fogyival és minőségérzetben anyagválasztásban egyel lejjebb nem mondanám hogy alternatíva lehetne.)
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
2100 km Horvátország oda-vissza egyedül légkondival, helyi túrákkal comp. szerinti átlag 5,9.
450 km Siófok oda-vissza 4 emberrel és maximálisan fullra pakolt csomagtartóval, plusz hátsó középső ülésen táskákkal légkondival comp. szerint 6,6.
Nem tudom mennyit csal, de ha 0,4-0,5-öt, akkor is elfogadható.Azt mondták az első 1-2000 km-en még jó sokat fog olajat enni, aztán leáll. Ez tény vagy lehetőség? Mert nekem úgy tűnik semmit nem eszik, pedig most vagyok 6665,6 km-nél.
Ja, az összátlag 6.1 gép szerint. Sajna kimérni nem tudtam még, de elhiszem másoknak a kb max fél liter csalást.Egyébiránt azt mondják csajozós. Minden nő elolvad tőle, ez tény. Na nem ezért vettem. De bármit csinálok is emiatt konkrétan még nem akadt horogra senki. És miért kérdezi minden nő hogy mi a neve? Nincs neve. Civic 1.8 ES és kész.
Amúgy meg
[link]; [link]; [link]
Tudom, igazi Hondásoknak túl szintetikus és mű, de én eddig bírom őt.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Azt mondják az okosok, hogy az i-VTEC rendszer már nem adott ponton nyit mindig nagyobbat, hanem sok paramétert figyel, és adott helyzetben maga dönti el hogy nyomja-e vagy sem, - de az sem igazán észrevehető - fordulatszám, pedálállás, stb alapján. Normálisabb átlagos, finomabb használatnál szinte nem is működik a 'VTEC-sége'.
Namármost az lehetséges hogy pl 3/4 vagy akár padlógáznál ez majdnem mindig 3500 környékére esik gyorsításkor? Mert mostanában azt tapasztaltam, hogy főleg 2-3-ban, de még 4-ben is 3500-tól ugrik egy érezhető szintet, hangban, de húzásban is. Őszintén szólva sosem ültem eredeti igazi hátbavágós VTEC-esben, de az elmondások alapján ilyesminek képzelem, csak talán finomabb ebben mint azokban.
Tévednék valamiben?
Ja, a másik: 6 750 km van benne, most már kihúzathatom végre 7000-ig?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Snoop-y #11339 üzenetére
8G 4D 1.8 Civic
Céges ugyanilyen kb 7200 körül tiltott le, leteszteltük anno Lengyelbe menet, bár a piros asszem 6800-tól van a sávon.
A hangja olyan, mintha egy lehelletnyivel agresszívebben morogna onnantól, de ha csak kicsit nyomom a gázt, és lassan gyorsítok, akkor ezt ott nem hallom.
Biztos hogy semmi értelme kihúzatni, mert 2000-től már egész jól húz egyébként.Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- iPhone topik
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Politika
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs