-
GAMEPOD.hu
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
RR-13
őstag
válasz tomazin #12276 üzenetére
Szia.
A CIB részére:
"a hirdetményben lévők érvényesek? "Igen, de van külön Bankmonitoros CIB ECO Hirdetmény is, és ami abbann nincs benne, akkor az alap CIB ECO díjai az irányadó, illetve a közös hirdetményben leírt díjak.
CIB Visa Inspire fizikai kártya, csak nem dombornyomott, de elvileg mindenhol lehet vele fizetni!
Évek óta nem lehetséges kettő számlatulajdonos egy számlához, csakis rendelkező beállítása engedélyezett...
CIB-nél pl. van internetkártya, ....
[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
válasz tomazin #12276 üzenetére
A Maestro mindig is egy fos volt, csak beföldön lehet használni és csak kp. felvétre és boltokban kártyás vásárlásra. Anno még Cirrus verziója is volt, ami csak kp. felvétre volt jó.
Később aztán már megjelentek a CVC kódos Maestrok is, amivel vagy tudsz neten fizetni, vagy nem.
Gondolom az MC nem véletlenül vezette be később az unembossed (vésett) Mastercardokat.
A Visa Electronok azokkal egyenértékűek. Mondok jobbat, már 2005-ben tudtam regisztrálni az OTP-s Visa Electronomat a Paypalon. Amikor még a fasorban sem volt unembossed MC, legalábbis Magyarországon biztos nem. Szal. kb. más bankoknál is a Visa Electron volt az egyetlen opció, ha neten akartál kártyával fizetni úgy, hogy nem szerettél volna vagyonokat kidobni dombornyomott kártyára.
Már akkor sem tűnt életszerűnek, hogy egy teljesen átlagos felhasználás + neten külföldi oldalakon vásárláshoz mi a szarnak kéne dombornyomott kártya, ha amúgy magát a dombornyomást sem fogod a büdös életben kihasználni soha.
-
RR-13
őstag
válasz tomazin #12279 üzenetére
Azokra vonatkozik, akiknek még közös számlája van korábbról, mert 1 éve még lehetett nyitni közös számlát, majd 2019. május 01. napjától pl. a CIB-nél hirdetményileg is megszűnt.
A Bankmonitor oldalán is foglalkoztak ezzel a témával, és 2018. márciusban sem volt rá egyértelmű válasz, hogy lehet-e vagy nem, mert akkor már sok bank kivezette ezt a lehetőséget.
Vagyis fura nem fura sajnos ez van..., valakinek előnyös lenne még most is a közös számla, valakinek meg hátrányos, pont az azonos jogosultság miatt, hogy önállóan nem intézhet semmit kb."A cibnél nincs díja a limitmódosításnak, ott emiatt nem kell netes kártya, a rafinál lett volna érdekes."
Igen láttam, hogy a Rafi-ra kérdezel, de azt azért nem írtam, mert jelenleg nem igényelhető internet, vagy virtuális kártya náluk
A CIB-nél valóban csak az utolsó 6 hónap kivonata tölthető le, és írják is, hogy mentsük le őket, éppen ezért.
Aki lementi a gépére, annak megvan így mind évekre is visszamenőleg. -
RR-13
őstag
válasz tomazin #12279 üzenetére
Még kiegészíteném a korábbiakat:
"...És ha én meg szeretném nézni a tavaly januári tranzakciómat, "
A kivonat lekérésen felül van a tranzakció történet, viszont itt is csak 6 hónapra lehet lekérdezést indítani, ami más bankoknál sokkal több szokott lenni.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz tomazin #12490 üzenetére
kivéve, ha hülyeséget válaszol a banki rendszer hibájából. a fedezethiányt pl. nehezen tudom a terminál hibájának betudni. ugyanakkor, ugyanott másik bank kártyája működött. nem azt mondom, hogy általános a probléma, de azért az itt is felmerült több eset sem azt valószínűsíti, hogy mindenhol hibás terminálok vannak. a közös pont max. a terminál üzemeltetőjének rendszerében lehet még.
(arról nem is beszélve, hogy asztali gépes netes vásárlásnál is volt már példa dupla foglalásra, ami végképp védhetetlen)
-
Oliverda
félisten
válasz tomazin #18320 üzenetére
Az illetékes német hatósághoz. Egyébként a Solarisbanknál tartják az ügyfelek pénzét, amire fejenként 100k euróig van biztosítás.
"Your money is stored in a fully regulated European bank and protected up to 100.000 € by the German Deposit Guarantee Scheme as well as the advanced security technologies on the market"
[link]"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz tomazin #18323 üzenetére
"És mivel se nem tudom, hogy az illetékes német hatóságnak mi a neve, se nem tudok németül, így vannak fenntartásaim,"
Bemásoltam feljebb: German Deposit Guarantee SchemeHa ennyire nem bízol a külföldi bankokban, nyiss pl. a Gránitnál vagy a Raiffeisennél egy eurós számlát. Úgy rémlik, utóbbinál nincs számlavezetési díj.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
axioma
veterán
válasz tomazin #18464 üzenetére
Az mnb csak masodik kor lehet, ha a bankkal egyeztettem mar azon panaszrol hogy miert nem valaszoltak elobb - amugy egyszer kuldtek egy kozteset hogy tovabbra is folyamatban... de ja, arra en is gondoltam hogy nem a kartyatranzakciot (arra kikotottek hogy tobb panasznak nincs helye), hanem a reklamaciot meg kene kifogasolni naluk... megjegyzem mar nem is volt aktivan az agyamban hogy erre me'g nem jott valasz, lehet elsikkadt volna.
[ Szerkesztve ]
-
-
Hintalow
senior tag
válasz tomazin #23294 üzenetére
Elsődlegesen azért, mert a psd2 direktíva szabályozza ezt, a 2 faktoros azonosításnál áttolva a felelősséget az ügyfélre súlyos gondatlanság esetén, a bankok meg hülyék lesznek ezzel ellenkezni (persze egyedi esetek lehetnek méltányosságból)
És ezeket olvasva rájön az ember, hogy fölösleges bárkinek is technikai oldalról megpróbálni megoldani a visszaélést, az ügyfelek jó része önként és dalolva megadja a belépési adatait, az sms kódokat a tranzakciókhoz, jóváhagyja a mobil tokenes tranzakciókat gyanú nélkül, és telepíti fel a remote kontoroll progikat az eszközére a csalók számára.
És a fent leírt esetből van bankonként 2-3 eset per hét (tudom, ebben dolgozom) szóval nem igazán sietnek a pénzintézetek kifizetni mindent[ Szerkesztve ]
Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.
-
Hintalow
senior tag
válasz tomazin #23296 üzenetére
Ha így felnyomnának egy banki mobilappot, az tipikusan a fentebb írt egyedi eset lenne, egy ilyen nagyszámú visszaélési kísérletet/visszaélést persze nem fog tudni semmilyen pénzintézet csak úgy az ügyfélre hagyni
De mint írtam, nem igazán vesződnek ilyennel, ha pár betanított emberke pár laptoppal és telefonnal ilyen hatékony tud lenni.Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.
-
pictigjis
senior tag
válasz tomazin #23346 üzenetére
valaki itt a topikban semmi mást nem csinál, csak azt, hogy ha bárkinek valami problémája van az unicredittel, akkor addig csűri-csavarja a dolgokat, amíg kihozza, hogy igazából nem is a bank hibázott, hanem az ügyfél, mert így meg úgy és amúgy, és nem kéne olyan szigorúnak lenni. ezzel nem előre próbálja vinni a dolgokat, hanem valami megmagyarázhatatlan unicredites védőszentként tündököl, amit egyszerűen bicskanyitogató olvasni is
-
merqree
őstag
válasz tomazin #23353 üzenetére
Mi is közös kasszán vagyunk a feleségemmel, a Gold2.0-hoz van mindkettőnknek minden ( ), az UniCreditre pedig betoljuk a havi csoportos beszedések összegét (>350ezer forint). Ami a Gold2.0-n van, abból vásárolunk, és abból könnyebb gazdálkodni. Pl Telekom mindig a hó utolsó napján terheli a számlát, így nem kell fejben matekolni, hogy van-e még pénz vagy nincs.
[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz tomazin #23385 üzenetére
a cib app mukodesehez miert van szukseg arra,h a hivasaim kezelhesse?
Csak tippelek, mert a droidhoz annyira azért nem értek.
Az appon belül vannak információs telefonszámok. Pl. CIB24 vagy biztosítások esetében az asszisztencia száma. Ha ezekre ráböksz, akkor meghívja a tárcsázót, és abban szerepel a hívandó szám. Tehát nem közvetlenül tárcsáz, de a hívást megkönnyíti.
Szerintem ezért kéri az engedélyt. Ha nincs erre szükséged, akkor nyugodtan vond meg az engedélyt, semmi problémát nem okoz. -
Kobe
veterán
válasz tomazin #23385 üzenetére
Nen a hivasokat akarja kezelni, hanem a telefonkonyvhoz ker hozzaferest.
Azert ker a telefonkonyvhoz, mert az app fokepernyojen tudsz 1 kattintasos gyorsutalast inditani a telefonszamra hivatkozva, es ha megvan az engedely, berantja a lehetseges telefonszamokat a konyvbol hogy ne kelljen bepotyogniAlkalmazason belul pedig a srgitseg menupontban tudsz hivast inditani az USZnek
-
nagyúr
válasz tomazin #23353 üzenetére
Igazából az az értelme, hogy az egyik számlán spórolunk (ahhoz csak internetbankon keresztül férünk hozzá), a másik meg a mindennapok számlája.
BBanknál létezik alszámla is, végül is az új banknál is jöhet ez a módozat.
Raiffeisennél nagy nehezen megtaláltam, hogy a premium gold 2.0-hoz nyitható további lakossági számlacsomag.
Végre rászántam magam, hogy megnézzem azt a Curve-ot. Látok benne fantáziát, köszi a tippet!Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
cocka
veterán
válasz tomazin #27011 üzenetére
Full gagyi, hogy mindkét befizetési formára is 0.5 eurót felszámol. Még az se mindegy, hogy betéti vagy hitelkártyát használsz.
Bargeldauszahlung mit der Debitkarte an fremden Geldautomaten in Fremdwährung
Erre gondolsz nem? Mert az efelettinél hiába írja, hogy:
In Euro innerhalb der EWR Staaten mit der Debitkarte, alatta ott van, hogy:
an fremden Geldautomaten innerhalb des Heimatsparkassenmodells
Na most ugye kizártnak tartom, hogy a magyar OTP automaták a német Sparkassenmodell alapján működnek.
an fremden Geldautomaten von Zahlungsdienstleistern, die ein direktes Kundenentgelt erheben im Maestro-System
Ennél meg honnan tudod meg, hogy az adott ATM-et olyan pénzügyi szolgáltató működteti-e, ami a Maestro rendszeren keresztül közvetlen díjjal terheli az ügyfelet..
Mert arról ugye nem szól egy büdös kukk se, hogy mi van, ha külföldi ATM-ből akarsz felvenni eurót. Illetve ez az utolsó pont lenne az, amit írtam, de honnan tudod meg, hogy ez egy euró töltésű OTP-s ATM-re igaz-e?
Szóval a háttérben simán gyanítok egy dupla konverziót, hogy ugyen euróba akarja felvenni az euró töltésűből, de előbb valami nyakatekert módon azt forintra konvertálják és azt vissza euróra plusz a kivét díja.
Amúgy gyanítható, hogy nincs már Maestro rendszer itthon, mert tudtommal az összes Maestro kártyát kivonták itthon, de pár forintban akár fogadni is merek rá, hogy az Ő értelmezésük szerinti Maestro rendszer sose volt azonos az itthonival, ha volt is ilyen itthon valaha.
Tehát simán el tudom képzelni, hogy egy ilyen felvétre ez lenne érvényes:
mit der [Sparkassen-Card] innerhalb der EWR-Staaten im Maestro-System,
je Auszahlung Abwicklungspreis + Währungsumrechnungsentgelt + PostenpreisTehát 3.95 euró + 0.5 euró + 0.95% per tranzakció (max. ez utóbbi nincs, ha mégis Maestro-rendszeren belülinek számít)
A hitelkártyás rész sokkal egyértelműbb, mivel az euróshoz is odaírta, hogy belföld vagy külföld:
an fremden Geldautomaten im Ausland mit der [Mastercard] oder [VisaCard],je Auszahlung
Jelenleg 1k eur a napi limit.
A számláján? Mert az az ATM-et nem fogja túlságosan meghatni, ha annak saját limitje van. Nyilván az OTP fogja tudni megmondani, hogy mennyi a maximálisan felvehető összeg euró töltésű ATM-jeikből.
Miért nincs már rég egy Wise számlája, ahova beutalja azt a pár eurót és forintban leveszi Magyarországon? Tudtommal a legtöbb helyen elfogadnak eurót fizetőeszközként, de nem adnak vissza csak átszámolva forintban.
Wise-nál úgy látom sokkal több lehetőség is van euró beutalására, mint forintéra. -
Noxy
veterán
válasz tomazin #27030 üzenetére
Nem tudom de nem lett volna egyszerűbb az ismerősödnek mielőtt haza jön Németországból kivenni a pénzt, lezárni a b.számlát, aminek továbbra is lesz havi költsége, amíg nem szünteti meg.
Sztm itt meg tök felesleges a német banköltségeket a magyar jövedelmekhez hasonlítani.
Sparkasse Konto megszüntetése:
Sparkasse Konto kündigen: So geht´s fejezet. [link] (Artikel komplett lesen.)
Sparkasse-fiók törlése:
Miután minden előkészületet megtett, bezárhatja vagy megszüntetheti Sparkasse-fiókját levélben, faxon vagy személyesen a fiókjában. Online felmondás is lehetséges.
Sparkasse-fiókjához azonban nincs felmondási idő. A felmondási nyilatkozat kézhezvételét azonban mindig írásban kell megerősítenie.
A felmondólevelének a következő információkat kell tartalmaznia új:
Az Ön neve és címei
A törölni kívánt számla számlaszáma
A fennmaradó egyenleg átutalásáhozjo az új számla számlaszáma és rendezési kódja / IBAN és BIC
Aláírás
A Sparkasse szerint az online felmondás online bankon keresztül lehetséges. Ismételten meg kell erősítenie a lemondást írásban.
Kérjük, ügyeljen arra, hogy a fiókja a megszüntetéskor ne legyen mínuszban, ellenkező esetben nem lehet megszüntetni![ Szerkesztve ]
''Habár egyszer annyit észrevett, hogy valami megfertőzte magát a Nod-ot is''
-
RR-13
őstag
válasz tomazin #27523 üzenetére
Az Aptoide-on a CIB app megbízhatósági védjeggyel van ellátva, vagyis elvileg biztonságos, mert fejlesztői tanúsítvánnyal van ellátva a telepítendő CIB Bank app.
A CIB Bank gondolom nem engedne futtatni egy módosított appot.
Viszont, nekem a Play-ről le van mentve a korábbi verziók, és most direkt feltettem Aptoid-ról is ugyanazt a 6.0.71-et ami kell neked, és teljesen egyezik a fájl mérete (tudom ez még nem jelent nagyon semmit, de biztató).
A 6.0.71 (1) nevű app lett most leszedve az Aptoid-ról.Ha gondolod mindkettőt felteszem MEGA-ra, hogy össze tudd hasonlítani hashsel.
[ Szerkesztve ]
-
-
RR-13
őstag
válasz tomazin #27948 üzenetére
Emlékeim szerint igen, mert a CIB rendszerébe nem lehetett bejelentkezni több esetben, visszatérően, amiről nem is tudtak előre az ügyfelek.
Volt hosszabb, több napos kiesés is...
A CIB-nél bármikor megeshet szó nélkül az, hogy nem tudunk belépni, és ezért utalni sem.[ Szerkesztve ]
-
-
sifarr
senior tag
válasz tomazin #27968 üzenetére
Segitesz, hogy hol?
Mégis neked van igazad, ott a pont!!
Leellenőriztem. Azt hittem, hogy a szűréseknél tetszőleges időszak kiválasztható, de nem, legfeljebb 6 hónap.
Én sosem keresek 1-2 hónapnál korábbra vissza. Most is kiderült, ha az ember nem a napi gyakorlata, tapasztalata alapján ír valamit, akkor így járhat. Mindent le kell ellenőrizni appban, kondíciós listákban, ÁSzF-ben, mindenhol. Csak így biztos a ziher. -
RR-13
őstag
válasz tomazin #27992 üzenetére
Ne is mond, 2 éve én is belefutottam abba, akció lejárata után pár nappal, de nekem akkor még jóváírták telefonon.
Most 0,2 % +30 Ft az ATM befizetés díja.. nem értem, hogy miért nem díjmentes, amikor kb. mindenhol az.
A mi városunkban nincs már CIB fiók, csak egy borítékos ATM, szóval figyelembe vehetnék ezt is.Viszont a pénztári befizetés sem díjmentes már, most néztem, 0,31% +52 Ft.
-
-
RR-13
őstag
válasz tomazin #27996 üzenetére
Most akkor mi nem megy? A legújabb verzió?
Megadtad az összes jogot már előtte gondolom, a hívásjogot is?Amennyiben ügyintézővel beszéltél, és nem fejlesztői területen, akkor azok érdemben semmit nem tudnak...
Lehetséges, hogy a korábbi verzióban még nem volt az a tiltás, és az új verzióba már berakták, és a régit nem engedik használni ezért pl.Mi baj volt az UniCredittel amúgy?
-
axioma
veterán
válasz tomazin #33454 üzenetére
Raiff hatranyok: nincs (vagy hat amire ertelmes lenne, arra nincs) push notification, csak az sms, ami a selectnel ingyen, de az ujnal nem tudom, a gold2.0-nal fizetos. Ezen kivul a kartyas kp-felvet hosszutavu limitje max. 300e per nap, ha egyben kell penz akkor vagy egymas utani napokon ugyeskedni (4x per ho ingyen), vagy emeltetheto valameddig a tobbszaz forintos dijert. Tovabba a DKJ korulmenyek megvaltoztak, pl. tegnap mar csak junius vegere lehetett venni, es ugy altalaban is 2 havonta lesznek lejaratok, es a legkozelebbibol kerdeses hogy meddig lehet vasarolni. [Igaz, visszavaltassal igy is viszonylag kicsi vagy par het mulva nulla a bukta.]
[ Szerkesztve ]
-
TrollBalint
addikt
válasz tomazin #33481 üzenetére
A hitelkártyájuk nem győzött meg a reklám alapján, úgy hogy fel se merült bennem, hogy kérdéseket tegyek fel. Lakáshitellel kapcsolatban azért volt néha egy-egy kérdésem, akkor nem volt gond.
Ja igen, ezt nem említettem, hogy viszont bankfiókjuk között azért van különbség. Eddig 3 v. 4 különböző bankfiókban voltam, de a Sugárban lévőbe soha többé nem megyek. Ott nem értenek semmihez, semmit nem tudtak elintézni és kérdéseimre se tudtak válaszolni... Másik háromból 2 az so-so, olyan, amilyet elvár az ember, de ami a Shopmarkban van, az viszont nagyon pozítiv. Bár szerintem még jobb volt, mikor még nem ott voltak, hanem kicsit odébb, az átépítéskor)https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
RR-13
őstag
válasz tomazin #33614 üzenetére
Ne maradjunk ennyibe....
Ha a Gránithoz el sem megy a kérés, akkor a Gránit miért is hibás?
A CIB Bank rendszeréből ALAPBÓL NEM megy ki a Fizetési Kérelem egyáltalán.... meg sem próbálja a rendszerük kiküldeni, amire bizonyíték van.
A Gránit nem is tud róla, hogy küldtek neki kérelmet, meg lett kérdezve, és hazugság az amit a CIB állít, nem védve a Gránitot.
Egyszerűen paraméterezési hiba miatt nem megy a Gránithoz el a kérelem, amit nem mertek beismerni, és ezért csináltak egy frissítést, amit a csütörtök esti karbantartáshoz csaptak.. nekem ez elég egyértelmű. -
RR-13
őstag
válasz tomazin #33617 üzenetére
Nem kapja meg a rendszerük, mert a CIB Banktól ki sem megy a kérelem!
Elég világosan leírtam már...
Tehát nem hibára fut a kérelem, hanem oda sem ér a Gránithoz.
CIB: "jelenleg valóban nem lehet fizetési kérelmet küldeni a Gránit Bank irányába."A CIB Bank a kérelem rögzítése után nem küld az ügyfélnek Push értesítőt a sikeres FK. elküldéséről, mert nem is küldik el. Fura, hogy pont te próbálod védeni a CIB-et, azok után....
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen