Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jim Tonic

    nagyúr

    válasz darvinya #43469 üzenetére

    Közben találtam egy oldalt, ahol azt írják, amit én írtam. Meg azt is, hogy a motoromat deltába kössem. Meg azt is, hogy necces lesz. Hmmm, még mindig nem tudom, melyik kapcsolást használjam. :D

    Maradva a normál 3x400 V hálózatnál a 3 kW alatti - tehát a 2,2 kW és ennél kisebb teljesítményű 230/400 V feszültségre méretezett villanymotorokat - mindig az un. "csillag" kapcsolásba kell bekötni. Ha ezeket a villanymotorokat "delta" kapcsolásba kötjük, akkor az elektromos megtáplálás oldalán háromszor nagyobb megtáplálásban részesítjük, és ez nagyon rövid időn belül a leégésükhöz vezet.

    A 3x400 V hálózat esetén a 2,2 kW feletti - tehát a 3 kW és e feletti 400/690 V feszültségre méretezett villanymotorokat - mindig az un. "delta" kapcsolásba kell kötni. Ha ezeket a villanymotorokat "csillag" kapcsolásba kötjük, akkor az elektromos megtáplálás oldalán háromszor kisebb megtáplálásban részesítjük őket, ezért a megtáplálás miatt háromszor kisebb teljesítmény leadására képesek. Ezért ha ennek ellenére az eredeti mechanikai teljesítménnyel megterheljük őket, akkor az elektromos megtáplálásához képest relatív túlterhelésben részesülnek és leégnek. Tehát üresjáratban, induláskor ezek a villanymotorok dolgozhatnak "csillag'" bekötésben, de terhelést nem kaphatnak, mert az elektromos megtáplálásuk kicsi. Ezt ki lehet használni indításkor (az u. "csillag-delta" indításkor), de az elindulás után azonnal át kell váltani "delta" kapcsolásba, mert máskülönben leégnek.

    Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

  • moha21

    addikt

    válasz darvinya #43469 üzenetére

    Azért, mert nettó faszságokat írsz.
    Mi az, hogy a szinkron motor nem annyira elterjedt? Kompresszornál valóban nem. Máshol meg igen.

    Egy 4kW-os mechanikai terhelésre tekercselt 1 fázisú aszinkron motor is ugyanakkora teljesítméynt nyújt, mint 3 fázisú társa. ( más kérdés, hogy nem igazán van ilyen, de ennek más oka van ).
    Aztán van mechanikai áttétel is az idő függvényében lehet játszani vele.

    "3kW felett akkora áramlökés jöhet létre, hogy még a motort is kivágja helyéről."

    Itt se tudom, hogy miért a 3 kW nálad a vízválasztó, de szerencsére van motorvédő meg kismegszakító meg egyebe és a motor a helyén marad.

    Az meg megint nem tudom, hogy egy kompresszornál miért is ne lehetne csillag/delta indítást alkalmazni?

    [ Szerkesztve ]

    Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

Új hozzászólás Aktív témák