-
GAMEPOD.hu
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Peak
addikt
Na tehát hogy tiszta legyen a digitális forrásból való zenélés.
Teljesen mindegy, hogy a cuccod belsővinyón van, van pendriveon, vagy CD lemezen, vagy a hálózaton egy NASon. Ezt egyszer és mindenkorra tessék tudomásul venni. Itt nincs pardon. Itt nincs olyan, hogy kétszer egymás után egy állományból egyszer a szózat, másszor a himnusz jön elő!
Szép is lenne, ha a banki rendszerekben csak 1 nullával többet irnának bárkihez is.Az első pont, ahol a Digitális jel feldolgozásra kerül, az maga a forráseszköz és a DAC közötti út. Az első "interconnect"!
Tehát a médialejátszód optikai kimenetére kikerül a digitális jel, majd mondjuk a külső DACba bekerül.
ITT van az első olyan pont, ahol bármi beleszólhat a hangzásba.A legnyilvánvalóbb dolog, az asszinkron átviteli mód miatt a JITTER EFFEKTUS... azaz az időzítési hiba. Ezt kell kiküszöbölni egy darab bufferrel, ahova a digitális adatokat KÖZVETLEN a DACba kerülés előtt tárolásra kerül, és onnan maga a DAC órajele alapján kerül kiolvasásra, gyakorlatilag 0 ps késlekedéssel vagy Jitterrel, vagy esetleg már annyira kis jitterrel, hogy azt mérni nem tudjuk. ( Legyünk tisztában azzal, hogy a FÉNY , a fotonok útját már CENTIMÉTER pontossággal tudjuk mérni!!! Akkor mennyire kispályás egy sima 1 / 44.1kHz mintavételi adatfolyam pontos időzítése?! )
Az egész dologról pl. itt olvashattok:
0 ps Jitter DACAbban az esetben, ha nincs ilyen bufferelés, tehát az adat nem megfelelő ritmusban érkezik a DAChoz, akkor igenis MÉRHETŐ módon más és más ANALOG jel fog megjelenni a kimeneten. A kérdés ebben az esetben mindig az, hogy ezt hallod-e vagy sem. ( A már emlitett 0,0000000007 mp remegést/jitter Te meghallod? )
Úgy tudnám hasonlatba tenni ezt az u.n. asszinkron átvitelt, mint pl. egy vizimalmot.
Folyik a patak bele korlátlanul egy csövön kereszül a hatalmas kerékbe, amire körben X kapacitású "tálak" vannak, és maga a viz súlya mozgatja.
A patak értelem szerűen NEM konstans vizmennyiséget folyat minden egyes tálkába, hanem egyikbe kevesebbet, a másikba többet, emiatt a kerék fogása ( természetesen nagyon pici ingadozással ) eltérést mutat.
Egyik pillanatban kevesebbet, a másikban többet fordul.EZ maga az asszinkron átvitel lényege.
EZT kell a digitális átvitelnél megszüntetni úgy, hogy egy buffer elektronikával FIXRE kell szabályozni mind a vizmennyiséget, mind a kerék forgási sebességét.Na remélem igy jól fejeztem ki magamat és első körben viszonylag érthető voltam...
Ryzen 9 5900X / 64GB@3.2XMP / Asus TUF 3080Ti / 2x1TB RAID0 NVMe SSD / AW2721D / HyperX Alloy Elite 2 / Razer Basilisk V3
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- SaGa: Emerald Beyond teszt
- Még két színben megcsodálható az ár/érték trónra pályázó Moto
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- 3D nyomtatás
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Hobby elektronika
- Mobil flották
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest