Új hozzászólás Aktív témák

  • Peak

    addikt

    Na tehát hogy tiszta legyen a digitális forrásból való zenélés.
    Teljesen mindegy, hogy a cuccod belsővinyón van, van pendriveon, vagy CD lemezen, vagy a hálózaton egy NASon. Ezt egyszer és mindenkorra tessék tudomásul venni. Itt nincs pardon. Itt nincs olyan, hogy kétszer egymás után egy állományból egyszer a szózat, másszor a himnusz jön elő!
    Szép is lenne, ha a banki rendszerekben csak 1 nullával többet irnának bárkihez is.

    Az első pont, ahol a Digitális jel feldolgozásra kerül, az maga a forráseszköz és a DAC közötti út. Az első "interconnect"!

    Tehát a médialejátszód optikai kimenetére kikerül a digitális jel, majd mondjuk a külső DACba bekerül.
    ITT van az első olyan pont, ahol bármi beleszólhat a hangzásba.

    A legnyilvánvalóbb dolog, az asszinkron átviteli mód miatt a JITTER EFFEKTUS... azaz az időzítési hiba. Ezt kell kiküszöbölni egy darab bufferrel, ahova a digitális adatokat KÖZVETLEN a DACba kerülés előtt tárolásra kerül, és onnan maga a DAC órajele alapján kerül kiolvasásra, gyakorlatilag 0 ps késlekedéssel vagy Jitterrel, vagy esetleg már annyira kis jitterrel, hogy azt mérni nem tudjuk. ( Legyünk tisztában azzal, hogy a FÉNY , a fotonok útját már CENTIMÉTER pontossággal tudjuk mérni!!! Akkor mennyire kispályás egy sima 1 / 44.1kHz mintavételi adatfolyam pontos időzítése?! :D )

    Az egész dologról pl. itt olvashattok:
    0 ps Jitter DAC

    Abban az esetben, ha nincs ilyen bufferelés, tehát az adat nem megfelelő ritmusban érkezik a DAChoz, akkor igenis MÉRHETŐ módon más és más ANALOG jel fog megjelenni a kimeneten. A kérdés ebben az esetben mindig az, hogy ezt hallod-e vagy sem. ( A már emlitett 0,0000000007 mp remegést/jitter Te meghallod? :D )

    Úgy tudnám hasonlatba tenni ezt az u.n. asszinkron átvitelt, mint pl. egy vizimalmot.
    Folyik a patak bele korlátlanul egy csövön kereszül a hatalmas kerékbe, amire körben X kapacitású "tálak" vannak, és maga a viz súlya mozgatja.
    A patak értelem szerűen NEM konstans vizmennyiséget folyat minden egyes tálkába, hanem egyikbe kevesebbet, a másikba többet, emiatt a kerék fogása ( természetesen nagyon pici ingadozással ) eltérést mutat.
    Egyik pillanatban kevesebbet, a másikban többet fordul.

    EZ maga az asszinkron átvitel lényege.
    EZT kell a digitális átvitelnél megszüntetni úgy, hogy egy buffer elektronikával FIXRE kell szabályozni mind a vizmennyiséget, mind a kerék forgási sebességét.

    Na remélem igy jól fejeztem ki magamat és első körben viszonylag érthető voltam...

    Ryzen 9 5900X / 64GB@3.2XMP / Asus TUF 3080Ti / 2x1TB RAID0 NVMe SSD / AW2721D / HyperX Alloy Elite 2 / Razer Basilisk V3

Új hozzászólás Aktív témák