Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • penene

    őstag

    Sziasztok! A témával picit egybevág azért kérdezem itt meg:

    Én laikus vagyok a témában, ezért nézzétek el nekem a szakmai hiányosságokat :)

    Gondolom mindenki tudja milyen az, amikor túl van vezérelve a jel, mondjuk az equalizeren túlhúzom a basszust winampban.. és akkor még hallkan hallgatva is torzít pl. a középhangszóró, vagy tök mind1 mi. Tehát tudom a hangerő is befolyásolja, de ennél sokkal dontosabb a túlvezérlés, amikor tök hallkan is torzít ;)


    A kérdésem az, hogy a hangfal melyik tulajdonsága miatt van ez?

    A teljesítménye? (W), vagy az érzékenység? (db)? vagy egyik se, akkor melyik, mind2??

    Gondolok itt arra, h. ha vmi nálam torzít, akkor oké, hogy a túlvezéreltem, de melyik az a paraméter, ami miatt nem bírja egy hangfal, mi az ami gyenge benne, pl. azonos hangerőnél túlvezérelve. (pl. nagyobb hangfal bírja, de miben nagyobb:D).



    ill. 1 másik kérdés: ha nagyobb teret akarok behangosítani, akkor nagyobb W teljesítmény szükséges, vagy pedig nagyobb db-ű , mind2?? ill. a nagyobb teljesítmény = nagyobb hangerővel, v. ez a zajszintre nem egyenes arányosan hat? Gondolom ahhoz hogy távolabb is jó hangos legyen, akkor emelni kell a teljesítményt, de akkor pl. a közelieknek hangosabb lesz.



    Köszönöm szépen, ti biztos tudtok segíteni nekem! :)

  • penene

    őstag

    válasz pweisz #815 üzenetére

    Köszi, értem!

    Ezt a képletet viszont nem...

    ''
    pl: érzékenység 1W, 90dB, akkor 2W 93dB, 4W 96dB.....
    ''

    Ez hogy jön ki? :)


    ''
    mindenképp aztakarod hogy mondjuk iszonyatos mélyek legyenek, akkor az eq-ban huzd le a mélyen kívül az összes cuccot, és úgy hangosítsd, amíg a hangfal nem fog torzítani, ilyenkor a hangfal terhelhetősége lessz a korlát(azon bellül a mély hangszoróé
    ''