-
GAMEPOD.hu
Sziasztok kedves otthon barkácsolók!
A közelmúltban felmerült ötletek, reakciók alapján úgy éreztem, itt az ideje egy topik összefoglaló készítésének. Ugyanakkor a nyitó hozzászólás erre tökéletesen megfelel, így ezek után következzenek a topiknyitó fórumtársunk szavai:
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
PitLee
őstag
válasz
TheProb #71666 üzenetére
Az akkor alakul ki vagy legalábbis nálam akkor alakult ki hogy még a forgó korong után nyúlkálsz amikor egy köszörűd van és vágsz, nagyolsz, csiszolsz egymásután, vagy összevissza és már fogod is a korongot, nyomod a gombot, a korongot tekerve lazítod az anyát, le a korong fel az új, miközben még mindig nyomod a gomb, tekerd az anyát és korongot fogva ráhúzod.
Ez még nagy 230-as csiszolóknál is működik.
Nálam ez a bevett rossz szokás, ez elég sok csiszolónál működik, de találkoztam már olyannal aminek az anyája valamiért, mindig rá szorult, persze mivel nem egy köszörű szenderült már jobb létre és az anyák kompatibilisek megkapja a lazát anyát vagy minek nevezzem és megy tovább az élet.
Rászorulni még akkor szokott ha vágáskor a korong megszorul olyankor kell a kulcs.
Ha nincs valami feszültség a vágandó anyagba és nem fog rázárni a korongra akkor ellehet vágni úgy anyagokat hogy utána kézzel letudod lazítani.Pl A Metabonak van olyan anyája ami elvileg önlazulós és kikapcsolt gépnél, de forgó korognál kell benyomni a gombot.
Én is szoktam zsírt rakni a hajtóműházba, de csak LZS-2, mert az volt szinte mindenhol elérhető távolságban.
Nem szabad tökig rakni, mert akkor oda is bejut ahova nem kéne.Szerintem
A zsír minőségénél az olvadáspont is igen fontos, hiába legjobb szuper MOS2 zsír ha, olyan magas az olvadáspontja, hogy hátralévő életét feltapadva tölti a gépház oldalán, tehát olyan zsír kell ami az általad használt igénybevétel alatt keletkezett hőmérséklettől megolvad és létrejön a kenés.
Tehát figyelembe kell venni, hogy a sivatagba dolgozol vagy az északi sarkon vagy félórákat folyamatosan köszörülsz vagy 1-2 perceket csak, az egyik helyre magasabb olvadáspontú zsír kell a másikra normál vagy alacsonyabb.
Az LZS-2 már a kéz hőjétől is megolvad, nem tudom milyen az olvadáspontja.A régi zsír kenőszappan és olaj, ami üzem közben végül is egy olaj egy sűrűbb olaj, úgy kell elképzelni, mint a vizet amink több halmazállapota is van pl jég és folyadék . .
alaphelyzetben sűrű, üzem közben folyékony, majd üzemen kívül megint sűrű.Aminőség szempontnál még a nyomásállósága fontos az, hogy mekkora erőhatására préselődik ki két felület közül a kenőanyag azaz a fogaskerékfogai közül, ez minél jobb annál ritkább a fém a fémen járás.
[ Szerkesztve ]