- Ghost of Tsushima - A PC-s kiadás több mint 170 régióban elérhetetlen lesz
- Elden Ring
- Nintendo Switch
- Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
- Bestbuy játékok
- Star Citizen
- PlayStation 5
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Elite: Dangerous
- Konzolokról KULTURÁLT módon
-
GAMEPOD.hu
Sziasztok kedves otthon barkácsolók!
A közelmúltban felmerült ötletek, reakciók alapján úgy éreztem, itt az ideje egy topik összefoglaló készítésének. Ugyanakkor a nyitó hozzászólás erre tökéletesen megfelel, így ezek után következzenek a topiknyitó fórumtársunk szavai:
Új hozzászólás Aktív témák
-
DonElvis
tag
válasz Essejó #56483 üzenetére
Áholy, jól tudod, így kell működnie a DLR-nek. Ha nekem kellene DLR-t felszerelnem utólag, mindenképpen egy morse relével oldanám meg. Hozzáteszem én még utólag felszerelt, esztétikus kivitelű, értelmes DLR-t nem láttam. Ráadásúl tobb szabványnak is meg kell felelnie, de ha ezt elolvasod, szerintem minden kérdésedre választ kapsz:
Ami nem számít, az nem érdekel
-
imibogyo
veterán
válasz Essejó #56483 üzenetére
Én vennék egy NC-t (normál zárt módot) tudó relét és azon keresztül kötném be a DRL-t.
A DRL áramköre a normál zárt állapot miatt alapból világítana. A relének pedig megadnám az első lámpának az áramát, a tompítottat és távolságit is. Így ha azok felkapcsolódnak, akkor a DRL le...
Azt nem tudom, hogy a helyzetjelzőkkel világíthat-e egy időben a DRL?
Ha igen, akkor csak a tompított és a távolsági áramát kell a relének megadni, ha nem akkor ugye mind a három áramára szükség lenne. Ebben az esetben viszont akkor már sokkal egyszerűbb a hátsó lámpa áramát megadni a relének, így amint felkapcsolsz "bármit" (helyzetjelző, tompított, távolsági), akkor a hátsó lámpa ugye alapból felkapcsolódik és bontaná is a DRL áramkörét.Ezzel a megoldással tehát az alapból zárt relén keresztül kaphatná a DRL az áramot a gyújtás ráadásától kezdődően, majd amikor a relé megkapja az áramot a fenti esetek bármelyikében, akkor "aktiválódik" és szépen bontaná a DRL áramkörét.
Még valamilyen késleltető áramkört is tennék a rendszerbe, hogy csak az indítózás után kapjon áramot a DRL, mert a sok indítózás szerintem gyorsan kinyírhatja az olcsóbb védelem nélküli eszközöket.
De vannak itt nagyon ügyes elektroszakik, akik majd elmondják, ha valahol hibás az elméletem.
Még annyi jutott eszembe, hogy nem lenne egyszerűbb alapból csak az első helyzetjelzők áramát megadni a DRL-nek? Akkor amikor elindulsz és csak helyzetjelzőn vagy, akkor elöl a DRL, hátul a lámpa világítana, majd amikor felkapcsolsz tompítottra (és persze távolságira is), akkor mivel a helyzetjelzők már nem kapnak áramot (az én autómban legalábbis így van), akkor szépen lekapcsolna a DRL is. Így még védelem sem kellene, mert a helyzetjelző sem kap áramot indítózásnál, ha csak nincs felkapcsolva már az indítózás közben. Ez sokkal-sokkal egyszerűbb megoldás.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
- sziku69: Szólánc.
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Ghost of Tsushima - A PC-s kiadás több mint 170 régióban elérhetetlen lesz
- Energiaital topic
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Politika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen