-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
mergal
aktív tag
válasz péter007 #350 üzenetére
Figyi én is annyiért vettem kb vagy max egy1000 ért egy fél éve!
Szerintem kérdezz rá ott ahol vetted hogy nem maradt ki véletlen a dobozból? Külön nem tudom hogy lehet e kapni! LEhetséges bár nem sok helyen láttam! Vagy nincs még valami Zalman venti a gépedben?? [link]
[Szerkesztve] -
BlacKSouL
addikt
válasz péter007 #348 üzenetére
Kicsit buher megoldás, és kell hozzá egy szabad tápcsati, de nekem most három venti is így megy a gépemben: Le kell szedni a csatlakozót a ventiről, úgy, hogy egy vékony hegyes valamivel picit megnyomod a fémet a csatlakozón, de nem ott ahol rámegy az aljzatra, hanem a laposabbik oldalon abba három lukba kell finoman, de határozottan benyomni. Óvatosan próbálgasd, egy idő után érezni fogod mennyire kell megnyomni. Egyesével, először a szélsőt, és mikor benyomtad a fémet(ami ott tulajdonképp egy akasztó-fül) és a vezetéket óvatosan meghúzod, akkor szépen kicsúszik a vezeték irányába az adott szál. Tanulmányozd a szerkezetét, és hasonlóképp ügyeskedd ki a másikat is. Namost a három érből csak kettőt kell kiszedni, a harmadikon rajtamarad a csati, így az nem marad szigeteletlenül. Hogy melyik ami kimarad, az színtől függ, de általánosan a fekete a föld, az kell, és a piros a 12V, az is kell. A sárga vagy fehér(fordulatszám-érzékelő) az marad a csatiban. Ha megvan, akkor szabadítasz egy üres tápcsatit, és óvatosan, természetesen áramtalanítva a gépet! szépen, finoman összenyomva a venti csatijából kiapplikált egyik fémérintkező rugós megoldású részét finoman, de határozottan, és a merevség miatt a fémnél fogva belenyomod a tápcsati fémhüvelyébe. Méghozzá: a venti feketéjét a tápcsati sárgához közelebbi feketéjébe, a pirosat pedig a tápcsati pirosába. Figyelj, hogy olyan mélyen nyomd be, hogy szükség esetén majd ki is tudd húzni, viszont ne lógjon ki annyira a fémrész, hogy a végleges elhelyezés után esetleg zárlatos lehessen, tehát más fémhez hozzáérhessen!!!
Ha gondolod, mert kicsit zavaros, de remélem mégis érthető, akkor dobok össze hevenyészett rajzot a könnyebb érthetőség miatt. Sajna digigépem nincs, nem tudom az enyéimet lefényképezni.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
válasz péter007 #348 üzenetére
Ahoz elvileg van gyárilag egy átalakító.
Vagy a felettem említett megoldást csinálod.
Itt egy kis leírás a molexes részéhez: [link]
Vagy a piros vezetéket szétvágod, aztán beleforrasztassz egy 3 vagy 5W-os 56OHM-os ellenállást /ilyet adnak gyárilag ezekhez a zalmi ventikhez/“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
BlacKSouL
addikt
válasz péter007 #780 üzenetére
Scythe S-Flex 21D[link] vagy E, vagy Noiseblocker SX1[link] vagy SX2 Pro[link].
Kérdezni tts-nél érdemes: [link]
Ezek drágább ventik, de jó minőségűek, és tartósak. Olcsóbb megoldás lehet esetleg újabb két évre 3 új S.Blade
Nekem S-Flex dolgozik hátul, ráadásul a legerősebb 21F-es, de szabályzóval 1000-1200 között szokott menni, és nem igazán hallani, úgy 1400 körül kezd már susogni a szélzaj, de csak nagyon hosszú és nagy terhelés esetén tekerem 1300 fölé, mert huzata az megfelelő.
[Szerkesztve]Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz péter007 #784 üzenetére
SBlade ledes Ezt nem is tudtam. S-Flex nem az.
De akkor ha már, akkor én csak az egyiket cserélném ledesre, mondjuk egy lassú és nagyon halk NorthQ-ra: [link] [link]
Bár a kék fényárt én inkább egy nagyon szolíd plexi fallal, és egy szolid kék fénycsővel oldanám meg.
Vinyó lett már nekem is a fő zajforrás, főleg ha csak netezek, meg alap dolgok mennek, én Systoollal lejjebb vettem az Acoustic managementben, így a seek csak kicsit lassult, de a kerregő hangja eltűnt.
Amúgy most kipróbáltam, ha feltekerem a ventiket, azért csinos huzatot csinálnak, de a hangjuk is fölé megy a tolerálhatónak. Visszavéve még a halk tv mellett sem hallom.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz péter007 #787 üzenetére
Jaaa, már értem.
Hát a NorthQ alapvetően tartós jó minőségű ventiket gyárt, de a ledes asszem nem kerámiacsapágyas nekik, viszont nagyon halk és lassan forog, tehát valamivel lassabban is kopik ki. Van nekik nem ledes sima fekete venti ami kerámiacsapágyas[link] [link], ennek viszont már 300k óra a névleges élettartama, tehát átlagban 4-5 évig ki kell hogy bírja. Az S-Flex folyadékcsapágyas, szintén 300k órával. A Papst meg teflonbevonatú csúszócsapágyas, szintén tartósságról híres. Sajna ami jó minőségű relatíve nagy légszállítású de halk és spec csapágyas venti, az általában nem ledes. A ledet meghagyják a kisebb modelleknek, vagy a kevésbé különlegeseknek.
Ja, Vannak még az Arctic Cooling -nak is tartós folyadékcsapágyas halk ventijei : [link] Beszerzési forrása már nem ilyen egyértelmű, de asszem: [link]
[Szerkesztve]Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz péter007 #791 üzenetére
Az AC-nál a pontos típusra ügyelj, mert a régebbiek még nem folyadékcsapágyasok, hanem van amelyik kerámia(ez amúgy szintén tartós és nagyon halk) meg van(volt) normál acél golyós is. A gyári honlapon amit látsz modellszámokat, azokból már mind folyadékos ha jól emlékszem. Tartós, 400000 üzemórát adnak meg, illetve gyárilag elvileg 6 év garanciát. Rezgésmentes, a folyadékcsapágy tulajdonságaiból adódóan. De a tuti rezgésmentesítés, ha szilikon peckekkel rögzíted csavarok helyett, bár nekem a szintén folyadékos S-FDB-s S-Flex teljesen vibrációmentes még csavarozva is.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz péter007 #793 üzenetére
Aha, hát ha az AF12025 PWM -ről van szó, az is folyadékos, csak annyi, hogy azt rá tudod kötni alaplapra négytűs PWM-es ventiszabályzó csatlakozóra is, és akkor az alaplap tudja vezérelni a fordulatszámot a terhelés, illetve a hőmérséklet függvényében 400-1500 fordulat között, de van sima 3 tűs csatija is, a hagyományos venticsatikhoz, illetve lehet hogy még 4 tűs molex-tápcsatija is van, vagy legalábbis adapter. Itt mutatja az ábra hogy hogy lehet bekötni: [link]
Az azt jelenti, hogy a folyadékcsapággyal 400000 üzemóra a névleges élettartama, ha a rajta átmenő levegő 40 fokos, ezért ők gyárilag 6 év garanciát vállalnak.
[Szerkesztve]Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz péter007 #795 üzenetére
12025L adatai:
1000 RPM
Air Flow: 37.0 CFM / 62.8 m3/h
Noise Level: 22 dB(A), 0.4 Sone
12025PWM adatai:
400 - 1500 RPM
Air Flow: 56.3 CFM / 94.7 m3/h @1500 RPM
Noise Level: 10.5 dB(A) - 24.5.0 dB(A) / 0.05sone - 0.6 Sone
Tehát ha egy csendes lassú fordulatú ventit akarsz, akkor a 25L
Ha egy akár pwm-el is változtatható sebességű, és akár 1500 fordulatra, vagyis nagyobb légszállításra is képes ventit szeretnél, akkor a 25PWM
Én azt szoktam mondani, hogy az eleve nagyon lassú ventit igény esetén gyorsítani már nem lehet, míg a gyorsabb sebességre képes még mindig lelassítható. Amúgy anyagminőségben, csapágyazást tekintve azonos a két modell, bár érdekes módon a PWM-es 0,02 amperrel kevesebb áramot vesz fel, tehát elvileg némileg gyengébb a motorja, mégis gyorsabb fordulatra képes.
Én most nem tudnék dönteni, de talán mégis a PWM-est venném, nagyobbak a lehetőségek vele. Nyáron nagyon terhelt gépnél feljebb lehet emelni a fordulatát. Már feltéve hogy nem a max 1500-on pörög, mivel elvileg normál esetben nincs rá szükség.
[Szerkesztve]Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Motoros topic
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Proxmox VE
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Már elérhető a Resident Evil 4 Remake magyar szinkronja (PC)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...