Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • *Ropi*

    félisten

    válasz DeFranco #9600 üzenetére

    Egyrészt a fotópapírnak soha sem lesz akkora dinamikája és tónusátfogása mint egy monitornak, másrészt a monitornak saját fénye van, ami a rajta megjelenített kép kontrasztdinamikájába nagyban belejátszik.

    Ha a színek nem stimmelnek, az azért van mert vagy nem kalibrált a monitorod vagy nem a megfelelő színtérben nézed a képet (Vagy ha a tiéd kalibrált és jó színteret használ a megjelenítő programod is, akkor a fotósotok monitora nem volt kalibrálva. A fotomarket.hu nyomdáját ugyan nem ismerem, de nem feltételezem róluk, hogy nem kalibrált rendszerben dolgoznak mert az egyenlő lenne a szakmai öngyilkosságukkal - bár attól még elszabhatták a hívást, ha automata rendszerben dolgoznak.).

    A fotósotok mit mondott ezekről?

    Ha belinkelsz vagy átküldesz PÜ-ben 1-2 képet, akkor meg tudom mondani, hogy rendben vannak-e (ugye én is kalibrált rendszeren dolgozom).

    Nézd meg ezeket a képeket: prémium minőségű fine art album formájában a kezedbe tudom adni őket, hogy láthasd mit tud kihozni belőlük egy valóban jó nyomda papíron. ;)

    (#9601) Balinov: A rózsaszín bejön (cOxErNeK iS bIzToS bE fOg :DDD), nagyon nem tudok belekötni...A színek a tonemappingos HDR-hez mérten rendben vannak (szerencsére nem csúszott meg a kezed csuklóropogásig tekerve a vibrance-ot, így nem túl hivalkotóan harsányak a tónusok, mint ahogy általában átesnek vele az emberek a ló túloldalára :D), a sétálós ösvény vezeti a szemet ahogy kell (ráadásul jobbra kicsit felfelé, ami pozitívabb érzést kelt)...A jobb szélen a kerítésben lévő vízszintes sötét csíkot szedném ki, mert mindig odaugrik rá a szemem, meg a flare lehetne jobbra kijjebb és vagy 0.5 - 0.7 Fé-el halványabb: akkor ellenpontozná a Nap fényét, jobban egyensúlyba kerülne a kép.

    [ Szerkesztve ]

    Weboldalam: http://karpatisandor.hu

  • alok

    csendes tag

    válasz DeFranco #9600 üzenetére

    A papírképek hátulján feltüntetik az esetleges korrekciós értékeket, nálad milyen számok, vagy betűk vannak?
    Ha végig "N"-t látsz akkor nem nyúltak hozzá.

    [ Szerkesztve ]

  • tozso76

    aktív tag

    válasz DeFranco #9600 üzenetére

    Nem vagyok profi, de megosztanam a tapasztalatomat ezzel kapcsolatban. Hasonlo keppen jartam en is. Vissza mentem a "laborba" es ott kiderult a turpissag. Mivel nem szerepelek a profik ligajaban, ezert minden kepembe korrigaltak. Ez a papirkepek hatuljan leolvashato. Pl tonus szin stb ertekek +3tol -3ig. Ezert azt javasoltak hogy a "kesz" nyomtatas elott vigyek be vagy 5, altalam kidolgozott kepet. Ezt kinyomjak nullasan es ebbol lathatom hogy mennyit kell korrigalnom. Celszeru 5 hasonlo temaju, de kulonbozo WB-al lott kepet vinni mintanak. Nekem jellwmzoen minden kepemet alexposra, melegebb WB-ra jorrigaltak automatikusan.

  • Chapel

    addikt

    válasz DeFranco #9650 üzenetére

    Elnézést, hogy ismeretlenül bele vauvau; ugyan értékelendő a leírt sztori, sőt igen jó reklám is a cégnek....de legyen már minimum offba rakva, vagy másik fórum. ;)

    End-Ru: Jó lett ,most sokan vannak érdemes menni. :K
    M3-ason Eger felé a napokban, tele velük végig a szántóföld...csak azért nem bosszankodtam nagyon a kocsiban, mert még nincs mivel lekapnom őket. Különben tuti félreállok és elkezdem cserkelni őket...asszony legnagyobb örömére valószínűleg :D

    [ Szerkesztve ]

    Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/

  • cOxeR

    Ármester

    válasz DeFranco #9650 üzenetére

    Szerintem ez egy jó hozzáállás és sok helyen lehet azért ezzel találkozni. Ezért vannak ott, nekik az a fontos, hogy valaki elégedetten távozzon. Viszont mérnök óraként titulálni ezt a "favágást", meglehetősen túlkapás. ;)

    [ Szerkesztve ]

  • *Ropi*

    félisten

    válasz DeFranco #9650 üzenetére

    Ez akkor piros pont a fotomarket.hu-nak, mert idáig csak rosszat hallottunk (meg tapasztaltunk a cégről: ügyfelem vitt hozzájuk képet a megkérdezésem nélkül, aztán amikor minden képén volt egy függőleges csík - gondolom egy nyomóhenger sérült vagy valami koszt szedett fel - megcsináltatta az általam ajánlott nyomdában és egymás mellé tette a képeket "leesett a székről" jó értelemben)...

    "Közben beszélgettünk, és kiderült, hogy ott csúszott el a dolog, hogy a gép, és a szeme is arra van ráállva, hogy a jellemzően házi készítésű kompaktok által eltolt képeket hozzák arra a szintre, amit a vevő látni szeretne, és mivel ezek a képek teljesen más géppel, színvilággal stb. készültek, így csúszhatott el a dolog."

    Pontosan ezt írtam a #9609-ben. A lényeg, hogy korrekt képanyagot kell nekik beadni és ki kell emelni, hogy semmit se korrekciózzanak rajta! Akkor a visszakapott anyag is megfelelő lesz.

    "A végeredmény várakozáson felüli, szuperek lettek a képek, még az általam gondoltnál is jobbak (kicsit húztam is ennek eredményeképpen a monitoron, mert kiderült, hogy a luminance kicsit túl lett tolva eredetileg)..."

    Szemre nem sokat érsz a monitor állítgatásával: műszeres kalibrálás nélkül csak Te hiszed, hogy jó képet ad. Aztán ha majd bekalibráltatod rájössz, hogy amit addig láttál, annak mennyi köze volt a valósághoz. :))

    "...viszonylag kezdő fotós csinálta a képeket (egy éve dolgozik) lehet kicsit cukorkaboltnak nézte a fotoboltot. Ha valakit érdekel, átküldeném az eredetiket, és mondhatna róla egy véleményt ebből a szempontból."

    Gondolom azért választottátok őt mert tetszett a weboldalán látott képi világa, személyes találkozáskor pedig fotópapírra kidolgozott fine art könyvekben mutatott referencia anyagokat. Akkor pedig tudtátok, mire számíthattok akár monitoron akár papíron, tehát az "eyecandy" képek sem érhettek meglepetésként: azt kaptátok, amire befizettetek. Ha nem így történt, akkor viszont a Ti saratok, mert látatlanban ugrottatok bele valamibe és az "orosz rulett"-faktor győzött. Az már megint más kérdés, ha a fotós nem tudta rendesen használni a felszerelését és nyomdai felhasználásra használhatatlan anyagot adott ki a kezéből: mivel a fotópapír optikai tulajdonságai nagyon mások mint egy monitoré, ezért nyomdára máshogy utómunkázunk mint webre. Itt kerül képbe az, hogy fotósként nem csak a gombot kell tudni nyomni, hanem sok minden mást is. ;)

    Átküldhetsz képeket, meg is nézhetjük és ha tényleg csuklóropogásig túl vannak húzva és ezt elmondjuk, attól mi változik (Mert ugye a képeket már kidolgoztattad, nem fognak a papíron megváltozni, mint a "vissza a jövőbe" c. filmben...)? :)) Max. minden résztvevőnek rossz szájíze lesz: nekünk azért mert valakire rosszat kellett mondanunk, Neked azért mert rájössz, hogy rosszul választottál, neki meg azért mert szembesül önmagával...Inkább élvezd a javított képeidet, ezt meg tedd el tapasztalatként! ;)

    [ Szerkesztve ]

    Weboldalam: http://karpatisandor.hu

  • *Ropi*

    félisten

    válasz DeFranco #9654 üzenetére

    Laikusként nem kell tudnod, de ma már mindenki megkérdezi az ismerőseit (még a képek kidolgoztatása előtt), hogy hova érdemes vinni a képeket ahol jól csinálják meg: akkor pedig elmondják ezt is, mint ahogy én is megtettem. ;) A lényeg: minden ilyen (DM, MM, FM, Porst, stb...) cég automata laborgépei a kompaktos (életlen, szűk dinamikájú de cserébe jó színzajos) minőség javítására vannak beállítva. Ha eleve túlhúzottan, de még akkor is ha korrektül beállított anyagot kapnak akkor az automata korrekciózásnak köszönhetően szétesnek a képek, mint az ábra is mutatta. Ezért nem szabad őket belenyúlni engedni. Egy normális laborban eleve nem nyúlnak a képekhez (maximum külön kérésre), mert ott elvárás, hogy korrekt anyagot adjon át az ember.

    Műszeres kalibrálásra a korábban linkelt topicban az utolsók közötti hozzászólásomban írtam 2 céget mert más is kérdezte. 8000 Ft-tól indul a helyszíni kiszállásos alap kalibrálás, ha jól tudom a két említett Pesti cégnél is. Nekem szezonban nem éri meg 2-3-4 órát eltölteni egy ilyennel (a kalibrálás maga jó esetben fél-egy óra, de mindig belefut az ember valami váratlanba - akkor már csináljuk meg azt is + utazás), mert többet keresek fotózással. ;)

    A Samsung 970P egy S-PVA paneles monitor: érdemes kalibrálni, mert igaz csak 6 Bit + AFRC-s, de ahhoz mérten eléggé "jóképű". :) Mondjuk a menüjének hiánya és az azt pótló MagicTune szoftver elég nagy hátrány, de szerencsére a jobb kalibráló szoftverek képesek DDC/CI buszon vezérelni és beállítani.

    Az a lényeg, hogy nektek tetsszenek a képek és évek múlva is merjétek vállalni őket! :)

    Egyébként én is csináltam már grafikus + anime rajongó párnak (szerintem ismered is a Budapesti topicból) olyan anyagot aminek a 90%-a Photoshop. Viszont úgy jött vissza a könyvben, ahogy vártam: meg is nézheted ha kíváncsi vagy rá. ;)

    Nem tudom másnál hogy van, én a saját anyagaimat mindig így (külön utómunkázva) adom át. Mindig végleges méretre kell kidolgozni, ha szép eredményt akar elérni az ember: kicsinyítésnél a részletvesztés kigyalulja a részleteket (ráadásul minél nagyobb forrásméretről kicsinyítesz, annál több részletet vesztesz el közben), így lesz egy teljes felbontáson utómunkázott gyönyörű és részletgazdag portréból bőrpórusok nélkülire kivasalt "plasztika" amikor leméretezi / felnagyítja az ember a webre vagy könyvbe. Ugye 100% méretben látod azt és úgy, ami valójában ott van a képen: leméretezésnél a programok csak 25-50-75-100%-os kicsinyítésnél tudnak veszteségmentesen interpolálni (na jó ez így, ebben a formában nem igaz mert 100%-nál kisebb méretben mindenképpen veszteséges, de értjük a lényegét). Tört értékeken mint 33-67% az éppen használt algoritmustól függ, hogy milyen pixeleket hogyan von össze és mennyit dob el, ebből következően mit látsz belőle végül...Ugyanígy élesíteni is mindig végleges méreten szabad csak, vagy több lépésben.

    [ Szerkesztve ]

    Weboldalam: http://karpatisandor.hu

  • L4mie

    veterán

    válasz DeFranco #9650 üzenetére

    WoW jó hallani ilyenről itthon :Y :R

    Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák

Új hozzászólás Aktív témák