-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz Ádám16 #36225 üzenetére
Mekkora nyomatékkal húzzam meg a kulccsal majd?
Mit ír a kezelési útmutató?
Amúgy mi az autószerelő OKJ-n következetesen mindent 120-szal húztunk meg.Jövő hétfőn lesz a Lidl-ben elektromos kerékkulcs, érdemes lenne egy olyanra beruházni. Nekem van egy tavalyi modellem, elég fasza, és az új még ennél erősebb is.
[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
válasz ArthurShelby #36388 üzenetére
Az XL az extra load rövidítése, azt jelenti, hogy valamivel erősebb az oldalfala, vagyis nagyobb súllyal terhelhető az abroncs.
A 91H és a 95V pedig a súly- és sebességindexet jelöli.Milyen autóra lenne?
-
tboldi
nagyúr
válasz ArthurShelby #36391 üzenetére
Arra szerintem nem indokolt az XL, de ha csak olyan van az adott gumiból, az sem baj.
-
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #36492 üzenetére
Oké, nem az olvasó vonja le, rosszul írtam, viszont akkor is a tanulság a megfelelő szó ide szerintem.
A gondolatmenetem a következő: a videó szerint üres lapokkal, nulla adattal indultak neki a tesztnek, aminek a végén született egy valamilyen eredmény, következtetés (amit vastaggal kiemeltél), nem pedig egy állítást akartak bebizonyítani.Nyilván a korábbi évek tesztjeiből számíthattak valami hasonlóra, de akkor sem kezelhető tézisként, hiszen mások a résztvevő gumik, és az adott körülmények is különbözhetnek valamelyest.
szerk.: Azért mégiscsak hagynak egy picike következtetéslevonást az olvasóra is, ellenkező esetben nem lenne ott a százalékhuzigálós rész.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Csabroncka #36519 üzenetére
Pedig de, ez a legnagyobb előnye, hogy sosem érhet meplepetés, hiszen minden körülményben ugyanolyan szar.
Saccco: A másik kettővel sajnos nincs saját tapasztalatom, így összehasonlítani sem tudom őket igazán. Csak azért írtam a CC+-t, mert nekem is a száraz és a nedves tapadás a legfontosabb, a havas-jeges már kevésbé, ahogy neked is, és úgy tűnik, jó választásnak bizonyult.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Predator2 #36527 üzenetére
Én is Hankookot vennék, esetleg Nexent.
Indoklás: mert csak.
A Hankookkal van tapasztalatom, ilyenekkel vettem a Jazz-t, illetve a WagonR-en most is ilyen van. Nem kiemelkedő semmiben, de nem is rossz egyáltalán, és nem okozott soha meglepetést, mindig kiszámíthatóan viselkedik/viselkedett. Illetve 2-3 év elteltével sem érzem, hogy drasztikusan romlottak volna a képességei.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Jó ez így, a légkulcs minimum 500-700 Nm-rel kapja le, persze, hogy nem kell neki sok idő a 130 meglazításához. Akkor szokott nehezebben lejönni, ha ugyanúgy többszáz Nm-rel húzzák rá, viszont ez nem túl jó ötlet, mert hosszútávon ezt a (tő)csavarok nem tolerálják.
Az autók kezelési útmutatójában meg van adva a konkrét érték, hogy mennyire kellene húzni (általában 100 és 150 között szokott lenni), és az úgy teljesen megfelelő. -
tboldi
nagyúr
Szerencsére nálam még nem fordult elő ilyesmi, de azért nyugodtabban alszom, amióta magam csinálom.
(#36569) grizlisandor: A Honda 108-at ír, de én is 120-ra szoktam.
Ezért jó a lidlis elektromos kerékkulcs, oldani 320-szal (a mostani akcióban szereplő már 500-zal), de ráhúzni csak 100-zal tud. Az már elég ahhoz, hogy le merjem engedni az autót a talajra, aztán az aldis nyomatékkulccsal még meghúzom 120-ra, és kész, a gép forog, az alkotó pihen.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz F_Zolee #36580 üzenetére
Vegyé’ ilyen lidlis ütvecsavarozót! De komolyan, marha jó cucc.
Egyetlen egy csavart nem bírtam csak kilazítani vele elsőre, a bal hátsó lengéscsillapító alsó, keresztbemenő darabját, amit 13 éve húztak meg a gyárban. A csavarlazítónak és a jó hosszú erőkarnak viszont már nem tudott ellenállni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
Az S-Cross aktív TPMS-es.
Amúgy én valamelyik suzukis webshopból (pl. suzuki-alkatreszek.hu, suzuminn.hu) megvenném a felniket és a szelepeket, a tetszőlegesen kiválasztott gumit meg külön vásárolnám.
-
tboldi
nagyúr
válasz #12901120 #36686 üzenetére
Mindenhol van már TPMS, csak van, ahol egy szenzor van a szelepbe építve (aktív, ilyen az S-Cross is), és van, ahol az ABS-jeladó adataiból számítja ki a nyomást (passzív).
A szalonos ajánlattal csak az a baj, hogy az a Yokohama nem a legjobbak közé való.
Csak azoknak ajánlanám, akik egy percig sem akarnak foglalkozni a témával, mert nyilván ez a legegyszerűbb verzió. -
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #36782 üzenetére
Na, jó, most már havazik itt is, de az aszfalton nem marad meg egyáltalán, simán csak vizes. Vígan elvagyok a CrossClimate+-okkal.
Egy balesetet láttam a Futuránál (Mosonmagyaróvár), de az inkább elsőbbség meg nem adásának nézett ki, mintsem megcsúszásnak.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #36836 üzenetére
Köszi!
BP-ről nem tudok nyilatkozni, de nálunk csak vizesek voltak az utak, a CC+-okkal nem tapasztaltam semmi különöset, pedig voltak intenzív gyorsítások és fékezések, meg körforgalom is. Folyamatosan tapadtak (leszámítva pár elkaparást nagy gázzal való elinduláskor), még az ABS sem kattogott egyszer sem.
Ma reggelre meg száraz lett minden, még a füves területeken is eltűnt a hó 98%-a.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
De hogy ON is legyek: Mitől tapad a téli gumi?
Kulcsár SzabolcsWinkler Róbert videója, és a Hankook szponzorálja - még nem néztem meg, de gyanítom, hogy a tartalma a topik témájába vág.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Politika
- 2024 - Íme a 20. héten megjelenő játékok listája
- Milyen TV-t vegyek?
- Nők, nőügyek (18+)
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Milyen légkondit a lakásba?
- Mobil flották
- Akciófigyelő: kedvezményekkel indít az Ulefone Armor tablet/telefon páros
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen