-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Saccco
nagyúr
válasz Vesztor87 #13729 üzenetére
Pl. Ha munkába jársz, minden nap 100km-t, akkor évi 26.000km-t mész, és akkor másra nem használtad.
Városi használattal 10.000km is elég combos.█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
őstag
válasz Vesztor87 #13729 üzenetére
Azért ha sokat fogjátok használni városon kívül, akkor biztonság szempontjából előnyösebb lenne egy külön téli és nyári szett. A CC-t főleg azoknak szokták ajánlani, akik szinte csak városban használják elmenni a munkába meg haza.
Persze ez csak a saját véleményem, de nem örülnék, ha egy igazán hideg, csúszós téli napon szemből belém szállnál egy főúton, mert "csak" egy 4 évszakos van alattad."Less but better" - Dieter Rams
-
-
Kornel
veterán
válasz Vesztor87 #13922 üzenetére
Persze hogy leírják.
Mikor a nonstopgumi a támogatója a tesztnek.
A gumisok ki vannak a 4 évszakos gumiktol.
Egyébként az autonavigatoros teszt évek óta bizonyítja, hogy mennyire szakmaiatlan, és akkor még finom voltam, mert szerintem itt simán lehetne részrehajlásrol is beszélni.
Az ideit eddig pont ezért meg se néztem.
De most mar kíváncsiságból ránézek, hogy rohogjek egy jót. -
gg72
veterán
válasz Vesztor87 #13922 üzenetére
Csak hogy pozitív dolgokat is olvassál a CC-ről
[link]
[link]
[link]
[link]Nekünk egy fél éve van fent egy családi autón, meguntam az állandó cserélgetést és felnizést, viszonylag keveset megyünk, így ez tűnt az ideális választásnak (205/55R16) és eddig nem is csalódtam, igaz havat még nem látott, de az elmúlt éveket elnézve itthon nem is nagyon fog...
-
-
tabaga
tag
válasz Vesztor87 #14740 üzenetére
Kép alapján nem tűnik vészesnek, de a szálszakadás elég alattomos dolog.
Az előbb pótkerék helyett télit írtam. Szóval hiába öreg a pót, ha nincs vele ilyen baj akkor inkább az. Hol volt tárolva eddig? Ha a csomagtér fedél alatt, akkor egy fokkal azért jobb a helyzet, legalább nem kapta sót, sarat az évek alatt.
Szerintem minimum el kellene menni egy ottani gumishoz, megmutatni neki a kerekeket (pótot is), vázolni a szituációt. De én ezzel nem kockáztatnám meg a családdal való hazajövetelt. Akkor inkább a pót + venni egy még használható gumit, aztán szép óvatosan hazagurulni vele.Amúgy elég fura, hogy mindkettő első ilyen. Felnin nem látszik valami? Hátsók is ugyan ilyen fajta gumik? Belső oldalukat akkor érdemes lenne megnézni.
-
őstag
válasz Vesztor87 #14740 üzenetére
Ezzel lazán hazajöhetsz, nem lesz semmi probléma. Ha ilyen lenne, akkor lennél gondban: [link]
Nekem sem teljesen egyenletes az oldalfal a 7 éves gumikon (Michelin Energy Saver), amivel idén vettem a kocsit, de gondoltam, hogy ezt az évet még kiszolgálja (a gumiban egyébként összesen kb. 20.000 kilométer van). Valószínűleg a szakszerűtlen tárolás miatt lett kicsit deformált az oldala.
Sőt, jövőre kétség sem fér hozzá, hogy lesz olyan ember, aki szó nélkül el fogja vinni, amikor tavasszal eladom.."Less but better" - Dieter Rams
-
gabor9991
őstag
válasz Vesztor87 #14747 üzenetére
Nekem is ilyen volt a bridgestone turanza oldala, írtam egy mailt a magyarországi képviseletüknek, mert egyik gumis szerint szálszakadásos volt, másik szerint meg jó ez így, tehát elküldtem a mailt egy képpel, és legnagyobb meglepetésemre válaszolt egy mérnöke a cégnek, megnyugtatott, hogy használjam nyugodtan az abroncsokat, mert ez nem hiba, itt van a gumi végtelenítve, oldalról megvilágítva szinte minden abroncson látható a végtelenítés helye.A másik amit írt, hogy a szálszakadás kifelé dudorodik, a végtelenítés pedig ilyen befelé mélyülő oldalfal, de ez a futófelületen nem látszik csak az oldalfalon.
-
Killer01
őstag
válasz Vesztor87 #15195 üzenetére
Keményebbre fújva csökken a fogyasztás, ellenben "pattog" az úton az autó, romlik az úttartás. Szerintem az ideális köztes megoldást kell megtalálni (pláne, hogy a gumit is megöli idő előtt a túlfújás és a laposság is, nem egyenletesen kopik).
Ha mindenáron kísérletezni szeretnél egyszerre csak 1 tizeddel növeld a nyomást és tapasztald ki milyen vezetni (meg csekkold nem-e kopik a gumi abnormálisan). Jah, a gyári ajánlás 16 fokos hőmérsékletre vonatkozik.[ Szerkesztve ]
-
tzimash
őstag
válasz Vesztor87 #16112 üzenetére
Nem vagy egyedül
Én is a Barumot favorizáltam, majdnem meg is rendeltem. Jó gumi az, ha sok hó lesz (az okosok azt mondják, most több lesz, mint az előző években) akkor nyerő leszel vele, legalábbis a tesztek alapján ennek a guminak az az erőssége. De szerintem amilyen szinten, mi első teles sofőrök nyomjuk, bármelyik - nem gagyi - új téli gumi megteszi.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vesztor87 #16638 üzenetére
A CC inkább a nyári keverékhez van közel a Quatrac 5 az meg inkább télihez. Attól függ mikor mentek többet, mi a hangsúlyosabb felhasználási közeg.
Én pl télen keveset megyek, ha nagy a hó akkor el se indulok viszont nyáron nyaralás is befigyel ezért CC-t vettem.
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
válasz Vesztor87 #16638 üzenetére
Quatrac 5-re.
apollo négyévszakost vettem pofátlanul jó áron az alfára próba szerencse alapon, eddig működőképesnek tűnik, melegben sem volt rossz. tudtommal és emlékeim szerint a ignic se egy száguldozós verda, szerintem arra is pont jó lesz. viszont télen legalább gumiból lehet valamit kompenzálni a cc-hez képest, ami hiányzik hajtásban és menetbiztonsági elektronikában -
őstag
válasz Vesztor87 #17369 üzenetére
Apám kocsiját gyárilag K425-el adták, télen felkerült a Goodyear UG9 és az a vicc, hogy az UG9-el sokkal halkabb és stabilabb lett a kocsi, pedig a téli gumik nem ezen tulajdonságaikról híresek.
Nokianról nincsen tapasztalatom, de az ADAC tesztje szerint kevésbé komfortos, mint a Hankook.Ettől függetlenül barátnőm Poloja is K425-öt fog kapni most tavasszal, mert ár/értékben elég jó.
"Less but better" - Dieter Rams
-
rbalint88
addikt
válasz Vesztor87 #17373 üzenetére
Hankook is jó, csak ne a Kinergy Ecot vedd belőle, hanem Ventus Prime szériát. a 3-as az pl S Mercin gyári szerelés, olyan szar nem lehet
Pirelli P1 Verde elég jó és nem drága. Goodyear Effiicentgrip Performance is nagyon jó.
Almerára egyébként kanyarodás szempontjából szinte mindegy milyen gumit raksz, elég egyszerű orrtolós futóműve van. -
veterán
válasz Vesztor87 #17369 üzenetére
A hónap elején vettem egy autót, azon Nokian zLine a nyári gumi, kb. 300 km-t mentem vele nagy minuszokban (azóta tettem rá télit), nekem hangosnak tűnt, bár elég széles - 235/40r18 és az egyik szálszakadt.
Márciusban tudok beszámolni részletesebb tapasztalatokról, ha addig ráér. Látatlanban inkább a Hankooknak szavaznék bizalmat. -
rbalint88
addikt
válasz Vesztor87 #17442 üzenetére
K425=kinergy eco.
"Aposom" A4-en ez van, mert jo lesz az, nem kell a Ventus Prime egy ezressel dragabban. Hat, mar inkabb azt venne, de akkor hiaba jarattam a szamat...
Annyira olcso a gumi az Almerara, hogy annal szerintem pont nincs ertelme kozepkategoriasat venni. Garnituraszinten 15k van kb a kinai es a top kozott, kozepkat es top kozott meg 5k. Megerzed azt az osszeget?
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- PlayStation 5
- BestBuy topik
- Android játékok topikja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Autós topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Huawei Mate 20 Pro - a mindenit!
- További aktív témák...