- Diablo IV
- Megjelenési dátumot kapott a Riven Remake
- EAFC 24
- Kingdom Come Deliverance 2 - Konzolokon be kell érnünk a 30 FPS-sel
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Stellar Blade
- EA Sports WRC '23
- Kena: Bridge of Spirits - Bemutatkozott az Xbox változat
-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kisza25 #37188 üzenetére
Most csak a műanyag füllek meg a belső fém karika tartja a helyén. Viszont jön kifelé itt-ott, mintha a rázkódás miatt kijönne a fül a felni pereméből. Mondjuk nem is a legdrágább fajta, vmi szuper Comfort márkájú 16"-os, ilyen: [link]
Nem tudom hol fuserálhattam el... lehet bénán raktam fel és nem tudott rendesen befeszülni?@Reggie0: Na ezt nem tudom, de egy dísztárcsa tömege annyira kicsi és a gyártástechnológia miatt relatíve homogén az anyaga, szóval nem kellene a centírozás szempontjából befolyásolnia semmit sem.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
@sutszi: mert Hankook... Nincsen bajom a márkával csak de... nem is olyan kicsi (van közös történelmünk a Dunaújvárosban épült gyárral). Használják koreában nyugodtan, de itt ne akarják eladni hogy "ebben lesz a vitamin". Conti,Kléber,GoodYear, Dunlop, Michelin, Hankook mind ugyanaz az árkategória. Ha tehetném felszántanám a gyárat és behinteném sóval.
@Qru: Ha olyan rossz, miért látni annyi autón és miért van ott a top5-ben az összes teszten?
@Reggie0: A kötegelő azért kell hogyha belemegyek egy kátyúba (itthon nem ritka, kikerülsz 4et az ötödikbe meg belemész, mert "a mai autókkal a holnapi sebességgel a tegnapi utakon") vagy egy "átbújás sárgán" kanyar után lerepül és fizethetek valakinek, velem már sajnos megtörtént, csak akkor nekem fizettek egy új jobbelső indexet...
@HussarF:
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
2012: [link]
2014: [link]
Mondjuk egyik sem friss, az igaz és a Premiumcontact vagy a SportContact messze jobb, de azért annyira nem is ördögtől való.
Gondolom nem a fejükből pattantak ki az eredmények.
Személy szerint ha választani lehet a Hankook Kinergy Eco meg az EcoContact között, inkább az utóbbira voksolok. De ugye kinek mi.
EcoContactból a családban eddig 2 garnitúra fogyott el, az igaz hogy mindkettő 3 év alatt irányíthatatlanná vált, mert a minta lekopott, pedig nem megyünk évi 80ezret. Most a Vitarához azt kaptam a gyári alufelnin, remélem kibír 5 évet..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Az 1,4 BoosterJet Vitara 140LE és 220Nm 1500-4000rpm-ig, persze fejből mondom úgyhogy a tévedés és elírás jogát fenntartom.
Az 1,4 VVT-i Auris Mk1 (97LE) volt gyárilag azzal szerelve, aztán olyat kapott a G Astra 1,4 Twinport (92LE) is, egyiknek sem panaszkodott a tulaja, csupán arra hogy 3 év után alig volt rajta minta és kukázni kellett. Utána az Auris kapott valami 4évszakos Kormoran-t, az Astra meg Dunlopot télre, nyárra meg Michelin-t, de azt nem tudom melyiket. Így mindenki boldog és nyugodt... engem meg békén hagynak a gumishoz járással pár évig.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Az Aurisra ezért került 4évszakos Kormoran a szüleimnek. 60+ évesen nem várom el tőlük hogy belváros közepén felcipeljék a pincéből a krokodilt meg téli/nyári szettet, aztán lecserél majd vissza a pinyóba minden. A kormoran kiválasztásának két komoly oka volt, olcsó volt és raktáron volt. Ők már nem raliznak, autópályán sem nagyon mennek, inkább városban közlekedőedény stílusban letakarított utakon, szóval nekik bőven jó.
A másik 2 kocsihoz 9-9 felni van két-két garnitúra gumival, az otthon cserélgetős, mert sosem ér rá senki amikor kellene...
A Vitarához csak 8 felni van, egy garnitúra Sebring Snow acélfelnin, a nyári EcoContact5 meg a gyári 17es alun, még kell hozzá egy pótkerék, de ideiglenesen bedobtam a csomiba az egyik nyárit, mivel a defektjavítót én nem tartom semmire, határozottan betiltanám.BP-en gumishoz időpontot találni októbertől... hát Tom Cruise elbújhat melletted ha sikerül, plusz mindig akkor kell halaszthatatlanul menni amikor a kutya sem ér rá, többször megjártam, nem vacakolok vele.
5-6 évente elviszem az aktuális "pácienst" csomiban a másik szettel, igaz akkor otthagyok vagy 30at, de a bejáratott figurák már előre köszönnek, időpont sem kell. 2009 óta járok hozzájuk mind a 3 autóval (idén vittem először a Vitarát hozzájuk), ha meglátnak már szabadítanak is fel egy emelőt, mert tudják hogy pénzzel megyek."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Én most gondoltam veszek egy sima lemezfelnit meg rádobatok egy [Nexxen]-t pótkeréknek. Nagyon dícsérik itt a többiek és akkor nem kell azzal sem foglalkozni hogy milyen gumi van a pótkeréken. Max ráragasztok egy "pót" feliratot és akkor a rendőr sem fog genyózni a minta miatt.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Ezt mondjuk jó tudni, bár eddig a nyáriból vettem 5-t és az került a pótkerék felnire. Kapott egy "P" betűt a felni jól látható helyre és kész.
Mondjuk ha vonatkozna a szabály a pótkerékre is, akkor a mankókerekes autók nagy bajban lennének..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Nem csak ez az egy méret, de számomra nem egyértelmű még milyen "verso"... Corolla (mk1/2)? Yaris? Avensis?
215/55R16 is jó rá, csak elől nem tudom elfer e és sajna ez sem gyakori méret... Szerintem rendelj valahol és egy pár hét múlva ott lesz. Sürgős nagyon?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Ezért mondtam hogyha nem égető, akkor rendeld meg neten, beszerzik neked, csak csörögj rájuk h van e esélye egyáltalán. Sok gumit meg lehet rendelni ha nem elvárás a 2-3napos szállítás, ezért írják hogy nincs, mert központi raktárból több mint egy hét, a magyar sutyerák meg ahhoz van szokva hogy minden van amire kinyitja a száját.
Nem éri meg ritka méretből raktáron tartani mert áll benne a pénz és lehet senki sem viszi el mert régi a DOT, szóval ablakon kidobott pénz a kereskedőnek. Nagy lutri nekik, de ha neked kell akkor beszerzik."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Csápájev #37268 üzenetére
A gumi vagy a felni?
A gumi kuka, én a felnit néztem, hogy a peremnél ereszteni fog e az új gumival...
Halomban állnak a gumisnál az ilyen gumik,én autóra fel nem tenném, hacsak nem neppernek adom el."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #37296 üzenetére
Annyira köpköditek ezt az EcoContact-ot, de hamarabb feltenném mint egy LingLongot vagy egy Nankangot...
@Directors: ebben a méretben az árkülönbség elhanyagolható egy drága és egy olcsóbb között, ha lesz egyáltalán méret belőle, vegyen rá prémium contactot, azzal mindenki elégedett volt idáig...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
A szüleim meg voltak elégedve vele az Aurison...
Én majd tavasszal tudok leghamarabb véleményt mondani. Ha fos lesz nagyon, akkor úgyis eladom és veszek valami normálisat. Csak nem igazán akarja a pénztárcám, mert akkor vehetek TPMS szelepeket is...
Kétlem h sikerül leszedni mind a 4et szeleptörés nélkül...@Qru: annyira pici méret hogy az is csoda lesz ha talál 13as kerékre gumit, anno egy marutira kerestünk, hát az is öröm volt ha nem csapta le a gumis a kagylót... Több lett a végén a telefonszámla mintha vettünk volna 14es felnit rá.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Én itt most nem értek vmit, vagy nem volt eddig jó gumim, vagy nem tudom...
Nincsen olyan autó amin vizes úton ne tudnám elforgatni bármelyik gumit, legalább is olyat még nem vezettem. Az ezres vasaló swiftel is elkapart a 165ös virsli...
A corolla jó 280e kmel korábban volt 97lo és jó 74nm,de a 185os brillantis2 ma is elforog, pedig hidegen 3hengerrel indul...
A 601es Trabanton is elfogott a gumi még kettesben is, csak láb kérdése volt.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Doki16 #37366 üzenetére
Szerintem (és ez szigorúan magánvélemény, mivel előírás nincsen rá) azokra az autókra érdemes tenni, ahol ez indokolt, mondjuk nagyobb SUV, kisbuszok(7-9fős), kisteherekre(L200,F150), ezekre ugye nem C-s gumi megy fel, viszont relatíve nagy a gumi terhelése a plusz súly miatt.
Nekem a Vitara 1120kg és azon is XL-es a téli szett... miért jó ez? nem tudom, viszont azt igen, hogyha megnézel egy gumit amiből van XL és nem XL változat, akkor látszik a súlyindexben az eltérés, ez alapján eléggé behatárolható milyen kell neked.molnarpeter-nek van igaza, az XL csak egy gyártói valami, kb annyit tesz hogy meg van erősítve az oldalfala a nem XL-eshez képest, talán éppen ezért a kátyúkra és a Csápájev féle esetkre kevésbé hajlamos.
@tboldi: Félnek hogy úgy járnak mint az FKF vezetése nem régen...
Feljelenteni nem fogunk, de na... tessék eldobni azt a "varázstéglát" a kezedből és a vezetésre koncentrálni. Néhány hölgyet láthatsz akik a lámpánál is két kézzel kapaszkodnak a kormányba...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Dluinet #37369 üzenetére
Szerintem sincsen jelentősége, mivel ha a tengelyek között szimetrikus súlyelosztást feltételezünk (muhaha), akkor is 400kg/kerék, tehát bőven jó a 76X-től fölfelé mindegyik gumi (mivel az 1600kg gondolom önsúly és nem legnagyobb megengedett össztömeg).
Tényleg semmi jelentősége nincsen, nekem 99H van a Vitarán, ami eléggé overhead szerintem... bár már az is XL gumi..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Dluinet #37372 üzenetére
"Az autóhoz előírt minimum terhelési indexszel rendelkező gumit kell használni, nem az autó tömegét osztani néggyel."
Akkor még egyszer olvasd el kérlek az első mondatot és értelmezd:
"... mivel ha a tengelyek között szimetrikus súlyelosztást feltételezünk (muhaha), akkor is 400kg/kerék..." ez a minimum amit el kell bírnia, feltéve hogy szimetrikus, de nem az, hiszen a motor súlya miatt már nem középre esik a súlypont, tehát az első vagy a hátsó tengelyen ez lényegesen nagyobb lesz. A gyártói előírás a követendő értelemszerűleg (már ha van, de láttam már olyat hogy semmi nyoma sincsen ennek az adatnak), arra próbáltam rávilágítani hogy az ő esete nem vetekszik egy F150-es Ford pickup, vagy egy Ranger tömegével, mivel ezek úgy vannak tervezve hogy a platóra rárakhatsz még egy tonnát, amit szintén el kell bírnia 2,9bar-os keréknyomás mellett, na azokra már erősített oldalfalú gumit ír elő a gyártó, vagy C-set. De Doki16 nem ilyen autóval jár, az 1600kg pedig egy eléggé átlagosnak mondható öntömeg, nem kiugróan nagy a fentebb említett pickup-ok több mint 2tonnás öntömegéhez képest.
Én innen szedtem az adatokat: [link]"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Szerintem itt ez most nem annnyira releváns, mivel Doki16 azt kérdezte, hogy egy 1600kg-os autóra XL-es gumi kell e.
Erre az egyértelmű és kielégítő válasz hogy nézze meg a gépkönyvet, már ha van az autóhoz... Ha nincsen akkor sajna meg van lőve, mivel nem tudjuk mit írt elő a gyártó.Bár mint korábban írtam ez magánvélemény, de az 1600kg nem számít nagyon nehéz autónak például egy pickup-hoz képest. Hogy a fentebb linkelt honlapot idézzem:
"...az erősített kivitelű abroncsokat, melyek terhelési indexe 3-4 értékkel magasabb. Ezek általában nagyobb össztömegű gépkocsikhoz használatosak..."
Mivel nem számosítja mit tenkint nagyobb össztömegű gépkocsinak, így ez a kérdés nyitott marad. Egy egyszerű ökölszabályt állítottam fel (noha önkényesen), azért hogy rávilágítsak a tömeg és súlyindex viszonyára.
Az XL gumi jó dolog, főleg ha eleve az van előírva, és a magyar utak minőségét elnézve egy oldalfalpúposodásra kevésbé érzékeny gumi nem éppen rossz döntés. Főleg ha csak az van a boltban (mint az én esetemben volt annó).@Dluinet: Rendben, értem amit írsz, de akkor mi is van ha nincsen gépkönyv? Telefon a márkaképviseletbe? A B oszlop matricája jó megoldás lehet, de ott gyakran csak a méret szerepel és guminyomás érték. Maradjunk akkor abban hogy a jármű tömege (legyen az ön vagy össztömeg) önmagában még nem indokolja erősített oldalfalú gumiabroncs használatát. Viszont akkor a linkelt honlap szerzője is botorságot állít... Az igazság a gyártói ajánlás lesz, és ez a legbiztosabb válasz, ebben igazad van.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz HussarF #37397 üzenetére
Jaja, főleg hogy pont a SUV-ok kapnak szép széles "papucsokat", holott a legtöbbre egy 205-ös bőven sok lenne ha a nyomóerő (súly) és nyomott felület hányadosát nézzük...
Nekem például a Vitara 215-ös gumival fut 1120kg öntömeg, a régi corolla 1037kg és 185-ös gumin szaladgált. A 235-ös utoljára a W140-es mercimen volt..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz BLUE TORNADO #37415 üzenetére
Semmi, megtanulsz káromkodni, olyan magyarul szépen tudod.
De komolyra fordítva tényleg nem tudsz semmit sem csinálni, nekem potyog le a Vitaráról az összes... felmenni is alig akartak mert a VDE szelep nagyobb átmérőjű, mint a dísztárcsagyártó gondolta... Azok a jobbak (és term. a drágábbak is) amelyiket a kerékanya csavarja rögzíti, de az legalább nem esik le.
És szeretném hangsúlyozni hogy én a "dagadt szellemes gyártó" dísztárcsáját vettem 16"-os méretben, de többet ilyet nem veszek az tuti. Felkötegelni nem ajánlom, mert ha törik a kötegelő nem engedi leesni és a törött tárcsa szétveri az autó oldalát mire megállsz. (vittem pénteken a régit a gumishoz, azért vagyok ilyen agyon művelt... )[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz malacka87 #37441 üzenetére
Falken Eurowinter HS449 185/55R14 méretben egy 2001es 1,4vvti corollán jó lesz?
No ABS, no ESP, egészen jól viselkedett, persze a fizikát nem tudta kikerülni, jégen csapnivaló, vizesen könnyen feluszik, gyakran el kellett vennem a gázt autópályán heves esőben. 14fokban kissé nyúlós fekezeskor, de összesen nekem bevált..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Viszont nem fér bele a kátyúba, tehát nem kap akkorát a futómű és kellemesebb az utazás.
Esőben és csúszós úton tud meglepetéseket okozni a szélesebb gumi, könnyebben elveszíti a tapadást, mert a nyomóerő az ugye fix, csak a nyomott felület nagyobb lesz..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #37559 üzenetére
Pedig autópályán kevésbé "hajósan" ringatózik egy szélesebb autó tőle, mint a ballonostól.
Értelemszerűleg igen, a szélesebb gumi kevésbé érzékeny a PICIKE úthibákra, de a nagy még egy Hummer-t is leborítana az útról. Mint sok dolog, ez is használatfüggő... hol használja, hányan utaznak általában, még az sem mindegy melyik országrész, mert Középmagyaország útjai még csak-csak, de nézd meg Szabolcsban milyen utak vannak, főleg a II ill. III rangú főutakat.
Szóval egy peres gumi is tud komfortos lenni, de ezt is helyzete válogatja, plusz van olyan autó ami alatt nem mutat jól a ballonos, egyszerűen ronda alatta."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz stvnppp #37580 üzenetére
Én gumi.hu-tól szoktam rendelni, az attól függően milyen méret 2-3 munkanap. Annál olcsóbbat nem találtam még, de biztosan van. Ha 4et rendelsz tőlük akkor ingyen házhozszállítás van. Egy időben ingyen is rakták fel ha 3-nál többet vettél.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #37585 üzenetére
No para, csak gondoltam kisegítelek.
"Melyik márka kihez tartozik?
(Zárójelben a közelmúltban megszűnt vagy eladott márkák)
Bridgestone > Firestone > Saetta, Lassa, (Dayton)
Continental > Semperit, Uniroyal > Matador, Barum, Gislaved, Viking, Mabor, General Tire, Point-S, Sportiva
Goodyear, Dunlop > Fulda > Debica, Sava, Pneumant
Michelin > Kléber, BF Goodrich > Kormoran, Riken, Taurus, Sebring, Tigar, Strial
Pirelli > (Ceat) > Courier
Hankook > Laufenn (Kingstar) (Aurora)
Vredestein > Maloya > Apollo*
Kumho > Marshal, Admiral
*a Magyarországon is hamarosan termelőkapacitással rendelkező indiai Apollo vette meg a Vredesteint. Az a furcsa helyzet állt elő, hogy Európában a saját márkát lejjebb pozícionálták, mint a zászlóshajó Vredesteint." forrás: [link]Nem önállóan vagyok ám ilyen okostojás...
Szóval a Michelin harmad vonalából (rosszul írtam korábban, nem negyed vonal hanem harmad vonalas) kb. mindegyik ugyanaz, csak más gyártó van az oldalába sütve, ennyi a difi, ha megnézed a mintázatot még az is stimmel meg a "fantázia név" is.
pl: Kormoran Snow = Sebring SnowEgyesek szerint ezek kb. 20 éves guminak felelnek meg, csak újak, mert azóta nem fejlesztettek a technológián, amit eléggé kétlek. Véleményt semmiképpen sem szeertnék róluk formálni (noha a Sebring közvetlenül érint), mivel mindenkinek mások a szempontok és mindenki más stílusban vezeti az autóját.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
gumi.hu (powered by AKH, országos cég, több szervízzel) ha engem kérdezel vagy gumidot.hu ami itt ajánlott. Mindkettő egészen gyorsan szállít és az áraik is barátiak, lehet "olcsójánoskodni", de nem biztos hogy megéri, mert amit megnyersz a vámon azt elbukod a réven...
Garanciális szempontból például nem mindegy, nekem volt AKH-nál defekt garanciám a Brillantis-okra és nagyon megérte, mert egy durdefekt után telefonhívásra rendelték az új gumit és amikor mentem érte ingyen fel is dobták, hiszen ezért fizettem az extra garanciát nem is keveset... Mondjuk nem éri meg a felárat, dehát "okos ember a más kárán tanul, a buta a sajátjából se", szerencsére én a sajátkáromon tanultam, szóval okos tuti nem vagyok."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
De a kövi telet ne ezzel csináld már... nekem ilyet csak Dunlop csinált, ez fakadhat abból amit a gumis mondott vagy tárolási gond. (nem jó anyaggal kezelted vagy nem kezelted, ez normális egy 6éves gumin, amint lejön a kocsiról kuka, majd vmi DK elrendezi a jövőjét...)
Nekem van saját tapasztalatom is róla, hogy a hamradik probléma forrás az örök vita tárgyát képező 10-15C fok közötti hőmérséklet. A nyárinak már hideg, a télinek még meleg...Más téma:
Már lassan ezer km van a Sebring Snow XL gumikban és még mindig csipked a kocsi hosszabb utak után amikor kiszállok. A gumis szerint ha kopik picit és koszos lesz akkor elmúlik ez a jelenség, ez volt 980km-el ezelőtt, de tegnap megint megcsípett.
Szerintetek ez miért lehet?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Ha ennyire keveset mész és városban akkor 4evszakos? Esetleg ha nyárban gondolkodsz akkor ebben a méretben picit drágább de már jó a Barum Bravuris. Azt olyan 25korul lehet találni.
Vagy 4evszakos és akkor 2 garnitúra árával tudsz gazdálkodni,bár azok nem boyracer gumik..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
No comment... Ki az aki a havas jeges emelkedőn (mondjuk az A1-esen Linznél a "dobbantón") megpróbál nyárigumival felmenni a hóesésben!? Ha rendesen havazik, még új téligumi+hólánc kombóval sem kis kihívás főleg ha utánfutót is húzol....
Bár némelyik magyartól minden kitellik... Esküszöm ha arra kell menni és meglátom a magyar/román/bolgár rendszámot, rendesen félek... pedig nem vagyok az az ijjedős fajta...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Mindenki nyugodjon le, nem ezekre gondoltam, de mind1.
Az osztrák/német/olasz bele fog nézni például a tükörbe, nem a telefonját babrálja 140-nél, nem táncol az ülésben stb.
Na akikre én gondolok román/bolgár/magyar rendszámos autókról ez nem mondható el, tökmindegy milyen népcsoporthoz tartozik a sofőr, tőlem lehet bajor is. (néha még hollandok is)
Vannak vasárnapi/kirándulós/évente kétszer vezetős autósok a német/osztrák/olasz autópályákon, akik mellett elhaladni is életveszély, aki jár arra tudja miről beszélek.
Ha ki kell menni mondjuk Nürnberg-ig vagy Karlsruhe-ig, nincsen olyan út hogy legalább 10 ilyet ne előznék meg, azt sem tudja hol van, mit akar csinálni, na belőlük kinézem hogy a 10éves agyonkopott EcoContact5-el akarnak felmenni a 30centis hóban az emelkedőn, de ezt a nagyon szűk réteget leszámítva, szerintem mindenki használ téli/4évszakos gumit és van nála hólánc a csomagtartóban.
A céges i30-ból legutóbb elhagytam (ne kérdezzétek hogyan, egyszercsak nem volt ott, bár az autót nem csak én használom) és amikor ki kellett menni felhívtam a főnökömet hogy mi legyen. A válasz: "Akkor veszel egyet az első kúton a céges hitelkártyával, az életed múlhat rajta, legyen nálad!"Erre akartam csak kilyukadni, hogy igen kevés ember az manapság Európában aki nem használ téli/4évszakos gumit és nincsen nála hólánc.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz BLUE TORNADO #37692 üzenetére
Ha még beleszólhatok: [link]
Már ha nem idegenkedsz a másodvonaltól...
Egy jól kiegyensúlyozott gumi, ha nem egy "erőműre" kell akkor bőven elég, esőben picit nyúlós."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dragonfx #37730 üzenetére
Szerintem ne az energiahatékonyság legyen a főszempont... nekem még egy gumi sem spórolt üzemanyagot, még a fedkomp szerint sem... Mellesleg saccold meg kérlek mennyi csökkenést jelentene ez? Úgy 1-2decit/100km? Nos, mész évi 10ezret, az évente (100x 1-2deci) 10-20L üzemanyag, ami szerdától 382HUF/L (95-ös ólmozatlan E10-es MOL nyálacska), tehát megspórolsz 3820-7640HUF-ot/ÉV! Megéri? Dönstd el magad...
Garancia is fontos neked? Fel is kell szerelni? Mert ugye akkor olyan helyet mondunk ahol pl. fel is tudják rakni. Méretet is elárulnál vagy preferált márkát?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Azért ugye nem mindenkinek lesz kötelező jövőre!?
Találtam egy gumit amiből olcsó pótkerék lehetne: [link]
Tudtok valamit mondani a márkáról azon kívül h kínai dobd el messzire kategóriás gumi? Menetirányozott? Más helyette ami normális? Maxxis-t néztem még esetleg ami számításba jöhet..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz molnarpeter #37753 üzenetére
Az nem megoldás, mert én van hogy hetekig járok rajta mire elviszem a defekteset és megcsinálják és visszarakom a helyére. Szóval a kupac tetejéről vmi lehasznált vacak nem jó. A télit félre tenni sem, mert azokat én kukazom kérdés és apellata nélkül.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz body007 #37783 üzenetére
Hátul a plusz 1 centi miatt nem lóg ki a kasztni síkjából és elől sem ér bele a magasabb oldalfal miatt kanyarodásnál, akkor persze. Ez picit ballonosabb gumi lesz szóval...
Ha boyracer sítlusban tolod te is, akkor készülj rá h másképpen fog viselkedni, főleg kanyarban és csalni fog a sebességmérőd lefelé, tehát kevesebbet fog mutatni mint a valóság, nem sokkal, csak egy icipicit... Egy centivel szélesebb "papucs" lesz rajta, szóval a futóművet nem kellene mélyen érintenie, ám ez okozhat esőben meglepiket."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Nos, akkor kezdjük sorban...
@Kornel: Az autózás egy luxus dolog manapság és úgy kell pénzügyileg nézni mint egy adót, "qrva sokba fáj és be köll fizetni", ennyi, akkor én mit mmondjak a 2 garnitúra/autó x 3 autóval!? Nem vezetem le mennyibe fáj felgumizni a kocsikat évekre lebontva, de ez ezzel jár, igen, pofátlan az árszabása, mert ritka méret és a managerek azt szeretik látni ha a profit minden méretben ugyanakkora... Csak viszonylag kevés ember jár 165/75R14-en pl és abból is ki kell hozni annyi profitot h legalább nulszaldós legyen, majd a 205/55R16 hozza a pénzt bőven, de a ritka méretnél se legyen deficites a buli és ez már sokszor a nagykernél eldől, mert a kamion ugyanannyiért hoz 4db gumit mint 400at, a szállítási díj ugyanannyi.
@JohnYBoVs: Vedd a Nexxen-t, bár arra az autóra még egy Maxxis-t is megkockáztatnék, az egy picit olcsóbb, de inkább télies jellegű.
@tboldi: Azért a 207-essel - ha nem sport - nagy meglepetések nem lesznek... kétlem hogy szét tudna szaladni a "ménes", szóval arra kb. tökmindegy melyiket rakja fel, az izgi ott a nedves fékút lehet, mert nem egy tank, aminek van "vízkiszorítása".
@A214: Ebben a méretben (mivel mindkettő C és B, illetve 70/68dB) a Hankook meglehetősen túlárazott, én a Toyo-t venném, bár kopásban hallottam negatív dolgokat róla...
Döntsd el melyik éri meg jobban neked, ha nem mész sokat mint Kornel, akkor a Toyo a jó választás. (magánvélemény, de a Hankook-ot én biztosan nem venném meg, mondhatnak bármit a tesztek és a marketing, azért az árért hamarabb megveszek egy Semperit-et vagy egy Barum-ot, sőt még rá is fizetek...)más:
[Infinity Ecofour] ezzel van valakinek tapasztalata? Nem látszik semmi sem a képeken, de ha valaki meg tudja mondani hogy kötött e a forgásiránya (szerintem nem) akkor szóljon. Pótkerék lesz belőle, keine Panik... (mielőtt kitör a HSZ háború)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kleinguru #37826 üzenetére
Kagylós vagy fűrészfogas kopás?
Előbbi kerékagycsapágy/gátló/rugó csere vagy elhagyott szilent stb. utóbbi a típusbetegség.
A fűrészfogas kopás abból adódik h könnyű a hátulja (az elejéhez képest és még szép széles gumikon is gurul) és elpattog a magyar No. 1 minőségű utakon... ( amikből már akkor kiáll 10 centit az aknafedél amikor elkészült és az első busz/kamion áthaladásakor nyomvályús lesz)A premium contact egy jó gumi, itt a többség nagyon ajánlja nyárinak. A futóművessel van egy kis gond, ugyanis ő addig nem fogja neked beállítani amíg nincsen új gumi az autón, a gumis meg morogni fog h először a futóműveshez kellett volna menni...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #37840 üzenetére
Naja, főleg h tapasztalatom szerint jó használt gumi olyan mint az indián siugro, tuti van csak még én nem láttam... Az egy szezont elmegy kategória is napok mire utána jársz és felkerul, akkor már inkább egy Kormoránt vagy egy Savat. Mellesleg milyen autó is az amelyik 19es felnin gurulgat!? És tényleg néhány 10ezren vackolunk? Ezt már neked is levezettük korábban... De mindenkinek ez a maga döntése és persze ha nincsen annyi a kasszában akkor más a helyzet.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Azt a mindenit... na jó, megpróbálom időrendben:
@kleinguru: yepp, vagy úgy csinálod hogy tavasszal ami ősszel előről jött le, azt teszed hátra, bár ha évi 30k-t mész.... akkor inkább szezon közepén. Ez ilyen könnyed hétvégi testmozgás... Jah és tegyél súlyt a kocsi hátuljába, mondjuk nagy szerszámos ládát, egy zsák cementet, vagy oldscool módszerrel krumplit...
@LógaGéza: Bezony, premium autóhoz prémium a szervíz számla is, nomeg nem árt a fenntartásához prémium fizetés sem. Ezt sokan benézték anno amikor 2,5millióért lehetett dízel A6-ot venni 5 évesen... aztán mikor jött a felismerés hogy 250 mátyás felgumizni a 18as gyári alufelnit...
Gondolom nem egy Fiat Pandáról beszélünk, úgyhogy én hanyagolnám a helyedben a 4évszakos vonalat, mert télen is és nyáron is úgy el fogja tekerni a 200+ paripa, mint a sicc, főleg 19"-os felnin még az erőkar is nagyobb... még hármasban is nyikkani fog a gumi és gondolom nem viccből jársz ilyen autóval.
Szóval vagy "szereted kenni a száját" vagy meg kell jelenni valamivel üzleti ügyben...@rbalint88: Akkor Te vagy a kivétel aki erősíti a szabályt... az enyémek mindig egy szezon után széthullottak és amikor már az új meg a használt között nem volt 4ezer forint különbség akkor bepöccentem és azóta is tartom: Csak az új, ha lejött a verdáról, akkor kuka vagy félreteszem hátha kapok egy durrdefektet.. de amint eléri a 6-7 éves kort, megy a kukába. (pótkeréken legyen 8-9 év mivel be van zárva a sötét csomagtartóba )
@Kornel: Igen, ezért írtam én is hogy kérdés mit bír el a lelked meg a kassza... Én is azt mondtam a 270ezres téliszett + felrakásra hogy "köszönöm, nem vagyok madár...", vettem máshonnan és felraktam hétvégén. A zsebemben maradt bő 110ezer, azért az már nem mindegy... Még akkoris ha nem Yokohama, hanem csak Sebring, de van és egyelőre teszi a dolgát, a haverom Vitaráján a Yokohama a harmadik szezont futja és ugyanazt tudja mint most újonnan a Sebring, semmivel sem éreztem bizonytalanabbnak, pedig megmozgattam rendesen...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz LógaGéza #37848 üzenetére
Volt nekem is, igaz céges, de az dízel volt és 154 lóerő...
Végülis akkor akár egy 4évszakossal is megpróbálkozhatsz ha átmenetileg kell rá, bár gyanúsan nem leszel elégedett vele, meg könyörgöm Alfa, ha nem nyomod neki nem érzi jól magát..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Egy kabaré volt az Edge 50 család belgrádi bemutatója
- Parfüm topik
- LEGO klub
- Építő/felújító topik
- Diablo IV
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Mercedes topic
- Megjelenési dátumot kapott a Riven Remake
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen