-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
Csak jó mérőt vegyél hozzá, mert az occsó kínainak nagyobb a hibahatára mint a mérési tartománya... Indulás előtt érdemes ránézni, egyébként nekem van rá egy rém egyszerű módszerem:
Amikor felkerül akkor felfújom a gyári értékre és mivel havonta egyszer tankolok, akkor olyan oszlophoz állok ahol van mérő és ránézek. Két tankolás között meg teszek rá magasról... majd vinnyog a TPMS ha gondja akad, azért találták fel és azért fizetek sok-sok pénzt amikor cserélni kell azt a rohadt szelepet..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kickass #41311 üzenetére
AKH van több helyen is BP-en, de ingyen házhozviszik, akár 1 db-ot is!
Kicsit drágán szerelnek...A jeges kiscellin lefelé sem egy leányálom jönni, felfelé szerintem csak két dolog segít: 1. Szögesgumi 2. udvariasan beengeded magad elé a sószórót és ha felért nekivágsz
Próbáld ki tolatva is, tudom hülyén hangzik, de néha bejön... pl: Apostol utca
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Egyet is értek meg nem is, mert régi nagy igazság hogy a kabáthoz vesszük a gombot és nem fordítva.
Egy ABS nélküli 25 éves Astran a prémium gumi sem jobb mint egy másod/harmad márka,csak ablakon kidobott pénz.Én a különbséget úgy fogalmaznam meg, hogy első sorban azt kell körül hatarolni hol és miképpen használjuk az autot, ha szeretjük feszegetni egy erős autó új autó határait, akkor kell a prémium, ha csak közlekedünk akkor elég a masodvonal, ha egyébként nem autózunk sokat, azt is főleg városban közlekedő edény stílusban akkor egy harmadvonalas abroncs is megteszi...
Persze ezt a képet árnyalja az autó felszereltsége, a sofőr habitusa és vezetési képessegei is...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz windlord #41368 üzenetére
Ezek szerint az is, a probléma az szokott ezekkel a "feltörekvő márkákkal" lenni, hogy egy fél éven belül képesek elérni a prémium árszintet és onnantól már nem is annyira "buli", hiszen nem tudod milyen lesz 4 évesen ugyanazért az árért, és valószínű hogy a vele egyidős prémium meg lenyomja... na ha mindezt számításba veszed, akkor most megéri megvenni "nyomott" áron, de később nem biztos. A baj csupán az, hogy 4-5 év múlva fog kiderülni az igazság, hogy 4 évesen a Conti PC6 vagy a Laufenn S Fit EQ+ lesz jobb...
Persze kell ilyen teszt is, de a legjobb lenne ha azt is összemérnék, amikor már 3-4 szezon benne van és van még rajta 3-4mm, vagy belenyomnának 30ezer km-t mindkettőbe és utána újratesztelnék... hidd el, sok márka elvérezne egy olyan teszten.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz windlord #41370 üzenetére
A Goodyear EfficientGrip Performance 2-vel nem igazán tudsz mellé lőni szerintem...
Igen, most még dupla, ezért is néztem én is mint szóba jöhető alternatíva... de még úgysem aktuális...Bár megfigyeltem hogy amióta nézem a topikot és olvasom mások hozzászólásait, az eredeti terveim borulni látszanak... Ennek két oka lehet: 1. Okosodom 2. Nem okosodom, csak a "tömegnyomás"
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz stickermajom #41420 üzenetére
"Max 20-30-cal emelkedik a kötelezője jövőre" Piripócs alsó-felső pusztai lakos Egyszerű Jánosnak? Na ne röhögtess, A00-ban nem érte el neki az évi 20ezret...
Már volt itt téma, de én szivesen rendszeresítenék a rend éber őreinek egy ilyet: [link] Ha pirosat ad, akkor irány a Mozaik utca... ha nem tetszik a kedves tulajnak akkor menjünk és forralásos méréssel bizonyítsa az igazát... (lásd alkohol szonda) olyan szépen lehetne bontóba küldeni a sok import szemetet, de hát "nincsen idő" tesztelni műszakin a fékfolyadék forráspontját... de a xenon fényszóró automata magasságállítójának megakadását ráérnek megkeresni... vagy utánanézni a típusengedélyben a gumiméretnek, vagy a műbizonylatos UV védő fóliát leszedni, hogy a ködfényszóró beépítésének szabályosságát már ne is emlegessük... EGR kikerülést, chippelést, DPF átverését. (ez az utóbbi 4 év termése személyes tapasztalatból, vittem pár autót műszakizni)Szánalmas egy banda az biztos, bezzeg az osztrák rendőr a se***dbe is belenéz kétszer, mégsem háborog senki... és milyen érdekes hogy itt simán átmennek műszakin azok az autók, amiket a vasfüggönyön túl elhajtanak a vizsgaállomások környékéről is...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #41426 üzenetére
Az sajnálatos, remélem leszoknak mostmár az autólopásról... Kb ez az egyetlen előnye, minden más esetben nettó ráfizetés... De mostmár van szerencsére csak lopásra/GTK-ra köthető casco...
@tboldi: Mégsem vizsgáztatták le...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Sőt, ahogyan ismerem az autóipar ezen szegletét még arra is képesek hogy győznek egy teszten majd amint azt publikálják megváltoztatják gazdasági okokból a keveréket...
Kicsit kezdenek ezek a tesztek marketing szagúak lenni...Vagy a teszten használt gumikat kell kicsavarni a kezükből, mert az biztosan azt tudja amit mértek."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #41534 üzenetére
A covid19 elnapolja a telet!? vagy télanyó is elkapja...
Van aki nem szereti a BS-t, nekem nincsen tapasztalatom vele igazán, úgyhogy nem nyilatkoznék róla szivesen, állítólag zajosodik és gyorsan öregszik, "de ezt sem cáfolni sem megerősíteni nem tudom..."
@BaLee @ rothfb: A Giti-ről itt volt szó korábban, valaki azt írta róla hogy maximum lovaskocsira... (valami román cucc, a GT Radial a másodmárkája)
Szerk.: Meg van: [link][ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz patomi #41743 üzenetére
Onnan hogy a sok okostojás nem olyan gumit tesz az autóra amilyen rávaló, hanem amilyenhez olcsón hozzájut...
Aztán át ülsz egy ilyen zseni autójába és nem érted hogyha óra szerint mész 50-el miért előz és villog le mindenki...De hogy élő példát mondjak: index fórumon a Vitarasok közül többen lecsereltek a 215/55R17-es gyári gumikat 205/55R16-ra mert az olcsóbb méret és kevesebbet is fogyaszt vele... Az hogy nem váltó méret de még a típus engedélyben sem szerepel már csak mellékes...
Hát így kapott 185/55R15-öt szegény autó... Mert az vót occsó... Amúgy ilyenkor szokott kiderülni hogy az Auchanban gumizták fel szegény autót... Az ilyennek lovaskocsi kell, nem autó...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #41746 üzenetére
Hátra vinni főbe lőni?
@tboldi: vagy a másik alternatíva, hogy ez volt a gumisnal, vazolom a párbeszédet:
Gumis: erre sajna most nincsen méretem
Ügyfél: akkor milyen van?
Gumis: 185/55R15,de az nem váltó...
Ügyfél : és? Nem megy rá?
Gumis: de, csak nem ajánlja a gyártó
Ügyfél : rendőr beleköt? Műszakin lesz probléma?
Gumis: nem és nem
Ügyfél: akkor jó lesz az is rá...KB ennyi a lényeg, vagy azt talált occson vagy az volt a gumisnal a többi meg úgy vett rá h megnezte mekkora van most rajta... Falusi módszer rulez.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Évekig műszakiztattam nem gyári nem váltó mérettel, a kutyának nem tűnt fel, csak h rozsdás a kipufogó... Én meg mondtam h 4 éve is ezt mondták, ahhoz képest köszöni jól van.
Jah meg reklamaltak h a lambda szonda... Kicsit néztek amikor jeleztem h nem csoda hiszen a gyári... Ez még a corolla volt, de a kedvencem a merci volt, aminél kihozta a srác a papírt h rozsdás a hátsó lengokar, amikor szóltam h "4 napos a komplett hátsó híd haver, de ne is zavartasd magadat", nah azóta nem járok a Mozaikba."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Megelőztél de igen, a 185mm 65%-a nem egyenlő a 195mm 65%-ával.
Persze a példák amiket hoztam radikálisak a jobb szemléltetés végett, de egyesek bármire képesek hogy spóroljanak 10-15 ezer forintot egy garnitúra gumi...@Brandynew: összefoglalóban találsz linket hogy a gumiabroncsok méreténél melyik szám/betű mit jelent, ha utána számolsz rajossz h más méretnél többet forog a kerék tehát többet mutat az óra a valós sebességhez képest, azon méreteknél ahol ez a jelenség nem áll fenn, váltóméretnek hívjuk
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz focvis #42079 üzenetére
Amit gondolsz... Tudod, majom-banán.
Vmax-ot ne nyomj a V60-al, mert még valamelyik önkéntesrendőr szolgálatba helyezi magát és beküldi a kamerafelvételt aztán mész fel a youtube-ra.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz zolee3000 #42077 üzenetére
Tetszik tudni kezitcsókolom ezt autóvásárlás előtt kellett volna megnézni...
Prémium autóhoz prémium fizetés is kellene és akkor nem fájna a gumi ára... kinek majomra van igénye ne a banán árán sírjon.
De komolyra fordítva a szót: ez annyira elfuserált egy méret, hogy váltója sem lesz vagy ha lesz sem olcsóbb annyival hogy megérje a rizikót. Ilyenkor kell nyelni egy nagyot és elindulni a középkategóriás abroncsok irányába, ha ott sincsen akkor lejjebb egy kategóriát, vagy elgondolkozni azokon az alufelniken, kivágni a malomkereket alóla és nézni rá 16"-os lemezfelnit télre valami kultúráltabb dísztárcsával, vagy ha már Ford akkor megnézni hátha valamelyik "tesójának" van struktúrált gyári acélfelnije, azok is tisztességesen néznek ki. Ha felnit cserélsz akkor már mindegy milyen gumit húzol rá. De ha ennyire félsz a műszakitól (indokolatlanul szerintem) akkor intézd úgy h a nyári szettel vizsgázzon. A tuningosok szerinted mit csinálnak? Visszaalakítják vizsgára az autót, mennek vissza a "vizsgázós kerekek", kijön a nyomtávszélesítő, az ültetőrugó vagy visszaállítják a felfüggesztést, kamu xenon-led-hid marad a garázsban, izzókészletből vissza a gyári halogén. Egy erős fél nap mire egy komolyabban megépített autót visszaalakítasz "vizsgára", aztán mégssincsen tele a net h nem fizet ennek-annak a biztosító, mert az okozó autóján nem homológ gyári méretű gumi volt...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz focvis #42088 üzenetére
Ez van, öregszünk, én sem néztem meg mit megy a Vitara, nem is érdekel nagyon, 150 fölé úgysem hajtom óra szerint sehol, szükségtelen. De a corolla 19 évesen óra szerint 190-et ment. (hivatalos gyári végsebessége 185 km/h, de ugye csal az óra meg a nem váltóméretű gumi miatt fénykorában 2kiló fölött is volt a mutató, ezért kellett rá a H sebességindexű gumi mindig, télen meg a T-s)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
[link] hátul téli, elől nyári gumi... Végülis 4évszakos, soha nem szól be a biztosító h nem évszaknak megfelelő.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz noorbertt #42213 üzenetére
Ez 5 éves gumi? 10-nek látszik bakker, gumiapolorol hallottál már? Nem viccből találták ám ki... Plusz milyen indíttatás vitt rá hogy kavicsokkal együtt tedd el nyárra? A fekport valaha lemostad annak a felninek a belsejéből? Kuka az egész és a Soroksári úton van két gumis is (útba esik jövet menet mint a....) , vegyél egy új szettet, mert ezek...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz szabonagyur #42229 üzenetére
Nem rosszindulat, csak megjegyeztem hogy két szezont lefutott nála és 5 évesen szarabbul néznek ki mint amit én árulok 2013-2014-es alsópolcos... A képeken látszik h centis fékpor áll a felni belsejében valószínűleg még a 2015-ös hólé is rajta van, gumiápolót meg hírből sem ismeri, plusz a kavicsok is ott virítanak a barázdákban. Értem h nem prioritás, de szemmel láthatóan semmit sem tett azért h idén még felrakhatóak maradjanak, sajnos manapság fogyasztói társadalom van, ha lesz elég bőr a gumi gyárak képén, olyan abroncsot kapunk mint a forma1-ben, 3 kör aztán kuka, de úgy fog tapadni mint az állat...
Egy szó mint száz, aki ennyit sem tesz az abroncsaiért, az vegyen újat 4 évente, amúgy lehet elmennének 6-ot is, de hát kinek a pap...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #42252 üzenetére
Csak Te hamarabb lejárod a mintát minthogy elöregedne, ne is foglalkozz vele, akkor tényleg felesleges kínlódni vele ha 3 év alatt ledarálod kopáshatárra, de ha hamarabb öregszik el minthogy lefogyna a minta (például az én esetemben), akkor érdemes, mert nálam az alsópolcos gumik is elmennek 5-6 szezont vígan, és már csak lelki megnyugtatásból cserélem őket..
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz szabonagyur #42235 üzenetére
Értem az álláspontodat (és tiszteletben tartom hogy máshonnan közelíted meg a kérdést ), csak ugye lehet ésszel is spórolni... Nekem is felnin vannak az alsópolcos télik, mert ilyen tróger vagyok na, de ettől még vigyázok rájuk... na ő nem vigyázott rá, majd jön és várja a lelki megnyugtatást a "guruktól", de megint én vagyok aki merészel szólni hogy a királyon nincs is ruha...
Vegyen egy szett új téligumit, az lesz a legtisztább... 4 év múlva (amikor elfelejtjük már mindannyian ezt az egészet) megint itt lesz, h "felrakhatom még idénre?"..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz molnarpeter #42239 üzenetére
Jaj, ne már, centis fékpor üll a felni belsejében, hát ezeken még a 2015-ös útszórósó is rajta van meg két H1N1 mutáció ellenszere. Akkor látott vizet amikor esett '17-ben... Az ilyen gumit el kellene dobni jóóóóó messzire, nem autóra rakni, virágágyásban a helye. Hiába sima, egyszer megküldöd a pályán kilóhatvannal és potyogni fog darabjaira, látszik a képen hogy olyan kemény mint az MTZ kuplungja...
Annyira nem gáz, de az "ápolt" és "jó" állapottól qrva messze van, a kavicsok meg nettó lustaság... Vidékre feltenném én is, de itt a "dühöngőben" családi autóra semmi pénzért... ahol centiken múlik hogy keresztülmegyek e a tamagocsizó kiscsicskán, aki nem tud szétnézni és elém lép... és ebből nem egy van, hanem óránként 2-3 is előfordul velem.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz noorbertt #42270 üzenetére
Nem vagyok feszült, ez nem erről szól, vegyél újat (aszem már írtam)... mondjuk minimum egy Kléber Krisalp HP3 vagy Barum Polaris 5, ezek még ajánlhatóak és nem is olyan méreg drágák, bár abban a méretben olyan igazán drága nincsen. Ebben a méretben a Falken Eurowinter kerülendő, esetleg egy Hankook W452, bár az utóbbi időben a Hankook gumikkal romlanak a tapasztalatok, de akik korábban vették elégedetten használják őket.
[link] Ilyened van most, ugye?
[link] ez meg a Hankook...
[link] Barum Polaris5 (Polaris3-at használtam én is)
[link] Kléber Krisalp HP3Nem, nem verem a gumikra, hanem odafigyelek a cuccaimra, mert nem azért dolgozok hogy a kereskedőknek adjam a pénzemet, majd én elköltöm olyanra, ami nekem okoz örömet, csak hogy kontextusban maradjunk mondjuk kurvákra meg kokainra...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Willie #42307 üzenetére
Többet is meg tud tenni rajta mint 200km, de ilyenkor észben kell tartania, hogy az egyik kerék nem ugyanolyan mintázat, tehát fennáll a veszélye annak hogy nem ugyanannyira tapad mint a többi/jobban, ezáltal az gépjármű viselkedése és manőverező képessége nagyban változhat...
A lényeg hogy olyankor például ne tapadáshatáron essen be a körforgóba, hacsak nem drifbajnok a csajod...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz molnarpeter #42287 üzenetére
Bocsánat a belevaú miatt, de engem is érint a dolog:
Szerintem a talajnyomás kifejezést keresitek... Valószínűleg ez lesz a kulcs...
A régi corollám 1039kg volt és 185-ös gumikon gurult, a 353-as warnyú aszem 155-ösön és 900kg körül lehetett, a Vitarám 1120kg és 215-ös gumikon gurulgat... Mivel kisebb a tömeg és széles a kerék, ezért egységnyi felületre kisebb nyomás esik, ami belenyomná a mintát a hóba, hogy a téligumi ki tudja fejteni "kapaszkodó" hatását...@Tom1939: Az allgrip sem ér semmit ha nem az igényednek megfelelő gumit választottad, ugyanis a 4 abroncs az ami az autó képességeit a flaszternek közvetíti, így hiába teszel jó gumit egy egyébként ABStelen F Astra-ra és hiába teszel egy kisebb tudású gumit egy nagyon jól felszerelt prémiumra, az eredmény ugyanaz lesz. Tudod, gombot a kabáthoz és nem fordítva. Valószínűleg az a gumi akkor neked nem a legjobb választás, lehet a két szettnél kellene maradnod, vagy nem tudom, ez mélyebb elemzést igényel...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz noorbertt #42277 üzenetére
Nagyon szivesen, bocsánat a leugatásért, de így volt foganatja is, az 1 nap ban megérte ha az üzenet átment. Adok még tanácsot, aztán vagy megfogadod vagy nem, ez már a Te döntésed:
Ha leszerelteted a régieket, akkor mielőtt felrakatnád az új téliket rá, érdemes a felniket lepucolni felnitisztító spray-vel (kb bármelyik hipermarketből a legolcsóbb bőven jó, olyan 6-700 forint körül vannak), az leszedi a ráégett fékport is róla.Mivel 1 napig nem írhattam így csináltam neked egy képet:
A bal oldali a Te képed (Semperit = Continental másod vonal, középkategória), a jobb oldali pedig az én 2014-es gyártású Barum Polaris3 (Continental harmadvonalas, budget kategóriás) abroncsom. Nem kötözködni szeretnék és további olajat önteni a tűzre, csak meg szeretném mutatni a különbséget egy gondozott és egy gondozatlan abroncs között. Ez pedig az emlegetett Falken HS449 Eurowinter 2013-ból:
Ezzel le is zárnám a témát, de úgy éreztem így lesz teljes a kép.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz bazsimano #42315 üzenetére
Sajnos csak pro és kontra dolgokat tudok felhozni, de remélem ez irányba állít:
"c4 grand spacetourer autora szeretnek teljes szettet vasarolni. felni es teli gumi."
Dízel? Benzin? Milyen a felhasználási mód? TPMS kell?
"teli guminal ha 16os mellett dontok akkor kleber krisalp hp3ra gondoltam,"
Jó gumi, de kérdés h mi a cél vele, javasolom a kisebb méretű felnit, mert a balonosabb gumival kényelmesebb lesz az utazás kis hazánk télviz idején fölöttébb elhanyagolt útjain és a mechanikai behatásokat is jobban tűri, plusz kíméli a futóművet, télen amúgy sem szoktunk állatkodni és tapadáshatáron autózni."kerdes hogy acel vagy alufelni.
17esbe mi lenne jo valasztas? ar ertek aranyba?"
Én az acél felé szoktam hajlani, struktúrált vagy lemezfelni+dísztárcsa, mert azokat ha megmarja a só, nem egy nagyösszeg a csere és felújítani sem horror, akár házilag is kivitelezhető...
Az R17-es gumi mindig drágább lesz, mivel ott még van egy "árugrás", ha megnézed akkor Te is látni fogod hogy az R16-os olcsóbb..."lehet inkabb telire is alut vegyek es akkor nem kell kulon csavarokat venni az acelfelnihez?"
Miért kellene másik csavar? Citroen esetében szokott olyan lenni h másik csvaar kell, de ebben mennyire vagy biztos?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Dzsolo #42332 üzenetére
Náluk:
http://www.nonstopgumi.hu/
Annyit még hozzátennék hogyha sikerült megjavítani, akkor max pótkeréknek használd, mert az acél "emlékszik" (lásd tekercsrugó), ellenben az alumínium hidegen is megmunkálható, az acél csak addig amíg ki nem hűlt..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz bazsimano #42318 üzenetére
Jó lesz, keress hozzá "felhőemberkés" dísztárcsát, egészen tisztességes árban vannak és elég dekoratívak is, nem olyanok már mint amik a régi felniken voltak... (persze van olyan is gombokért, legalább nem olcsón pótolható ha törik vagy lelopják)
Aztán ha keveset mentek akkor lehet érdemesebb lenne a nyári helyére 4évszakost feltenni... ha az is cserés lesz... De ez még odébb van, majd akkor menjünk át ezen a hídon hogyha odaértünk...
"benzines 1.2 "szuper" uj downsized motor..." Micsoda? Egy C4 Grand Spacetourer-ben!? Nem lett kicsit nagy az a kabát?[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ginola #42558 üzenetére
Attól függ, a budget kategóriás nem szokott sokkal többet kibírni (sőt inkább 4-5 szezon), "kikeményedik" (bocsánat nem jut jobb szó eszembe rá), ún. sprőddé válik, rideg, törékeny, kemény, nem olyan finom puha....
Ki lehet ezt tolni kezeléssel, de az sajnos melós... nem szeretnék belemenni mélyebben, döntsd el magad, melyik lehet a puhább, a Tiéd melyikre hasonlít jobban és melyiket tennéd fel szivesebben (aztán megmondom melyik mikori gyártású ):[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #42564 üzenetére
A Vitara is pattog a nyári mérettel, most a télivel inkább komfortos az utazás.
Van itt a fórumon, aki kidobta a gyári 17-es malomkereket és vett alá 16"-os aluszettet 4S-el...
Állítólag így nem olyan pattogós...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dssport #42575 üzenetére
A 140LE/220Nm + elsőkerékhajtás + könnyű bódé azért tud meglepetéseket okozni nedves úton vele, főleg h ebben is ZF EPAS rendszer van - a 3 éves fiam egy ujjal tekergeti a 215-ös gumikat álló helyzetben - ezért észre sem veszed hogy felúszott az eleje... ugye a régiekben még feltűnt h indokolatlanul "túlszervózott" lett az autó, akkor tudtad h tapadáshatáron van az eleje, el kell venni a gázt h "rendesen visszaragadjon".
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kekigyu #42571 üzenetére
Barum Polaris 5 / Kléber Krisalp HP3 / Hankook W320 ? Ezeket nézd meg ebben az ársávban és amelyik feljebb végzett az utolsó teszten és még belefér neked anyagilag.
Falken jónak fog tűnni ebben a méretben, ha felteszik elsőre is jónak fogod érezni, de 2 évesen a kukába akarod majd dobni... (Dayton szintén!)[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ginola #42581 üzenetére
Így van, meg kell fogni, az a biztos...
Amúgy a bal oldali 2015-ös gyártású, a jobb oldali pedig DOT: 2214Ha puhának érzed a tieidet, akkor felmehet még erre a szezonra, ha nincsen kirepedezve, van rajta minta legalább 4mm és nem nyikorog a körforgalomban.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #42606 üzenetére
Pattog hát, bár az kevébsé zavar, mert volt ebből már problémám, hogy egy kátyú után befelé púposodott ki az oldalfal...
2,5-ön meg a gyári 215/55R17 olyan laposkásnak tűnt, de a télinek tökéletes...
Még nem találtam el az ideális keréknyomást, mármint hogy a contis kompresszornak mennyit kell mutatnia..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Futás, futópályák
- Formula-1
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Építő/felújító topik
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Androidos fejegységek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen