-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz MC Pite #56550 üzenetére
Szóval minden is egybe van integrálva újabban? Fasza... 2006-os Punto-n cseréltettünk kerékcsapágyat hátul ami nekem friss élmény. Ott ez nem volt nagy kiadás. Egy fék felújítás többe került rajta és már az sem akkora hatalmas nagy befektetés a komolyabb munkákhoz képest. De felteszem a kerékcsapágy cseréje nem is lehet aktuális még jó pár évig az újabb autókon. Ez a nagyobb terhelés tönkreteszi a csapágyat is amolyan következő tulajdonos problémája inkább.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
Nnna, hazahoztam a szettet.
Qru: lehet hogy 'kretén' méret, de csomó német autóra (is) raknak ilyet, plusz psa, renault is használja. Rengeteg merciről pattintott szettet látok.
#kicsiperemvédőisperemvédő
[kép]<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Az biztos, hogy az 5 éves P3 (bő 4mm) egész tűrhető méh szárazon, de ma a tréningen kiderült, hogy vizesen közepes, gyantán pedig minden korábbi nyárimtól (nem szoktam eddig megtartani a gumikat) gyengébb. Hja, revülve nincs, de azért a jó nem ilyen.
Hazafelé Dobogókő eső után, nem volt rossz, de jó sem. Átlag juzernek nem biztos, hogy feltűnne, de nem szeretem fékporrá alakítani az üzemanyagot, amikor repedés/folt/úthiba volt, azon azért már kezdett mászni (ahol a '19-es PC6 ill V4Sg2 még éppen kapaszkodott). Igaz, a kerék is nehezebb meg a nyomás is nagyobb, de majd a P4-el kísérletezek (gyárilag asszem 2,4/2,5 maxon 2,5/3,2). Most 2,5/2,35-re fújtam a tréningre, de 2,4/2,2 lesz amivel kezdek a P4nél.
Zajra leszek kíváncsi, ebben elvileg jó lesz - az autó meglepően halk, a gördülési zaj hallatszok leginkább, de ez is már tompítva, illetve a P3 se tűnik hangosnak (de a contit kevésbé szívesen raknám rá).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Sokat keresgéltem, de szerencsére az új autókról levettekből találtam több szettet is, és csak Csepelig kellett mennem érte; így 125k volt az idei, max pár km-es szett a 200-210k helyett.
Majd a tél elején is körbelesek, mert a 205/60R16 is drága (200k+). Fő probléma hogy inkább téliesebb 4S kéne mint téli, az meg nem nagyon van ilyen akcióban
A felárat nem nagyon értem, annyira nem ritka (pl az előzőn a 205/50R17 sokkal ritkább volt) mint amilyen drágább, mint a 'szokásos' méretekben.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
válasz MC Pite #56554 üzenetére
Mikor a Focust vettük (3 éves volt) már nem a gyári gumi volt rajta, de miután megvettük mondta a tulaj, hogy ha kell megvan hozzá a gyári szett is Primacy 3 de neki annyira nem jött be (főleg esőben), hogy lecserélte, nem sokat ment vele, 6mm körüli profilmélység vot még emlékeim szerint. Részemről nem próbáltam, mert eladtam a 2 szett nyárit meg a télit és vettem rá 4 évszakost meg még maradt is az árából bőven.
-
MC Pite
veterán
Nem tudom volt e már, nagyon szeretem az ilyen videókat, főleg tőle: Primacy 4+ vs PilotSport 5 vs PilotSport 4S
Hiába olvasok el 50 gumitesztet, ezekre max következtetni lehet, de itt egymáshoz mérik őket.
Számomra a dő meglepetés konkurenciához képest a Michelinek kopásállósága, és akkor mutatott fékútja, ami keveseket érint, de nekik nagyonhasznos infó. Én a másik felén vagyok, kopni nem nagyon fog.BaLee: P3 az egy relatíve eco túraabroncs, kényelmesre hangolva inkább. Papíron az EGP2 ami leginkább tetszene nekem, de peremvédő+ár is fontos szempont, így maradt a P4 S1 - utóbbi nem tudom mennyivel nagyobb (minta?), de majd meglesem, eladásnál jó jöhet (eleve 4 hónapot van autón nálam a nyári és garázsban van az autó, plusz ápolom, úgyhogy 3-4 évesen remélhetőleg újszerű lesz még).
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
5 évesen se rossz szárazon, és vizen, pontosabban nedves aszfalton se annyira, de a jó nem ilyen(fiatal top gumikhoz képest) főként a korából adódik vszínű.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
veterán
Ismertek olyan boltot/kereskedőt/céget/stb aki kifejezetten új autókról levett friss ropogós gyári felnikkel, kerékszettekkel kereskedik? Meg esetleg nem is adja megfizethetetlen áron.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
DeathAdder
veterán
válasz focvis #56484 üzenetére
Végül GY Asymmetric lett, peremvédős, még nem került fel, meglátjuk milyen, ne legyen már mindig csak michelinem
__
Ezentúl tízezrenként cserélgetni fogom, a nyomást fogalmam nincs hova fújjam, eddig a gyárira lőttem be, de azzal a hátsó mindig felzajosodott, mi a tipp inkább 1-2 tizeddel többet vagy kevesebbet kapjon, vagy maradjon a gyárin?
illetve a múltkori téma konklúziója akkor, hogy tengelyek között ajánlott cserélni vagy átlósan is?
Azt a PS4-el is megcsinálom akkor a másik autón, azokban kb. 5 ezer van, annyi hogy RWD autón, ha az számít
-
veterán
válasz DeathAdder #56563 üzenetére
Csalódásmentes lesz. 🤞
Tipp: inkább 1-2 tizeddel kevesebbre, úgy többet dolgozik a gumi a "terheletlen" hátsó tengelyen. De ez szigorúan csak tipp.
Ha emiatt kanyarban nagyon menne keresztbe, akkor két legyet ütöttél egy csapásra. Persze ne melegedjen túl , ne kopjon túlzottan, stb.Szvsz csak tengelyek közt.
Az általam mellékelt fotó egy RWD autó kezelési könyvéből származik, azt is illik cserélgetni a tengelyek közt.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz DeathAdder #56563 üzenetére
-0.1 vagy max -0.2 ha nagyon konnyu a hatulja erdemes kiserletezni vele.
Csere: keresztbe ne, csak tengelyek kozott celszeru.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz DeathAdder #56563 üzenetére
Kérünk képeket!
Nekem ma adták fel a CC2-ket, holnap-holnapután megérkeznek, és legkésőbb péntekig megpróbálok bekuncsorogni egy gumishoz, szombaton már az új papucsokkal szeretnék a Concours-ra menni.
Nyomás: a Jazz esetén +0,1 vált be a gyárihoz képest, vagyis elöl 2,3 helyett 2,4, hátul meg 2,2 helyett 2,3; az Alfán eddig nem érdekeltek a tizedek, így is, úgy is kuka mindkét pár téli (de nyilván nem lapos gumikkal járok/jártam).
Cserélgetés: én jóformán V-mintás gumikat használok, de apum WagonR-én csak a tengelyek között szoktuk cserélni a nyárikat.
[ Szerkesztve ]
-
DeathAdder
veterán
akkor kap a hátsó -0,1-et egyelőre aztán meglátjuk, köszi mindenki
P3-ak szerintem hazaértek, bár borda van még rajtuk, de ma utazó 90-el zene mellett is zavaró volt, annyira nem is bánom, lassan akart kopni és már régóta vágyom valami sportosabbra
-
-
veterán
Fotóztam egy kocsit egy áruház parkolójában, nem nagyon tudtam jobb szögben lőni a fotót, nem akartam feltünően fotózni a más kocsiját.
Mi ez a neon-narancsos kör alakú matrica vagy mi a felnin és kb átellenben a gumin (ez alig látszik, de ott van)? Mind a 4 felnin és keréken volt.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
SG3rg0
őstag
Sziasztok!
Continental Prémium contact 2 gumimat le kell cserélném 7 éves létére, a felületről cafatok kezdtek kitepodni. Mind a 4 abroncs olyan. ( 37ezer km után)
205/55 R16 ba javasoljatok közép és prémium kategóriás abroncsot. Évi 10 ezret megyünk.
Köszi a segítséget! -
Qru
MODERÁTOR
válasz rasotamas #56570 üzenetére
A kiegyensulyozashoz segitseg a gumisnak. Az egyik a legkonnyebb pontja (sarga)
azzal szembenoda kell esnie a szelepnek.A piros a gumi legmagasabb pontjat jeloli, oda kell esnie a felni legalacsonyabb pontjanak.
Itt egy cikk rola: [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
angyalpc2
aktív tag
Continental Premium Contact és a az Ecocontact közt igazándiból mi a különbség.
Az eco jelző az árat és minőséget (budget) vagy a fogyasztás esetleg környezetvédelmet jelöli? -
2ozzmexy
aktív tag
válasz angyalpc2 #56579 üzenetére
Az ecocontact egy eco abroncs, mint az energy Saver, a kinergyECO, stb, alapvetően arra tervezték hogy kicsi legyen a gördülési ellenállása és így fogyasztást csökkentsen. A prémium contact inkább túra abroncs, cserébe tapad is, tehát nem annyira kicsi az ellenállás mint a másik esetében, hogy ezt hogyan érik el arról a fiúk szép esszét tudnak írni Neked.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
[CS]Blade2
addikt
válasz angyalpc2 #56579 üzenetére
Hogy itt legyen, hogy konkrétan mennyivel:
Eco Contact 6 a Premiumcontact 6 ellen:
Wet:
-12.9% in wet braking
-5% in wet handling (lap time)
-5.1% in wet circle
-4.3% in straight aquaplaning
-2.4% in curved aquaplaning
Dry:
-5.8% in dry braking
-1.1% in dry handling (lap time)+5% in subjective noise
+5% in comfort
+30.6% in rolling resistance
+3.7% in fuel economy -
avl
aktív tag
válasz [CS]Blade2 #56583 üzenetére
köszi
az utolso sorod hibás, forditva van, nem "economy"ban jobb, hanem "consumption"ban több !!persze a gumi a gördülesi ellenallasra van hatassal, az meg pl. sebessegfüggö, hogy ez mennyire hat a fogyira
(nagy tempo, könnyebb auto: a gördülesi nem oly nagy szerepü, kis tempo, nehez gep: a gördülesi nagyobb szerepü)
-
tboldi
nagyúr
Már csak egy gumist kell találnom, aki tud fogadni péntekig, szombaton Füredre kő' menni. 🤔
szerk.: Negyedikre sikerült, az első 3 csak 2 hét múlvára tudott időpontot adni.
És sajnos azok, akikkel a Jazz kerekeit szereltettem anno, már lehúzták a rolót, pedig velük tökre elégedett voltam.[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
"The EcoContact 6 ended up with a fuel consumption of 5.07 liter/100km (highest ranked in the test) while the Premium Contact 6 has a 5.26 liter/100km fuel consumption value. The absolute differences were not huge considering a 30% advantage in rolling resistance values for EcoContact 6."
Nem jelent sokat. Talán ez az egyik legkevésbé "Eco" a sok "Eco" gumi között.
-
szőröscica
addikt
válasz [CS]Blade2 #56591 üzenetére
2 deci az nem kevés amúgy. Ha 50 ezer km-es élettartammal számolsz, az 100 liter üzemanyag megtakarítása. Mérettől függően 1-2 gumi ára.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz szőröscica #56592 üzenetére
Úgy nem. Benya oldalról viszont 5 litykóval 2500 liter helyett 2600 liter, 6 litykóval 3000 helyett 3100 liter. Tankolásonként alig több, mint +1 litykó, cserébe jobban tapad, méterekkel hamarabb megáll esőben fékezésnél pl.
Mindkettőnek van létjogosultsága, piaca. -
[CS]Blade2
addikt
válasz [CS]Blade2 #56593 üzenetére
Michelin e.Primacy egy Kumho Ecsta HS52-hoz képest 4dl az utolsó ADAC teszten. Na már szerintem a ló túloldala, egy jó 38. helyet hozott az 50-ből.
Ez annyira eco, hogy lehet, hogy mérettől függően 2-4 gumi árát is behozza fogyiban, csak lehet, hogy a többszörösét meg elviszi amikor 9 méterrel túlcsúszik fékezésnél és nekicsuccsan a delikvens valaminek. -
tasiadam
veterán
Marso sokadik felvonas:ma hivtam oket ismet, szokasos kerdessel, de az ugyfelszolgalat mar atvette az ugyet es azt mondtak, hogy ma visszahivnak mindenkepp. Lehet tippelni, hivtak-e. Ugye azt igertek, keresnek, hogy melyik kereket kell gorgozni, es akarom-e. Ez volt elozo het szerdan. Eddig jol haladnak. Mar 1+ honapja megy
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
MC Pite
veterán
válasz tboldi #56589 üzenetére
Defekt javítást leszámítva egyszer éltem a gyorsan vállaló gumissal a szokásos helyett.
Annyira jó munkát végzett, hogy mikor hozzá vittem fel év múlva centíroztatni (nála volt félmagas súly, mert a normál belért a fékbe mikor előre raktam) akkor megkérdezte, hogy ki rakta fel ezt a gumit (egy csomó súllyal). Mondom neki, te voltál, tavaly.
Nem szólt semmit, fordított a gumin, és egyből töredéke súly is elég volt.
Most a P4-eken ott a piros pötty, próbálok lobbizni(még másfél hét), hogy a felnit magában is pörgessük meg, bár annak nem tudom hogy tudja kimérni a legalacsonyabb pontját - lehet sehogy?
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
DeathAdder
veterán
Fent a GY F1
Azért nagyon más mint a P3, sokkal jobb az autó kormányzása és úton tartása, úgyhogy köszi mégegyszer az ajánlást
Peremvédő az sajnos semmi (fotózni naná hogy elfelejtettem), semmit sem nyúl ki 205/45-R17 méretben.
Brigdestone téli még mindig a legjobb ebből a szempontból, pedig volt már jópár szett gumma ezeken, de egyedül azon volt eddig olyan a peremvédő ami már konkrétan mentett meg padkázástól, ez biztosan nem fog szerintem a felni sarka jobban kiáll mint a peremvédő, de max egy szintben van (gumiméret ugyanaz).
-
tasiadam
veterán
Marso utolso: nem vittek el 1 het alatt se a kerekeket, mondtam h oke, szedjek elo, viszem el. Ennyivel lezartuk egymast
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen