Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • parampa

    aktív tag

    válasz negyven2 #3417 üzenetére

    Sajnos még ez sem igaz amit írsz. Akinek elég hogy 720p-ben 30FPS-sel játszogasson még az is rosszabul jár egy konzollal. PC-n okos fejlesztésekkel hasonló összegböl kijössz a végére mintha megvetted volna a 150ezres semmi másra nem jó (még arra sem a legjobb amire fejlesztették) papírnehezéket és mellette ugye PC-t is fenntartasz mert az is kell az élethez. Míg nekem nincs szükségem konzolra. Fennti példa. A konzol a drágább.

    Totálisan fals és félrevezetö a 150ezres összehasonlításod. Senki se kötelez hogy annyiért vegyél PC-t, engem pont hidegen hagy mikor jönnek ki a konzolok. Megveszed a fennti gépet 55ezerért. 2 évente ráköltesz 35ezret nem többet, 8 év alatt kevesebböl kijössz mintha megvetted volna a 150ezres konzolt és mellette PC-t is fenntartasz. (mert ugye PC kell az élethez) ... és nem 720p 30FPS -t néztél 8 évig , a második 4 évben elavult grafikával. :U Értelmetlen dolog.

    [ Szerkesztve ]

  • Puma K

    veterán

    válasz negyven2 #3417 üzenetére

    "de ez nem a konzol gyengesege miatt van, hanem mert ugyan-ugy optimalizalatlan."

    Azért a GTA IV-hez pont hogy elégséges-közepes szint között van szerintem az Xbox 360 (lásd 25 körül FPS, low-med grafikai szint és így kevesebb járókelő) hardver szempontjából.

    Ezt a nem optimalizálnak szöveg véleményem szerint könnyű rásütni egy játékra, pedig először tisztában kell lenni a reális erőforrás igényével az adott játéknak, és meg kell nézni, hogy az adott hardver elég erős-e, hozzá, hogy azt a kívánt szinten tudja futtatni játszható FPS-számmal.

    Azt meg kell érteni, hogy a GTA IV azért fut úgy ahogy, mert minden az adott területen lévő város résznyi NPC-nek a cselekedeteit külön számolja a proci:

    van akit elütnek: autós - gyalogos
    van akit kergetnek és arra is reagálnak a járókelők egy része: járókelők - rendőr - gyalogos
    van aki telefonál: telefonáló személy

    Ezen kívül még az alap emberi cselekedeteket is számolnia kell a procinak, tehát gondolok arra, hogy a pirosnál meg kell állni 10-20 embernek vagy éppen át kell menniük az autósokról nem is beszélve és még a többiről.

    Az oké, hogy az Xbox 360-ban 3 magos 3.2Ghz-ces processzor van, de meg kell nézni azt is, hogy az Xbox 360-at 2005-ben adták ki. Értelem szerűen a fejlesztéseket már évekkel a kiadás előtt elkezdték szóval a proci már akkor pár éves volt.

    Azt is tudni kell, hogy a processzor felépítése sem mindegy, szóval elöregedik az idők folyamán az adott architektúra és hiába a több mag és a magas órajel ha a processzor maga felépítését tekintve elöregedett és nem tudja úgy kiszolgálni az évekkel később megjelent már az addiginál több erőforrást igénylő és bonyolultabb számításokat használó játék.

    Korábban már más topicokban taglaltam a GTA IV-gyes pályafutásomat, miszerint mikor megjelent PC-re 2008-ban akkor szinte rögtön megvettem.

    Akkor először ezen a gépen játszottam ki:
    -CPU: Intel E8400@3Ghz(alap órajel), 2 mag
    -RAM: 2x2 GB / 800Mhz DDR2
    -VGA: AMD HD4850 512 MB / 256 Bit
    -HDD: Maxtor 160 GB SATA II (OS), WD 500 GB SATA II (játékok, zene, film stb)
    -Monitor: Acer X223w 1680x1050

    2. konfig amin kijátszottam:
    -CPU: Intel i5-750@2.66Ghz(alap órajel), 4 mag
    -RAM: 2x2 GB / 1333Mhz DDR3
    -VGA: AMD HD4850 512 MB / 256 Bit
    -HDD: Seagate 160 GB SATA II (OS), WD 500 GB SATA II (játékok, zene, film, stb)
    -Monitor: Acer X223w 1680x1050

    3. konfig amin kijátszottam:
    -CPU: Intel i5-750@3.2Ghz, 4 mag
    -RAM: 2x2 GB / 1333Mhz DDR3
    -VGA: Nvidia GTX 275 OC
    -HDD:Seagate 160 GB SATA II (OS), WD 500 GB SATA II (játékok, zene, film, stb)
    -Monitor: Acer X223w 1680x1050

    Én anno még patch-ek nélkül kezdtem el játszani, majd nagyjából a játék felénél (multiztam sokat, és elszórakoztam a városban) jött ki az 1.0.4 ami sokat hibát javított és optimalizálást is hozott. Az 1.0.7 pedig az autókat javította fel ha jól emlékszem.

    Van egy olyan elméletem, hogy anno azért nem hozták ki PC-re rögtön mikor megjelent (azon kívül, hogy profit volt a cél amit jelenleg sajnos csak konzolon lehet valóban elérni, ha csak nem egy szerveren van az adott játék bizonyos részei lásd: Diablo III 14 millió eladott példány), mert akkor még nagyjából az 1 magos procik voltak elterjedve, és csak akkor tájt kezdett elindulni a 2 magosok hódítása, 2008-ra mikor kijött PC-re is a GTA IV addigra meg már 2 magos procik szépen elterjedtek, és már a 4 magos CPU-k sem voltak ritkák., főleg azok körében nem akik főként játékra és/vagy munkára használják a gépet.

    Nekem volt szerencsém játszani, extrém magas felbontásban (2880x1660 (a helyes felbontás a képarányok miatt az 2880x1620) a GTA IV The Ballad of Gay Tony-t egy ilyen gépen:
    -CPU: Intel i5 3450 (4mag, 3.1Ghz)
    -RAM: Kingston 2x 4 GB / 1600 Mhz DDR3
    -VGA: Asus DirectCUII GTX670 2 GB
    -SSD: Kingston 120GB (OS)
    -HDD: WD 500 GB

    Igaz a VGA akkor 110k Ft volt, de a GTA-nak mint már korábban írtam és sejthető inkább a processzor számít, ha meg a memória mennyisége és sebessége sem elhanyagolandó azért.

    Egy szó mint száz, az Xbox 360 gyenge ha nem egy COD szintű primitív játékról van szó...

    "Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

Új hozzászólás Aktív témák