Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
cucka
addikt
válasz kutyek #56570 üzenetére
Már hogy a viharba ne? Kottából minden hangszeren el lehet játszani ugyanazt, sőt énekelni is.
Ez így egyszerűen nem igaz. Amire te gondolsz, az a midi formátum sajátja.Számítógéppel le tudod játszani a zongoraverseny kottáját. De az nagyon távol áll attól, ha ugyanezt egy képzett zongorista játssza el. A hangok sorrendje stimmelni fog, de a zene nem csak hangok sorrendjéből áll.
Éneknél meg főleg igaz, hát te is hallottad már a tévés tehetségkutatókban az énekeseket, akik alapvetően egész jól eléneklik a Whitney Houston-t meg az Adele-t, minden hangot eltalálnak a kottából, nem hamis, stb. De azért kurva messze van az eredmény attól, mint amikor az eredeti előadó énekli el ugyanazt.Azt meg szintén nem tudom, melyik képzett gitáros játszik kottából, a klasszikus gitárosokat leszámítva.
Talán jazz-ben, bár ott is az akkordmenet amit a kotta fölé szokás írni, az sokkal hasznosabb egy gitárosnak, mint alatta a lekottázott hangok.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz kutyek #56572 üzenetére
Ezek teljesen igazak klasszikus zenére.
Gitárra viszont szerintem nem alkalmazhatók a klasszikus zene intézményesült szabályai és hagyományai.
Ezért nem annyira fontos egy képzett gitárosnak, hogy tudjon kottából játszani, és ezért elengedhetetlen ugyanez a skill egy klarinétosnak vagy hárfásnak.Ennek elsősorban történelmi okai vannak. A gitár mindig is egy népi hangszer volt, a dalok memorizálással és hagyománnyal maradtak fenn, nem pedig úgy, hogy egy zeneszerző lekottázta őket.
A klasszikus gitár, ami mondjuk a fenti nem érvényes, az pedig egy viszonylag új műfaj. A repertoár nagy része a 20. században született, hagyományosan senki se írt gitárra komolyzenei darabokat, mert kihangosítás nélkül nem tudod őket előadni, egyszerűen túl halk a hangszer.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Alexios #56581 üzenetére
Nem csak az ujjrend, de hangzás szempontjából is számít, hogy egy hangot melyik húron játszol.
Meg abban sem vagyok biztos, hogy létezik-e standard jelölése egy csomó elektromos gitáros technikának, mondjuk egy dime squeal. Vagy amikor erővel megpengetsz egy húrt úgy, hogy a fölötte lévőket is megpengeted letompítva. Vagy bármi amit egy polyphia csinál a gitáron. Ezeket hogy kottázod le? Szerintem sehogy.Szőrmentén ide kapcsolódik ez a pár napja kirakott remek videó, ahol a klasszikus zeneszerző elemzi a J.Dilla féle ritmusokat. És itt is említésre kerül, hogy a lekottázás itt sem annyira egyszerű.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Ctrl+Alt~Del #56593 üzenetére
Lényegében igen. Amikor a hangszerész síkba csiszolja a bundokat, akkor pontosan ezt teszi.
De pár apró horpadástól nem kell megijedni, a bundok kopása teljesen normális dolog.
Az apró kopásokat játék közben nem is érzed, tehát nem kell ezen túlgondolkodni.Vagy lehet cserélni acél bundra, abból a jó minőségű nem fog elkopni, cserébe máshogy szól. Ezért használnak a mai napig nikkel bundokat drága gitároknál is.
-
cucka
addikt
válasz kutyek #56597 üzenetére
Több magas frekvencia, gyorsabb attack.
Nyilván ezek apró részletek, a gitárod acél bundokkal is úgy fog szólni, mint egy gitár, szóval ne számíts drámai változásra.#56596kutyek
Nálad szerintem egy bund síkolás lehet a megoldás. Ezzel együtt jár, hogy a nyerget is beállítja a hangszerész.
Ha két év alatt ennyit koptak a bundjaid, akkor nem kell aggódni, ezekkel még legalább 15-20 évig elleszel, mielőtt cserélni kéne őket.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Ctrl+Alt~Del #56600 üzenetére
Annyira nem értek hozzá, de [link] itt le van írva, hogy melyik szám és betű mit jelent.
Pl. az 1500-as papír az 7-10 mikronos szemcseméret, és alkalmas polírozásra.
Nyilván gitárhoz a nedves polírozás nem tűnik nyerőnek . -
cucka
addikt
válasz Ctrl+Alt~Del #56612 üzenetére
Már kezdtem aggódni, hogy eltelt legalább másfél hónap, és nem vettél magadnak egy gitárt se
De ha már tippjáték van kibontakozóban, szerintem valami fender jellegű tárgy lesz, mint amilyenen az iron maden-ék játszanak . Mondjuk kék színben.
-
cucka
addikt
válasz Alexios #56648 üzenetére
Jogos, a topik 80%-a Hetfield és Slash, komolyan, mint ha mindenkinél megállt volna az idő 1991-ben.
#56644Tibizzz
Aztamindenit, ilyen szar basszusgitár sound-ot ritkán hall az ember. És még mutatják is egy csomót a csávót, mintegy jelezve, hogy figyeld meg, milyen rossz .[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Goose-T #56650 üzenetére
Szerintem azért Arch Enemy-t nem annyira könnyű elgitározni, márhogy tecnikailag. Az, hogy milyen a zene, az más kérdés.
Hamár metál, én Vogg munkásságát ajánlom mindenkinek, például ezt a playthrough videót. Metál ritmusgitározásban most ez a top kategória, egyszerűen döbbenetes, ahogy játszik.
-
cucka
addikt
válasz kutyek #56715 üzenetére
Keress rá arra, hogy "thumb pick". Ugyanezt tudja, mint amit leírsz.
De ha a profi gitárosok 99%-a jól tud pengetni sima pengetővel, akkor lehet, inkább a ti készüléketekben van a hiba.
Ez a probléma kicsit hasonló ahhoz, amikor a kezdők azt gondolják, hogy túl rövidek az ujjaik a normál méretű gitárhoz.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Goose-T #56728 üzenetére
Ha tippelnem kellett volna, natúr barna ibanez-re tippeltem volna .
Ennyi pénzért ez ajándék volt. Főleg ilyen állapotban, ez a vékony natúr lakk tud ám csúnyán kopni, ha sokat játszanak rajta.Amúgy ez még az a korszak, amikor jól szóltak az ibanezek? (Úgy értem a jelenleg kapható tucat ibanezekhez képest, amikbe a szar kamu bartolini pickupokat meg a szar teszkó gazdaságos preampjukat pakolják)
3. Amikor játszom egy húron, nem kezd el rezonálni mellé a többi húr.
Ez nekem fura, ezek a rezonanciák nem általában véve a gitárnak a működéséből-felépítéséből eredendő adottságok?[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Ctrl+Alt~Del #56726 üzenetére
Azt javaslom, ne nézd a fogólapot. A nyak oldalán azért vannak a pöttyök, hogy az alapján tudd, merre jársz.
A hátgerinced-vállad-izületeid meg fogják hálláni. Esetleg gyakorolj állva, úgy rákényszeríted magad, hogy ne a fogólapot nézd. -
cucka
addikt
válasz Goose-T #56735 üzenetére
Na ennek utánaolvastam, kiváncsi voltam. [link] itt elég jól le van írva.
Szóval ennek a jelenségnek semmi köze a nyak merevségéhez, pusztán az egymás mellett lévő, szabadon rezgő húrok képesek ezt előidézni.Gitáron is van, csak nem hallod - vagy azért mert több húrt pengetsz egyszerre, vagy azért, mert kicsi az amplitúdója a húrnak, nincs elég energia a rendszerben, hogy hallható legyen.
Meg hát eddig ahány basszusgitár leckét láttam, a közös tanulság ebben a témában:
1. az, hogy melyik húr szól legalább olyan fontos, mint az, hogy melyik húr nem szól
2. a sokhúros basszusgitárnál a fő nehézség nem a nyak mérete, hanem az, hogy normálisan tudj tompítani. (Szóval a nyak mérete a probléma, csak nem azért, amiért elsőre tűnhet)A Korn-ról meg - az egy baromi jó basszusgitár sound, meghatározta a zenekar, meg hát egy egész zenei stílus hangzását.
Külön vicces a sztoriban az, hogy ezt úgy sikerült elérni, hogy Fieldy lényegében nem is tud rendesen basszusgitározni .
(Bár a Korn-ban igazából a gitárosok se tudnak rendesen gitározni, az egyetlen kompetens zenész abban a zenekarban a dobos)[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz kutyek #56748 üzenetére
+1 amúgy ezért is van az (no meg ízületek kímélése miatt?), hogy sokszor "marokfogással" fogják le a hangokat?
Igen. Sokszor van olyan, hogy nem kell nagy távolságokat átfogni, így kényelmesebb tompítani. Főleg azoknál látod, akik pengetővel játszanak, mert ott jobb kézzel nem tudsz tompítani.
Mittomén, például az ACDC Thunderstruck-ban a basszusgitár az első kb. 3 percben egy B hangot játszik végig, majd utána amikor variálni kell, ott van 3 hang. Szóval ott a marokfogás az optimális.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Goose-T #56762 üzenetére
Bár nem én vagyok Marty Friedman magyar hangja, de ha jól értem azt mondja, hogy a technika nem egyenlő a muzikalitással.
De mondott ő nemrég nagyon hasonlót, hogy a hagyományos gitárszólók gagyik és jó lenne továbblépni.
Én kb. egyetértek vele. Kiáll a gitáros, van neki 8-16 üteme, hogy alkosson, és akkor egy kis skála, egy kis sweep picking, egy kis tapping, szóval az biztos, hogy jó sok időt töltött gyakorlással, de ezen túl belőlem túl nagy érzelmet nem fog kiváltani.
Akkor se, ha amúgy - ahogy írod - nagyon sokat kell gyakorolni a sweep picking-hez. Attól, mert nehéz, még nem lesz jó. -
cucka
addikt
válasz Goose-T #56792 üzenetére
Ez egy hobbi, mindenki annyit költ rá, amennyi jól esik. Szóval senkit sem akarok lebeszélni arról, hogy drága hangszert vegyen.
Nade az miben korlátoz, ha nincs drága hangszered? Mondjuk van egy Squiered, ami műszakilag rendben van, hangszerésszel megcsinálod faszára, akkor mi az a hűde nagy korlátozás, amit el tudsz hárítani azzal, hogy lecseréled mondjuk egy mexikói Fenderre?
És nyilván, ha van pénz Fenderre, akkor cseréld le a Squiert, mert szebb, jobban szól, stb. De hogy ezzel majd nemtudommilyen korlátokat fogsz feloldani, és hirtelen megtanulod, kigyakorlod azt, amit eddig nem tudnál, hát az bullshit és önámítás.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Goose-T #56796 üzenetére
A "hobbi gitáros" az mindenki, aki nem profi gitáros.
Te a gitározásra tetted fel az életed? Ez a fő foglalkozásod? A zenélés a fő bevételi forrásod? Ha a válasz az, hogy nem, akkor hobbi gitáros vagy.
Mod: senki se vitatja, a drága hangszer szebb, jobb kézbe venni, jobban szól, stb.
De ha a célod, hogy faszán tudd mondjuk a sweep pickinget, akkor ehhez a célhoz egyetlen úton tudsz eljutni - gyakorlással.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz arnyekxxx #56867 üzenetére
Mondjuk basszusgitárnál tényleg szempont, hogy átszól-e a zenekaron.
És ez pont meglepő egy ibaneznél, ez tuti valami szerencsés csillagzat alatt született korai darab. Azért nem véletlen, hogy eladnak ezekből egy csilliárdot, de valahogy profi zenész kezében nagyon ritkán látsz Ibanez-t.De persze tudjuk, az emberek jobbra értékelik ugyanazt a bort, ha előtte megmondták nekik, hogy sokba került. Tökéletlenek vagyunk.
-
cucka
addikt
válasz btraven #56886 üzenetére
Hát ennél sokrétűbb a téma.
Volt az egyik gondolat, a szétvágott hangszóró. Ez egy kimagaslóan idióta ötlet, nem is nagyon terjedt el. Időrendben ez volt legkorábban, de mivel maga az ötlet fasság, ezért legfeljebb történelmi kuriózumként lehet rá gondolni.
Volt a fuzz, amit eredetileg úgy képzeltek el, hogy arra lesz jó, hogy szaxofon hangú legyen a gitár. Aztán a Rolling Stones a Satisfaction c. gigaslágerükben ezt használta, onnantól ezt a szaxofon témát nem erőltették.
Meg volt a csöves torzítás, ami úgy lett, hogy a rockzenében koncerteken a fő korlátozó tényező és megoldandó probléma a hangerő volt. Ezért mindenki csutkára tekerte az erősítőket, és így jöttek rá, hogy fasza muzikális torzított hang jön létre.
Ugye ekkor még minden erősítőnél a fő szempont az volt, hogy tisztán szóljon. A torzítás ekkoriban egy tervezési/műszaki probléma volt, nem pedig kívánatos hangzás.Manapság ha azt mondod, hogy torzított gitár, akkor az vagy valamilyen fuzz-variációt jelent, vagy valamilyen megközelítése a túlvezérelt csöves erősítő torzításának.
Márhogy a klasszikus értelmezés szerint. De persze pedál meg ötlet annyi van, mint csillag az égen, végül is a bit crusherre, gitárszintire, meg minden egyéb hülyeségre rá lehet mondani, hogy torzítás.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Ctrl+Alt~Del #56924 üzenetére
De ha az összképet nézed, így 100-120 ezerért van egy fasza hangszered.
Így látatlanban fogadni mernék rá, hogy a hangszerész által megcsinált 70 ezres gitár sokkal jobb lesz, mint a boltból frissen kihozott 120 ezres gitár. -
cucka
addikt
válasz Goose-T #56926 üzenetére
Technikailag valószínűleg igazad van.
Csak ez szerintem rossz hozzáállás. Mert mindig ott lesz az agyrágó bogár a fejedben, hogy nem elég jó a gitárod, mást kell venni, többet drágábbat stb.A jó gitár az az, amelyiket szívesen veszel kézbe, és amelyiken örömöt ad a játék. Mert végül is az élmény számít, meg a zene, a gitár csak egy eszköz.
#56945Goose-T
Végre egy menő gitár, nagyon állat. Ez élőben is kicsinek, kompaktnak érződik, vagy csak a kép alaján jön át ez az érzés? -
cucka
addikt
válasz Ctrl+Alt~Del #57019 üzenetére
A fickó nagyon drága gitárokat készít és árul.
Mégis mit kéne mondjon? Hogy ne vedd meg a drága gitárjait, mert tök jól el lehet lenni a 120 ezres gitárral is?Ez milyen duma már, hogy ha nem futja 1.5-2 milliós PRS gitárra, az igazából a te hibád, mert nem akarod eléggé...
[ Szerkesztve ]
-
-
cucka
addikt
válasz benedekco #57180 üzenetére
A kemencébe a nyers fahasábokat rakják, a gitárnyakat a más megsült fából faragják ki. Szóval ha túl keveset tölt a kemencében és nem egyenletes a végeredmény, azt észre fogod venni a végterméken.
Nyilván drága hangszernél valószínűleg minőségibb a faanyag, és arra is odafigyelnek, hogy színben passzoljanak a nyak darabjai. De a sütés az sütés.
-
cucka
addikt
válasz FockeWulf #57243 üzenetére
A popzenében a gitár az egy kísérő hangszer, arra nagyon jól működik, színesíti a hangzást, vagy alátámasztja a ritmust.
Egyébként ha belegondolsz, a profi zenészek többsége háttérzenész.
Minden valamire való pop produkció élő zenekarral lép fel. Musical-ben ugyanígy előfordul élő zene. Ha elmész egy menőbb kaszinóba vagy sétahajóra, ott élő zene van.
De még ha instrumentális zenéről is van szó, elmész mondjuk egy Satriani koncertre, ott is van még legalább 1-2 gitáros, egy basszusgitáros és egy dobos, akinek a nevét se jegyzed meg.És nem csak zenészeknél, énekeseknél is. Mittomén, egy Taylor Swift koncerten valószínűleg van 3-4-5 háttérénekes, akik jó eséllyel mind sokkal jobban énekelnek, mint a sztár fellépő.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz FockeWulf #57245 üzenetére
A rock és főleg a metál az abszolut a gitárokról szól. Metálban a gitárriff az maga a dal, ha kiveszed belőle, akkor nem marad ott semmi. Minden más zenei stílusban kísérőhangszer, igen. Vagy még az sem.
Azt ne feledd, hogy ezek profi zenészek. Ebből élnek. Van egy feladatuk a zenekarban, azt kell megcsinálni, ez a munka. Session zenészeknél ugyanez van.
És ez nem lebecsülés, mert ahhoz nagyon jól kell tudj zenélni, hogy ezt a munkát megcsináld. Lehet, hogy csak valami minimál színesítő részre van szükség, de azt el kell játszani tökéletesen, balfaszkodás nélkül, jó sound-al, jó dinamikával, jó timing-al, és lehetőleg azonnal, nem holnaputánra, otthon kigyakorolva.
És ha ez nem megy, akkor nem fognak rád várni, amíg összeszeded magad, hanem hívnak mást, aki meg tudja csinálni, te meg csomagolhatsz, és a producer összes haverja másnap tudni fogja, hogy téged nem érdemes hívni, mert balfasz vagy.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz FockeWulf #57255 üzenetére
Változó.
Ha egy Master of Puppets-ből vagy bármelyik Slayer számból kiveszed a gitárt, nem marad semmi.
De mondjuk egy Maiden Wasted Years-ben az énekdallam megáll a saját lábán is, igaz, a dal fő hook-ját ott is a gitár játssza.Egy Kicsi gesztenyét simán el tudnék képzelni élőben valami olyan visszafogott hangszereléssel, mint mondjuk ez a Toto dal [link] . Nyilván lényegi különbség, hogy az egyik zseniális zenekar zseniális dala, a másik meg a Tnt.
A Százszor ölelj még meg működhet bármivel, house-tól elkezdve metálig .De most csak tippelgetek, az ilyen fospermet zenéket mint a Nox meg a Tnt nem vágom annyira.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz benedekco #57391 üzenetére
Ha több sustain-re van szükséged, akkor használhatsz kompresszort.
A torzítás szintén kompresszál, lásd pont a Gary Moore videót, amit linkeltél.(Ez az ultimate parasztvakítás, megpenget egy hangot, ami sokáig szól, mert hát egy nagy sustain-ű gitár torzítva, a közönség meg megőrül, hogy mekkora gitározást hall éppen )
-
cucka
addikt
válasz Ctrl+Alt~Del #57571 üzenetére
Meg mi az, hogy E#? Az F. A B# meg C.
Pongyolán megfogalmazva - egy 7 fokú skálában (pl dúr) minden betű egyszer szerepel.
Szóval olyan nincs, hogy a skálában ne legyen E hang, viszont legyen benne egy F és egy F# hang. Ezért az F hangot E#-ként fogod írni.Ugyanezért léteznek dupla b vagy # hangok.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Amit még hozzátennék. A zeneelmélet fasza, meg érdemes tanulni, de fontos azt is érezni-érteni, hogy először zene volt, csak utána kezdték elméleti rendszerbe foglalni azt.
Tehát először az volt, hogy az emberek énekeltek, ami kb. ösztönösen jön. Tehát a moll skála nem úgy jött létre, hogy valaki kitalálta a félhangok-egész hangok sorrendjét, hanem hogy valaki elénekelt egy szomorú dalt.
Ezért lehetnek b és # hangok egy dúr skálában ha zongorán vagy gitáron nézen, és ezért nincsenek szolfézsben.Mindenkinek javaslom ezt a remek Bobby McFerrin előadás megtekintését. 3 perc alatt többet mond a zenéről, mint bármilyen zeneelmélet kurzus. [link]
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz FockeWulf #57581 üzenetére
Megpróbálom egyszerűen, mert szerintem nem ment át a lényeg.
1. Egy hangköz az két frekvencia arányát jelenti. Például akármilyen frekvenciájú hangod van, annak másfélszerese az ő tiszta kvintje. Ugyanígy a kisterc 6/5-öde az alapfrekvenciának, a nagyterc 5/4, stb stb
2. Namost van egy oktávnyi frekvencia tartományod, amit fel kell osztani 12 egyenlő hangközre. Az egyenlő hangköz azt jelenti, hogy két egymás követő hang frekvenciája mindig ugyanolyan arányban áll egymással.
Na és akkor a probléma. Ha az oktávodat felosztod 12 részbe a 2. pontban leírt módszerrel, akkor nem fognak kijönni az 1. pontban leírt arányok.
A kvinted nem pont 3/2 arányban lesz az alapfrekvenciával, hanem kicsit el lesz csúszva.Szóval nem arról van szó, hogy a cisz nem egyenlő a desz-el, ez totál baromság. Az egésznek semmi köze a zenéhez, zenei hangokhoz, ez a frekvenciák és azok arányainak a sajátosságai.
Arról van szó, hogy választhatsz:
1. behangolod egy hangnemre a hangszert tökéletesen, de minden más hangnemben hamis lesz. (Minél távolabb vagy a kvintkörön, annál hamisabb)
2. elosztod egyenletesen 12 részbe az oktávod, de egyik hangnemben sem fognak kijönni pontosan a hangközök.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
A hangolás tökéletlensége az egy matematikai összefüggés frekvenciák arányai között.Teljesen mindegy, hány hertzre hangolsz.
Dimebag fülre hangolt lejjebb, hogy keményebben szóljon. Más metálzenekarok is eljátszották ezt, csomó régi black metál felvételen fül után hangolták be a gitárokat valamilyen random frekvenciára.
A 432hz-es hangolás egy new age-es bullshit. Maga a szám nem véletlenül pont ennyi, de az nagyon nagyon messzire vezet.
-
cucka
addikt
A fanfret gitároknak semmi közük a temperált hangrendszerhez.
A temperált hangrendszer problémája egy matematikai kérdés, egy fúvós hangszeren vagy egy digitális szintetizátoron ugyanúgy érvényes probléma, mint gitáron.Gitáron létezik olyan, hogy "true temperament", ahol pont az "equal temperament" hangrendszer hibáit próbálják korrigálni. Így néz ki [link] és hát szívesen megnézném a hangszerész arcát, amikor beviszel neki egy ilyet bund síkolásra .
-
cucka
addikt
Ezen semmi nem segít, ez annak a problémája, hogy amit mi pszichoakusztikailag pontosnak hallunk, az matematilailag nem illeszthető rá tökéletesen egy 12 fokú hangrendszerre.
Például van egy A hangod, mondjuk 440 hz. Ennek a kisterce pontosan 528 hz-re kell essen, így jön ki az 5/4 arány.
De ha a 440hz - 880hz oktávot felosztod egyenletesen 12 részre egy mértani sorozat szerint, akkor ott a C hang (ami a kisterc) 523.25 hz-re fog kijönni.És akkor mondhatod, hogy miért nem hangoljuk az A hanghoz pontosan. Azért, mert ugyanaz a C hang a gitáron, ami az A kisterce, az egyben az F kvintje, a G kvártja, stb. stb.
Ha behangolom a gitárt úgy, hogy a 440hz-es A hanghoz képest tökéletes legyen az összes intervallum, akkor az összes többi hanghoz képest "elrontom" a hangolást.
-
cucka
addikt
válasz Redchucky #57699 üzenetére
Kétcsatornás gitárerősítő általában azt jelenti, hogy van rajta egy tiszta és egy torzított csatorna, amiből választhatsz.
Ettől még egy bemenete van, egy hangszert tudsz beledugni, a két csatorna nem tud párhuzamosan működni.De lehet, van valami extra ritka különleges erősítő, ami tudja ezt amit te szeretnél. A többség az olyan amit írtam.
mod: a két bemenet az micsoda pontosan? Van olyan, hogy kis impedanciájú és nagy impedanciájú bemenet, vagy basszusgitárnál szokták úgy is jelölni, hogy aktív-passzív. De itt továbbra is egyszerre csak az egyiket használhatod.
(Egyszerűen fogalmazva - egyes hangszerek olyan eltérő jelszintet küldenek az erőítőbe, hogy szükség van erre.)
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz lypen99 #57754 üzenetére
5 húros balkezes hangszerből túl nagy választék nincs, azt vedd, amit épp kapni lehet.
De olyan nincs, hogy balkezes gitár előny. Vagy balkezesen tanulsz, vagy jobbkezesen, ezt nem lehet váltogatni, amivel elkezded, azzal fogsz maradni.
Általában véve kezdésnek a 150k-200k árkategóriában már bármelyik nagy nevű márka hangszerét meg lehet venni.
-
cucka
addikt
válasz lypen99 #57756 üzenetére
Ez az ársáv még belépő kategória, van minőségi szórás a hangszerek között, szóval de, éppenséggel mellé lehet lőni, ki lehet fogni egy szarul sikerült darabot. De ez inkább egyes darabokra vonatkozik, alapvetően nagy nevű márkák hangszerei ennyi pénzért már bőven jól használhatóak.
Ezért is érdemes élőben megnézni kipróbálni a hangszert mielőtt megveszed.Gitáron meg basszusgitáron a domináns kézzel képzed a hangot, ezért nem mindegy, hogy mennyire vagy balkezes vagy kétkezes.
Az alapján, amit írsz, szerintem érdemes jobbkezes hangszerrel tanulni.[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Goose-T #57767 üzenetére
Én is pont a Thomann-t csekkoltam, 200 ezer alatt van két harley benton, egy sadowsky több variációban, meg egy ibanez. (Azt a steinbergert inkább ne említsük, jobb lesz mindenkinek )
Ja és ha nem tetszik a fekete és más színben szeretnéd, akkor sajnáljuk, ön nem nyert.Ezt a kínálat Európa legnagyobb hangszeráruházában.
#57766Tibizzz
Ezeknek a többsége 4 húros.
Van választék mindenből, kivéve 5 vagy annál több húros balkezes basszusgitárt .[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Villanyszerelés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Ukrajnai háború
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Kitört a botrány az Amazonnál az irodai munka miatt
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- Hoppá! Dell Precision 7550 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i7-10875H 32/512 Quadro RTX 3000 6GB FHD
- Honor Magic6 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell 7390 13,3" FULL HD/i5-8250U/DDR4 8Gb/256GB M2 SSD/HDMI/4G/CAM/BT/Wifi/Új AKKU 1 Év Gari!
- Aszta! Dell Precision 7550 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i9-10885H 64/512 Quadro RTX 5000 16GB! FHD
- Thrustmaster racing clamp kézifék tartó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest