- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- PlayStation 1 / 2
- Escape from Tarkov
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Gray Zone Warfare
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- PlayStation 5
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Marvel Rivals - Középpontban Hela
Új hozzászólás Aktív témák
-
Parson
addikt
válasz Atlantis #773 üzenetére
Eddigi tapasztalataim alapján az automatikus tételszámozás a darabjegyzék alapján készül, ezért a darabjegyzéknek kell megfelelőnek lennie... viszont a darabjegyzék modellhez van kötve... én is jártam már hasonló helyzetben hogy két modell volt, egy kézi hajtású meg egy villamos hajtású futómacskás daruszerkezet. ezesetben hiába volt családtáblás az összeállitás, mégis két külön instance modellről lévén szó nekem se jött össze... viszont mondjuk egy robbantott ábra esetén explode view-t, vagy mondjuk egy másik esetben, mikor egyes alkatrészek nincsenek jelen mások meg igen, reprezentációkat érdemes létrehozni. de az utóbbi esetben még mindig az a helyzet, hogy ugyanarról az összeállitásról lévén szó, mégis más alkatrészek jelennek meg más tételszámokkal...
amugy ha jól értem arról van szó, hogy egy tételszámhoz akarsz több állapotban lévő alkatrészt kötni, egy alakitatlant, meg egy alakitottat is... erről van szó, ugye?
[Szerkesztve]───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
válasz Atlantis #775 üzenetére
ha csak arról van szó, hogy egy robbantott ábrát csinálj az összeállitás mellett, akkor csak 1 exploded view kell, de mondjuk ha egy összenyomott és egy normál állapotban lévő rugó tartozik ugyanahhoz a tételszámhoz, az a bibisebb...
[Szerkesztve]───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
hello
nos wildfire-ben nem tudom müködik-e, de wf2-ben kényelmesen ki lehet osztani egy térgörbe mentén egy láncszemet. nekem legalábbis egy lánchajtásnál nem okozott gondot. viszont mechanizmusban még nem próbáltam ezt. biztosan megoldható. kötél szimulációja mechanizmusban viszont idegen tőlem.───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
a mold modulban érdemes megcsinálni a negativ formát, a zsugorodás és falbedöntések figyelembevételével. ott aztán annyi betétre lehet szétvagdosni, amennyire csak akarod, de célszerű csak a legfontosabb lépéseket ott elvégezni. persze egyéb finomságok, mint elosztócsatornák, stb is berakhatóak itt. fontos, hogy legyen feltelepitve a mold catalog, különben okoz egy kis nehézséget...
[Szerkesztve]───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
-
Parson
addikt
válasz Atlantis #825 üzenetére
a Mechanical Desktop 3D-s tervezőrendszer, melyben a 3D-s projektről 2D-s rajzi dokumentációt lehet leképezni.
a Mechanical pedig 3D-s tervezői elemekkel gyorsított 2D-s rajzkészítő/tervező rendszer.
én így ismerem őket, bár utoljára ősszel találkoztam csak velük.───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
Mi a kollegákkal ma voltunk. Nem gondoltam volna, hogy ennyire megtetszik az új wildfire... például a szerszámosládája kimondottan tetszik, végre van evolvens fogazás könnyedén elérhető módon!! (ami módositható is egyéni szájízed szerint)
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
Sziasztok!
Pro/E renderelőjéhez mennyire értetek? eléggé fura számomra a photorender és a photolux közötti különbség ami a szineket illet... ugyanaz a szin másként viselkedik egyikben mint a másikban. Ha van aki ért hozzá, akkor komolyabban is beszélhetnénk róla. (ugyan már szóba jött egyszer, de csak most aktuális nálam igazán.) Egyelőre ime két kép, ha van vélemény, szivesen olvasnám.
Jó munkát.
[link]
[link]───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
Szatyi, drawing-ról hogyan lehet olyan nagyfelbontású képet késziteni, amit utána mondjuk egy rendereléshez is fel lehet használni, mint pl egy plakátot? Ha netán másnak is van tippje, arra is kiváncsi vagyok.
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
hali 3DFan,
nem igazán irtad le hogy, hogy melyik esetben kéne ennek ott lennie... mert mondjuk lehet hogy ez egy product esetében megjelenik, de part design-ban nem. bár nem ismerem még ennyire a Catia-t, de proe-ban vanak ilyen modulok amik csak bizonyos application-ben jelennek meg... mindenesetre nekem nincs ott...───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
Hali Buci,
köszi a gratulációkat, de ha jobban megnézed, ezek még igencsak gyengék...
amúgy az első egy majdnem 'tökéletesen' beállított, photorenderrel készült, a második pedig ugyanazon pillanatkép photolux-szal renderelt változata. nagyon látszik a különbség... photluxban más beállítások kellenek ugyanahhoz a modellhez...
a végleges képet itt tudod megnézni:
[link]
nos a részletekbe egy másik időpontban térnék ki, mert tulságosan hosszú leirni... most meg rohanok a portugál-francia meccsre
[Szerkesztve]───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
no akkor ugorjunk neki...
igazság szerint rögtön a legelején le kell szögeznem, hogy nem vmi nagy kunszt az egész, csak a tököléssel megy el sok idő...
nos, lépésekre bontva a következő úton haladva jutottam el az elejétől a végéig.
1. graphic library-t (külön cd) feltepitettem, mert ebben sok anyag, textura, meg miegymás elérhető.
2. a modell elkészitése, ez gondolom nem okoz nehézséget.
3. nézetek belövése
- rendereléshez - ez lesz az ami végeredményben a nézet
- szobában való relativ helyzethez képest - ehhez képest lesz belőve a szoba (nyakatekert módon, a szoba lesz belőve a modellhez képest...részletek később)
4. renderelési cuccok - view / modell setup / render control
4.1 modify rendering settings
- renderer: photolux - komolyabb eredményekre képes, mint a photorender, bővebb a 'tárháza'
- quality: maximum
- options: room - reflective - floor, wall1
- output: render to bmp, size workstation
4.2 modify room settings
itt új szobát hoztam létre, új fal- és padlószineket adtam, és végül elmentettem egy néven a munkakönytvárba... ezt az adott helyzetben menti el, tehát ha ujra beolvasod akkor ugyanugy fog állni a szoba a modellhez képest...
- belövöd a szobához képesti relativ nézetet és ahhoz az állapothoz képest rotate fül alatt reset room rotation, room locked to model a falakat meg ugy tologatod ezután ahogy akarod, végül save!
- a szinek már gázosabbak, de lényegében ugyanugy müködnek mint a modellnél, majd ott jönnek szóba... mindenesetre külön el lehet menteni a szinpalettát ha gondolod...én tuti ami fix elraktam
4.3 setup lights
alapból két fényforrás van, egy distant és egy ambient...az ambienten semit nem lehet állitani, mert az az árnyékos helyeket világitja meg, a distant-on meg nagyjából ugyanazt lehet állitani mint mindegyik másikon.
- két spot lámpát tettem be, ezeknek a beállitgatási:
basic - ezt nem kell taglalnom
advanced - cast shadows pipálva, hogy az árnyékok határolóélei el legyenek mosva - soft
intensity - light scatter - ettől egy 'sávban' fog világitani a spot
position - locked to room - igy a modellt mozgatva megy vele a szoba, a szobával meg a fény, ergo nem esik szét véletlenül sem
ezt is el kell menteni, hogy bármi történés esetén csak megnyitva, rögtön az eredeti állapotot kapjuk vissza
4.4 modify perspective
ezt alapértéken használtam, jó volt az nekem ugy...
4.5 assign colors and appearances
- na ezt nem itt állitgattam, mert nekem mindig okozott vmi kavarást... ezért inkább az összeűllitásokban a view / color and appearance ablakban állitgattam, még ha ugyananak is tűnik...
- nos az alkatrészeket kiválasztva, megadtam mindegyiknek a szinét, előzetes teszt- renderelgetés után, lehetőleg ugyanolyan környezetben de csak egy alkatrészt renderelve
Basic
- a szin az egyértelmű, az intenzitás és az ambient már nem anyira... nincs mese, tökölni kellett nekem...
- highlight - hát ez a visszavert fény szine akar lenni aszem... ezekkel is tötyörésztem, iterálós munka, de hát ez van...
Map
- bump - domborulatot okoz egy texturával
- color texture - adott texturát rendel hozzá
- decal - matricát rendel hozzá
én a bump és a color texture esetében is full ugyanazokat a beállitásokat használtam, igy domboru textura lett a padlón...
Advanced
- reflection - fényvisszaverés... iterációs többnyire, mert nálam még kis értéknél is szépen tükrözött...
- transparency - áttetszőség - nem foglalkoztam vele
- refraction - fénytörés - ezzel sem...
4.6 apply speciel environment effect
egyikkel se foglalkoztam, mert ezek az én esetemben nem szükségesek...
- light scatter - ugyanaz mint a spot lámpánál, de ez bazi erős... kipróbáltam, de felesleges volt
többi alapból nem érdekelt, ugyhogy hagytam őket... amugy nem nagy kunsztok ezek se...
csak épp nem szükségesek mindig... csak speciális esetekben... ezért is olyan a neve
5. renderelést elinditod és nem nyulsz a géphez, amig nem végez
de egy link, ami régebben is megjelent már itt a fórumon talán még érthetőbb lehet... igaz angolul:
[link]───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
nos, ez a probléma nálam is fennállt, és ha megnézed a képeket, akkor látszik, hogy tul sokat én se tudtam kezdeni vele... az anyagokkal és a megvilágitással kell szórakozni... én sokáig bibelődtem vele, és rájöttem, hogy a gond abban rejlik, hogy a fehér szin igazán fényben érvényesül csak, viszont ha fényárban uszik, akkor meg elvesznek az apró részletek... bár ha van rá megoldás, akkor kiváncsian hallgatnám én is... a grapchic library meg ebben nem fog segiteni... de azt majd mail-ben...
special effects meg inkább extra-ként értelmezhető... abban sem látok sok ujat ezzel a problémával kapcsolatban.───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
-
Parson
addikt
no aszem ez a téma még egy ideig aktiv lesz itt Buci, mert ez nekem is nagyon mozgatja a fantáziám.
a photorender ahogy látom, szimpla, egyszerű kis renderelésekre nagyon jó.
a photolux már vmivel többet tud, nagyon jó kis dolgokat lehet vele csinálni, de nem csucskategóriás szinten.
a blender-t nem ismerem sajna, pedig van egy régi verzióm, de soha nem használtam.
maya-ról, lightwave-ről csak hallottam, igaz, lightwave-em is van, de még nem próbálgattam.
a flamingo pedig a rhino-nak a profibb renderelője, ami beépül a rhinoba, telepités után. nos én ezzel próbálgattam a proe photolux renderelgetés után, de még nem volt időm áttanulmányozni a tutorial-t, igy csak egy-egy próbát tudtam csinálni egy egy alkatrészről... elég jónak tűnik - kapásból szebb eredményeket ad mint a photolux - de még tanulmányozni kell. mellesleg a rhino-ba akartam átemelni a proe-s cuccot, de ezzel is problémám volt, mert nem rakta át nekem iges-be... igy csak alkatrészekkel tudtam szórakozni...
[link]
[link]───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
én eddig step-et és igest használtam... de vmit csinálnom kell, mert most nem nagyon müködnek ezek
nekem is csak az a flamingo-m van, ami a rhino3d telepitő cd-jén van... mindenesetre komplexebb, mint a rhino renderelője, de igy sem tűnik túl bonyolultnak. viszont a tutorialt keményen át kell olvasni, különben nehéz rájönni, mert megbujnak a részletek vhol... szal még én is csak tanuló stádiumban vagyok...
blender meg nem érdekel egyelőre, meg aszem a többi se. ki kell választani egyet, és azzzal foglalkozni keményen, mert mindegyikbe szimplán belekóstolni nincs értelme... szerintem.───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
válasz dokesz007 #940 üzenetére
dokesz, én próbáltam már, nem rossz... a videokártyádnak kell birnia, csak ez a lényeg. legyen rajta két kimenet és tudja kezelni a két képernyős alkalmazásokat... meg szép nagy felbontása is legyen a modellezés miatt. a többi már rajtad mulik.
[Szerkesztve]───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
válasz ballington #946 üzenetére
ez tévedés, az Audi használ Pro/E-t is, ugyanugy, ahogy mi is használunk Pro/E-t és Catia-t is mi többb még Ideas-t is... de ezen nem fogunk összeveszni, mert ezek tények
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
mellesleg Buci... ha már a mental ray szóba jött - általam - ezt használja a dassault systemes is a catia-ban. szerintem azzal el tudnád érni amit szeretnél, és valszeg én is... bár én még eltötyörészek picit a rhino-ban a flamingóval, de aszem mivel a cégnél is van catia, igy inkább áttérek majd arra...
[link]───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
hogy azt mondom-e? háát... mental ray már picit komolyabb szintű.... hollywood-i film-ekhez is használják, pl Holnapután, Matrix 2, Matrix 3, Star Wars II, Terminator 3, stb, de nézz szét a honlapján: [link]
igaz, itt elég kevés kép van, és az is igaz, hogy nem ez az egyetlen, általam csak csúcsrendernek nevezett program van a piacon, úgyhogy, ha gondolod nézz szét egy két CG Artist oldalon, (pl: [link] ) mert ők használnak igazán komoly software-eket, ha renderelésről van szó. Persze ezek a képek témájukat illetően már nagyon ritkán tartalmaznak gépészeti megoldásokat, de az is előfordul... ezzel persze csak azt mondom, hogy ilyen szinten már kevesen használnak gépészeti eszközök fotorealisztikus megjelenítéséhez ilyen szintű software-eket, mert talán nincs rá szükség... egy fröccsöntőszerszámot nem fognak pl olyan nagy közönség előtt reklámozni, meg olyan részletességgel kidolgozva (itt a renderelésre gondolok) mint mondjuk egy autó-karosszériát (vagyis komplett autót), vagy pl egy metró aluljáró épitészeti látványtervét... szóval én azt mondom, ezzel érdemes foglalkozni, mert igazán jó dolgokat lehet vele csinálni... valósághű képeket. És ezért jön kapóra a Catia, mert igaz, abban vmi lebutitott verziója lehet (én magam sem tudom pontosan) de legalább egy komoly renderelőmotorral rendelkezik, ami gépészeti szinten sem elhanyagolható, mi több, nagyon is látványos, és ráadásul pont egy gépészeti rendszerben van, amit nem kell már annyira nulláról tanulni. Szóval én a magam részéről erre voksolok.
A Catia-ba pedig ugyanugy be tudod importálni a proe-s cuccaidat, nem kell teljesen ''átálnod'' rá. (feltéve ha nálad működik az iges meg a step generálás, mert nálam nem 100%-osan, de ez már más kérdés... )───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
hát annyi a problémám hogy a Pro/E-m összeállitásról nem csinál one level szintű iges-t, vagyis csinált, de az nem tartalmazott semmit... már pedig nekem azt kell megoldanom, hogy külön fóliákra tegye az alkatrészeket, mert pl a rhino-ban fóliákon kezeli a szineket, anyagokat... de végülis all levels szinten csinál vmit... még próbálkozom vele, de valszeg CATIA-ba fogom átvinni vhogy az egészet és ott renderelek majd
jah mellesleg örülök ha tetszik a mental ray... én mostanában nem nagyon látok ennél jobbat, max ehhez hasonló szintű más renderelőket...
[Szerkesztve]───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
hm... hát kipróbáltam, köszi a tippet, tényleg ezt csinálja... de a fogadó program (Rhino3D) viszont nem teszi külön fóliára az alkatrészeket... nem tudom mit rontok el, de már kezdek letenni róla, és a CATIA-s megoldáson gondolkozni, ahogy azt egy előző posztban is emlitettem. de azért köszi a tippet
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
válasz Atlantis #982 üzenetére
sketcher-ben:
Sketch / Options... / Display / Grid - rács megjelenítés
Sketch / Options... / Display / Snap to Grid - rácspontokra 'tapadás'
drawing-ban, format-ban:
View / Draft Grid... / Show Grid - rács megjelenítés
Sketch / Sketcher Preferences... / Snapping - több opció alapján is lehet állítani
- Grid Intersection - rácspontokra 'tapadás'───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
Hello,
BME, Gépészmérnöki Kar-on nekünk még ezeket oktatták pár éve:
alapképzés:
- AutoCAD
- Mechanical Desktop / Autodesk Inventor / Solid Edge / Solid Works
- Edge CAM
Géptervező modulon pedig már felsőkategóriás rendszereket kell / lehet tanulni (ezeket most is):
- Pro/ENGINEER
- CATIA
ámbár a kezdeti lépéseket (1-2 szemeszter) én is inkább a középkategóriás rendszerekben ajánlanám. eléggé elveheti az ember kedvét a csúcskategóriás rendszerek összetettsége/útvesztője. amúgy szerintem a Pro/E és a CATIA már elég... ha ezeket tudod használni, más nem nagyon kell utána.───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
szatyi, ez a lépcsős metszetes dolog elég fejtörős, bár szerintem programhiba okozza... nekem még sosem fordult ilyen elő...lehet hogy frissiteni kéne és az megoldaná.
a renderelt képed meg inkább egy művészeti kiállításra lenne jó, mint egy prezentációra. szerintem ott is vmi gixer lehet. wildfire 1 nem volt vmi tökély, de ezt mind tudjuk...───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
válasz dokesz007 #996 üzenetére
hi dokesz,
hát engem kicsit sem érdekelnek a kifogásaik...
én nem használom a solid edge-et, nem tetszett nekem... inkább inventor-ban dolgoztam, de amugy a solid edge sem nehéz... csak meg kell ismerkedni vele egy-két nap alatt és megy az is mint a kisangyal, főleg csúcskategóriás rendszerek után. bár ez embertől is függ, milyen gyorsan áll át. de én ezen nem problémáznék, ha az kell, akkor az kell, nincs mese.───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
válasz dokesz007 #998 üzenetére
igen, spec még tanulok a bme-n, de már dolgozom is egy ideje...
Catia nekem kb 2-3 napba került... nem olyan nagy szám, ha proe-ban otthon van az ember... mellesleg cégnél is van mindkettő, de alapvetően proe-t használok. viszont a sheetmetal részét még nem néztem a catia-nak (fröccsöntött alkatrészek és komplett modulok fejlesztésével foglalkozom), csak az alapvető 'bázis' moduljait.───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen