Új hozzászólás Aktív témák
-
boecce
tag
Cseppet sem trükk, hanem egy megfelelő szögben elfordítható, ún. kéziszán mozgatásával. Legalábbis az ilyen meredek kúpokat így érdemes. Volt olyan orosz (szovjet) eszterga is, amelyen az elforgatott zsámolyon a szánnak gépi hajtást is lehetett adni, így egyenletes előtolással lehetett dolgozni.
Reggel addig röhögtünk a főnök ''viccén'' amig rá nem jöttünk, hogy amit mondott, az a napi feladat!!
-
Aske
aktív tag
Azért ez még kevés adat. Persze 0,45 széntartalmú anyagot kb. 64HRCre be lehet edzeni vízben. De nyilván nem így lesz felhasználva, hanem megeresztve, szélsőséges esetben akár 30-40 HRC-re is.
Nagyon nem mindegy, hogy melyik állapotában akarod megmunkálni. Mert 60 HRC körül CBN lapka kell, és komoly gép de lejjebb egy "hagyományos" bevonatolt keményfém lapka is elviszi hozzáigazított technológiával egy egyszerűbb (pl. általad megadott) gépen.
Tehát ha köszörülve lesz, akkor egy simítás megfelelő ráhagyással lágyított állapotban, edzés és méretre köszörülés. De ez az egész a felhasználástól függ, hogy mire kell, hogy néz ki, stb.
Na, a többit privátban beszéljük meg, ne szemeteljük szét a topikot.
-
kpityu2
őstag
Én nem hallottam, de a neten azért feltalálható anyag róla:
Pl.: [link]
Magyarul kiemelkedésszám, vagy csúcsszám a neve, az MSZ EN 10049:2006 szabvány definiálja.
Az RDq néhány társával egyetemben megtalálható ezen az oldalon ( az RDq 4.7 fejezetnél van leírva): [link]
[ Szerkesztve ]
Okos mérnök a hülyeséggel is kalkulál. Avagy, a "Figyelj oda jobban" tábla nem munkavédelmi eszköz....
-
Lacis69
tag
Szia!
Sajnos a fogaskerék ábrázolás elég zűrös feladat.
A kézi rajzolásnál egyszerűsítést alkalmazunk MSZ ISO 2203 alapján. Ez annyit jelent, hogy a metszetben úgy kell mindig ábrázolni, mintha a fog közepén metszenénk el a kereket, ilyenkor látszik a fejkör teljes méretben. A fogat viszont nem lehet metszeni, ugyanúgy nézetben kell ábrázolni, mint a bordát -> látszik a lábkör.
Ezen kívül a gördülőkört vékony pontvonallal kell jelölni.
Ha teljes metszetben ábrázolod, akkor a páratlan fogszámú fogaskereket is úgy kell ábrázolni, mintha páros fogszámú lenne.
Két fogaskerék kapcsolódásakor az egyik kerék foga takarja a másik kerék fogát.
Gépi rajzolásnál már nem kell egyszerűsítést alkalmazni (legalábbis egyes termék managerek szerint), lehet valósághűen is ábrázolni.
Én inkább maradok az egyszerűsítés mellett a következők szerint:
- a fogaskereket fejkör átmérőjű hengeres kerékkel helyettesítem
- két oldalon egy-egy minimális vastagságú (0,01mm) bevágással jelölöm a fogárkot a középsíkra szimmetrikusan kihúzva
- így metszetben csak a gördülőkör hiányzik, amit egy megfelelő átmérőjű hengerfelülettel jelölök.
Összeállításnál a másik hengert 0,02mm-es bevágással készítve, megfelelő metszetet kapok.Az egyszerűsített ábrázolást Inventorban még nem próbáltam.
SE-ben van rá lehetőség, ott már csináltam. Ha Inventorban nincs, akkor sajna külön alkatrészt kell készíteni. -
#22145024
törölt tag
Matt spray? Főleg motorblokk optikai tuningjára használják, a szigszalagnál vékonyabb rétegben is el tudod vinni és oldószerrel maradéktalanul eltávolítható aluminiumról. (akril)
De ha ragaszkodsz a porhoz, akkor tudsz venni öntészeti szakboltban grafitport.Kopi31415 #8923:
De azzal miért lennék előrébb? Ott létezik ilyesfajta kimaszkolás, amit szeretnék?[ Szerkesztve ]
-
kpityu2
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest