-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Attix82
őstag
válasz BigBlackDog #10876 üzenetére
Jótállás keretén belül a Boltnak kell bizonyítania, hogy a termék hibás vagy hibátlan. Szavatosságnál pedig csak 6 hónapig köteles minden költséget állnia.
-
Attix82
őstag
-
Attix82
őstag
Mivel létezik tanfolyam , vizsga, papír az összeszerelésről is. (mivel szükséges ahhoz, hogy egy webshop / bolt összerakhasson gépet) , így logikus, hogy ez se tartozik abba a kategóriába, hogy szabadon legozhat az ember.
Vagyis kérheti a bolt az összeszerelésről / beépítésről a számlát, ahol elvégezték. (szakszerűen ahol jogosultak erre a műveletre)
Nem akarok vitázni ezen, csak egy gondolat volt.
-
Attix82
őstag
Ez csak megvéd attól, hogy nem Te tetted tönkre az adott terméket. Vagyis a táp megfelelően lett beszerelve, figyelembe véve a környezetet, a teljesítmény felvételét. (ledokumentálva milyen alkatrészekből is állt).
Ha pl a gép maximálisan 300 wattot vesz fel, de a táp csak 280 wattot tud leadni az már egy ok, hogy sorry de ezért ment tönkre. És ugye egy szakszervizbe figyelmeztetnek, hogy ez így nem lesz jó.
-
Attix82
őstag
Csak annyit mondok megint, hogy szakszerviz dolga a be és az összeépítés, ezért is létezik ilyen szakma. Az más kérdés, hogy elég nehéz szakszerűtlenül bekötni bármit is....viszont ha bírósághoz kerül az ügy és a bíró megkérdezi: Hol szerelték be? Jogosult a beépítésre?
-
Attix82
őstag
"egy nyomorult tapegysegrol, ugy 5 csatlakozot kell egymasba dugni, konyorgom..."
Ha megnézed a topikokat rengetegszer elhangzik, hogy xy táp elég e a számítógéphez. És mennyi hulladék táp kapható?
Sajnos az a tapasztalatom, hogy azt se tudják mit nézzenek egy tápon. A gyártok csak ráírják, hogy 500 watt, de közbe 12V ágon lead 150 wattot. És csodálkoznak, hogy elfüstöl, megdöglik a táp stb.
Lényeg az, hogy MO-n mindig a papírról szól a történet.
"""Akkor a biro megkerdezi, hogy az elado mikepp bizonyitja a nem rendeltetesszeru hasznalatot (=szakszerutlen beepites)."""
-
Attix82
őstag
válasz Lokids #10901 üzenetére
Szakvélemény az, hogy fizikai behatás érte és azért, akkor ennyi. Többet nem kell venni olyan fülest.
Viszont nem egy olyan gyártó van, akik kicserélik a terméket....márkától függ , hogy állnak hozzá.
Én azt szoktak javasolni, hogy gariztassák hátha sikerül.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
-
Attix82
őstag
Törekedni kell a 15 napra, viszont korlát nincs. 2 ünnep közti időbe biztos nem történt semmi.
Gyakorlatba az van, hogy 15 munkanap elteltével már meg kell egyezni egy időpontba, hogy ha addigra se készül el a VGA, akkor valami legyen. (csere vagy jótállás keretén belül pénz vissza)
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz Speed® #11007 üzenetére
Memóriát senki se javít. Azon a 4 napon teszteles zajlott gondolom, hogy jó e a memória vagy sem, kiderült , hogy jó.
Ez nem jár garancia meghosszabitással.Viszont fontos kérdés: Lett cserélve a termék?
Az, hogy bejelentetted és csak rá 1 hónappal vitted be nem az Ő hibájuk. (amikor már papír szerint lejárt a gari)
Véleményem szerint jogosan jártak el.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz werszomjas #11070 üzenetére
Igen. De 30 napig ülhetnek a pénzeden.
-
Attix82
őstag
válasz szőröscica #11086 üzenetére
Csak annyival hosszabbodik amennyit volt a szervizbe. Leadás és átvételt jelző email/ telefon idővel.
-
Attix82
őstag
válasz szőröscica #11092 üzenetére
A féktárcsák kb 5 satuféket bírnak ki, és eldeformálódhatnak, amitől ráz. (Ez kb bebizonyíthatatlan, hogy Te hogy mint használtad a féket)
Fékezésnél ráz csak?
-
Attix82
őstag
válasz szőröscica #11094 üzenetére
Fék nem szorul? Kiszállsz told meg az autót.
Milyen autóról van szó?
-
Attix82
őstag
válasz szőröscica #11097 üzenetére
Furcsa, hogy ilyen hamar eldeformálódik a tárcsa, mivel a kapható legocskább tárcsának is meg kell felelnie a megkövetelt előírásoknak. (max van egy kis hangjuk az idők során, de ennyi)
A kérdésedre a válasz, ha mind2 oldal közel egyformán deformálódik el, akkor anyagminőségre utal, azt cserélni érdemes, mivel sose lesz jó.
-
Attix82
őstag
15 nap irányadó, ez azt jelenti, hogy 15 nap eltelte után már érdeklődni érdemes. Nem e elfelejtették pedig már kész van stb, ha mégse, akkor kis türelmi idő még belefér, főleg ha alkatrész beszerzés folyik.
De itt ugye HDD-rő van szó, ami nem javítható csak cserélni lehet.
-
Attix82
őstag
válasz D1Rect #11124 üzenetére
Az első pont az, hogy ha nem történik semmi 15 napig, vagyis az üzlet nem volt képes elindítani a javítási /szervizelési eljárást, akkor a vásárló követelheti a cserét vagy a pénz vissza. És ugye jegyzőkönyvet kell vezetni, hogy mikor ért be a termék, mikor lett leadva a szerviznek, mikor érkezett be.
Ez csak egy pontosítás. Ha a bolt tudja bizonyítani, hogy pl 3 nappal rá leadta a szerviznek, onnantól ugyan azok a szabályok mint most.
-
Attix82
őstag
válasz Dark Archon #11171 üzenetére
Kupon ha volt és felhasználtad , akkor véleményem szerint már nem. De amúgy igen elállhatsz, 30 napjuk van a pénzvisszafizetésre.
-
Attix82
őstag
válasz werszomjas #11191 üzenetére
Kiszállítással vetted a terméket?
Jótállás keretén belül az eladót terheli a szállítási költség.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz werszomjas #11193 üzenetére
Akkor sajnos neked kell állnod a költséget.
-
Attix82
őstag
válasz Superhun #11200 üzenetére
Igen biztos. Jótállás keretén belül az eladót terheli a szállítási költség.
Forrás: [link]
Szállítási költségek sem képezhetnek kivételt, így pl. a kijavítás megtörténtéhez szükséges szállítási költségeket is az eladó fél (forgalmazó) köteles viselni, és jogszerűtlen annak megtérítését a fogyasztótól követelni. Ha a költségek viselése tekintetében a szerződő felek között vita van, annak elbírálása bírósági hatáskörbe tartozik.
Az a 10kg-os dolog arra vonatkozik, hogy ott nem a vevőnek kell cipekedni hanem az eladónak.
-
Attix82
őstag
válasz axioma #11206 üzenetére
Pedig nem
Volt is egy gyakorlati eset egy ismerőssel, webshopból rendelt egy elektromos borotvát. Tönkrement 2 hónap után. visszaküldte a saját költségére. Rá akarták verni a visszaszállítást.
Mondtam neki linkelje be ezt, és téríttesd meg az oda szállítást is (volt papírja az utaztatásról)....kis csend után a bolt kérte a számlaszámát és visszautalták neki a költséget + ingyen vissza szállították a terméket.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz Superhun #11209 üzenetére
Nem szabálytalan kiírni, hogy a vevőt terheli a szállítási költség. Viszont ha valóban garanciális a probléma amit ugye ha már megjavították a terméket vagy cserélték, ezzel már bizonyíték is van ,hogy a termék valóban hibás volt és nem te tetted tönkre. Vagyis jogosan kéred vissza a Te által fizetett szállítási költséget.
Garanciafutár: csak egy olyan extra, hogy nem neked kell foglalkozni a szállítással.(elvinni a postára magyarán) , de amúgy alapból is ingyenes jótállás keretén belül is a szállítás
Vagyis egyik se szabálytalan, viszont alapból ingyenes az útiköltség valódi garanciális probléma esetén
-
Attix82
őstag
válasz Packersbay #11229 üzenetére
Hát, alapból le lett ejtve a telefon, így semmire sincs garancia. Javítást kérted, de több hiba merült fel...ami több munkát is igényel. Kérdés megjavítható vagy sem.
""Szerintetek hogyan tovább? Írjak bele a vásárlók könyvébe vagy fenyegessem meg őket a fogyasztóvédelemmel??""
Ezt nem teljesen értem, maga a telefon elvesztette a garanciáját vagyis a boltnak már semmi köze hozzád. Max elvállalta a javítását, amibe belemész vagy sem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gigabyte GA-H81M-DS2 rev:2.1 LGA 1150 alaplap
- IPhone SE2 2020 64GB megkímélt akku 86%
- Asus P8H67 LGA 1155 alaplap
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i7-4712MQ I 8GB I 128SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen