-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
oliwire
őstag
válasz
Csabex #30388 üzenetére
Így készül nagyvonalakban a Ford Focus: [link]
Dolgoztam Kecskeméten Mercedes gyárban, élőben még futurisztikusabb tud lenni
azt nincs benne, mikor a karosszéria elemeit összerakják a robotkarok, csak már az ajtókat építik be, de látszik, milyen gépek vannak főleg.
Főként ponthegesztéssel rakják össze az elemeket, de van, hogy ragasztják, vagy klincselik. Bizonyos helyeken meg hangszigetelést illetve folyadékzáró tömítést is kap a karosszéria. Ezeket is legtöbbször robotok viszik fel a felületre. Az emberek sokszor csak a gépeket etetik alapanyaggal (pl a motorháztetőt teszi oda arra a helyre, ahonnan majd a robot elveszi.) -
darvinya
titán
válasz
Csabex #30388 üzenetére
Pontosítok annyiban, hogy '90 utáni gyártású Escort tetősín-estől van gond.
Érdekes, hogy 3 ajtósnál nincs ilyen gond, pedig ott is van süllyeszték.
Legyártható idom préselés/anyag korlát van.
Az más kérdés, hogy pont hegesztésnek is van több változata, mert hengeres pont hegesztés folyamatos varratot ad.
Ragasztó tömítős pont hegesztés is jó lenne, de itt jön az autó futás-kaszni deformálódásból adodó ragasztó tömítő repedések.
És akkor jöhet költség, stb.
De több gyártónál is vannak gondok, nem is kevés, főleg új autónál (közel Mazda szalon, s elrettentet új autó állapota, erről írtam is).Míg öreg Escort-nak már tudható hibái, azokra már van megelőzés megoldás.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Csabex #30388 üzenetére
bárhol előjöhet, nálam a sedan csomagtartó peremének a felső, vízszintes, sárvédő feletti részen engedte el az illesztésnél, de nem ennyire, mint a képen, hanem szemmel nem látható módon. kikentem sikaflexszel utána jó volt, de nyomoztam én is mindennel, még endoszkópkamerával is.