-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #43961 üzenetére
Elírta a srác.
Nem olajozni kell hanem benzinezni. 200 kilométerenként beleöntesz egy liter benzint és mire a fojtószelephez ér pont bekeveredik az ideális sűrítési arányban. Ezt érzékeli az ECU és a tankból egyáltalán nem jön benzin a befecskendezőkhöz. Tiszta haszon.@43962 troll81: de miért raksz két rugót a gólyalábra?? meg vagy te húzatva?
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz troll81 #43994 üzenetére
De most mit vagy ilyen értetlen?
Ha szépen belehajtogatsz egy 10x10méteres papírt abba a nyomorult szűrőházba, akkor az máris 100 négyzetméter! A lényeg hogy elég vékony legyen alapból a papír, hogy valóban össze lehessen hajtogatni a szűrőház méretére és akkor beengedni a szűrőházba az összes levegőt ami a környéken található. Épp ezért csak nagyon óvatosan szabad használni, nehogy az arra járó gyanútlan polgárok fuldokolni kezdjenek.
Néha nem értem az embereket.
Ez egy forradalmi megoldás, csak nagyon titkos. Meg kell értened neked is, nem olyan nehéz. -
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #44026 üzenetére
Helyszíntől is függ, ha jól tudom palyán pl 50k az alapdíj elvileg már a be nem csatolt övre is.
Egyéb utakon 30k az alap.
De állítólag azt is figyelembe veszik hogy van-e priusza az autónak korábbról.
De a pedagógiai hatás is fontos. Sztem tegyünk panaszt a rendőrség ellen, hatvanas táblánál kilecvennel, 30k? Csak? -
#27070592
törölt tag
válasz TigerCat #44030 üzenetére
Ki tudja..
Állítólag sokkal hasznosabb lenne traffipaxos (pillanatnyi) sebességmérés helyett átlagsebességet mérni. Kevesebb dugó és baleset lenne.
De ennél újabb irány a helyszíntől/napszaktól is függő sebesség limiter, pl. reggel fél nyolckor egy iskola előtti zebránál max 30km/h. Ugyanott hajnal kettőkor 60km/h, de egyiket se lehetne túllépni mert az autó nem engedné meg.
A ma átlagnak számító magyar használtautókban csak egyféle üzemmód létezik: track day mode -
#27070592
törölt tag
Hiába szívás,inkább ez mint hogy soktízezert otthagyjak az autószerelőnél szerelési költségként,főleg olyan dolgokra amiket azért meg lehet oldani DIY alapon is itthon.
Így voltam most az első féknyergekkel. Lehet kapni új nyerget is, 21k/db. De inkább csináltam egy tömítéscserét/rozsdátlanítást/festést tizedannyiból.
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #44200 üzenetére
Köszi, igazából nem a szépség volt a cél hanem a TMK. Volt egy szakadás is a porvédő gyűrűn, az nem egészséges hosszú távon. A festés ecsettel feltolt hammerite, semmi extra.
De most, légtelenítés után (ami macerásabb volt mint az összerakás.. ) frankó, elégedett vagyok vele. -
#27070592
törölt tag
válasz gabor9991 #44202 üzenetére
Mit értünk az alatt hogy "nem lesz jó"? Szivárog a fékfolyadék, vagy szorul a munkahenger vagy..?
Ezek az első nyergek elég egyszerű felépítésűek, egy porvédő van kívül és egy tömítőgyűrű a munkahenger és a nyereg fala között, ami tulajdonképp a legfontosabb része a féknek.
Ezeket cseréltem plusz rozsdátlanítás/pingálás.#44203 7Sony7: Hey
A légtelenítés két emberes volt, a légtelenítőcsavaron keresztül vékony átlátszó műanyag csőbe lett belepumpálva a levegő (és egy csomó fékfolyadék) több körben, mindkét oldalról, amíg úgy ítéltem hogy zárt légtelenítő csavaroknál már kőkemény a pedálérzet. Közben majdnem egy liter új fékfolyadék bele lett töltve a kiegyenlítőbe. ABS-es az autó de az nincs meg milyen szelepeket kellene kinyittatni. -
#27070592
törölt tag
válasz gabor9991 #44212 üzenetére
Hát vívillszí.., mondja a művelt szuahéli.
ABS is volt tesztelve tegnap próbakörön a szakadó esőben, de dolgozott becsülettel úgy vettem észre.A tömítésre kíváncsi leszek, maxgear ide vagy oda. Kb annyi közük lehet a gyártáshoz mint az AZMT-nek, feliratozzák a tényleges gyártók szirsz@rjait.
-
#27070592
törölt tag
válasz 7Sony7 #44215 üzenetére
Köszi, Novoth érti a témát.
De a videoban ESP-s autó az alany, annak a hidraulika rendszeréről ment a diskurzus.
20+ éves Focusomban nincs ilyesmi csak a háztartási ABS. Lehet hogy az a rész nem is lett levegős, amikor lekötöttem a nyergeket próbáltam gyorsan lezárni a gumi fékcsöveket (műanyag zacsi+ befőttesgumi) azért toltunk át majdnem egy liter fékfolyadékot a két első ágon hogy kapjon egy cserét a rendszer. A két hátsó ág nemrég volt kicserélve (a fém fékcsövek), azok is kaptak akkor egy alapos öblítést.
Most jó a rendszer, kis pedálnyomásra is szépen lassul az autó, satuféknél nem húz semerre, kézifék is könnyen jár/teljesen kiold.
Használom aztán kiderül milyen munkát csináltam. -
#27070592
törölt tag
válasz robertka #44217 üzenetére
Erre én is kíváncsi vagyok meddig lesz ilyen. A "közvetlenül a rozsdára" a hammerite-nál is csak marketing bullshit. Az már csak apróbetűs rész hogy takarítsuk le a laza rozsdát és a port, nagy igénybevételnek kitett felületen használjunk hammerite alapozót..
Vagyis egy fémtiszta, lealapozott, festett felület lesz tartósan rozsdamentes. Vagy nem.
Ez húsz éves rozsda.
Nem tudom anno ezek a féknyergek hogy kerültek fel az új autókra, kapott -e valami felületkezelést/horganyt/festéket a szürke öntvény. Elöl Ate hátul Lucas gyártmány de pont egyformán rozsdásodnak.. -
#27070592
törölt tag
válasz ZolkoW #44224 üzenetére
Vétel után én fékcserével kezdtem, arról tudok csak nyilatkozni: négy Febi tárcsa ment fel, négy pár Febi betéttel, azóta is hibátlanok, (nekem) nagyon elég az a fékhatás amit tudnak.
Ezt lehet fokozni fúrt/mart tárcsákkal. Subaruwrc olvtárs használ ilyen rendszert Mk1 Focusban, ő többet tud mondani.
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #44330 üzenetére
&subaruwrc&all: Thx.
Itthon küzdöttem meg vele, háztartási kéziszerszámokkal. Melegítés is sima gázforrasztó pisztollyal ment, aztán kulturáltan ki lehetett kalapálni a régi csapágyat és kerékagyat.
Csapágyfészek kitakarítás, ilyen volt.. csonkállvány forró vízbe majd gázforrasztó, közben új csapágy és kerékagy mélyhűtőbe, kis csavarlazító az érintkező felületekre és egy M12 menetes szárral lettek összehúzatva a cuccok.
A másik három csapágyat már nem csinálnám meg műhelyprés nélkül.[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz radi8tor #44336 üzenetére
És biztos vagyok benne hogy forró vízbe se rakták a csonkállványt.
Szegény ember vízzel főz/cserél csapágyat.
Egy műhelyben hidraulikus préssel oldják meg ezt a részét. Nem tudom nálad mi tartott három órát, lehet nagyon nyugisra vették hogy kitöltsék az erre adott munkaórákat. -
#27070592
törölt tag
válasz ZolkoW #44340 üzenetére
Erőkar kérdése. Valaminek engednie kell.
14mm-es hajtószár
Ezt tavaly sikerült eltörni egy szilentcsavaron. Semmi extra, 15ös fél colos dugókulcs volt rajta. 32 centi a hajtószár, arra toltam egy szép hosszú csövet.. és nem hajolt hanem tört.. (és az már a második 15ös dugó volt, egyet abból is eltörtem)
Így módszert kellett váltani szilentcsere ügyben, jött a fűrészgép, keményfémhez való lapokkal. -
#27070592
törölt tag
Nem ez az új Starlink antenna?
Elvileg ez a tengelyvég anya egyszer használatos, azért lehet külön is kapni.
Én csak improvizáltam amikor összeraktam a jobb elejét. Tengely még a levegőben, kerék nincs rajta, padlófék és 210Nm-nél kattant a kulcs, arra adtam még plusz 90fokot (kb). Nem állítom hogy ezzel pontosan elértem a gyári 315Nm értéket, de nem is fog magától lelazulni. -
#27070592
törölt tag
válasz radi8tor #44402 üzenetére
Szerintem padlólemezt kell cserélni.
Fordnál még van raktáron minden Focushoz, vasárban szokták adni.
Ja, nem.#44409 sparta2:
A hatósági áras naftát nem adalékolják mostanában. Ha nem teszed meg magadnak, akkor többet eszik az autó. Ezt tudom ajánlani, nálam bevált. (bár nemrég mocskos módon felment az ára..)[ Szerkesztve ]
-
-
#27070592
törölt tag
válasz pn4hvq #44429 üzenetére
Reggeli füstpamacsból azért még nem kell feltétlen motorfelujítást vagy egy gtk-t kijelenteni.
Én adnék egy esélyt egy olajcserével összekötött szakszerű motoröblítésnek. Ha saját kezűleg meg tudod csinálni, kevesebb pénzből megvan mint egy szervízdiagnosztika (motorbontásról nem is beszélve)
Ez itt a reklám helye ha letapadt gyűrű a gond akkor van rá esély hogy ez mobilizálja. -
#27070592
törölt tag
-
#27070592
törölt tag
Megbízható a srác és épp szervó felujítással foglalkozik (mk1 Focuson) video
Na, szar poén volt, de elvileg ez a legolcsóbb verzió, ha létezik hozzá javitókit és nem akarsz új (felujított tehát tömítéscserés és megtisztított) szivattyút venni.
A másik út a szivárgásgátló adalék: [link] (csak hogy mára is legyen liqui moly ajánlás) ha tényleg csak egy kis szivárgásról van szó és menthető a szivattyú. -
#27070592
törölt tag
válasz oliwire #44496 üzenetére
A pontos mennyia-zannyihoz kellene legalább egy teletank-ürestank-teletank-ürestank-teletankolás ciklus, pölö egy spritmonitor appban.
valami ilyesmiDe ma is a szintjelző mutatójából levezetett katarzist látjuk, számok nélkül. Amire mást nem is lehet mondani:
Apa, kezdődik!!! -
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #44512 üzenetére
Inkább 55 literes lesz az, legalábbis a Ford szerint.
De mindegy is, a tank méretének semmi köze a fogyasztási értékhez. Akkor kapnál pontos értelmezhető számot ha ugyanazon a kúton, ugyanazon a kútoszlopon teletankolnád (szigorúan csak első kattanásig, a púposra töltött tankban tönkremehet a tankszellőztető rendszer), kijárnád a benzint első jelzésig, ugyanazon a kútoszlopon teletankolnád és ugyanezt még néhányszor.
Aztán jönne az FFV blokk plusz érdekessége: E85 naftából mennyi a fogyasztás, E10 benzinhez képest, de azt már megszüntették. -
#27070592
törölt tag
-
-
#27070592
törölt tag
válasz gabor9991 #44527 üzenetére
Én is ezt vettem le a bevezetőből, aztán széthúzza a szivattyút a tömítéscseréhez, tol egy teljes szervóolajcserét és örül. A csapágyakat nem cseréli. Ha jól vettem ki egy Gates tömítéskészletet használt (de azt nem linkelte..) és más gyártók is árulnak ilyen szetteket.
Csak itthon nem nagyon lehet találni, kilfeldről tud rendelni az ember.
Nálam is vannak olajnyomok a szivattyún, de semmi baja, alapjáraton is jól működik. Egy olajcserét kap majd (holnap?) mert az lehet hogy még a gyári 20 éves szervóolaj.
De az elég hülye szöveg hogy egy szervószivattyút nem lehet felujítani. A kopó alkatrészeit ki lehet cserélni, ami maga a felujítás. -
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #44538 üzenetére
Talán 20k munkadíj + útiköltség ellenében leszedném, ha érdekelne egyébként hogy vajon miért volt ennyire aljas gecy a Ford és miért rakott 42 literes tankot épp a te Mk2 Focusodra, az összes többi ilyenre pedig 55 literest..
De egyáltalán nem érdekel.
Gecy volt a Ford és ezt sajnos el kell viselnünk..Azért kíváncsi vagyok hány további hsz-ben folytatod még ezt a hatkarátos faszságot.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell notebook topic
- Demót kapott a Steel Seed (PC)
- Politika
- Computex 2024: új Dark Rock hűtők és RGB-s házak a be quiet!-től
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen notebookot vegyek?
- Eredeti játékok OFF topik
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep