-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #37678 üzenetére
Három éve Denckermann szűrőt vettem, az méretben passzolt.
Hogy én is képeljek valamit:
gyári O2 szenzorok és a házi készítésű kiemelőkulcs.
Több ló nem indul
Ha holnap lesz időm összerakni, tervben van egy burnout. -
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #37709 üzenetére
Nem veszélyes, este már majdnem zéró forgalom. Ez a hegyi tanpálya Eger és Miskolc között, kezdőknek és középhaladóknak.
Tegnap én is elmondtam az asztali áldást amikor kiszedtem az alapjárati szelepet. [kép]
Nem volt benne dzsama, de azért kapott féktisztítót és egy kis WD 40et. -
#27070592
törölt tag
válasz radi8tor #37711 üzenetére
Igen, a 2505.
Ha jól tudom, múlt század harmincas éveiben épült, a lillafüredi palotaszálló vendégeinek, és már akkor is tolták a propaganda szöveget: autóversenyzésre is alkalmas. (annak a néhány aranyifjúnak, akik akkor autóval jártak)
Részben itt forgatták a Meseautó c. filmet is. -
-
#27070592
törölt tag
válasz Balcsix #37721 üzenetére
Én össznépi topiktalálkozóra gondoltam, de arra alkalmasabb volna egy nyári hétvége.
Ja, akit érdekel, itt a teljes show is megtekinthető. (6:25)
-
#27070592
törölt tag
válasz cyanide #37736 üzenetére
Azért ezt vitatnám, hogy minden 1.8 benzines C-Max eszi az olajat. Arra biztosan van pár példa amikor a user (vagy a szerelője) okosabb akart lenni a gyártónál és 5W30 helyett 10W40 olajat kapott szegény blokk. Az szépen le is tudta tapasztani a lehúzógyűrűt (főleg ha a kezdetektől hidegen üvegelték, reggeli iskola-óvoda-bolt-műkörmös viszonylatban)
Használt autónál pont ezek az infók nem állnak rendelkezésre.
-
#27070592
törölt tag
válasz ReFleXx #37754 üzenetére
Jól bírjátok.
Hogy on is legyen: bemutatták a Focus mk4.5-öt
Itt pedig egy mk1 ST 170 reszelgetése -
#27070592
törölt tag
válasz cyanide #37775 üzenetére
Nem kötekedés céllal írtam, csak kicsit pörögtem az olajcsere témán (főleg azóta hogy olvastam a Ford által ajánlott hat (!) hónapos csereperiódusról)
Különben (szvsz) nem is kell egy használt autótól hibátlan működést várni éveken keresztül, ismeretlen előélet után. Ez a legbonyolultabb használati tárgyunk, elég jól érthető karbantartás igénnyel.
Ha naponta rábízzuk az életünket akkor a tmk-t sem kell megspórolni.
Különben nem is tudom.. most hogy a Focusom nagyjából rendben van, futómű zajtalan, de még a P0420 hibakódot is elvitte a cica, kezd unalmassá válni.. még egy vezérlés csere van a listán, ha az is kész, lehet hogy eladom. -
#27070592
törölt tag
válasz troll81 #37814 üzenetére
Hi
Három éve amikor ST kombikat is nézegettem, akadtak a hahu-n svájci példányok 900k körül. A legendák szerint jó az a piac, kis ország, kevés futott kilométer, szervízelt autók. Nem tudom mennyire koptak már ki a Mk1 ST-k azóta.
Az hogy minden is van hozzá, csak pénztárca kérdése.
Én most a saját háztartási 1.8zetec-hez keresek termosztát ház fedelet. Csak a fedelet, de az a vicc hogy termosztát ház tízféle is van, bagóért, fedél egyikhez sincs. Cromaxnál van fedél, potom 22k..
Gates fedél is létezik, 4.5k (15$) az Usa-ból, légipostával, + a drágalátos magyar 27% fával is megvagyok a cromaxos ár feléből -
#27070592
törölt tag
válasz troll81 #37837 üzenetére
Igen, egy nem piszkált, tényleg gyári példány nem rossz dolog befektetés szempontból. Ha a rozsdáról megfelelően gondoskodik az ember, tartja az árát. Aztán elindul fölfelé, ahogy ritkulnak.
topikmanó
Attól már nagyon messze vagy, hogy idegesíteni tudnál egy ilyen benyögéssel.
-
#27070592
törölt tag
Nincs megállás, tovább épül a jenki Focusom
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #37913 üzenetére
Két lambdaszonda. Gondoltam nem hülyeség lecserélni a gyári szondákat is, ha már új katit kapott az autó.
Múltkor írtad hogy nem volt méretpontos a Bosch benzinszűrő. Az is azért lehetett mert a Bosch is egyszerűsíti a termék palettát. Olcsóbb gyártani, majd megoldja a fogyasztó a többit.
Itt is ez a helyzet, a gyári Ford szondákat nem lehet összekeverni mert eltérő a csatlakozó. De a Bosch felhagyott a kétféle csatlakozóval, ugyanazzal gyártják az első és a kati utáni szondát is. A páciens pedig majd megnézi a szériaszámot a szonda oldalán és (ha elég ügyes) akkor nem fogja összekeverni a két eltérő de ugyanolyan csatival szerelt szondát. -
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #37921 üzenetére
Maga a csatlakozó ugyanaz a négypólusú cucc, csak abban tér el a két gyári szonda hogy két kis kilógó pozícionáló pöcök van a csatikon, az elsőn X poziban, a hátsón Y poziban.
A Bosch pedig egyszerűen lehagyta ezeket a pöcköket a csatikról.
Lehet hogy korábban volt ebből kavarás vagy vevői panasz, főleg ha nem nézte a vevő hogy első és hátsó szonda nem azonos, hanem vett két egyforma szondát, jóvanaz alapon.. Persze hogy nem tudta használni csak az egyiket az eltérő csati miatt.
Aztán a Bosch kitalálta hogy jó lesz az egyforma csatival is, majd megnézi a páciens hogy mit vesz és hova teszi.. aki pedig hülye az ne vegyen lambdaszondát hanem bízza szervízre az autóját. -
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #37937 üzenetére
Az már beszéd. Jogos, ha megkapta a chip finomhangolást, akkor egy frankó kéményt is megérdemel.
Nem kell még temetni ezeket a jó szívóbenzines vasakat. Musk is azt mondta nemrég egy hivatalos Tesl@ összejövetelen hogy a belsőégésű motorral hajtott autóknak még legalább harminc éve van.
-
#27070592
törölt tag
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #37959 üzenetére
Én se értek hozzá csak erről az üvegnyak effektusról hallottam hogy teljesítmény csökkenést okoz.
De a kérdésnek sok változója van. Lehet játszani a befecskendezéssel, a beszívott levegővel, képbe kerül a sportlégszűrő, aztán jön a plusz feltöltő, kompresszor, turbo..
Ezek a blokkok több benzint is el tudnak égetni, csak legyen hozzá elég levegő és jó hűtés. És ne számítson a fogyasztás. -
#27070592
törölt tag
válasz ReFleXx #37977 üzenetére
Saját akna?! Burzsuj!
A Fiestat egyáltalán nem ismerem ebből a szempontból (sem), de mielőtt megveszed a leszedőt, rápróbálhatsz kézzel is. Ha mozdul, akkor fölösleges a külön leszedő.
(én még sosem használtam ilyen cuccot, mindig lejött egy határozott csavarással, pedig az 1.8 Focuson sincs valami ideális helyen) -
#27070592
törölt tag
válasz molnarpeter #37980 üzenetére
Beleütni? De akkor hogy teszed vissza? Tudjuk hogy a gyári szűrő a legjobb..
Vagy csiszolóvászonnal is rá lehet markolni, ha csúszna a szűrő. De csak finoman, hogy ne sérüljön a fényezés, mert úgy milyen már.. jóérzésű ember vissza se tenné úgy.. -
#27070592
törölt tag
Most találtam. Majdnem harminc éves oktatóvideo az 1.8-as DOHC blokkok lelki világáról. (48:41)
De ezen kívül is van néhány érdekes régi anyag a csatornán, Ford témában (is). -
-
#27070592
törölt tag
válasz erdey_a #38030 üzenetére
Hey,
Ha a mérés pontos (hideg motor, vízszintes helyen álló autó) és az olajszint min és max között félnél van, én még nem töltenék rá.
Ha már hat hónap eltelt a legutóbbi olajcsere óta, akkor magamra hallgatnék és lecserélném az olajat.
A rátöltésről is megoszlanak a vélemények, van aki nem javasolja az olajok keverését, mások szerint semmi baja nem lesz ha azonos viszkozitású, gyári előírásokat teljesítő de eltérő márkájú olajat rátöltesz.Ez csak privát hozzáállásom, de én hat hónap után (futott kilométertől függetlenül) cserélem.
-
#27070592
törölt tag
válasz molnarpeter #38034 üzenetére
Vitás kérdés. A hat hónap Ford ajánlás
Nem tudom milyen költségek vannak egy laborvizsgálatnál, de milyen konkrétumot tudnának mondani? Ez az olaj (szerintük) még jó?
Spórolni azzal szoktam hogy magam cserélem az olajat és az előző 5liter maradékával át is öblítem a blokkot. Kevesebb maradék fáradt olaj fogja szennyezni és amortizálni a frissen betöltött új olajat.
Környezeti terhelés alatt mit értünk? A lecserélt olajat visszatöltöm az üres dobozába. Most már három ilyen öt literes olajos flakon áll a polcon, a lecserélt szűrőkkel együtt. Ha megunom a látványt, elviszem a helyi hulladékudvarba és leadom, (elvileg) onnan olyan helyre kerül ahol megfelelően ártalmatlanítják (vagy hasznosítják). -
#27070592
törölt tag
válasz radi8tor #38039 üzenetére
Valamit félreérthetően írtam..
Nem a fáradt olajjal öblítek hanem az előző olaj nem használt maradékával. Tehát vettem öt liter olajat, abból 4.25 kell (elvileg) a blokkba (és a szűrőbe) vagyis van cirka 0.75 liter nem használt tiszta motorolajam az öblítéshez (ha nem eszi az autó az olajat és nem töltögetem bele a hat hónap alatt..)
Letelt a hat hónap, tehát veszek öt litert, kimérek belőle 0.75litert, az megy egy egy literes kis olajos flakonban a csomagtérbe, tartalék címszó alatt. Az előző ugyanilyen tartalék olajos flakonból felhasználom a benne lévő olajat a blokk öblítéséhez. Majd betöltöm a blokkba a 4.25liter új olajat és örülök.
(kihagytam hogy az öblítés két lépcsős, az első után kézzel át kell forgatni a motort.. ezt egy szervízben nem fogják megcsinálni)Majd tolok legközelebb egy videót a cseréről. Szilveszter napján esedékes. Nincs kavarodás, a másik csere Június 30.
szerk: erdey_a #38040
19 éves 1.8 Zetec blokkom van, ezt rakták a jenkiknél forgalmazott Focusokba is. Ha azokra fél év (vagy 5k mérföld) a megadott csereperiódus, akkor én is azt követem. Lőjjetek le. húszezret akkor sem gurulnék olajcsere nélkül ha ingyen lenne a benzin.[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #38043 üzenetére
High five!
Pár évtizede még sarkosabb volt az ajánlás, három hónapról is olvastam. A téli és nyári olaj eleve más viszkozitású volt.
szerk: gabor9991 akkor tényleg tolok egy videót. Nyilván nem lesz tökéletes, de ha a leeresztett "üres" blokkba betöltesz 3deci tiszta olajat a szokott helyen, az átfolyik az olajjáratokon, és kitolja maga előtt a fáradt olajat. Majd kézzel átforgatod a motort és újabb öblítés. Az is kicsorog és lehet betölteni az új olajat.
Nem lesz tökéletes.
Egyébként minden motor eszi egy picit az olajat mert tökéletesen működő lehúzó gyűrű sincs és nem is lesz. Ha egy motorból egyáltalán nem fogy az olaj az általában azt jelenti hogy elégetlen üzemanyag kerül az olajba.[ Szerkesztve ]
-
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #38078 üzenetére
Azt hittem megemlítik esetleg hogy ez nem a gyári leömlő és kati, de ezek szerint nem olyan volt a vizsgabiztos aki csillogtatni akarta volna a szaktudását.
Egyébként ha az emissziós határ alatt marad, akkor senkinek semmi köze hozzá.A mai covid amnesztiás időkről nem is beszélve. Néha olyan lógó belű roncsokat is lehet látni az utakon hogy az ész megáll és mindenki abban a tudatban használja ezeket hogy most szabad és meg van engedve..
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #38094 üzenetére
Igen. A többi szilentet nem is kell piszkálni, ha csak a két nagy hossztartó szilent cseréről van szó. A hat csavart kell megkérdezni ami a hidat tartja hogy milyen kedvük van. Ha mozdulnak akkor egyben le lehet engedni annyira a hidat hogy hozzá lehet férni a nagy szilenthez.
De a célszerszám nélkül ez még csak félsiker. -
#27070592
törölt tag
válasz troll81 #38108 üzenetére
Szimpatikus volna a társaság, de mk1 Focus 1.8 benzines blokkot nem csinálnak csak dízeleket.
Pedig nagy királyság lenne ha a kiszerelt blokkom kapott volna egy teljes külső tisztítást és vezérléscserét aztán egy chip tuningot. 115-ről 130-ra. Az évtized végéig rendben is lennék. -
#27070592
törölt tag
válasz troll81 #38110 üzenetére
Az egy dolog hogy képesek megírni egy ilyen épített autóra is. De kérdés hogy mennyiért mondtak volna igent? És az sem mindegy hogy az ő ajánlatukra Te mit mondtál volna? Lehet hogy tőled jött volna egy azonnali nem.
És itt a presztizs is szóba kerül. Mert ha drágán vállalják és adnak egy árajánlatot, aminek esetleg híre megy, az presztizsveszteség (különösen akkor ha nem is ők csinálják végül)
Viszont ha olcsón vállalják, és annak a híre terjed el hogy egyedi autókat olcsón hangolnak, az szintén presztizsveszteség..
Az volt a legegyszerűbb, hogy nem vállalták (különösen ha egyébként van elég melójuk) -
-
#27070592
törölt tag
A húsz év felé közeledve már lehet találni néhány fáradt alkatrészt. Én is gyertyacserével plusz gyújtáskábel cserével kezdtem az együttélést.
Jó ötlet ha olyasvalaki cseréli a tömítést aki csinálta már, sokféleképpen el lehet rontani.
A termosztát házra is lehet panaszt találni, valami olyan műanyagot használt akkoriban a Ford ami bizonyos idő után elkezdett belül szétfoszlani és a lustább tulajok csere helyett telenyomták a hűtőkört valami "tömítő" csodatrutyival. Ami epic fail.. -
#27070592
törölt tag
válasz radi8tor #38156 üzenetére
Én még nem cseréltem le, majd ha megjön a Gates fedél a jenkiktől.
Sikerült letörnöm azt a kis függőleges kivezetést ahol a fölös levegő tud távozni a rendszerből egy vékony csövön. Vissza kellett ragasztani. Tettem rá egy plusz fém rögzítő gyűrűt és az egészet befedtem epoxigyantával. Most olyan mintha az a rész üvegből lenne (csak nem olyan törékeny)
Egyébként mennyiért mérték a fedelet? Az 1.8 és 2.0 blokkhoz ez a fedél 22k a cromaxnál. Annyiért köszönöm nem vettem.
Fém termosztát ház lenne az igazi, csak már senki nem készít. -
#27070592
törölt tag
válasz molnarpeter #38160 üzenetére
Keresgélek.
Találtam egy projektet, sajnos a fotók már nem elérhetők tizenegy év után, de egy home made adapter segítségével készített az arc egy egyedi házasítást, egy régebbi fém termosztátházzal. -
#27070592
törölt tag
válasz radi8tor #38172 üzenetére
A fotókon tényleg játékmodellek vannak, de nem ez a projekt.
Elég népszerű hajtásképlet volt ez annak idején. Hosszmotor, kardán, rwd. Ma már alig akad gyártó ami ilyen új autót kínálna a tömegeknek.
Viszont ez a projekt is csak azért jöhet létre mert a Fordnál volt raktáron három érintetlen Sierra bódé. Szivesen körülnéznék abban a raktárban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 10
- Android szakmai topik
- Linux kezdőknek
- Sorozatok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Motoros topic
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- hcl: Linx 1010, a gagyi x86 tablet újjáéledése
- Hivatalos képen a Samsung hajlíthatók
- Google Pixel 6/7/8 topik
- További aktív témák...
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen