-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
-
#27070592
törölt tag
Attól függ.. Ha elöl cserélsz, oda nem kell visszanyomó (ha a tömítés ép és nem jutott be por). Nálam elöl rendben voltak a tömítések, a hengereket konkrétan kézzel, erölködés nélkül két hüvelykujjal visszanyomtam. (persze a fékfolyadék tartály fedelét le kell venni hogy ne nyomás ellen dolgozz és ott is figyelni kell a szintet hogy ne folyjon túl)
Hátul más tészta, azt (én legalábbis) nem tudtam visszanyomó nélkül megoldani. -
#27070592
törölt tag
Mk1 Focusban (Lucas féknyereg) van egy trükkje a fékhenger visszatekerésének. Erre ma reggel jöttem rá, amikor raktam össze. Nem tudom, mk2 Focusban működik-e:
Szóval leakasztod a helyéről a kézifék kötél végét, és a nyergen lévő kis forgó kézifékkart kézzel "behúzod" vagyis teljesen elfordítod abba az állásba mintha be lenne húzva a kézifék. Ekkor a fékhengert nyomás nélkül, egyszerűen be lehet tekerni a belső végpontjáig, csak egy akalmas fogó kell amivel a fékhenger koronáján lévő vájatokba bele tudsz akasztani, aztán simán betekeredik a belső menetes száron.
A rézzsír vitás kérdés. Van aki csak azt használ, mások azt mondják a féknyereg vas anyaga és a rézzsírban lévő rézszemcsék galvánelemként működve elektrolit korróziót okoznak.
-
#27070592
törölt tag
válasz gabor9991 #33781 üzenetére
Jóatyám télen használt lemezfelnijén ez volt a tizedik szezonja a rajta lévő Firestone gumiknak. Októbertől áprilisig vannak az autón, nyáron pedig elmosva, bezsákolva a garázs sarkában.
Kizárólag aszfalton gurulnak, általában havat vagy sózott latyakot alig látnak. És.. sehol egy repedés, minta még messze az előírt fölötti.
Szerintem aki ezért a keverékért felelt a Firestone-nál, már rég kirúgták.. -
#27070592
törölt tag
válasz Real_Necro #33790 üzenetére
Akkor tényleg változtattak a jó keveréken, én Winterhawk2-ről írtam. Rájöttek hogy valami nem ok, több lesz a profit ha olcsóbb alapanyag megy a 3-ba.
Ha lehetne még kapni, simán vennék kettest, de már nem létezik sajnos.
Viszont a Continental nem hazudik. Próbálnak vigyázni a presztizsre. -
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #33799 üzenetére
Lehet hogy még nem kellett volna betölteni az új olajat, hanem leeresztés után levenni az olajteknőt, kitakarítani és alaposan átnézni repedések, sérülés szempontból. Jobb a békesség, hogy nem fog egyszer csak minden előjel nélkül elfolyni a motorolaj és csak akkor veszed majd észre, ha nem te állítod le az autót hanem beáll a motor, kenés nélkül..
Lehet hogy ezért került piacra az autó. Erre a blokkra nem túl olcsó az új olajteknő.
Egyébként katalógus szerint is kétféle zárócsavart lehet kapni ehhez a blokkhoz, szóval nem a cromaxnál voltak hülyék, csak nem tudták hogy pontosan milyen az ezen a teknőn lévő leeresztő nyílás.
Lézetik hozzá M 14 x 1,50 x 20 és M 12 x 1,75 x 17. Ha nincs szerencséd, akkor ezt az előző tulaj sem tudta és az M12-es lukba belegyilkolta az M14-es leeresztőcsavart. Ne legyen igazam. -
-
#27070592
törölt tag
válasz patomi #33814 üzenetére
Akkor ezt rosszul tudtam. Bár arra is van egy sansz hogy egy olcsó utángyártott csavar mégiscsak keményebb mint a teknő.
Különben magánügy. Ha az enyém volna, levenném a teknőt és átnézném. Bele volt tépve a csavar, semmi nem garantálja hogy nincs rajta (akár csak hajszálvékony) repedés. -
#27070592
törölt tag
válasz Joker88 #33834 üzenetére
Veszek tél végén, amikor már a kutyának sem kell és akciós, 5 liter -40es téli mosót, fölütöm 5 liter nyárival, és egész évben azt a keveréket használom.
Fontos hogy azonos gyártótól származzanak, így nem vesznek össze.
A bogarakra nem tudom milyen hatással van, én mindig ügyesen kikerülöm a bogarakat. -
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #33957 üzenetére
Plusz itt jön a képbe a lassan terjedő benzin-konteo, mi szerint a 100-as benzinek kopogásos égést okoznak az öregebb motorokban, de jó 95-ös benzint sem találsz már sehol mert kötelezően e10 mindegyik.
2030 a megcélzott dátum, ekkorra ki kell pusztulnia a piacról a ma még tízmilliószám futó szívóbenzines autóknak, így nem okoz majd megemészthetetlen törést a villanyautók hatalomátvétele.
Vitás kérdés. -
#27070592
törölt tag
válasz troll81 #33962 üzenetére
Ez is vitatéma.
Ismered a konteok természetét. Egyik fele hülyeség, másik fele alaptalan. Majd ha már elmúlt és túl leszünk rajta, akkor lehet elemezni.
Elvagyok a szívóbenzines mk1 Focussal, 2002-es, ezt is bőrözgetni kell, mert ugyanúgy eszi az idő mint az összes többit. Ilyen a proletárok sorsa..Nekem elég lenne 500km hatótáv is, ha öt perc alatt föl lehetne tölteni és a villany fúziós erőműből jönne, olcsón és tisztán.
-
#27070592
törölt tag
Szintén.
Úgy elszálltak az árak, hogy a vírushiszti előtti és jelenlegi árak különbségéből már lassan kapsz egy tíz év körüli vállalható használt autót. Kis túlzással.
Nem tudom mennyi az esélye egy megfizethető elektromos népautónak. A gyártó mindegy is, legyen rá gyári hajtásrendszer-garancia és minden sarkon szabad töltő. -
#27070592
törölt tag
Erről most hallok először.
De simán bevállalnám, egy két személyes, de picit nyújtott fülkés pickup változatban, ha létezne. Az én köznapi autózási igényemet tökéletesen kielégítené egy olyan akkupakk amivel 200km-t meg tud tenni egy töltéssel. És a töltés csak abból állna, hogy este ráakasztanám a 220voltra villásdugóval. plusz gyorstöltés-lehetőség egy óra alatt út menti töltőkről. Négymillióért, öt év teljeskörű garival.
Csak az a gond hogy nyolcmillióról fog indulni, ezzel a crossover bódéval, ami a divatosságon kívül semmire nem jó. -
#27070592
törölt tag
válasz cappa72 #34003 üzenetére
&kcsa:
Német árat láttam, ami cirka 22k euro. Persze tudom hogy nem az ár magas hanem én vagyok csóró..
De egy vállalható kompromisszum szerintem, nem kell gyorsulás közben letörni a fejemet, egy napi mászkálós autónak nem is célja ez.
Persze mindenki szereti a gyorsulás élményt, ez szerintem már genetikailag bennünk van, mióta lóháton ülve íjjal járunk szarvasra vadászni. Ott kezdődhetett, amikor a napi kaja múlt azon hogy az embernek mennyire tüzes a paripája.De ez csak egy használati tárgy, nem élmény és adrenalin forrás. Legyen megbízható, jól pakolható, ne egye meg a rozsda öt év alatt és legyen értelmezhető ára a magyeri jövedelmi viszonyokhoz. Csókolom.
-
#27070592
törölt tag
válasz gabor9991 #34078 üzenetére
"hagyjunk holnapra is dolgokat?"
A Ford topik nagyjából most tartana a 10k hsz-nél. De négy éve történt valami, ami a (jelentős részben offtopic) kommentek elburjánzásához vezetett. Épp ez zajlik most is.
összefoglalva
ugyanez ongololHa az ember releváns információt keres a Fordjához, túrja föl a YT-t. Ha flamewar-t akar látni, nézzen be a PH Ford topikba.
-
#27070592
törölt tag
válasz troll81 #34211 üzenetére
Hi,
Ha tartós megoldás a cél, (de nem akarod kicserélni az alkatrészeket) akkor le kellene bontani és darabonként foglalkozni vele. Ami tonnányi meló, idő, macera.
Én a katalizátor tartókonzollal szívtam a héten pár órát, több részletben, mire a rozsdaréteg alól sikerült előimádkozni a vasat. Az első ív így is kuka volt, a hátsót sikerült megmenteni. 40%-os foszforsav-fürdő, drótkefézés, újra fürdő, kefézés.. És amikor fémtiszta lett, kapott két réteg fekete hammerite-ot.Ja, ugyanitt keveset használt, megkímélt gyári Ford kipufogórendszer olcsón eladó.
-
#27070592
törölt tag
-
#27070592
törölt tag
válasz Csabex #34284 üzenetére
Most láttam hogy kérdezted..
Szóval igen, ez a gyári 19 éves rendszer, minden részében Ford logós. A középső dob már kukaérett volt, ki is fújt és csorgott belőle a kondenzvíz. A középső és hátsó dob nem is csőkapcsolóval volt összerakva hanem konkrétan össze volt hegesztve egy darabba. Még a futómű előtt rakhatták föl a szerelősoron. Úgyhogy sarokcsiszoló és vágókorong.. és a flexibilis csőnél lévő csavarok se jöttek szét, azt is vágni kellett.Eddig hülyeségnek tartottam hogy egy kipufogórendszernek bármi köze lehet egy autó teljesítményéhez, de most hogy fölkerült az új, végig tömített kémény, meglepően fickósabb, nyomatékosabb az autó, különösen alacsony 2000 alatti fordulatokon.
Egy dolog idegesített folyamatosan szerelés közben: az a tudat, hogy kipufogó, mint olyan, egy elektromos autóban eleve nem is létezik. -
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #34301 üzenetére
Olyan 1.8 Zetec blokkal amit most is hajtok és a gyári futóművével.
Nagyon sokáig elvolnék egy ilyen új turnierrel. Megvigyázott autó lenne.szerk: #troll81 a tuning az már egyéni izlés kérdése. De azt érdemes tuningolni miben az alap is rendben van. Itt pedig szerintem jól eltalálták a figurát. A tuning már csak hab lenne a tortán.
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz Csabex #34308 üzenetére
Ezek az arcok, akik tíz éve a NFS online királyai voltak, ma rendelnek egy custom V8 Mustangot, pandabőr üléshuzattal és orrszarvúagyar-váltókarral. És fizetnek az egészért három bitcoinnal, a 2n+x bitcoinjukból.
Welcome to the '20s. -
#27070592
törölt tag
Teljesen jó a téma, nekem is aktuális, adnék egy esélyt ennek a kütyünek mielőtt kicserélem az akkut.
A 0.1V feszültség emelkedés amit említesz lehet a hőmérséklet változásától is, szóval ebből messzemenő következtetést nem érdemes levonni. Viszont lehet hogy megérne egy próbát ha néhány napig használatba kerülne az autó és közben méregetnéd hogy megtartja-e a menet közben kapott töltést, emelkedik-e a nyugalmi feszültség (azonos hőmérsékleten).
Ha a gazdájának nincs ellenvetése. -
#27070592
törölt tag
válasz molnarpeter #34325 üzenetére
Jók ezek a spacerek, kiveszik a szondát az áramló kipufogógázból, így eltűnik a check engine. Kérdés hogy itthon mennyire belekötős műszakin.
USA-ban nem Street legal.
De végső esetben műszakira ki lehet venni és előtte törölni a hibatárolót.
Egyébként a másik gyakori ok a p0420 kódra a lukas kipufogó, ami szintén meg tudja zavarni ezt a szenzort. -
#27070592
törölt tag
válasz #31600896 #34331 üzenetére
Ismered a vonatkozó ChrisFucks videot? Egy olyan porszívó kell csak ami kifelé is tud fújni és egy kis szappanos víz. Kipufogóvég felől levegőt fújsz a rendszerbe (álló hideg motornál) és a szappanos vízzel végigpermetezed a csöveket, dobokat. Ahol buborékot fúj, ott lukas a kémény.
-
#27070592
törölt tag
válasz gabor9991 #34340 üzenetére
Plusz közrejátszik az is, hogy csaknem minden annyiba kerül mint Németországban és ezt negyed bérből kell finanszírozni.
Ja, nem. A német Lidl olcsóbb, mint a magyar, egyszerűen azért mert ugyanazon a terméken ott 19% a fa, itthon pedig 27%.
És cirka félmillió fiatal külföldön él, ott melózik, ott fogyaszt, ott fizet adót és járulékokat, ott alapít családot. (de ez már nagyon off) -
#27070592
törölt tag
válasz troll81 #34431 üzenetére
Ez így igaz, de nem feltétlenül kell elfogadni mint állapotot. Egy motorblokknak is elég jól értelmezhető karbantartás-igénye van. Arról már nem szegény blokk tehet, ha ezt a karbantartást megspórolták.
Egyébként - szigorúan vas-árban - szívesen átvenném ezt a konkrét blokkot, hogy atomjaira szedjem. -
#27070592
törölt tag
válasz troll81 #34439 üzenetére
Igen. Ha az ember hosszabb távra tervez egy autóval és nyugodtságot szeretne, akkor ne sajnálja az időt és a melót.
És van az R=1 felhasználó, akinek csak használati tárgy. Általában az amcsik jelentős része ilyen. "Ezt a pedált taposom akkor gyorsul, a másik pedált taposom akkor lassul." "Úristen, már hat éves az autóm, mit szólnak a szomszédok?"
Plusz a Kelet-Európa faktor: nincs rá pénz, tehát "okozsba.." vezérléscsere, ahol a szíjat is csak azért cserélik ki mert már rojtos. Az, hogy a szimeringeket, tömítéseket is módszeresen kicseréljék és letakarítsák a blokkot, az egy másik dimenzióban létezik csak. Mert hát az pénzbe és munkába kerül.
Itt tudom megérteni a veteránosokat, akik vesznek egy öreg, lestrapált, lesajnált kotványt és puszta kedvtelésből visszahozzák gyári szintre. Ez kezd most elharapózni nálam a Focussal. -
#27070592
törölt tag
válasz gabor9991 #34456 üzenetére
Nem is szabad vitatkozni. Egy motor ami a főtengelyen mérve 75le, az keréken mérve simán lehet 90le..
Egyszerűen annyi és kész. Le van írva.
Igaz, ezt az 1.4cvh blokkot kifejezetten az alacsonyabb fogyasztásra hegyezték ki, "Lean Burn" volt a beceneve. Persze a motor kopásával csökken a gyári kompresszió végnyomás amivel az alacsonyabb fogyasztás is megy a levesbe.
De 90 az 90.. -
#27070592
törölt tag
válasz troll81 #34461 üzenetére
Az szép projekt. Nem másik dimenzió hanem inkább tárgyfétis, mechanikus beütéssel.
Meg az ember a saját kedvét is bele tudja vinni és jön az érzés hogy ez minden más példánytól különbözni fog.
A leömlő hőpajzs rögzítő csavarokkal voltam így legutóbb. Funkcióját ellátja ugyan, csak ronda..Kerestem másikat. Ez is csak egy rögzítő csavar, de.. -
#27070592
törölt tag
válasz Csabex #34475 üzenetére
egyik régi égéstérben is toltak erről egy vitát, már nem emlékszem pontosan a konklúziókra de az auchanos benzin is szóba került. Hallgasson bele aki kíváncsi rá.
Én maradok a Shell benzinnél, nincs a közelben Auchan. -
#27070592
törölt tag
válasz radi8tor #34460 üzenetére
44816 Ft?
Add ide a pénzt és adom a gyári kábeleket. Igaz, 19 évesek, de eredeti gyári. Már két éve nem is használom őket, valamelyik doboz alján pihennek. Szóval javultak is valamennyit.Ez pedig a jó égéstér link ha minden igaz.
-
#27070592
törölt tag
Szép ST-t mindenkinek!
igaz, reggel van, de friss ST170 használtteszt -
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #34554 üzenetére
(hogy miért reagálok egy ilyen troll benyögésre.. néha a trollokat is meg kell etetni)
Tehát a ma szalonban kapható Focus tulajdonképpen egy Escort mk9. :-)
Picit rá vagy gyógyulva erre a fixa ideára.
Valójában a kilencvenes évek közepe vége felé annyira profitorientált volt a Ford, ami minőségromláshoz és kimutatható presztízsveszteséghez vezetett a legfontosabb európai piacokon, elsősorban a briteknél.
Ezért voltak kénytelenek megszünteti az Escort vonalat és indult a Focus, egy nagyon markánsan eltérő formatervvel. Szívesen linkelnék elemző jellegű összehasonlító cikket Escort vs. Focus témában, de úgysem olvasnád el.
A videoban egyébként szó sincs "forradalmi új" futóműről. Semmi forradalmi nincs benne, a "remek" szót használja a srác és csak egyetérteni tudok vele.
Egyetlen csavart sem tudnál mutatni ami azonos volna Escort vs. Focus hátsó futómű tekintetében. Mk1.5 Focusban is változtattak a geometrián és a "hangoláson", mert akkoriban az újautó-eladások jelentős részben a próbaúton dőltek el a fő piacokon. És mindig az első élmény a legfontosabb. -
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #34583 üzenetére
Úgy tűnik van egy kis problémád a valóság-érzékeléssel..
Ez nem is volna gond, sokan élnek így különösebb zűrök nélkül, de amikor ez a probléma már a mindennapi kommunikációba is belekavar, az nem egészséges. Gondolok itt többek között arra hogy rendszeresen hangoztatsz itt a fórumon konkrét példával vagy akár csak létező elmélettel alá nem támasztott dolgokat miközben bármilyen, a tiédtől eltérő véleményt, érvet, példát, magyarázatot egyszerűen nem létezőnek tekintesz (vagy nem is érzékelsz, ezt egy fórumtopikból nem tudjuk kideríteni)Hogy ne csak offoljak: témába vág és passzol az Escort utolsó éveinek legendásan pocsék minőségéhez amit az arcoskönyv Escort csoportokba lehet olvasni a gyakori motorproblémákról. Mert azokat nem huszonx év használatra tervezték. Ezért bukott az Escort és indult a Focus.
És itt kellene hangsúlyozni hogy Escort Zetec nem= Focus Zetec blokkal, de ezt neked hiába írom. 2002-es 1.8 Zetec blokkot hajtok, 310e km van már benne. Bő két éve van nálam, eddig egy PCV szelepet cseréltem és egy lukas vákuumcsövet. Kapott új gyertyákat, új kábelekkel (trafót nem!) és.. ennyi. Olajcsere évente, szűrőcserével, légszűrőcserével, foJtószelep takarítással. Benzin kell bele.Amit sajnálok a nyolcvanas évekből az nem az Escort hanem a Sierra. Hosszában beépített blokk, kardán, RWD. Ahol a váltókarral még nem bowdeneket rángatott az ember hanem a kar belenyúlt a váltóba. Egy kombi kasznival az akkor a kertvárosi emberek ötszemélyes dobozos családi pickupja volt. Ez a konstrukció ma már szinte eltűnt a piacról, talán még az offtopic bajorok gyártanak hasonlót.
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #34606 üzenetére
Ismét csak elbeszélünk egymás mellett (de már nem csodálkozom).
"Terelek".. aha.. Mi a különbség az Escort és Focus motorok között? Próbálj bele egy Escort főtengelyt egy Focus blokkba. Sok sikert. De szerinted ugyanaz..
Mutass egyetlen alkatrészt mk4 Escort hátsó futóműből amit bele tudnék rakni a mk1.5 Focusom hátsó futóművébe. Szerinted az egész ugyanaz..
És azt várod a topik olvasóitól hogy kételkedés nélkül elfogadják: az Escort blokkodról 22év használat és félmillió kilométer után te vetted le az eredeti első olajszűrőt.
Fölvázolhatnád, miért jó neked ha baromságokat hangoztatsz abszolút komoly arccal.
Szerinted létezik ma a piacon olyan Ford alkatrész amire éveket kell várni.. és a gyártó cég még működik.. persze egyetlen példát sem tudnál mutatni, de fogadjuk el hogy ez így van ahogy te állítod. Mert te azt állítod..
És sehol nem írtam hogy gond lenne ha egy jó konstrukciós elvet tovább visznek, de egyáltalán nem "ugyanaz" a két dolog. Hogy miért nem "ugyanaz" ? Azért nem mert változtattak a geometrián, a méretezésen, a hangoláson. Még a facelift közben is, nemhogy modellváltáskor.
De próbáld meg ezt a hozzáállást bringavázak tekintetében előadni. Minden bringaváz tökugyanaz, hiszen csövekből készül.. tíz percig fog röhögni rajtad bárki, aki látott már bringavázat. Ahol a milliméterek is számítanak és egy komolyabb versenyvázat a tulajdonosra méreteznek. -
#27070592
törölt tag
válasz troll81 #34618 üzenetére
Nálam nyilván gyári, de nem vagyok vele boldogtalan.
Került most hátra egy Lemförder stab.kar, amire raktam egy plusz egy centis gumibakot, így még feszesebb a hátulja. Toltam is vele ma reggel egy tesztkört.
Ha van reális opció, szólj, lehet hogy érdekelne a tiéd tartalék donorautónak. -
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #34704 üzenetére
Az az igazság hogy soha senki nem ígért "örök" működést. Tizenx éves, napi szinten használatában lévő kapcsolótól gyári állapotot várni:
Viszont meg lehet próbálkozni egy óvatos tisztítással, karbantartással. (feltéve hogy nem akarsz másik, bontott darabot beszerezni) -
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #34706 üzenetére
Ha rákeresel a problémára fordos fórumokon, ismert, köznapi dolog. Általában az érintkező felületek szakszerű tisztítását szokják javasolni (a csere előtt).
Tizenévesen már messze kiszolgálta a gyártó által tervezett élettartamát és olcsóbban lehet gyártani mint egy bonyolultabb tartósabb kapcsolót. És itt már centeken folyik a vita. -
#27070592
törölt tag
válasz ReFleXx #34708 üzenetére
Minden gyártó kényszerhelyzetben van. Profitot, részvényosztalékot kell termelni, mert ha nincs profit akkor a részvényes kiszáll és megy oda ahol több a haszna a befektetett pénzének.
Tehát gyártsunk egy terméket olcsóbban mint az előző terméket. Ha a fogyasztó hajlandó érte ugyanazt az árat kifizetni, akkor a különbözet már a mi profitunk. Sőt, ha a fogyasztó az olcsóbb beker árú termékért még többet kifizet, az még szebben mutat az éves üzleti jelentésben. Ezért tartjuk a marketing-osztályokat.
Ezért szüntették be a Sierra rwd awd koncepciót. Csináljunk fronthajtásos családi szedánokat, nevezzük mondjuk Mondeonak és adjuk ugyanannyiért (vagy drágábban) mint a Sierrát. Ha az fwd gyártása ezer dolcsival olcsóbb, mint az rwd gyártása, az a mi profitunk. Évi egymillió legyártott autónál az mennyi is? Az annyi.És minden gyártó ezt tolja, a teljes piacon.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen