-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
válasz DeFranco #7180 üzenetére
Természetesen lesz olajcsere, évente akarok olajcserét mindenképpen. Ebben a kisvárosban ahol élek, itt nem egy agytrösztök vannak a benzinkutakon, meg mindig cserélődnek az emberek, sok jót nem hallottam az itteni kutakról. Desztvizem van otthon, ha csak az kell bele, azt tudok rátölteni, viszont a kézikönyvben azt írják, hogy 50% fagyálló 50% vízkeverék kell bele. Lehet a szervízig nem nyúlok hozzá és majd ha viszem kötelező szervízre mondom, hogy nézzék meg, meg ha kell töltsék újra.
Your car, your life ;)
-
Dorien
veterán
válasz DeFranco #7228 üzenetére
Nekem 2k volt a 2 l váltóolaj (Mannol 75W90) + 2k a kb. fél óra munkadíj. Le kellett szívni a régi trutymót, mert nincs leeresztőcsavar. Focus 1.4 benzin, IB5 váltó.
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó HiFiMAN HE560 V4 nyitott planár fejhallgató 99.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
kcsa
veterán
válasz DeFranco #7230 üzenetére
Nekem MTX75 van a kocsiban, sokat javult az olajcsere óta a váltás, főleg hidegben. Olajcsere előtt kettest alig-alig lehetett váltani, sokszor csak duplakuplungolásra, azóta gyakorlatilag megszűntek az ilyen problémáim.
IB5-el is előfordulnak hasonló jelenségek, a személyes tapasztalatom alapján azt mondanám hogy érdemes lehet meglépni, nem hatalmas összeg.
Castrol olaj ajánlott, az egyetlen ami hivatalosan is tudja a Ford féle elvárást (a gyári csomagolásún kívül, de a kettő valószínűleg ugyanaz)
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz DeFranco #7233 üzenetére
MTX75 és az IB5 a váltók típusai, benzines Focus esetén ha jól tudom a polgári változatok közül MTX75 csak az 1.8 és 2.0-ban van, IB5 pedig 1.4 és 1.6.
szerk.: ez a belevaló olaj.
[ Szerkesztve ]
-
ReFleXx
addikt
válasz DeFranco #7230 üzenetére
283k-t ment a fóka mk1-em (ebbol 170k-t en tettem bele) es soha nem cseréltem benne váltolajat (kuplung még gyári volt), egyszer megnézettem a szintet, rendben volt.
kcsa, biztos hogy 170k volt a kocsiban akkor?
en nem nyulnek hozza ha minden rendben a valtoval, ha nem 100as akkor persze.
[ Szerkesztve ]
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
kcsa
veterán
válasz DeFranco #7350 üzenetére
Egyszerűen átég, elfárad az anyag. Nem igazán lehet, és talán nem is lenne érdemes "készülni" rá.
Anno az Escortomban is megtörtént, szerencsére közvetlenül leállítás után: még nyomás alatt volt a hűtőrendszer emiatt telefolyt a henger hűtőfolyadékkal, és így indításnál át se tudta forgatni az önindító. Vontatás szerelőhöz.
-
_ak_
addikt
válasz DeFranco #7366 üzenetére
Igazából az is belefér és nem kell lemodanom a reggeli kávémról, csak így nem érzem már annyira jó vételnek. a végső határt 1,3nál húztuk meg, de azért "süssön csirkét és forogjon egy lábon". Mivel én és a feleségem kezdő sofőrök vagyunk, egyszerűen nem látom értelmét egy drágább autónak.
Száz szónak is egy a vége, hiába a viszonylag kevés kilométer és a megkímélt állapot. Nem feltétlen járnék jobban egy ilyen ajánlattal, mint mondjuk kétszer ennyit futott, de szintén karbantartott olcsóbb társával, mert a kötelezőket amúgy is le kell cserélni, 5-8 évnél többet meg nem valószínű, hogy bármelyik is menni fog vagy érni fog valamit is.
(vagy a japánokra mondta valaki, hogy max 20 év, utána már csak hobbynak jók)[ Szerkesztve ]
Let's begin, de gozaimasu!
-
kcsa
veterán
válasz DeFranco #7439 üzenetére
Amíg a legócskábbnak tartott magyar JászPlasztik akkuk is CA ötvözéssel készülnek (ugye a CA/CA és a PB/CA akkuk között a gondozásmentesség a különbség), addig kicsit túllihegettnek érzem a problémát
De itt egy gyártói leírás is, kellemesen nagynevű gyártótól.
Úgy tartják, hogy amikor Ford bevezette ezt a piacra még elég új volt a technológia, ezért kellett rá odafigyelni anno, most már ez annyira nem igaz.
BTW jelentkezni fogok ha behalt a magyar akkum, novemberben cseréltem, összességében én is kíváncsi vagyok
-
nagyúr
válasz DeFranco #7510 üzenetére
Amúgy mit jelentenek ezek az mk2, mk3 és fóka kifejezések?
(közben lehet, hogy rájöttem: a fóka a focus? )egy és kétmillió között (inkább másfélig) ott meg nem nagyon van most mit venni.
Hát eleget kerestem mostanság, és igazad van.@(#7513) mikoljan
[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
-
Real_Necro
veterán
válasz DeFranco #7578 üzenetére
Ez esetben egyik reggel bejelentkezem helyi szervizbe. Ott a csere meg a fújás 1600-ból meg van.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Real_Necro
veterán
-
Real_Necro
veterán
válasz DeFranco #7585 üzenetére
Az az igazság az Astrámon az elmúlt 10 év alatt kb 2-3 alkalommal lett ellenőrizve és soha nem volt elmászás. Igaz nem is padkáztam meg sosem.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
nagyúr
válasz DeFranco #7654 üzenetére
Nekem benzines van. De ha dízelnél szokták, akkor hagyom.
Köszönöm mindenkinek! 😉"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
-
nagyúr
válasz DeFranco #7657 üzenetére
Nekem akkor volt, mikor v-powert töltöttem bele vagy 4 tank erejéig. Akkor kijött aminek ki kellett jönnie. Azóta sem volt ilyen nekem.
[ Szerkesztve ]
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
nagyúr
válasz DeFranco #7662 üzenetére
Mobil petrol. Ott még nem tankoltam.
Nem mondanám hogy az üzemanyag volt a bűnös. Mivel a v-power kicsit jobban meg van adalékolva, hogy jobban pörögjön a motor, így kiégette belőle, amit ki kell. Én azóta shellt rakok bele, fuel save-t, és nem volt ilyen "problémám" vele. Igaz, megyek így is vele 160-170-et.
(#7663) Norbika88
Hát, akkot neked a fogyasztásod nem jön ki 6-8 literből, mert a ford szeret enni, ha pörgetik.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
kcsa
veterán
válasz DeFranco #7670 üzenetére
Véletlenül sincs tüske, én is a személyes véleményem tolmácsoltam csak, az általad említett álláspont pedig a 101% biztonságú gyári dolog.
Fele áron van az óccsó' akku a Ford matricáshoz képest (aminek gyártója Johnson Controls = Varta, Bosch, Perion, és még kismillió márkanév - amit ezeken a neveken veszel szintén jó eséllyel ugyanaz a termék), tehát ha fele idő +1 napig működik, már nyertem vele.
Az akku élettartam pedig igen jó kérdés: első években (amíg a gyári OE tart) az elektromos rendszer maradéktalanul hibátlan, 5-6 évvel később pedig beindulhatnak olyan folyamatok (gyengül ez-az, új fogyasztók, oxidáció miatt megnövekedett belső ellenállások), amik miatt egy új akku adott esetben nem fog annyit bírni, mint az originál.
Arról a legendáról pedig nem is merek beszélni, hogy állítólag a gyártósorokon létezik több minőségi szint, pl.: 1. szint = beszállítói minőség 2= nyugati aftermarket minőség 3="jó lesz az a balkánra" minőség. Ha ez igaz, vagy akár csak részben igaz, az mindent megmagyaráz.
-
Dorien
veterán
válasz DeFranco #7669 üzenetére
Köszi, majd akkor megejtem én is valamikor. Beletekertem már 55e km-t, de benzinszűrőt eddig nem cseréltem.
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó HiFiMAN HE560 V4 nyitott planár fejhallgató 99.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Real_Necro
veterán
válasz DeFranco #7718 üzenetére
Passzolom, csak annyit tudok, hogy hozza kellett nyulni, en az auto masik felenel voltam es a masik szerelo sraccal beszeltem. Itt felnin volt mar a gumi... de tudom, nem olcso a hely.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Real_Necro
veterán
válasz DeFranco #7748 üzenetére
Félreértelmezték... ugyanis bemész az ügyfélszolgálatra, ahol bejelentkezel, majd jön a szerelő és megmondja melyik szerelő helyre állj be. Elvégzik a cserét stb, majd kiállsz és bemész vissza az üf-re rendezni az anyagiakat. Mivel folyamatos sor van kerékcserés időszakban, így gyakorlatilag te diktálod be mit végeztek el a műhelyben és az alapján számláznak. Úgy tűnik nem mindegy milyen szavakat használsz, különbség van le és felrakás valamint le és felszerelés között... Nekem a lényeg, hogy pozitívan álltak hozzá.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz DeFranco #7875 üzenetére
Tudtommal a bolhákkal azért bánnak így, mert eltörnek. És a gyors pollenszűrő cseréből lesz egy drága de lassú csere.
Ezért inkább odahívnak egy másik szerelőt, aki megfogja a fedelet hogy ő kicserélje a szűrőt.aginor: kiderül majd. Viszont hátsó sárfogó az nagyon hasznos. Nem vágod telibe a mögötted jövőket kavicsokkal.
Más:
Bazározni Hardveraprón vagy privátban tessék. Fórum területén csak Lokálban engedélyezett.[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz DeFranco #7878 üzenetére
Én még nem láttam olyan alkatrészt Fordnál ami 15 Ft lett volna de értem mire gondolsz.
Viszont a fedél nem hinném, hogy egy 30 mp-es felemeléstől meghajolna.15 éves autónál persze hogy megéri magad csinálni. Vannak már erre szakosodott garázsok is. Adnak rendes emelőt meg szerszámokat. Megcsinálhatod magadnak csak pár ezret kell fizetni a helyhasználatért.
Cserébe bele csuroghat a szemedbe az olaj.[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
X Factor
addikt
válasz DeFranco #7875 üzenetére
de ha van ilyen, akkor nevet címet várunk a szerkesztőségbe )
ESS, Bagoly-ék, Göd. Pontos cÍmet fejből nem tudok, google kidobja.
2-3 éve lett a fóka megvásárolva, szembeszomszéd szerelő, gondoltam az ilyenkor szokásos vezérlés, olaj, folyadékok, szűrők cserére átviszem. Meg is csináltak mindent, csak az emlÍtet dekni-hez nem rendeltek semmit az eltört bolhák helyére, plusz nem ragasztottak...
Személyesen jóba vagyunk, nem akartam most ezen rágódni, rákerestem a neten, akkor találtam őket, Így azóta rendületlenül oda hordom. (Plusz az összes mondeo-s, focus-os, ismerős is, mióta említettem nekik a szervízt.)
Make things work
Új hozzászólás Aktív témák
- Linux kezdőknek
- [SoP] Rövid előzetesn az Alien: Rogue Incursion (PS5/PSVR2, PC, MQ3)
- Suzuki topik
- Háztartási gépek
- Politika
- Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
- Destiny 2 (Xbox One, PS4, PC)
- Vírusirtó topic
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- További aktív témák...
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen