-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
kcsa
veterán
válasz dellfanboy #49043 üzenetére
Népi tapasztalatok szerint a bele való NGK a jó választás, Bosch pl nekem se volt jó Duratec HE-ben.
-
kcsa
veterán
válasz Ace Ventura #49100 üzenetére
Ha mostanában ment rá 400k, akkor lehet megvárnám a következő számottevő javítási összeget - a kipufogó és egy fék (sajnos?) nem akkora tétel, ha csak ennyi hiányzik ahhoz, hogy jó legyen az autó.
-
kcsa
veterán
válasz Ace Ventura #49102 üzenetére
Ja hát az érzés ismerős, de ez így... khm.. önigazolás keresés
szerk.: mondom ezt úgy, hogy én is cseréltem autót mostanában, de neked is el fog menni két évet, pláne a betervezett javításokkal
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz katokacaj #49141 üzenetére
Sok rövid távra egyértelműen a szívó 1.6 lesz a jó megoldás, kisturbós benzinessel azonos problémáid lesznek mint a dízelekkel: kormolódás, részecskeszűrős problémák (ahol van), turbós problémák / feladatok, ezen felül a korai ecoboostoknak általánosan több nyűgjük van mint az újabbaknak.
Kevesebbet fogyasztó nagyobb autót, nagyobb motorral nem várnék a helyetekben Dízellel lehet spórolósabb, de azt meg kifizeted a szervizben.
szerk.: ha hetente becsúszik annyi autópálya, amennyivel kikormolod a városi használatot, úgy bevállalnám a dízelt is talán, de az öt kilométeres távok továbbra is ellene szólnak.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz katokacaj #49143 üzenetére
Nem tartom én sem valószínűnek a 6,5-es fogyasztást, ha ránézel a spritmonitorra, az össznépi átlag is inkább a 8-hoz közelít, persze ezt még súlyozni kellene közlekedési szokásokkal, de információt ad ez is.
Fogyó-kopó dolgokon kívül nincs valódi probléma (minden folyadék, fékek, vezérlés, stb.), esetleg okoskerék csere lehet fájós.
-
kcsa
veterán
válasz ptesza #49208 üzenetére
Olajcserével nem fogsz hibát javítani sajnos. Emlékeim szerint dízelekben már EHPS van, szemből bal fényszóró alatt van a szivattyú egység, ott nézhetsz olajszintet, cserélni leszív-feltölt módszerrel lehet. De nem csak szervó hiba lehet a hibajelzés, hanem akár egy kezdődő generátor vagy testkábel hiba is.
[ Szerkesztve ]
-
-
kcsa
veterán
MK3-3.5 Focusok nekem nem tetszenek, korai 4-esek híre nem túl jó, így ki is mozogtam Ford vonalról, ezeket nézegettem én is amit írtál. Astra FL után (számomra) bizonytalan, kisszériás motorral szerelve, nem bíztam annyira a PSA előtti átmeneti technikában hogy be merjem vállalni. Ezen felül elég sok a közel fapad, azok annyira nem is mozgattak meg. Úgy érzékeltem, hogy a (nekem tetsző, és jól fel is szerelt) valamirevaló autók már inkább 5m környékén mozognak. Japánok árait hagyjuk, elmentem ugye francia vonalra. Majd meglátjuk mennyire utálom pár év múlva
-
kcsa
veterán
válasz molnarpeter #49535 üzenetére
Ez így nem igaz, pl. kapásból nem közvetlen befecskendezéses, meg többi drága hibaforrás is hiányzik. Gondolom kábé a blokk közös, és ezen kívül semmi, hisz még a kompresszió sem lehet azonos a két motortípusnál.
-
kcsa
veterán
válasz erdey_a #49546 üzenetére
"130-nál 3500-at forog. egy 6. fokozat jót tenne neki. "
Erről már volt itt beszélgetés, de egy szívó motort egyszerűen nem tudsz így leáttételezni. Jól hangzik hogy elférne egy hatodik, de gondolod 1.6 szívó elbírna egy Focust mittomén 2700-as fordulaton? Teljesítménygörbét lásd pl. itt., első szembe fújó szeles napon már lassulna, tartani sem tudná a sebességet.
-
kcsa
veterán
válasz erdey_a #49559 üzenetére
Tényleg nézd meg a grafikont, 3500-nál 90 lóerő körül van a leadott teljesítmény, 3000-nál pedig már csak 70. Persze lehetne hatsebességes is 3250-es fordulattal adott sebességen ha ettől megnyugszik a lelketek, de radikálisan kevesebb nem lesz.
@DeFranco: ebbe már bele sem akartam menni, én perverz beteg állat vagyok, nem átlagfogyasztást nézem a kompúteren hanem a pillanatnyit, gyönyörűen látszik hogy alacsonyabb fordulaton ha nagyobb gázt kell adni több lesz a fogyasztás, mint magasabb fordulaton kisebb gázpedálállás-emeléssel. (nem tudom szebben megfogalmazni, de remélem érthető )
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz 7Sony7 #50077 üzenetére
Nem kisipari az, simán felrakták egy jobbkormányos autó takaróját (vagy szimmetrikus a másik oldallal, de ezt nem tudom.)
A rossz hír az az, hogy csak nyitott ajtóval szedhető le, ajtó élén lévő nyílásban lévő T20-as csavar kitekerésével.
Szerk.: vagy roncsolással természetesen, de jelen esetben lehet, hogy ez az olcsóbb út.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz kalapacsolok #50117 üzenetére
Nagy dízelhez biztos hogy a legnagyobbat választanám.
-
kcsa
veterán
válasz WasabiTrsr #50157 üzenetére
Hülyeség, kicsit átb..verés szagú a sztori
-
kcsa
veterán
válasz dssport #50166 üzenetére
Bántás nélkül (tényleg ): Akkor fogadható el 100%-osan az állításod a prémium benzin tisztító hatásáról, ha lenne kontroll jármű is amelyik csak 100-assal jár, és így megbontással igazolható lehetne a marketingesek állítása - és a tiéd - miszerint tényleg objektíven (mérhetően) tisztább lesz a motor valamely érzékeny pontokon.
Gondolom átjött, hogy én ebben nem hiszek.
-
kcsa
veterán
válasz dssport #50165 üzenetére
A szerkesztésről rég lecsúsztam: az "okos" vezetéssel, amit offba írtál viszont maximálisan egyetértek, én magam is erre törekszem. Így az offtopic autómmal Spritmonitor top5-ben is benne vagyok
@gabor9991 ezt meg is nézem. Gondolom pont olyan eredmények lesznek, mint amire számítok. Ja és nálam ugyanez a kategória az "osztrák benzinnel fele annyit fogyaszt az autó mint a magyarral" sztori is.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz dssport #50171 üzenetére
Szerintem ennél sokkal egyszerűbb a sztori: hol tud tisztítani a benzin, ahol annak értelme is legyen? Ott, ahol a benzin "jár":
a) Hagyományos, hengerenkénti befecskendezésű motorokon a szívósor befecskendező utáni szakaszán, szelepeken, dugattyútetőn.
b) Közvetlen befecskendezésű motorokon gyakorlatilag csak a dugattyútetőn, vagy még ott sem.Ha a két motortípusra jellemző meghibásodásokat megnézed látni fogod, hogy
az a) esetben normálisan pont nem jellemző az ilyen elszennyeződés (mert a benzin lemossa az olajpárás trutyit), vagy ha igen, ott más gond van (tipikusan magas kopásból, gyűrűletapadásból vagy egyéb olyan magas olajfogyasztásból származó kokszosodás, hogy azt a befecskendezett mennyiségű üzemanyag már nem tudja lemosni).
A b) esetben pedig pont a szelepek kokszosodása szokott problémát okozni (szelepfészkek szennyeződése miatt nem tudnak zárni a szelepek, vagy az onnan leváló nagyobb koksz darabok átégetik a dugattyútetőt).Az én félig-meddig laikus következtetésem az, hogy ez a "tisztítóhatás" igazi snake oil és hagyományos mosópor kategóriájú átverés. Nyilván védik magukat ilyen-olyan felmérések eredményeivel, de az amit sugallnak az egyszerűen nem lehet igaz.
Peace
szerk.: nem iszom, nem dohányzom, nem energiaitalozom. De akkor mire megy el a pénzem?
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz dssport #50177 üzenetére
"Üzemanyag rendszer, befecskendezők, kipufogó szelepek, turbó, kipufogógáz utókezelő rendszerek"
A topikban még csak egy fórumtárs szenvedett szivattyúval, az se a normál benzin miatt történt.
Döglött benzines befecskendezőt én két fajtát láttam: fizikai sérülés (motoromon összehoztam) és kopás. Hát ezen se fog segíteni a prémium benzin, de szerencsére nem is drága (a hagyományos legalábbis).
Szelepekről írtam, de ha utánanézel láthatod, hogy mindig a szívószelep a problémás, nem a kipufogó (kipufogógáz és kartergáz visszavezetés miatt).
Turbóig nem jut el az üzemanyag, de ha igen, már baj van, és azon se fog segíteni a prémium benzin
Utókezelő rendszerek: ide is csak az égéstermékek jutnak el, és ami a problémát okozza az nem az üzemanyag...
De lassan tényleg abbahagyom, ha hiszel benne, tedd azt, elvégre vannak akik templomba is járnak, meg Motult raknak a fűnyíróba is
-
kcsa
veterán
válasz Mazs1drazs1 #50597 üzenetére
Inkább méretezd át a képet és úgy csatold, mert így hozzáféréskéréssel együtt khm... nem elegáns finoman fogalmazva sem
-
kcsa
veterán
válasz Mazs1drazs1 #50616 üzenetére
A fehér - vagy annak tűnő - csík az már alapozó, vagy lemez?
Megmutatnám olyannak, aki ezzel foglalkozik, velük pl. egész jó tapasztalatom volt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Mesterséges intelligencia topik
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- World of Tanks - MMO
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest