Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz hobizoli #44191 üzenetére
Csak viccelni próbáltam. Én elég gyorsan megyek asszonyhoz képest. Ez mindig probléma, ha sétálni kellene, hogy amikor én sétálok, akkor ő rohan.
Kábé stimmel a szám, amit írsz. Egyszer lemértem mennyi idő alatt gyaloglok haza melóból, ha nem busszal/villamossal megyek. 38 perc volt asszem kábé 3,7 km-re. Erősen emelkedő terep, de ez igazából mindegy a tempó szempontjából. Olyan 5,85 km/h ha nem számoltam rosszul. Gyorsabb gyaloglás, de nem kocogás.
A vicc az, hogy kábé 3/4 óra volt tömegközlekedéssel. És 9 perc alatt odafelé bringával.
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #44197 üzenetére
Göteborgban vettek AnsaldoBreda M32 villamost.
Ha jól emlékszem a következő problémák voltak vele, kábé időrendi sorrendben:
- nem működtek -5 fok alatt. Ami egy skandináv országban néha előfordul. A probléma olyan durva volt, hogy fel kellett újítani és újra szolgálatba állítani az ősrégi magaspadlós villamosokat. Teljes felújítás szükségeltetett, nagyon durva pénzek mentek el rá.
- az ajtók bizonytalanul működtek. Ami viszont blokkolja az indulást.
- szétrohadt a padló furnér lemeze a linóleum alatt, majd erős gombásodás és penészedés szedte szét az egészet. Újra kellett padlózni a kocsikat. Nagyon lassan ment a javítás és a minőség elmaradt a kívánttól.
- szétrohadt az alváz, de olyan mértékben, hogy strukturális integritás nem volt garantált. Értsd: szétestek a kocsik. A javítások rettentő drágák voltak, nem hozták a minőséget és többszöri visszahívások voltak szükségesek a különféle helyeken felbukkanó rozsdásodások miatt.
- a kocsik oldalirányban olyan erősen verték magukat kanyarban, hogy szabályosan szétverték a pályát a kanyarokban és a sofőröknek gerinc- és nyakbántalmaik alakultak ki. Különleges ütéstompító felfüggesztést konstruáltak az ülésekhez, hogy a sofőrök nyakát ne verje szét a villamos. A pályát megpróbálták megerősíteni, de a kocsik "eszik" a pályát.
- szoftveres problémákA szerződést támadták utólag sok irányból, de mivel Svédországban a hivatalnokokat nem lehet felelősségre vonni (!), így gyakorlatilag akármekkora hibát is követ el valaki semmiféle következménye nincsen.
-
npera
újonc
Kész a beigli. A felét elajándékoztuk, a maradék felével megkínáltuk a vendégeket.
-
npera
újonc
Arguably the two incidents show how you can't take for granted a material with the potential of going supercritical at the drop of a hat. Unsurprisingly the item in question would gain the name the demon core, but what was this innocuous looking item?
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz #09908736 #44274 üzenetére
BUÉK!
Svédországban január 6. szünet. Aztán az óvoda berakott egy tanulmányi napot holnapra, amikor nem lehet beadni a gyerekeket. Tehát még egy nap otthon. 8-án megyek be először, még a jelszóra sem emlékszem.
Ma reggel úgy ébredtem, hogy hajnalban teljesen elfekedüktem a bal lapockámat. Kell nyújtógyakorlatokat csináljak, mert húzódik mint állat.
11-re mentünk a kiscsaj legjobb barátnőjéért, aztán egyből irány a tudományos múzeum. Ott nézelődnek és játszanak, majd felveszem őket újra. Aztán a kiscsaj itt is fog aludni, holnap délután 4-kor lehet hazavinni. Ott van egy 16-éves "kislány", egy kábé 12-éves kissrác és a 6-éves legkisebb. Ahogy nézem a szülők néha kapitulálnak és outsourcingolják a gyerekeket, hogy legyen egy kis lélegzetvétel...
Most nagy fennforgás van nálunk. Volt itt egy vendégség, ma jön a kiscsaj és jövő héten egy másik szintén hosszú vörös hajú kiscsaj jön majd. A fiam teljesen oda van a hosszú vörös hajért, úgy nézem. Simogatja gyengéden a lányok haját. Egy igazi gavallér lesz a kiscsávóból....
-
npera
újonc
Az ex-dohányosoknak kitartás és hajrá!
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #44293 üzenetére
Az volt az érdekes, hogy ha hason feküdtem és kinyújtottam a karom oldalra egyenesen, akkor ha a fejemet elfordítottam a másik irányba, akkor szépen lájtosan húzódott csak vissza. De ha arrafelé fordítottam, ahol fájt, akkor nagyon durván fájt. Valami olyankor máshogy terhelődik.
-
npera
újonc
válasz eattila #44294 üzenetére
Nálunk ezt úgy oldják meg, hogy a törvényi ajánláshoz képest asszem 5x kevesebb WC van talán. Tehát ha éppen 2 meeting között vagy és nincs szabad slozi akkor vársz a következő szünetre.
Az egyik kollégám ha nincs szabad WC, akkor nőnek érzi magát és bemegy a nőibe...
Én olyankor felmegyek a 3. emeletre, ahol az executive management team is ül, nekik sokkal szebb slozijuk van és a szappan is olyan habos fehér légiesen könnyű. Executive Management Toalett for the win
-
npera
újonc
Dläääägaszäg...
Asszony kerékpáros ambíciószintja alacsony volt eddig. Még a gyerekek előtt bringáztunk párszor 10-20 km-es köröket, aztán ennyi volt. Van neki egy 26"-os MTB-je női vázzal, ami használható állapotban volt, de közel sem alkalmas napi melóba járásra.
De most úgy felhúzta magát a bérlet (és jegy) áremelésén, hogy elkezd bringázni. Most kiszállt a kommün a tömegközlekedés jegyár dotálásából részben és áthárítják a költségeket a kedves utazóközönségre. A tanuló bérlet asszem 570-ről 710 körülre ment fel. A számokat elfelejtettem, de valami ilyesmi.
Ha nem ma rögtön találta volna ki, hogy bringázni akar, akkor még egész jól elő is tudtam volna készíteni a dolgot. Délelőtt még az első kerék sem volt a bringán rajta. Ugyanis volt benne egy nyolcas és elvittem centíroztatni. Talán novemberben még. Aztán ott állt a kerék a váz mellett, mert volt más dolgom is.
Most akkor kerítettem neki egy új zárat, van hátsó lámpa, de első még nincs. Így akkor vettünk egyet. A héten megjön.
Kérdeztem, hogy tud-e váltani. Mondta, hogy tekergetni kell elöl valamit...
Nyári gumija van, de most kábé +7 fok van, így a jégre futás esélye minimális. Kíváncsi leszek milyen állapotban jön haza holnap.
-
npera
újonc
válasz FőDudu #44318 üzenetére
Az a vicc, hogy korábban dolgoztam a környéken és kábé sejtem merre jár. Majd megpróbálom becserkészni ha arra járok. Fogalmam sincs milyen gyakran és hány darab van kinn, mert ha csak egy és ritkán akkor nehéz lesz.
Addig egy régi videóm a környékről. Egy elég hosszú trélerrel.
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
válasz Samott #44320 üzenetére
Vicces, hogy a görbe mennyire meredek a narancs márka esetén. És az is vicces, hogy mennyire odavoltak a rivjúkban a Leafért a bevezetése idején, de 4x annyi idő alatt adtak el belőle ugyanannyit.
Ezek után nagyon kíváncsi leszek a következő generációs Leafre. Élek a gyanúperrel, hogy minimális változtatásokat fognak csak eszközölni, talán lesz aktívan hűtött akksi. De ez a Model 3-al szemben vélhetően halottnak a csók.....
-
npera
újonc
válasz WiZARD #44325 üzenetére
Én nem aggódom a VW miatt, pár autót már legyártottak. Túl sok legendás modell nem fűzödik a nevükhöz mondjuk, csak úgy gyártogattak picit a móka kedvéért....
Komolyra fordítva a szót: megoldják majd. Érdekes lesz majd látni a valóságban mikor jön és milyen formában (mit tud majd a szoftver). És milyen hamar jön majd a többi modell (variáns) ugyanezen a platformon. Mert ha már beindultak, akkor utána be lesznek indulva.
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz hobizoli #44334 üzenetére
Az igazából nem olyan hülyeség, ha minőségi a mechanizmus és jól fogható a tekerő.
A hátsó ablakot nehezebb leengedni, ezt elfogadom. De a modern kocsikban úgysem lehet leengedni az ablakot picit is nagyobb tempónál mert elkezd dobogni a szél benne. Városi tempónál még oké, de ezekkel a lőrés ablakokkal kábé reménytelen az egész.
-
npera
újonc
válasz FőDudu #44387 üzenetére
Erre most komolyan kíváncsi vagyok: hogyan szenvedett?
Én autópályán úgy szoktam közlekedni, hogy tempomat a megengedett sebességre és kész. Aztán tankolok. És utána Goto 10...
És úgy nekem nem szenved a hibrid.
Rendszeres dinamikus gyorsítás 160-220 között rendszeresen valóban nem az 1.8-as Toyota hibrid erőssége. Oda egy minimum 4-literes V8-at ajánlanék, lehetőleg feltöltve.
-
npera
újonc
Nagyon durva, most olvasom a hírekben, hogy továbbra sem lesz fagy. +7 fok volt ma, kesztyű nélkül grilleztem. Idén még nem is raktam fel a szöges gumit a bringára. Holnap megint megyek melóba, még mindig a nyári abroncsok vannak fenn. Schwalbe 28 mm-es elöl és Continental GP5000 25 mm-es hátul. A 25 mm-es előnye, hogy azt teljes nyugalommal fújom fel 9 bar nyomásra, akkor komfortos igazán. Elöl a maximális 8,5 bar van csak. De az vastag abroncs, 28 mm széles.
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz FőDudu #44409 üzenetére
A megengedett maximális tömeghez képest még 500 kg és nagy Gorenje hűtő a tetőn?
Amikor a 1,4-literes szívó Rözsó 306 RN típusú gépkocsit hoztuk ki Magyarországról Svédországba akkor a cseheknél a durva emelkedőkön a tetőig pakolt kocsi (a teljes csomagtartó és két hely a hátsó ülésen tetőig pakolva) 3 személlyel ment fel 80-al a durva emelkedőkön.
Azt hittem, hogy ezen már túllépett az autóipar.
Tutira Toyota hibrid volt? Tutira teljes gázon ment az emelkedőn? Csodálkoznék, ha ennyire gyenge lenne. Eddig próbáltam Yarist, Priust, Prius+-t és Lexus CT200h-t a totoyás kínálatból. Nekem gyorsultak emelkedőn és nem "bégettek", ahogy a TC-n mindig nyekeregnek.
De lehet szarul vezettem őket, mert NKE is panaszkodott a bégetésre és a nem menésre, valamint magas fogyasztásra.
-
npera
újonc
válasz FőDudu #44410 üzenetére
Áh, egy Auris HSD!!! Felismerem! Ez még a facelift előtt, amikor még rendes méretű gombok voltak és kevés pianólakk.
Ezt gyűlölte a Winkler.
Ezt is vezettem, most jut eszembe. Teljesen csendesen suhant, nem erőlködött és gyakorlatilag visszatermelt fogyasztás helyett.
A diagnózisom: user error. Mondjuk semmi gond, a CVT-váltós hibrid nem mindenkinek való.
-
npera
újonc
II. kerületben tudnék pár utcát mutatni, ami elég meredek. Amikor ha el kell indulni, akkor vélhetően kaparni fog egy FWD és ha elkezdesz gurulni hátra indulás közben (nem megy a kézifékes indulás vagy nincs asszisztens), akkor legjobb újra elkezdeni, mert csak gurulsz hátra.
-
npera
újonc
válasz Samott #44542 üzenetére
Itt a városban elég durván számolják fel a parkolókat, ezres nagyságrendben szűnnek meg a helyek. Szorítják ki a kocsikat a városból.
Ez olyan agresszív és kártékony módon folyt, hogy a Volvo írt egy nyílt levelet a városvezetésnek, hogy magyarázzák már meg miért pocskondiázzák az autót és autóipart olyan vehemensen, ha a város adóbevételének egy kiemelkedő részét adja a Volvo.
A kocsik belvárosból kiszorítása nem feltétlenül rossz, de lehet olyan módon is csinálni azért, hogy például a fuvarosok és mentősök vagy akár a tömegközlekedés nem látja kárát. Na, ezt itt nem sikerült. Olyan körforgalmakat építenek, amiben lámpás kereszteződés is van. Megnyomja a gyalogos a gombot, majd átmegy a piroson, majd átvált a lámpa és egy 2-sávos körforgalom blokkolódik mondjuk fél percre. Igazából tovább, mert a kialakuló dugó jóval tovább tart.
A buszmegállókat durván megemelt padkájú szűkítőbe teszik, ahol a busz a megállóban állva mindkét irányban blokkolja a forgalmat. Igen, a szirénázó mentő is áll a dugóban mögötte és várja, hogy a járókeretes nénike lekászálódjon.
Fekvőrendőrt mindenhova. Főútra is, ahol busz jár. És nem olyat, amin a busz szépen át tud gurulni, míg a személykocsit megdobja. Olyat, amin a busz egész alváza nyekereg, ahogy átmegy rajta. Naponta 177x.
Minden legyen egyirányú, sehol ne lehessen parkolni, de még a furgonos beállók is valami elképesztően kreténen megoldva, hogy hadd cipelje a nyomorult a kis kerekes kézikocsival a cuccot a vegán salátabárba. Haverom dolgozott fuvarosként, tépte a haját rendesen.
Most bővítik a vidámparkot. Volt mellette egy hatalmas parkoló, annak most a ¾-ét feltúrják és marad a maradék. Igen, lehetne menni tömegközlekedéssel is, de ha annyira ki akarják szorítani a családos autós embereket, akkor majd mennek máshova költeni a pénzt. Ahogy a belvárosi boltok is döglődnek, mert ha kimész egy városon túli outletbe, akkor olcsóbban megkapod ugyanazt és még parkolni is tudsz.
Szóval igen, a cél nemes, de azért lehetne valahogy máshogy is megoldani. -
npera
újonc
válasz FőDudu #44550 üzenetére
Egy 2-sávos körforgalom. Egy "negyedében" a külső sáv megszűnik, tehát nem is fullos körforgalom. Ahol 4 sáv van, ott kerékpárút és zebra is van, lámpával megerősítve. A gyalogosok feszt átmennek a tilos jelzés ellenére, néhányan megállnak nekik, néhányan dudálva gyorsítanak rájuk. Aztán van, aki megnyomj a gombot és akkor késleltetéssel piros lesz a kocsiknak a lámpa mindkét irányból. Tehát a behajtós és kihajtós irányból is. És akkor megáll az egész. Még csuklósbusz is megy arra, ami ilyenkor megáll akár a körforgalomban.
Kis kreativitással lehetne úgy helyezkedni, hogy a keresztirány még tudjon haladni, de ezt a helyi idióták képtelenek megoldani. Beállnak mint a birkák és total lockdown.
Amikor ilyenbe keveredem, akkor 4000/min alapjáratot tartok, hogy legyen legalább hangja is, hogy állni kell.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #44531 üzenetére
Én most belecsaptam a lecsóba. Végignéztem újra a Trucks listáját és beküldtem 6 jelentkezést. Meglátjuk. Elég széles spektrumban soroztam őket. Menedzseri posztokat kerestem csak, propulsion teszteléstől kezdve különféle autonomous drive tesztelés, benchmark, architect és solution is van benne. Még egy release architectes csoportvezetőset is megpróbáltam.
Eddig formálisan sosem voltam még "főnök", de most kipróbáljuk.
Egy gond van: most 8,4 km bringával, de ha átmegyek, akkor 4,5 km lesz csak. Kell egy nehezebben tekerhető bringa vagy kerüljek kell majd, hogy legyen több km...
Life is not a foam cake.
-
npera
újonc
válasz FőDudu #44563 üzenetére
Én úgy szoktam eljárni, hogy a zebrát vagy kerékpáros átkelőt kiemelt figyelemmel közelítem meg és látási és tapadási útviszonyoknak megfelelő sebességgel. Tehát legfeljebb lágyan lassítok és intek a gyalognak, hogy menjen. Satuzni nem szokott kelleni.
Emésztem még az 1,8-literes Avensisről írtakat is. Talán HZ panaszkodott, hogy nem megy. Nekünk kisebb alapterületű, de magasabb kaszniban (Verso) van 1,8-literes szívó. Sosem éreztem még gyengének a forgalomban. A forgalomban szót aláhúznám. Sőt, alá is húzom. Forgalomban.
Lehet, hogy országúti hadviselésre vagy belső sávban mindenkit letúrásra alkalmatlan. De 5 személlyel és csomagokkal is teljesen alkalmas a forgalom ritmusának a tartására. Nem tart fel senkit, akár még "dinamikusan" is lehet vele haladni. 3000/min alatt gyakorlatilag csak zümmög és erősen gyorsítva akkor is eléggé kilő a lámpától. 4000/min felett forgatva és erősen benyomva a gázt pedig hamar ott van a 6000/min és lehet váltani. Kettesben 6000-nél megy 90-el pontosan.
Nem tudom, hogy milyen referenciáitok vannak HZ-vel, milyen gyakran van szükség közlekedésben egy feltöltött V8-as erejére, de nekem az 1,8-literes szívó kábé tökéletes.
8-liter alatt fogyaszt az eddig kábé 34k km alatt. Németországban 180-ról még gyorsul, de nyílván nem úgy, mint a Koenigsegg Agera RS tenné.
Eddig maximálisan 600 lóerős autót vezettem csak, az természetesen jobban megy. És a P100D Tesla Model S is jobban gyorsul. Sőt, sportos módba rakva az i-Pace is odakeni az 1,8-literes Versót.
Lehet én vagyok elképesztően igénytelen, de normális közlekedésre egy családi autóba ez kábé a polgári teljesítmény, ami tökéletes. Tudom, hogy nem sportautós, nem inspiráló és nem áll föl a karomon a szőr tőle. De megy A-ból B-be.
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #44689 üzenetére
Ezeket mind felismerem a dashcam videókból. Patent vasak. A legelsővel idős szétmeszesedett fószerok szoktak kihajtani 30-al a főútra, aztán pörögve-gőzölögve csapódnak a susnyásba.
Az utolsóval pedig mindig 45-fokban oldalra-felfelé szokták hajtani a géptetőt, aztán szukáblijáty!!!
-
npera
újonc
Ez a mai nap valami kivételesen lassan indult. A család felkelt 8-kor, de állítólag már fél nyolc körül odajött a kissrác az ágyba. Én picit felébredtem rá és utána visszaaludtam. Aztán 9-kor arra ébredtem, hogy a gyerekek egymást űzik indiánost játszva.
Utána reggeli és kis háztartás, majd rögtön negyed 11 lett. Ilyen későn már régóta nem "keltem fel".
Most kicsit zavarodott fejjel nézek ki magamból. Ez egy jó nap lesz....
-
npera
újonc
Mechanical problems compilation [Part 2] 10 Minutes Mechanical Fails
Új hozzászólás Aktív témák
- be quiet! PURE POWER 11 tápegység I 600W I Félmoduláris I 80 PLUS Gold
- HP EliteBook 850 G7 Intel Core i7-10610U, 32GB RAM, 512GB NVMe SSD
- iPhone 14 Pro Max 256GB, garanciális, független, 100% akku (karcmentes, ütésmentes) eladó
- Cooler Master MasterBox NR400 Számítógépház (ODD-nélkül)
- GIGABYTE P850GM 850w 80 Plus Gold (GP-P850GM)