Új hozzászólás Aktív témák
-
3-4 milliós kategóriában gyakori a 10+ éves autó, amiknek már degradálódott az aksija. Pl. 70%-os kapacitású akkumulátor meddig jó még? Elmegy még 10+ évig? Egyáltalán mikor kell cserélni?
Mindég azt mondják, hogy fejlődnek, és egyre olcsóbbak az akkumulátorok, de egy ilyen régi autóba, az árával megegyező, vagy drágább az akkumulátor csere.[ Szerkesztve ]
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
De, itt vagyok. Köszön a válaszokat! Vitát se akartam gerjeszteni, de sok tudást kell még felszívnom. Pl. Miért magától értetődő, hogy az automata nem korlátozza/tiltja le a nagyon elhasználódott akksit? Mindegy, a választ végül megkaptam.
Tulajdonképpen az ötlet onnan jött, hogy egy 17 éves autóból szálnék át egy ~10 évvel fiatalabba. Így az elektromos autók alsó sávja is képbe került.
DC lenne az elsődleges /AC tervezi tölteni?
Fogalmam nincs. Sanszos, hogy oszlopról tölteném (DC?) amelyik töltőoszlop éppen szembejön (Aldi, Lidl,...). Lakótelepen nincs sok lehetőség, a munkahelyen AC megoldható.Hosszú távokra lesz használva?
Nem. ~30km a Balaton, tehát egy Citroen Zero is elvisz oda-vissza ha csak egy napra megyek.Varosi rövid utak?
90%-ban. Munkába járás, bevásárlás, stb... van használva városon belül, napi ~15-20km.Állandó autópálya?
Évek telnek el úgy, hogy nem megyek autópályánÉvente pár kirándulás?
Nem jellemző, de 50km-nél nincs távolabbi rokon.Mondjuk az nem lenne rossz, ha a tankolások/szervízköltségek árát összegyűjtve tényleg összejönne a következő autó árának egy része (egésze?).
[ Szerkesztve ]
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
Létezik olyan oldal mint pl. a holtankoljak.hu, de elektromos autókhoz?
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
-
válasz
joghurt #6409 üzenetére
Akkor ne bohóckodjál, hanem mutass egy pár naplózást végző eszközt.Plusz egy olyan alkalmazást, ami fel is dolgozza a letárolt adatokat.
A kesztyűtartóban nem működik az USB töltés
Nem mellesleg mit kezdesz egy teljes hét/hónap/év adataival? Nem kevés időd lehet, hogy ezeket az adatsorokat akarod nézegetni. Milyen következtetést vonnál le belőlük?
[ Szerkesztve ]
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
Nézegetem a hirdetéseket, és van egy gyanús. Létezik, hogy egy majd 10 éves autónak ennyire egyben vannak a cellái?
Ok 130ekm van benne, és 73% a degradáció, de az egyik legolcsóbbnak meghirdetett autó. Mi nem stimmel(het) vele?Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
válasz
cinemazealot #6439 üzenetére
Kicsit belekeveredtem a rövidítésekbe
Köszi a válaszokat!
Akkor ez egy trükkös hirdetés mert egy tapasztalatlan rácuppan, hogy milyen jól egyben vannak a cellák, de a degradációt mutató fotót nem töltötték fel hozzá?
Azzal is lehet trükközni, hogy a töltés egy bizonyos pontján készül a fotó?[ Szerkesztve ]
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
Ez a táblázat mennyire valós adatokon nyugszik? pl. a 3,7kW-os töltés egy publikus oszlopon valójában hány kW? Tehát ha egy órát tölt akkor mennyit fog kiszámlázni?
Pl. mobiliti töltő a Sparnál 225/kW, akkor mennyi a vége? 3,7*225*?Leaf-ek esetén mitől függ, hogy 3,3 | 4,6 | vagy 6,6 kW a töltés?
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
Valóban nem tettem oda a kWh-t, és lehet rosszul fogalmaztam
Szóval ha az autó 3,3kW-al tud csak töltődni, akkor 1 óra alatt (kevesebb mint)3,3kWh megy az akkumulátorba.
A spar töltő árával számoltam, mert a mobiliti elég tág határokat ad meg attól függen hol tankolsz, és elég drága is, mondjuk az Aldi-s (Eon 159/99.-) töltőjéhez képest. Vagyis a jelenleg legrosszabb töltési eshetőséggel (árral) számoltam.
A vége ugyanaz 3,3*225*? Nincs egy általános megközelítő érték ami a töltés közbeni veszteséget mutatja? Vagy ebben a táblázatban már beleszámolták? Vagyis 742.-ból kapok ~20km-t. Így ~3700.-ra jön ki 100km. (Jelenleg ~5000.-/100km a tankolás költsége) Tudom van n+1 más is, de csak a tankolást számolva 100km-enként így is ~1300.- marad a zsebembe.Vagy elrontottam a matekot?
cinemazealot
Nem baj az ha időjárásfüggő. Nem is az "1 óra alatt beletöltött kilométereket" kérném számon, csak az 1 óra töltés költségeit. Gondolom 1 óra töltés végeztével is csak 1kWh-t fizettél az adott töltő tarifájának megfelelően.Erről jut eszembe: Mit szól az aksi a sok apró töltéshez? Azt már olvastam, hogy minden nap 100%-ra tölteni nem tesz jót neki. De mi a helyzet azzal, ha pl. minden nap 1 órát rátöltök, ha 80% alatt van?
[ Szerkesztve ]
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
Köszönöm a válaszokat, felvilágosítást!
Tehát 3,3kW-os töltés esetén lejön 3,3-0,5=2,8-10%=2,5 vagyis 1 óra alatt ~2,5kWh megy bele ténylegesen egy Leaf-be? És erre még rájön a hőmérséklet és töltési karakterisztika miatti veszteség. Lásd cinemazealot példáját, amikor 1 óra alatt kevesebb mint a fele/harmada (1kWh) ment bele.
Nem is az a cél hogy minden másnap órákat töltsek egy oszlop mellett, de jó tisztában lenni vele, hogy ha oszlopról kell tölteni, akkor mennyi az annyi.
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
Új hozzászólás Aktív témák
- Házi hangfal építés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Fával ékesíti magát a Jonsbo Mini-ITX gépháza
- Sorozatok
- Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
- Autós topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen NAS-t vegyek?
- Tudományos Pandémia Klub
- További aktív témák...