-
GAMEPOD.hu
Az eBay használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
totyak
aktív tag
válasz fardem #38095 üzenetére
Nem mondta, csak láttam, hogy bejelölte. De az valóban nem garancia, csak elég megbízhatónak tűnt.
És mi fog történni itt PP-on, ha ezt megcsinálom. Eljutok odáig, hogy megnyitom ezt a case-t, aztán ahogy írod, várok mondjuk még 1 hetet. Ha addig nem jön meg, akkor újra be kell lépnem PP-re, megkeresnem ezt a case-t és rányomnom, hogy escalate? És aztán mi lesz?
Nem kéne előbb az eladóval beszélnem vajon? Vagy nem eBay-en kéne ezt intézni? Tökre nem értek hozzá, nem vagyok nagy eBay-es. Őszintén szólva már jobban örülnék, ha a pénzemet visszakapnám.
[ Szerkesztve ]
-
totyak
aktív tag
válasz fardem #38098 üzenetére
Nem akarok tök hülyének tűnni, de mi értelme már most megcsinálnom ezt a case-t, ha úgy is azt javaslod várjak még egy hetet. Akkor nem célszerűbb várnom, aztán megcsinálnom a case-t és utána rámenni erre az escalate dologra?
ÉS akkor ez tulajdonképpen ugyanaz, mintha ebay-en csinálná az ember? Ott is ez a menete?
Huh, marhára bosszant, hogy nem ért ide. Nem is azért, mintha olyan fontos csomag lenne, csak ez az utánajárkálás idegesítő.
[ Szerkesztve ]
-
totyak
aktív tag
De banyek, ketten kétfélét mondotok, most kinek higgyek? Meg ne sértődjön egyikőtök sem, de annyira analfabéta vagyok ilyen téren, hogy nekem pontról pontra tudnom kéne, hogy mit merre csináljak.
Meg ez a pénzvisszafizetés dolog hogy megy? Az ebay saját zsebből adja vissza, vagy levonják az eladótól? Mert, ha az eladótól vonják le, akkor lehet értesítenem kéne őt.
[ Szerkesztve ]
-
totyak
aktív tag
válasz kirkri #38106 üzenetére
Ok, akkor eszerint cselekszem. Ha jól sejtem, akkor a megvásárolt termék melletti Contact sellet --> Other menüpontját kell használnom és leírnom mi a problémám. Erre az eladó majd valamit reagálni fog remélhetőleg. Ha újraküldést ajánl, akkor pedig várjam a csomagot, de ha az sem jön meg, akkor a 45 nap lejárta előtt nyissam meg a case-t? 45 nap mettől ketyeg? Vásárlás pillanatától, vagy a feladás pillanatától?
-
totyak
aktív tag
Ha nem jött meg a csomag és jelezni akarom az eladónak, akkor a megvásárolt termék melletti contact seller-->other pontjában kell írnom neki?
-
totyak
aktív tag
Nekem első körben olyan kapcsolatfelvételi megoldás kéne, ahol nem nyílik case.
Van egy ilyen menüpont, hogy nem érkezett meg a termék. Ha arra rámegyek, akkor egy kis szövegben leírja, hogy vegyem fel a kapcsolatot az eladóval bla-bla. És a végén kérdezi, hogy megfelelő volt-e a válasz. És ott rámehetek, hogy nem, szeretnék beszélni az eladóval.
Ha erre megyek, akkor megkérdezi, hogy hány darab termék nem jött meg, meg, hogy mit szeretnék inkább, vissza a pénzemet, vagy újra a terméket. Illetve kéri a telefonszámomat, meg írhatok egy kis üzenetet az eladónak. Ez lesz a megfelelő pont számomra? Ezzel nem nyílik case? Illetve a számomat muszáj megadnom?
-
totyak
aktív tag
Ok, köszönöm, tehát contackt sellet -- other.
És itt csak leírom, hogy mi a fájdalmam, vagy kéne valami azonosítót is küldenem a megvásárolt termékről? Hozzáteszem, ha kell, akkor azt sem tudom hol találom. Eddig írtam egy ilyen kis kétmondatos szösszenetet, hogy a rendelt termél máig nem jött meg, mit tudunk tenni.
Mit kellene még leírnom neki?
Köszönöm
-
totyak
aktív tag
MA visszaírt az eladó, akinek a csomagja november 21 óta nem ér ide UK-ból. Sűrű elnézéseket kért, illetve megkért, hogy ellenőrizzem a címemet, meg menjek el a helyi postára érdeklődni. Postán semmit nem tudnak a cuccomról, a címemet meg megerősítettem neki. Azt kérte, hogy várjak még pár napot, mert elvileg 8-18 munkanap a postázási idő (bár a hirdetésnél azt írta, hogy max. december 4-ig ideér).
Azt írta, hogy ha az elkövetkezendő pár napban nem ér ide, akkor írjak megint és megpróbálunk megoldást keresni. Szerintetek ez így korrekt?
-
totyak
aktív tag
Ma kaptam egy full refund-ot, mert nem jött meg a november 20-án rendelt csomagom. Az eladó nagyon kedves és készséges volt. Ilyenkor kell adnom neki értékelést, mert szívesen értékelném pozitívan. Illetve, ha kell, akkor ugyan ott, a megvásárolt terméknél tudom ezt megtenni, nem baj, hogy a cucc nem jött meg és a pénzemet kaptam vissza helyette?
-
totyak
aktív tag
Üdv!
Ebay-en van zárt aukció, ahova csak meghívott felhasználók mehetnek be vásárolni? Vagy tud az eladó prioritást, elsőbbséget adni egy vásárlónak?
Érdeklődtem egy eladónál egy kollekciója iránt, de engem csak bizonyos darabok érdekelnek belőle. Az eladó azt írta, ha nem viszik el egyben, akkor meghirdeti külön a dolgait. ezt írta: "Anyway, I will remember this item interests you and, so, I will list it in priority"
Lehet totál félreértem, de én úgy értelmezem, hogy nekem adna vásárlási előnyt.
Köszönöm
-
totyak
aktív tag
-
totyak
aktív tag
Ha egy tegnap még aktív hirdetés felett a következő felirat olvasható,
"This listing was ended by the seller because the item is no longer available."
akkor ez azt jelenti, hogy az eladó levette a hirdetést és nem azt, hogy megvette valaki a terméket, ugye?
Köszönöm
-
totyak
aktív tag
Ha angol ebay-ről rendelek egy 50 fontos terméket és világszerte ingyenes a postázás, de a termék helyére Hong Kong-ot ír, akkor jól gondolom ugye, hogy itt vám és áfa is terhelné a cuccot? Köszönöm
-
totyak
aktív tag
Ha egy termék előbb eltűnik az ebay oldaláról, mint ahogy lejárna az ideje és ezt írja, ha bemásolom a linkjét: "This listing has ended.", akkor az el lett adva, vagy az eladó levette valamiért? Vagy ezt így nem lehet tudni? Köszönöm
-
totyak
aktív tag
Ha egy terméknek fix ára van, de közben lehet ajánlatot is tenni (és tettem is), akkor miből tudom meg, hogy elfogadta az eladó, vagy elutasította? Köszönöm
Illetve van e időkorlát, amíg az eladó válaszol, vagy akár perceken belül is jöhet reakció?
[ Szerkesztve ]
-
totyak
aktív tag
Igazad volt, tényleg ellenajánlatot küldött
30-at kért eredetileg, én ajánlottam 24-et, ő meg odaadta 26-ért. Elfogadtam, megvettem. Nagyon ritka cucc és régóta kerestem, nem akartam, hogy elhappolják buy it now-ban.
Utólag visszagondolva lehet, hogy a 30-ra nekem 20-at kellett volna ajánlanom és akkor kiegyezünk mondjuk 24-ben, de az is lehet, hogy csak simán elutasított volna. Most már így van, ki is perkáltam az árát, legfeljebb kicsit koplalok -
totyak
aktív tag
Ha szeptember 18 óta nem jött meg a cucc kínából, akkor kezdhetek aggódni annak tudatában, hogy a legkésőbbi megérkezési dátumot október 21-re jelölte az eladó? Mennyi idő van eBay-nél, amíg magától záródik egy tranzakció úgy, hogy már nem értékelhetek?
Ha teszem azt reklamálok és ő azt javasolja, hogy újra küldi a cuccot, akkor elölről indul ez az idő, vagy az előre meghatározott X időből már letellett ez a bő hónap és napjaim lennének hátra? Kicsit nyakatekerten kérdezem, de azért remélem érthető.
Nem egy drága cucc, nem a pénzem féltem, csak szükségem lenne a termékre. Viszont tartok tőle, hogy fel sem adta és ha kérem, hogy küldje újra, megint nem adja fel, csak bejelöli eBay-en, én feleslegesen várakozok és még abból az időből is kicsúszom, hogy legalább jól lenegatívozzam.Köszönöm
-
totyak
aktív tag
válasz cs.david94 #48349 üzenetére
De egyébként hány napom van reklamálni a fizetéstől (vagy feladástól) számítva? Csak hogy tudjam mihez igazodjak. Ja és ezek a napok munkanapok, vagy hétvége is számít? Köszi
-
totyak
aktív tag
Szerintetek megéri olyan bátornak lenni, hogy egy nullás értékelésű eladónak utalok 10k felett? Licites a cucc, de kb. féláron meg lehetne úszni az itthoni árakhoz képest szerintem.
-
totyak
aktív tag
válasz Kicsirics77 #48713 üzenetére
Még nem, azért kérdezem Szóval nem ajánlott.
Mondjuk valahol mindenkinek el kell kezdenie.
[ Szerkesztve ]
-
totyak
aktív tag
válasz Dluinet #48718 üzenetére
Az összeget tudom nélkülözni, azzal nincs gond, de pénz visszakérésre eddig szerencsére nem kellett sort kerítenem. Mivel nagy valószínűséggel csak 1 db van a termékből, tehát újraküldés kizárva. Márpedig, ha ő állítja, hogy feladta a cuccot, de hozzám nem érkezne meg, akkor refund sem lenne. Ilyenkor őszintén szólva nem tudom mit kellene tennem.
-
totyak
aktív tag
Egyelőre még csak elméleti kérdés:
Mi van akkor, ha veszek valamit, amiből az eladónak csak 1db van, de a termék nem érkezik meg? Az eladó nyilván nem tud újat küldeni és a pénzem sem fogja visszafizetni, hiszen ő feladta a terméket (legalább is azt jelöli be az eBay felületén). Ja, és persze nincs termékkövetés.
Ilyenkor a vevő hogy tudja bizonyítani, hogy nem kapta meg a terméket, hol tud reklamálni és hogy kapja vissza (ha egyáltalán visszakapja) a pénzét?
Köszönöm
-
totyak
aktív tag
válasz tboy93 #48774 üzenetére
Az elméleti kérdésemnek egyébként van némi valós alapja. Egy nulla értékelésű eladótól szeretnék venni valamit, ami holnap jár le. Royal mail international standard-dal küldené és tartok tőle, hogy esetleg fel sem adná, csaló. És akkor az ebay meg én is hiába küldjük neki a refund üzenetet.
Köszönöm egyébként neked is és a többieknek is a választ.
-
totyak
aktív tag
Tudnátok megbízható eladót mondani, aki az itthoni áraknál olcsóbban ad el memóriakártyát és nem gagyit küld? Micro sd kellene 16 vagy 32 gb. Itt az aprón kb. 3 és 5k-ból megúsznám, de mivel nem sürgős, így a külföldi postát is ki tudnám várni.
Köszönöm
-
totyak
aktív tag
Ha egy olyan licites tárgy van ebay-en, amit alapesetben csak uk- postáz az illető, akkor hiába kérdezem meg tőle, hogy mennyi a posta hozzánk és ő hiába ír rá egy árat, akkor sem tudok licitálni, csak ha felveszi magyarországot a postázási listára? Vagy simán tudok licitálni így is és a végén a megegyezett postaköltséggel növelt árról küld valami fizetési megbízást?
-
totyak
aktív tag
válasz somnia #55933 üzenetére
Melyik kérdésemre helyeselsz, mert két ellentéteset is feltettem? :-) A postaköltségre rákérdeztem, teljesen elfogadható. És úgy gondolom, ezalapján hajlandó is postázni, máskülönben nem írt volna árat. Tehát tudok így licitálni, vagy kérjem, hogy vegyen fel minket a postalistára? Köszönöm
-
totyak
aktív tag
Üdv!
Olyan tételt vettem eBay-en, amit eredetileg nem postázott volna hozzánk az eladó, de megbeszéltem vele a dolgot és X összegért hajlandó elpostázni. Leütöttem a terméket.
Valami speciális fizetési módot kellene látnom most?
Csak azért kérdezem, mert ugyanúgy megjelenik eBay-en a megvásárolt termék és ha rámegyek a fizetésre, ott jelzi a tétel árát, illetve a korábban megbeszélt postaköltséget. Ez így normális?
Elnézést, ha banális a kérdés, de még sosem vásároltam úgy, hogy eredetileg nem postázott volna hozzánk és most bizonytalan vagyok. Én azt vártam, hogy a fiókomra kapok az eladótól egy üzenetet, amiben küld egy fizetési megbízást a megbeszélt postaköltséggel.
Valaki kérem magyarázza el!
Köszönöm -
totyak
aktív tag
válasz Winner_hun #56226 üzenetére
Köszönöm a választ, így már megnyugodtam. Kiperkálom neki a pénzt
-
totyak
aktív tag
Olyan idióta eladóba futottam bele. Megvettem a termékét, de nem tudtam rögtön kifizetni, mert még utalnom kellett a PP számlámra (nincs összekötve a kártyával, nem szeretem úgy). Csak sajnos a pénz nagyon lassan ér oda. 21-én késő este vettem a terméket (tehát már majdnem 22-e volt), ma 24-e van. Nem egészen 2 nap tellett el vásárlás óta. Írtam neki, hogy legyen türelmes, gondom van a PP számlámmal. Erre mit csinál? Indít egy Unpaid item case-t. A k**va anyját az ilyet majomnak.
-
totyak
aktív tag
válasz raziel01 #56271 üzenetére
Pár ezer forintról van szó és nem olyan dolog, amiből bármikor tudok szerezni, sőt.
Igazából nem értem miért az ő pártjára állsz, de nem is lényeges, csak kiadtam itt magamból a mérgem. Mindenesetre ha úgy nem fizettem volna neki, hogy nem írok semmit, mikor kérdezi, akkor azt mondom rendben. De így, hogy meg sem várja a válaszom, csak nyomja a nem fizetős vackot, szerintem nevetséges. Azért nem tellett el olyan sok idő vásárlás óta. Ha 2 hete nem fizetnék, akkor aláírom, én lennék í hibás, így szerintem nem.
-
totyak
aktív tag
Valaki legyen kedves linkeljen ebay-ről korrekt eladót, aki pendrive-okat árul. Egy 64Gb-os kellene és persze nem baj, ha minél olcsóbban. Köszönöm
-
totyak
aktív tag
Van valami módja, hogy eBay ne a legrosszabb árfolyamon számolja át a fontot forintra. Most vettem pár dolgot és 1 font nála 443Ft. Kicsit soknak találom.
Köszönöm
-
-
totyak
aktív tag
válasz agroman #58271 üzenetére
Nem kártyáról szoktam fizetni. Hozzá van ugyan csatolva egy bankkártya a PP fiókomhoz, de mindig úgy utalok a PP számlámra és abból költök. Lehet ez a gond?
Tudom ellenőrizni egyébként, hogy mennyit számolna fel. Kiválasztok egy terméket, Buy it now-t nyomok, belépek a PP-ba és az eBay kiírja, hogy az adott termék forintban mennyi lesz, még az előtt, mielőtt jóváhagynám a fizetést. -
totyak
aktív tag
Már biztos milliom egyszer megkérdezték, sőt, szerintem már én is, de hogy is van, meddig nem csúszok ki az értékelési (esetleges reklamálási) időből? 2015 december 12-én rendeltem valamit kínából. Elvileg 14-én már postára lett adva. Várható postázásnak December 30 és január 21 közötti dátumot ír. De közben az eladó, még az ünnepek alatt írt, hogy lassan mennek a csomagok az ünnepi időszak miatt és lehet kicsit késni fog, hajlandó vagyok e 30-45 napot várni a cuccra. Mondtam neki, igen. Na most akkor, ha 21-ig nem jön meg, akkor vége, se reklamálni, se pénzt visszakérni nem tudok? Vagy még nyugodtan rá is hagyhatok pár napot és elég utána reklamálni? Nem vagyok egészen tisztában a dolgokkal. Köszönöm a segítséget.
-
totyak
aktív tag
Úgy tűnik, hogy nem akar megérkezni egy termék kínából. Már majdnem egy héttel az utolsó megjelölt érkezési dátum után vagyok. Gyanús, hogy valami gond lehet az eladóval, mert az utóbbi időben csak úgy szórják rá a negatívokat, pedig előtte meg több tízezer pozitívja volt, ezért is mertem tőle vásárolni. Nem nagy tétel, pár ezer forint. Lényeg, hogy elolvastam a leírást, ennek nyomán holnap küldök neki egy levelet. Ha nem válaszol indítok egy case-t. Ha ott ugyanazt leírom, mint előtte a privát levelezésben, az elegendő? Ha erre sem reagál, akkor jön a claim. Ekkor mennyi idő az, míg az ebay/paypal dönt az ügyben és milyen százalékban ítélnek a vásárló irányába pozitívan? Első alkalom lenne, hogy ilyet intézek, eddig semmi bajom nem volt vásárlásnál. Paypal-lal fizettem, de nem bankkártyán keresztül, hanem a PP-ra volt pénz utalva.
Köszönöm
-
totyak
aktív tag
Hogy tudok kapcsolatba lépni az eladóval vásárlás után?
21-én lejárt az utolsó határidő és meguntam a várakozást, szeretnék írni neki, hogy mi a helyzet. Megvásárolt elemnél oldalt rámegyek a Contact seller opcióra. Ekkor nem jelenik meg Other fülecske, csak előre generált dolgok. Kiválasztom az I didn’t receive my item opciót. Itt felugrik egy szöveg, amiben rá tudok klikkelni erre: You can request a refund or more information from the seller. Itt megjeelnik egy szöveg ablak, ahova a mondókámat írhatom, meg választhatok, hogy termék újraküldést szeretnék, vagy pénzvisszafizetést.
Ez a rész tulajdonképpen már a case nyitása, vagy csak sima kapcsolatfelvétel az eladóval? Egyelőre nem szeretnék Case-t nyitni, az ráér pár nap múlva, ha nem reagál. Szeretnék adni neki egy esélyt, hogy magától, problémamentesen visszaadja a pénzem. És természetesen, ha később megérkezik a cucc, jelzem neki és fizetek újra. Ezt le is írnám neki.
Köszönöm
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az eBay szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs