Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
#85552128
törölt tag
nV kártyával nálam nincs crash az egész játékot hiba nélkül végigvittem.
Az előző patch & DLC után volt, hogy crashelt, de az új nV driver megoldotta, szóval rossz ajtón kopogtatsz...
Próbáld meg felrakni az AMD legújabb bétáját és kipróbálni Mantle/DX11 módban is.
Illetve a Frostbite különösen "allergiás" a monitorozó/overlay programokra pl. Fraps, MSI Afterburner, RTSS...[ Szerkesztve ]
-
válasz #85552128 #703 üzenetére
Ha megolvasod az EA/Bigyóvare fórumait akkor látod hogy nem én kopogtatok rossz ajtón, hanem a játék lett kiadva hibásan Már mindenen túl vagyok, sajnos leszámítva két dolgot. A teljes újratelepítést , és az órajel downgradet. Ezekre nem vagyok hajlandó semmilyen játékért sem.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
leviske
veterán
Remek az új patch, mert végre nekem is van ctd.
-
-
leviske
veterán
válasz #85552128 #708 üzenetére
Mantle-ben nem kéne csinálnia, mert csak a DX11 tud elvileg kevéssé válni időnként. A driver cserét idővel mindeképp meglépem, de egyelőre megfelel az Omega.
Lévén, hogy csak multiban csinálja, így különösképp zavarni nem zavar, mert úgyis csak próbálgattam mostanság és még mindig baromira repetitívnek érzem az új pálya és sárkányok ellenére. Szóval felőlem ott eszi meg a fene. Csak gondoltam jelzem itt is, hogy a BioWare jó szokásához híven áttolta olyanokhoz is a problémát, akiknél eddig nem jelentkezett.
-
ldave
félisten
A Slime draws near! Command?
-
D5
aktív tag
Várható még valamilyen sztori dlc a jaws of hakkon után?
-
CriticalHit
őstag
De jó is lenne a Solas/Fen Harel/Dread Wolf szál felgöngyölítése. Miért adta az elf gömböt Corypheus-nak, mi volt a terve? Egyesült Mythal-al, miért? Főképpen miért árulta el ( ha tényleg árulás volt) az elf isteneket?
"We are survivors. We control the fear and without the fear we are all as good as dead."
-
#85552128
törölt tag
válasz CriticalHit #714 üzenetére
Szerintem utolsó DLC-nek ez várható, a fejlesztők közül azt hiszem volt olyan nyilatkozat is, hogy a következő játék már Tevinterre/más régiókra fog fókuszálni, amit akár fel is lehetne vezetni mondjuk Corypheus tevinteri múltjával... Fereldent és "problémáit" elég szépen lezárták.
2 story DLC még jöhet, ME3 is 3-at kapott.[ Szerkesztve ]
-
D5
aktív tag
válasz CriticalHit #714 üzenetére
Nemzetközi fórumokon nagyon jó kis értekezéseket lehet olvasni a dread wolfról. Nagyon szépen összeszedik az el-elejtett információmorzsákat. Érdemes utánaolvasni.
Én is nagyon várok valamilyen mély story dlc-t. -
D5
aktív tag
Kb. 1 hete fejeztem be egyébként a játékot. Tetszett, jó a történet, meg minden, de valahogy volt/van egy hiányérzetem. Nem tudtam mi az, egészen mostanáig. Az originsben minden régióban éreztem egyfajta félelmet, hogy jól kell gazdálkodni az erőforrásokkal, mert nem lehet csak úgy visszamenni a városba, faluba (na jó, vissza lehetett, de akkor kegyetlen sokat kellett futni). A DA:I-ban viszont egymás hátát érik a campek, ahol fel lehetett stuffolni, ha meg sztori ág volt, és nem volt lehetőség erre, akkor meg ott voltak a rekeszek, ahol lehetett pótolni az elivott cuccot. Emiatt mindig "biztonságban" éreztem magam (nigthmare-en csináltam meg, végig). És rájöttem, hogy hiányzott a para, az, hogy érezzem, hogy tényleg veszélyes helyeken járkálok a csapattal.
Igaz, ebben a részben jóval nagyobb hatalommal és befolyással bírunk. Nem úgy, mint az originsben, ahol "csak" egy egyszerű szürkekamarások vagyunk. -
leviske
veterán
Hát nem tudom. A sok bug miatt (pl hogy állok a halott csapattárs mellett és hatszor kell nekifutnom f-fel hogy fel is ébressze, ne csak tekerjen) én baromira ideges lettem volna, ha még a hülye ládák se lettek volna időnként lepakolva.
Pláne, hogy nightmare-en sokszor az ai is csal.
Az nem lenne rossz, ha a DAO-féle potion gyűjtögetés lenne a játékban, de nehezítés előtt magát a játékot kéne ahhoz úgy megírni, hogy ne kapjon az ember agyvérzést egy boss-fight alatt.
-
leviske
veterán
-
Terrorista
senior tag
Üdv!
Most kezdtem nem rég a játékot, talán kb. 12-13 órám van benne. Nekem nagyon bejön, elég jól össze lett rakva.
Rajtam kívül a csapat tagjainak auto módon osztom a skill pontokat (Cas-Sol-Var). Lesz ebből valami hátrányom vagy jól megoldja a játék az auto fejlődést? A skill pontokat újra lehet osztani? Ha igen, hogy-hol?
Hinterlandsen vagyok, de kaptam néhány bejárható zónát körülötte. Érdemes átmenni azokra vagy előbb fejezzem be Hintert?
A lootok elég érdekesek. Több olyan cuccot is találtam amihez 6-7 szintet kell fejlődjek. Ezt nem igazán értem, mert craftolással és rewardból se jön olyan igazán jó cucc. A schematikok elég ritkák. Alig van pár T1-T2, de elnézve a craftolást lehet nem is lesz értelme összegyűjteni, mert gyenge lesz az item amit készíthetek belőle.
Később ez fog javulni vagy végig ilyen hektikus a loot? Amit hiányolok azok a hosszú dungeonok. (Ló már van, de Redcliffbe még nem mentem el.)
Viszont a lvl12-es "tűzköpőbe" belefutni az elég vicces volt.
-
Rossi
addikt
válasz Terrorista #722 üzenetére
A játék elején Val Royeaux-ban tudsz jó vázlatokat venni, amikortól elérhető, de cash-el készülj.
Nagyon is érdemes gyűjtögetni az alapanyagokat, mivel a csapattársaknak is érdemes craftolni.
Mondjuk az tény, hogy nem köpködi a játék a jobbnál jobb itemeket, vázlatokat...
Szerintem az auto fejlődés nem jó, érdemesebb egy-egy ágat kimaxolni a társaknál (is).
Nem érdemes egy-egy területet teljesen befejezni, egyrészt mert belefuthatsz olyan részbe, amihez erősebb karakter kell, másrészt így bizonyos story questeknél már túl magas szinten leszel, túl könnyűek lesznek (ezeknél figyeld az ajánlott szintet, mert adott esetben nem fogsz XP-t kapni).
Viszont az is tény, hogy könnyű elveszni a kismillió küldetés között, már azt sem fogod tudni, melyik helyszíne mi van még vissza, mit csináltál meg.
"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."
-
leviske
veterán
válasz Terrorista #722 üzenetére
Black Emporiumban (nem tudom, hogy 0$-ért meg kell-e venni, vagy alapból letöltődik) is tudsz király cuccokat venni és az adott elérhető tier legjobb alapanyagait is megtudod venni(limitált mennyiségben), ha kell.
-
TomLion
tag
Free multi trial elérhető az Originen.
6 óra single mód kipróbálási időt is tartalmaz.[ Szerkesztve ]
''Jobb ma egy XP mint holnap egy Duron''
-
noxon
őstag
Hello, próbálnám megvenni a Hola bővítménnyel mexikói árakkal, az origin-t le is fordítja mexikóra, de ha rámegyek a dragon age inquisitionra megint angol lesz rendes árakkal tud valaki segíteni privátban?
We live in a simulated world...
-
janos666
nagyúr
Lehet már tudni, hogy lesz-e még olyan story DLC, ami az alapjáték része, nem post-campaign (vagy úgy egyáltalán bármilyen story DLC), vagy "kész van" már a játék?
Lassan unom már kivárni az ideális időpontot, és mivel a legutolsó patch (a hivatalos patch notes alapján) már csak multiplayer-el kapcsolatos dolgokat piszkált, valamint most leárazták 33%-al (nem is tudom, hogy végleg, vagy csak pár napra/hétre?). Szóval már egész ideálisnak tűnne most belevágni, de az utóbbi időben borzalmas volt az EA/Bioware DLC helyzet (érdekes fejezeteket vágtak/hagytak ki és adtak el később DLC-ként, amik jól passzoltak egy komplett végigjátszásba, akár hiányoztak is abból, viszont nagyon fura volt utólag külön végigjátszani csak ezeket; a DAI-ről pedig azt hallom, hogy nagyon MMO stílusú időrabló, így nem szeretném többször újrajátszani, főleg csak a DLC-k kedvéért...).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
leviske
veterán
válasz janos666 #727 üzenetére
Na ez az a pont, ahol azért megtudom védeni a játékot. Igen, tele van irritáló MMO elemekkel, de a fő sztorihoz szerintem egyszerűen nem lehet hozzáadni érdemben és a korábbi két résszel ellentétben képes egy ténylegesen kielégítő lezárást adni annak ellenére, hogy a következő résznek az eddigieknél szerintem jóval nagyobb labdát dob fel.
Szóval nem hiszem, hogy 2017 előtt bármi olyan tartalmat adnának ki Gaider-ék, ami nélkül nem ugyanolyan végigjátszani, vagy akár csak érdemes miatta elővenni.
-
janos666
nagyúr
Érdekesen hangzik.
Igaznak érzed ezt a Delux-os és a Jaw of Hakkon DLC-kre is? (Felesleges őket [valame-nnyit/meiket] megvenni egy szimpla alapkiadás helyett?)TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Viszonylag nagy SPOILER veszély nélkül nem sikerült kiderítenem, hogy a Hakkon az milyen jellegű story DLC: az alapjáték története közben, vagy után játszódik?
Közben átnéztem alaposabban a Delux DLC listát. Úgy látom, hogy mind csak dekoratív apróság, nincs benne olyasféle 0-day story DLC, mint pl. a From Ashes az ME3-nál.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
leviske
veterán
válasz janos666 #730 üzenetére
A JoH-nal nem játszottam, de a YT-os végigjátszásból arra merek következtetni, hogy szimplán bedob egy új területet a játékba, aminek gyakorlatilag nincs köze a fő szálhoz és -mint a többi, nem zöld felhős map point-tal jelölt területet- ezt is Te döntöd el, hogy a sztori folyása közben vagy után akarod kijátszani, mivel ezeken a területeken gyakorlatilag csak az XP-t kell összegyűjteni a következő sztori területhez.
Spoilerezni nem akarok, szóval jobban belemenni nem akarok. A lényeg, hogy a játékhoz úgy szerintem már nem fognak adni DLC-t, hogy amiatt esetleg muszáj legyen mégegyszer végigtolni. A fő sztoriban nincs olyan pont, ahol be lehetne fűzni és eleve olcsóbb és egyszerűbb a JoH-hoz hasonlóan csinálni egy egyedi területet, saját is sztorival és problémákkal.
-
janos666
nagyúr
Kösz.
---
Kis tipp azoknak, akik most kezdenék a játékot: Tegnap letöltöttem a Trial verziót olyan megfontolásból, hogy ha ma megveszem (tegnap eldöntöttem, hogy ideje lesz belevágni a DAI-be, mert semmi új játék nem tetszik, de csak hétköznap tudtam magamnak pénzt utalni a netes-vásárlós kártyára), addigra végezzen az Origin a letöltéssel (most épp "hasít", de néha hihetetlen lassú tud lenni a vidéki net napokon át...). Egész hamar lecsorgott az a ~25Gb, így még a beállítások alapos átbóklászására és egy egyedi arc összerakására is volt időm (bár nem nyűgöztem le vele magam, de én egy gyereket csak egyszer szeretek "megszülni", aztán pedig "szeretni olyannak, amilyen", nem szoktam abortálni ).
Ma viszont meglepődtem, mert mikor beadtam a kulcsot, akkor az Origins listán a Trial mellett jelent meg egy második Inquisition is, és nekilátott ismételten letölteni ~25Gb-ot.
Mérges leszek, ha kezdhetem elölről a konfigurálást és karaktergenerálást.Azt hiszem az nem nyerő, ha átmásolom a DAI user mappám, mert úgy tudom abban jegyzi a Trial korlátozásait és a hátralévő időt, nem az Origins felel ezért. Úgy írta, hogy a Trial konvertálható Retail-é és folytatható, ahol félbeszakadt a próba. Talán így is lett volna, ha Origin-en vásárlok és nem Ebay-en veszek kulcsot, de így biztos nem működött a konverzió.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz janos666 #732 üzenetére
Megúsztam. Induláskor megkérdezte, hogy feltöltse-e a szerverre a helyi mentéseket és erre nyomva megmaradt a trial konfigurációja és mentése is.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
#85552128
törölt tag
Új sztori DLC a jövő héten: Dragon Age: Inquisition – The Descent
-
janos666
nagyúr
Nagyon jó ez a mai 9-es update.
Eddig semmi komolyabb stabilitási vagy játékmechanikai hibám nem volt (azon túl, hogy néha megfagyott pár csapattag harc közben, és csak valami dinamikus ability használatától tért magához, vagy a harc végén), de most a frissítés után indítva ~5 perc után lefagyott a játék valami Mantle hibaüzenettel, amit nem volt időm végigolvasni, mielőtt eltűnt. Pedig letöröltem a cache mappát is, hogy biztos ami biztos, fordítsa újra a shader-eket frissítés után.
Azon túl pedig volt valami fura volt a játékon belül is, mielőtt leállt. Innen enyhe SPOILER: Emlékeim szerint, mikor legutóbb kiléptem a játékból, egy hagyományos Rift volt előttem, de most nem találtam a célozható cuccot a levegőben, csak a földön voltak zöld pacák, amikből jöttek a démonok. Épp ezen csodálkoztam, mikor pukk, mantle error. (Ez majd kiderült később, hogy ez valami trükkös Rift, vagy netán valami grafikai bug.)
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
leviske
veterán
válasz janos666 #735 üzenetére
shift+f nem segít a rift bezárásán? Vagy melyik területen vagy? Gondolom még nem Exalted Plains.
Amúgy nekem is vacakolt a Mantle indítás, de azt hittem csak a Windows 10 miatt. Mondjuk nekem annyi segített, hogy elindítottam végül a játékot DX11-el aztán újraindítottam megint Mantle-el. Menet közbeni hiba azóta sem volt.
[ Szerkesztve ]
-
janos666
nagyúr
Trükkös rift volt (a "portálok" földszinten, a gócpont a pincében).
Végül a fagyás után kértem az Origin-t, hogy nézze át a játék filejait, és ismét töröltem kézileg a mantle shader cache mappát, azóta nem volt több probléma. Szóval valószínűleg két független, véletlen egybeesés volt (grafikai bug végül nem is volt, a mantle hiba pedig ezek szerint csak ritka véletlenszerű jelenség, ami most épp egy update után csapott be, de nem feltétlenül amiatt, vagy esetleg "kellett" neki egy fagyásos-újraindításos ciklus az update után...).Nem egészen a 'javasolt' módon járom be a világot. Attól függetlenül, hogy a main mission-re van egy tól-ig level ajánlás, azokat egyelőre kerülöm, de néha érzem, hogy húzna valamerre tematikus sorrend szerűen a játék, de sokszor egyéb "szerepjáték okból" [*] inkább másfelé megyek, így néha lehetetlen küzdelmek elől menekülök el, máskor szinte egy ütéssel döglenek az ellenfeleim.
[*] Nekem valahogy nem adja ez, hogy lóháton ide-oda ugrabugrálnék az ismert világ igen távoli pontjai közt, csak mert XY épp ott akar valami apróságot, aztán vagy ő vagy YZ a másikon. Szerintem megőszülne a főhős a játék felére, ha tényleg többször keresztbe szelné a világot bármi apróság miatt (ha nem lenne dokumentálatlan varázsteleport a játékban ), így, illetve valamiféle "katonai stratégia" szempontjából is próbálok inkább terület szerint valamelyest Skyhold-tól gyűrűsen, de kicsit vonalasan távolodni.
...szóval de, pont az Exalted Plains-en jártam, miután feladtam egy lehetetlen harcot Empris-ben.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
leviske
veterán
válasz janos666 #737 üzenetére
Ja értem. Igazából, ha csak a fő vonalat követnéd, akkor könnyen kimaradna egy rakat terület. Bár teljesen bejárni Skyhold-ba való visszatérések nélkül elég sok helyet nem lehet, ilyen pl EP is. Ezt csak azért írom, mert én az első végigjátszást lazán végigtoltam úgy, hogy nem oldottam fel területeket a főhadiszálláson.
-
basaharc502
aktív tag
Tudom, hogy le van árazva originen a játék, de nem tudtok olyan oldalt, ahol 20 euró körül be lehetne szerezni? Annyit simán adnék érte, de a 30 eurós árat sokallom érte
Pár napja ezen töröm a fejem, hogy megérné e...játszottam már egy keveset vele, de kérdés hosszabb távon a 10 ropit megérné-e...multiplayer része mennyire ad "hosszútávú" szórakozást? A multi része annyi, hogy adott pályarészeket, stageket kell megcsinálni, majd a szerzett aranyból ládákat nyitni? -
leviske
veterán
válasz basaharc502 #739 üzenetére
A multi szerintem vacak (pedig van egy 20-as Elementalist karim is, szóval nem 5 perc játék után vágom rá), de azt ki tudod ingyen is próbálni, mert originből le lehet szedni a trialt, ami csak sztoriban korlátoz elvileg időben.
Az apróban pedig lehet kapni elég olcsón kulcsokat, biztos találsz €30 alatti ajánlatot.
-
janos666
nagyúr
válasz basaharc502 #739 üzenetére
A multi egy ideje már gyakorlatilag ingyen van, mert határozatlanul hosszan használható erre legálisan a Trial (vagy hát legalább is amíg egy távoli jövőben valamiért lelövik a Trial-t, vagy a ki a komplett játékot az Origin palettáról, netán magát az EA-t az iparból...), DLC-kkel együtt, bár én azzal egy percig sem játszottam, így azt nem tudom, hogy milyen.
A G2A-nál 27EUR, én ott vettem a jelenlegi Origin akció előtt, mert akkor még/már az is jó ajánlatnak tűnt.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Fitzgerald
veterán
Hali, dlc-ket Originen kívül meg lehet venni valahogy? Origines árak nyugat-európai pénztárcákhoz vannak igazítva. Ha ott venném meg őket, még kétszer annyiba fájnának mint amennyi az alapjáték volt lol.
-
Terrorista
senior tag
válasz Fitzgerald #742 üzenetére
A szokásos boltokat meg lehet nézni: g2a.com vagy kinguin.net
-
Egonyolc
aktív tag
válasz Fitzgerald #742 üzenetére
vagy elugrasz Mexikóba vásárolni
++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start. +++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
-
Fitzgerald
veterán
válasz Terrorista #743 üzenetére
Ez lesz az kösz.
-
janos666
nagyúr
Közben visszaváltottam DX 11-re.
Egyrészt gyorsult az utóbbi hónapokban az AMD DX11-es driver-e, másrészt gyorsult maga DX11 is a Win10-el, így alaposabban megnézve nálam viszonylag gyors (4 magos Intel SB) CPU-val gyakorlatilag nincs is kimutatható teljesítménytöbblet Mantle-el DX11-hez képest. (Mikor legelőször próbáltam gyorsan lemérni pár jelenetben, akkor kicsit gyorsabbanak tűnt, amit elhittem, mert ezt vártam elméletből és a korábban látott netes benchmarkokból is.)
Ugyanakkor Win10-en és új AMD driver-ekkel hibásan működik a Vsync (nincs tripple buffering mód, így 60-ról 45 helyett rögtön 30-ra ugrik vissza és hamarabb teszi mint kéne, ugyan azon a kimerevített jeleneten, ha Vsync nélkül van 62-63fps, akkor ez Mantle+Vsync mellett máris fix 30, DX11+Vsync viszont még 60, esetleg véletlenszűen belengve 45-re; amúgy pedig rengeteget kéne butítani a képet, hogy abszolút atom stabil 60fps legyen, nagyon tág skálán mászkál jelenettől/környezettől függően, így kell a tripple buffer...).
Így oda-vissza kapcsolgatva egyenesen fejlődésnek tűnik visszatérni DX11-re.
A pályabetöltések is gyorsabbak (még olyankor is, ha már cache-elve van a mantle shader egy map-hez; ami viszont tényleg látványosan lassú, mikor először készül el és DX11-nél ilyet ez a motor nem is csinál, hogy előre forgat és lemezre ment shadereket, vagy nem feltűnő időben, csak Mantle-nél).[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Végetért a játék (DLC-k nélkül). Itt a SPOILER-es véleményem:
Nem volt kimondottan rossz játék (már pusztán a látvány és néhány jól eltalált jelenet miatt megérte), de kicsit üresnek éreztem a történetet, főleg a végét. Szerintem ennek a DA résznek egyszerűen "nincs lelke". Nekem hiányzik belőle valami, amit nagyon nehéz megfogni, de megvolt a legtöbb általam ismert Bioware játékban (ME és DAI sorozatok).
A tényszerűbb dolgokat nézve, a lezárásnál (az utolsó előtti küldetés végétől egész a credits-ig) folyton az járt a fejemben, hogy a Bioware most kötelezően (ha kell, erőltetve is) megcsinálja a Mass Effect 3 befejezés szöges ellentettjét, vagyis 1: abszolút lineáris, egyértelmű és minimalista lezárás egy klasszikus bossfight-al (a rövid kis post-credit cut-scene előtt és azon kívül nincs semmi váratlan csavar és/vagy "isteni beavatkozás", az egységsugarú játékos is végig tud követni mindent akkor is, ha közben telefonál), 2: vidám, tömjénező ünnepség a harcból hazatért hősnek, 3: minden NPC alaposan elköszön az utolsó két küldetés közt, hogy megpróbáljon valamiféle érzelmi sújt adni a dolognak (de hiába, ha szinte egyetlen NPC-hez sem kötődik érzelmileg a karakterem...).
A kis easter-egg szerű videó a végén pedig érdekes, de igazából nem sokat változtat. Nem lettem tőle okosabb és nem igazán adott mást ízt a játéknak. Egyedül talán Solas karakterét változtathatná meg, de számomra igazából nem volt annyira meglepő, hogy ő nem egyszerű halandó (azt egyáltalán nem sejtettem, hogy szó szerint egy "Isten", de erősen gyanítottam, hogy nem csak beképzelt, hanem ténylegesen is "felsőbbrendű" valamilyen formában a halandók és mágusok közt).Menet közben nagyon sok a teljesen értelmetlen mellékküldetés, pedig ezért kritizálták már a DAI megjelenése előtt is a Bioware-t, hogy ezt régen jobban csinálták. Emiatt feleslegesen hosszabb is a játék a kelleténél, ha belemászik az ember ezekbe. Amúgy pedig nem sok történik, csak ismeretlen módon feltámad, majd újra meghal Corypheus, vagyis az egész játék lényegében csak egy DA2 Legacy - Reloaded. Na jó, közben volt egy templomos-varázslós téma, de nem az adta a játék gerincét, így viszonylag egyszerűen lezajlott (pl. nem kellett hosszú és nagy háborút vívni az egyik oldallal a másik kedvéért, vagy 'hegyeket mozgatni', hogy valamelyest kibéküljenek - azt az egy hegyet is Corypheus kedvéért kellett megbökdösni Haven-nél. ).
A játék elején szerintem a készítők tervének megfelelően éreztem magam elveszettnek, de az már talán nem volt szándékos, hogy később sohasem találtam magamra. Sok korábbi Bioware játékkal ellentétben itt nem igazán sikerült azonosulnom a szerepemmel és megszeretni legalább egyetlen NPC-t.
Varric "eltört" valahol a DA2 és DAI közt és sohasem rakta igazán össze magát. Alistair is (még) laposabb lett (de ő amúgy is csak beköszönt), ahogy Leliana is sokat "fejlődött" egy nem feltétlenül pozitív irányba (de nehéz megítélni, mert nem sokat lehetett vele kommunikálni, szóval majdnem mindegy is). Az új arcok többsége pedig egyszerűen kellék volt a szememben, katonai vagy politikai okokból tartottam őket magam mellett.Például a "szívecskés" opciót sem használtam soha, mert egyik olyan NPC-nél sem lett volna kedvem megnyomni, ahol előjött, pedig a legtöbb Bioware játékban eddig vagy korrektül beleszeretett valakibe a főhősöm első látásra, vagy sok románc-háromszöget körbejárt.
Talán Solas volt az, akivel nagyon nehezen és lassan, de úgy éreztem, hogy nagyjából összebarátkoztam, és ha nő nemű lett volna a karakterem (de egy Ferelden-i férfi nemesember volt), akkor a közös álomtúra után biztos, hogy a románc opcióhoz nyúltam volna (ha előjön olyankor?). Más opciót nem igazán látok a játékban.
Még a "ha ló nincs, akkor szamár is jó" alapon próbáltam rendszeresen, de hiába beszélgetni Fiona-val, végül pedig még a kocsmából is megpróbáltam volna hazavinni az énekesnőt, mert szép a hangja (amúgy tényleg 10/10 a kocsmazene!), de az is esélytelen volt.Praktikus szempontokból mindig meghallgattam Vivienne véleményét, de szinte sohasem értettem vele egyet és adandó alkalommal (ami sajnos sohasem jött el) boldogan áldoztam volna fel az életét, ha azzal több hasznomra válik.
Blackwall-nál volt egy érdekes plot twist és Iron Bull-nak váratlanul mély volt a lojalitás-küldetés szerűsége, de még így is uncsi mellékszereplők voltak nekem. Őket nem akartam alkalmasint elföldelni, de meglettem volna nélkülük, küldetésre se nagyon használtam őket (Blackwall-t elvittem a warden-es szálra, de a jövő ismeretében több szempontból is kár volt...).
Sara viszonylag érdekes lehetett volna, de ezt többszörösen elnyomta, hogy sokkal hülyébb volt, mint érdekes. Beszélgettem vele néha Skyhold-nál (adtam neki esélyt türelmesen, hogy fejlődik-e majd a játék során), de sohasem vittem küldetésre (és nem igazán fejlődött).
Szinte mindig Vivienne+Varric+Cassandra volt a csapat, míg az elsőre érdekes, de aztán idegesítő Vivienne-t eldobtam a közben lassan, de biztosan baráti kapcsolatot építő Solas fejében (aki a legelején még kizárásos alapon volt varászló csapattag).
Cassandra nagyon furán, kellemetlenül beszélt, mint aki most tanulja a nyelvet, vagy 80 alatt van az IQ-ja (gondolom túl sokszor verték be a fejét, vagy passz... ) és nem tudtam azonosulni azzal, hogy mi hajtja. Sok mindenben állt közel a véleményünk, de vagy nem értettem, hogy ő miként jutott arra az álláspontjára, vagy úgy sejtettem, hogy teljesen más okból és csak véletlenül passzolnak látszólag a nézeteink. Ezért nem támogattam végül őt Leliana helyett, aki egy ismert közepesen rossz döntés volt az alapvetően jó, de nagyon kiszámíthatatlan helyett, mint új Divine. (Tudtam, hogy Leliana mögött vértócsa fog gyűlni a templomban, de tudtam, hogy pontosan miért, mi célból és hogyan, míg Cassandra agya egyszerűen csak "kattan egyet", mikor épp úgy jön, aztán megy, és csinálja akkor is ha húsdarálás a vége, pedig ő sem tudja miért...)
Dorian vicces, kedves és intelligens is volt. Szívesen beszélgettem vele, viszont sohasem bíztam meg benne. Az utolsó percig vártam, hogy mikor próbál majd elárulni és opcionálisan megölni. Már-már hiányérzetem volt a végén, hogy legalább az ünnepi vacsorán ha mást nem annyit mondjon, hogy "ugye tudod, hogy eredetileg meg akartalak ölni álmodban, csak aztán XY miatt meggondoltam magam..."Azt sem tudtam soha jól átérezni, hogy miként épül fel az inkvizíciós sereg és mit is csinálnak a 4 tagú party-n kívül a többiek, bár ez a játékmechanika miatt a legtöbb hasonló játéknál így van és érthető. De néha azért lehetett volna pár cut-scene és több párbeszéd erről.
Amit pedig az elején is írtam, nem igazán azonosultam az inkvizítor szereppel sem, csak azért csinálta a karakterem ezt a "melót", mert "nem volt jobb dolga és a megkérdezése nélkül kikiáltották főnöknek, ami még mindig jobb, mint ha besorolták volna közkatonának".
Na, kb. ennyi.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
leviske
veterán
-
janos666
nagyúr
Ez a negatív dolog nem csak szubjektíven, de kontextusában is kezelendő. A Warden is inkább egy "hardened" Leliana-t akart maga köré (de ő így kedvelte is), az Inquisitor pedig szintén olyat, aki az utolsó pontig és bármi áron keresztülviszi az Inquisitor szerint is szükséges reformokat.
Utóbbihoz lehet, hogy igazából elég, vagy összességében jobb is lett volna az alternatív DAI Leliana, de így tűnt biztosabbnak. Ha úgy tetszik, akkor Leliana lelke fizeti meg az árát annak, hogy biztosabb legyen a hosszabb távú siker. Ezt fontosabbnak éreztem, mint hogy személy szerint szerethetőbb legyen a karakter.De nem néztem még át a WiKi-n a "mi lehetett volna, ha" dolgokat, így igazából nem tudom, hogy az én Leliana-m melyik verzió és hogy pontosan mik az alternatívák.
A Keep-em mitől lehet ennyire foghíjas, ha tudomásom szerint mindig online módban játszottam (kive az olyasmit, ha esetleg észrevétlen megszakadt néha a netem)? Kép
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
leviske
veterán
válasz janos666 #749 üzenetére
Ez jön elő az Advisors menüben, ha Leliana a "jó" irányba tért el. Viszont ebben a végigjátszásban vagy bebambultam, vagy valami alternatív dolog miatt, de nem sikerült megválasztatni.
Szóval a chantry sorsa eléggé megpecsételtnek tűnik, ha ez alapból kiüti a lehetőségek közül.A Keep-ed pedig azért foghíjas, mert sok üres helyen "csak" elérhetővé váltak a lehetőségek. Mert ugye a Keep elsődleges célja, hogy a későbbi részekhez is alapot adjon, szóval ha több végigjátszásban más döntéseket hoztál, akkor a mentésben össze tudod rakni a számodra ideálisat, ahogy az Origins és 2 esetén is meg lehetett tenni.
Nem tudom, hogy bug miatt van-e ez, vagy direkt ilyen, mindenesetre sok lehetőségnél akkor se rak be semmit alapból, ha több opciód is megvan. Amiknél minden lehetőség rejtett, ott van kihagytál egy részt, vagy később frissül. (Utóbbi meglepne, mert ilyet nekem még az elején csinált csak, amikor a végigjátszásom egy része úgy folyt le, hogy a Keep-ben nem volt elérhető a DAI-s rész.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AliExpress tapasztalatok
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Autós topik
- DIGI kábel TV
- Bluetooth hangszórók
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- Tőzsde és gazdaság
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest