Új hozzászólás Aktív témák
-
Misi1979
őstag
válasz kisbancsa #105 üzenetére
Ne érezd azt, hogy a "haladó drónos" felsőbbrendűségének tudatával írom, de olyan nincs, hogy hülyebiztos drón. Pláne egy drága drónnál ilyet írni tökfelelőtlenség Az, hogy olvasgattál, tökjó, egyes emberek még ennyire sem képesek, egyből felküldik unboxing után (szobában!) és kész a baj.
A "szokásost" tudnám tanácsolni: nagy, nyitott tér, emberektől távol. Mindig legyen az akkuban tartalék, bármi felmerülhet (erősebb széllel kell megküzdenie hazafele, stb). Az akkukat sem tanácsos 30% alá meríteni sűrűn.
A kismókusok kenyérre is kenhetik.
-
Misi1979
őstag
válasz kisbancsa #108 üzenetére
Szerintem arra értette, hogy a Mavic nem hülyebiztos drón Sőt, hülyebiztos drónról én nem is tudok, talán a kis, szobában reptethető párcentis játékszerek azok, de még azok is képesek sérülést okozni..
Mavic meg képes elrepülni. User error ez pl legtöbbször, de vannak olyan apróságok, amikre az ember nem is gondol és nem bizony nem mindig user error. Pl. ha nyomsz egy RTH-t neki, mer az akku már kimúlóban van, viszont épp napfelkelte van (vagy épp roppant erősen süt a napocska) és irányban pontosan a hátad mögött történik mindez (a drón meg ugye pont feléd jönne haza), az obstacle avoidance cucc meghülyül tőle és a napocskát bizony tereptárgynak fogja látni.. a következményt nem kell leírni.
A tanácsom tényleg az, hogy nagy, sík terep, fák, minden nélkül és korlátozd le a távolságot, magasságot, sebességet, úgy repülj. Nem gáz, hogy kezdő vagy, Maviccal még én is az vagyok (kb 5x küldtem fel). Egyelőre félek is tőle, mert nem tűnik annyira üzembiztosnak, mint az előző drónom.
Konkrétan legutóbb elveszítette a műhódak jelét a levegőben és pont este engedtem fel.. nem mondom, hogy városban, de az ellenkezőjét sem Egyszer csak elkezdett driftelni, sodródni a széllel és éjszaka nem olyan egyszerű megállapítani, hogy merre van az előre-hátra. Én voltam hülye, persze. Szerencsére eszembejutott, hogy a terasz villanykapcsolójára rátenyereljek és az élőképen kiszúrtam a lámpám villódzását a sötétben. De addig rendesen leizzadtam, a kezdeti 200m-ről elsodródott addigra kb 600m-re.. és már kezdett reklamálni, hogy jelvesztés. Ja igen, a szelet NAGYON nem szereti a cucc. Jaigen, ez is user error volt, részemről
[ Szerkesztve ]
A kismókusok kenyérre is kenhetik.
-
Geller72
veterán
válasz kisbancsa #108 üzenetére
Merthogy? Mert ha olvastál volna, akkor azt is olvashattad, hogy amennyiben valamilyen okból (zavarásból, vagy bármi) megszűnik a GPS jel, akkor onnan tisztán vizuális alapon tájékozódik tovább. Ha ez is valami miatt meghiúsul, tehát mondjuk a fényviszonyok nem ideálisak ehhez, olyan a terep mintázata, színe, ami alapján nem tud viszonyítani, akkor a te kezedbe adja az irányítást. Erre mondom azt, hogy az ilyen esetekre nincs/nem lesz gyakorlatod, hogy mondjuk manuálba hogyan old meg. Egy akármilyen kis gép, egy 3 ezer forintos is megtanít a legalapabb mozgásokra és azok koordinációira. Ha sodródik, mit csinálj. Legtöbben teljesen leblokkolnak, ha a gép megfordul és az előre nem előre a jobbra nem jobbra lesz tovább. Ez addig nem tűnik nehéznek és indokoltnak, amíg egyszer el nem veszt minden jelet a gép. Tudom, ilyen extrém helyzetek ritkák, de vannak. És ha nem készülsz fel, akkor lesz a probléma. Ha majd a tablet kijelzőjén csak a kis zöld nyilacskát látod, képet meg nem. Nem nehéz feladat megoldani, de aki még nem csinálta, az pánikba esik legtöbbször. Persze azt teszel, amit akarsz, és nekem is mindegy, én tényleg csak azt szeretném, ha nem egyel több hír lenne az esti híradóban.. Mert az mindenkinek rossz. Bőven elég szar a megítélése ennek a hobbinak/munkának is.
-
Misi1979
őstag
válasz kisbancsa #114 üzenetére
Meg fogsz lepődni: kötelező a kötelező felelősségbiztosítás Pl Allianznál lehet kötni. Ha jól emlékszem, magánemberként, hobbidrónosként nem fogsz tudni - talán egyesülethez kell hozzá tartozni? Lényegtelen, mármint ez is csak egy olyan szabályozási pont, ami megnehezíti a hobbidrónosok életét.
A kismókusok kenyérre is kenhetik.
-
vEgGg
csendes tag
válasz kisbancsa #122 üzenetére
Köszi a választ. Nem ülök túl gyakran repülőn, és jelen esetben nem is világos, hogy a repülőtér saját szabályzata miért írja felül a légitársaságét, ami a poggyászokat illet, mindenesetre akkor elhiszem, hogy így van. Nyilván az én helyzetem szempontjából teljesen mindegy, de azért érdekelne, hogy miért van ez így, milyen veszélyt jelent egy drón a fedélzeti poggyászban (esetleg más oka van?). Sajnos nem lennék túl nyugodt, ha a zsír új, többszázezres drónomnak a feladott poggyászban kellene zötykölődnie, láttam már elég szép baleseteket, amelyek a feladott csomagok kezeléséből adódtak. Oké, hogy biztosítás meg minden, de annyi macerát meg már nekem nem biztos, hogy ér a dolog.
-
Amarton
tag
válasz kisbancsa #153 üzenetére
Be lehet kapcsolni a histogramot és azt is, hogy mutassa milyen zársebességgel és ISO értékkel fog felvenni.
Ha sötétebb volt az idő vagy felhősebb, akkor az ISO érték magasabb, a kép pedig szemcsésebb (zajosabb) lesz. Ezt majd nézzed felvétel közben. Én sokszor a gép felvétel mellett elindítom a telefonon a képernyő rögzítést. Utólag sokat lehet belőle tanulni, hogy miket is írt ki közben.
Más:
25fps jó fényvisszonyok között ND filter nélkül szerintem nagyon rossz választás.
Laggolni fog a kép, főleg gyorsabb mozgásnál.
Amíg automata módban videózol rakd át 1080p/60-ra. Még automata módban is beállítanám a WB-t manuálisan és beállítanám funkció gombra az AE/LOCK-ot, így egy jelenetnél csak ezt kell nyomkodni, hogy mondjuk egy gyorsított lejátszásnál ne villogjon a felvétel.
Ha már tudod, hogy mit csinálsz, akkor lehet 24 vagy 25 fps manuális módban.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz kisbancsa #151 üzenetére
A Mavic Pro nem igazán high-fps videókra való. A9S procija van, a bitrate maximuma hardver oldalról 60k/s. 4k-ban 60, 2.7k-ban 45, fullHD-ban talán 40? mbit/s sávszélességgel rögzít. Plusz, a szenzor is egy kicsit zajos, szóval a tömörítés sem lesz tökéletes..
High-fps-nél fel kellene kapcsoljon 60k-ra, de a 96fps az pont 4x annyi, mintha normál módban menne, szóval a lassított videónál már csak 60/4 azaz 15k bps-ed marad...
Szóval, ha a kép jó része statikus (állsz egy helyben), és csak egy kis részlet mozog, akkor lehet értelme, de ha mozogsz is közben, különösen földközelben, akkor esélyed sincs.LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...