Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #29810560

    törölt tag

    válasz Astery #240 üzenetére

    "1) Van olyan alkalmazás amit a Digi ajánl? Esetelg amit ti használtok és bevált?"

    A DIGI a ZoIPer-t "ajánlja" ill. egész pontosan ennek a beállításához van leírása.
    (Csak sajnos a leírás már eléggé idejétmúlt, mert a 3-as szoftververzióra alapul a ZoIPer fejlesztője meg már az 5-ösnél tart.)

    DE! Bármilyen VoIP program (ún. SIP kliens program) megfelelő, legyen az ingyenes vagy fizetős.

    "2) Ezzel az eszközzel csak otthoról tudok telefonálást indítani és fogadni ... ha a saját hálózatomhoz csatlakozok (ez mondjuk elég egyértelmű)?"

    Pont hogy nem. Amennyiben az eszköz nem helyhez kötött - pl. okostelefon, notebook stb. - akkor bárhonnan telefonálhatsz vele csak Internet kapcsolatra van szükséged. (... és hogy ne legyen korlátozva az 5060-as port, mert azon kommunikál.)
    Ezért hívják nomadikusnak, ami vándorlót jelen vagyis nem helyhez kötött.

    "3) Ez az alkalmazás feltelepíthető több eszközre is (a család tagjainak a telefonjára) és az összesen használható lesz (nyilván nem egyszerre)?"

    Annyiszor és oda telepíted, ahányszor és ahova csak akarod. (Az ingyenes verziókat értelemszerűen korlátozás nélkül, a fizetősöket nyilván telepítésenként ismételt licenszdíjért.)
    DE! Egyidőben csak egy eszköz lesz aktív, aki utoljára feljelentkezik az accounttal a SIP szerverre, mert egy előfizetés csak egy ún. sessiont (hívjuk munkamenetnek vagy kapcsolati számnak) kezel.
    Az aktív eszköz hívhat bárkit és amennyiben a nomadikus számot hívják mások az aktív eszközre megy ki a hívás/"csörgés".

    [ Szerkesztve ]

  • #29810560

    törölt tag

    válasz Astery #243 üzenetére

    Hivatalosan ez úgy működik. hogy egy eszköz - amiben be van állítva a 3 legfontosabb paraméter (SIP szerver, SIP account név, SIP account jelszó) - regisztrálja magát a szerveren. Ekkor ez az eszköz az aktív.
    Amennyiben az eszköz kézzel indított bontás hatására megszünteti a regisztrációt vagy az account megújítási kérésre nem válaszol (és közben letelik az account lejárati idő, ami a szoftverekben beállítható) akkor lehetőség van rá hogy bármelyik másik eszköz a már fentebb említett paraméterekkel bejelentkezzen és ő legyen ezentúl az aktív.

    Az alábbi nem hivatalos hanem a saját tapasztalatom:

    Amennyiben egy másik eszköz próbál bejelentkezni az accounttal holott egy eszköz már aktív akkor - valószínűleg élő hívás alatt nem (ezt egyébként nem próbáltam), de a másik eszköz pihenő/figyelő állapotában - az új eszköz válik aktívvá a régi pedig eldobja a regisztrációt. Egyszerűen fogalmazva "kiüti" az aktív eszközt a regisztrációból és ő válik aktívvá.
    DE! Majd kipróbálod, ha több eszközöd lesz és megírhatod, hogy Te mit tapasztaltál ezügyben.

    Addig maradjunk a hivatalos verziónál. Amennyiben használni akarom regisztrálok (belépek az accounttal a SIP szerverre), ha át akarom adni a telefonálás lehetőségét másnak/másik eszköznek deregisztrálok (lelépek a SIP szerverről).

    [ Szerkesztve ]

  • #29810560

    törölt tag

    válasz Astery #243 üzenetére

    Mielőtt megkérdezed még leírom, hogy:

    Mi van ha egyetlen eszköz sem jelentkezik fel a SIP szerverre vagyis nincs aktív eszköz ami fogja az accountot?

    Nos, ez megfelel annak mikor egy GSM telefont kikapcsolsz vagy egy analóg telefont kihúzol a csatlakozóból.
    Vagyis ha az accountra nem jelentkezett fel senki - nem regisztrált egy eszköz sem - akkor a nomadikus számot hívva ezen a számon az előfizető nem kapcsolható. (A pontos bemondott szöveget nem tudom, de a lényege ez.)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák