- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- UbiForward24 - Jön az Anno 117: Pax Romana
- UbiForward24 - Hosszabb játékmenet videón az Assassin's Creed Shadows
- UbiForward24 - Sztori kiegészítőt kap az Avatar: Frontiers of Pandora
- UbiForward24 - Prince of Persia: The Sands of Time Remake csak 2026-ban
- Xbox Games Showcase 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- Diablo IV
- XGS24 - Befutott a Dragon Age: Veilguard új előzetese
- EAFC 24
- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- UbiForward24 - Prince of Persia: The Sands of Time Remake csak 2026-ban
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Empire of the Ants - Az év végétől építhetünk saját hangyabirodalmat
- Battlefield 2042
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
válasz Aryes #127093 üzenetére
És hogyan cáfolták? Nem kell semmit mérni hozzá, csak ismerni a halmazállapotok definícióját, és az adott anyag szerkezetét. Azok az anyagok szilárd halmazállapotúak, amelyek kristályosak. Az üveg viszont nem kristályos anyag, erős Van der Waals erők tartják egyben. Ez viszont a folyadék halmazállapot jellemzője (kb definíciója is). Sok sikeet a cáfolathoz. A kristályos szilícium-dioxidok a kerámiák csoportjába tartoznak. De az üveghez hasinlóan azok is szilikátok. Mint pl a tégla, cserép, majolika...
Az üvegállapot egyébként a folyadék halmazállapot egy változata, amely nagyon gyors hűléa hatására jön létre. Hogy mi számít nagyon gyorsnak, az anyagfüggő. Acélból is létezik üvegállapotú.
zolika: Koracél teáskanna. De a lényeg az, hogy az anyag jellege önmagában nem határozza meg az oldhatóságot.
-
#65675776
törölt tag
-
#65675776
törölt tag
válasz Aryes #127141 üzenetére
Úgy jön ide, hogy nem az számít, hogy mit látsz, vagy tapintasz. Az ember érzékszervei mind könnyedén becsaphatóak. Ezért erre nem is építenek semmilyen definíciót sem. Szóval ami nem jön ide, az a kacsás idézeted. A RAL 7000 azért egy jó példa, mert az emberek döntő többsége nem tudja ránézésre megmondani, hogy valójában milyen szín. Pontosabban csípőből rossz választ ad rá.
A halmazállapotok definiálva vannak, de nem azzal, hogy ami kemény az szilárd, ami meg nem az folyadék. A folyadékok viselkedése is eléggé sokrétű. Ugorj egy kellemes hasast egy 15 m-es toronyból, aztán majd megnézzük mennyire tartod puhának a vizet. A halmazállapotok definíciói közül egy sem makroszkópikus.
[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
válasz Aryes #127144 üzenetére
"Maradjunk abban, hogy folyadék az, ami folyik."
Ez pont annyira tudományosan megalapozott, mint a boszorkányper a Gyalog galoppban. Innentől kezdve meg irreleváns. Meg egyébként is mi a helyzet a nemnewtoni folyadékokkal?
A kacsás idézeted lényege egyébként az, hogy az emberi érzékelés a legfőbb iránymutató. Ezzel csak az a baj, hogy:
Egyrészt az emberi érzékelés roppant módon megbízhatatlan, könnyen befolyásolható, megtéveszthető. Másrészt pedig az anyagok tulajdonságait olyan tényezők határozzák meg, amelyek az emberi érzékelés határán messze túlmutatnak.
Harmadrészt a folyadékok és gázok/gőzök mechanikai tulajdonságai erőteljesen függenek az őket érő hatástól.Ha már a kacsák tetszenek, akkor fogj egy lapos követ, és lapos szögben hajítsd egy vízfelületre. Vagy az egyébként híg felsőlégkörbe próbálj belépni nagy sebességgel alacsony szögben. Mind a két esetben azt tapasztalod, hogy a nem szilárd halmazállapotú anyagok képesek szilárd anyagokra jellemző módon viselkedni (mind a két esetben lepattan a felületről a tárgy). A hasas ugrás ugyanez. Ilyen könnyen becsapható az emberi érzékelés. A látás még ennél is könnyebben félrevezethető.
-
#65675776
törölt tag
válasz Zola007 #127245 üzenetére
A Xiaomi legnagyobb baja, hogy a saját programjai már sok esetben a használhatatlanul trágya kategóriába frissültek. Ráadásul az összes hozzáférést kér a telefonkönyvhöz, hívásokat akar tudni kezdeményezni, és tudni akar SMS-t küldeni. A szerencsétlen számológép meg más csak akkor működik, ha teljes netes hozzáférést adsz neki. Ugyan minek ez a sok engédély vér alap alkalmazásoknak? Ha a 4X-et lecserélem, akkor hétszentség, hogy a következő A sorozatú lesz, mentesen a Xiaomi redváitól. De sok esetben akadályozza más alkalmazások működését is. Pl a gmail esetén szinte senkinek sem működnek rendesen az értesítések. Ja igen, az alap Google csomagból a gmail valahogy kimaradt a 4X esetén.
A 4X az utolsó frissítés óta egyébként jobban melegedi, lassabb, és gyorsabban merül.
[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
Konyhai páraelszívóból van valami bevált, ajánlott típus? Nem ipari kiszerelés kell, semmi extra igény nincs.
-
#65675776
törölt tag
-
#65675776
törölt tag
válasz Cs1csó #127853 üzenetére
Akkor azok drága szemetek. Szomszédomnak volt már pár komolyabb kategóriát (100k felett darabja, nem párja, unalmában lecseréli néha őket) képviselő hangdoboza, mind tölgy, bükk, vagy hikori doboz volt, egyik sem pozdorja. Egyébként amekkora dobozba pl ezek a Genius és Edifier hangkeltők vannak, filléres tétel rendes fából is. Az ekkora fadarabok az asztalosoknál a hullóáruba tartoznak, amivel nem lehet mit kezdeni. Tipikusan ilyesmivel fűtik a műhelyt. Kb 35-45 cm oldalhossz alatti falapokról van szó. Szóval egy ilyen hangdobozt összerakni rendes fából csak a munkaköltségbe kerülne, illetve ragasztóba. (Mostanában szükségem lenne pár ilyesmi méretű fa lapra, asztalos ismerősöm mondta a fentieket. Azt mondta, hogy kb az összes ilyet ingyen ideadja, mert nincs értéke.)
KV főzős véleményeket köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
válasz bul07 #127857 üzenetére
Ja persze. Az összes ajánlós topicban is leírják az összefoglalóban, hogy ha kérdezel, akkor miket kell megadnod peremfeltételnek. De minek, ha egyszer úgyis valami legalább 2x annyiba kerülőt fognak ajánlani? A feltételeket csak úgy ötletszerűen határozzák meg az emberek persze. Akik "segítenek", azok meg könnyedén szórnák a másik pénzét.
Komolyan nem értem miért nem lehet megérteni és elfogadni a másik által szabott feltételeket. Ha nem tudsz azon belül ajánlani, akkor nem kell hozzászólni. Az ilyen hsz-ok csak a felesleges vitakeltésre jók.
-
-
#65675776
törölt tag
válasz atike #127997 üzenetére
Az nem. Csak már kissé rosszul vagyok attól, hogy a legtöbb "Milyen akármit vegyek..." topicra rátelepedtek a sznobok. Szóval mint láthatjuk nincs:
KV főző 100k
daráló 35k
TV 400k,
notebook 300k
telefon 100k és 6" alatt (ezt a kört ez a topic is lefutotta pár hete, ha jól rémlik Zola kérdésével kapcsolatban). Stb.Ezek a topicok szinte kivétel nélkül elszakadtak az emberek valós igényeitől, de akár úgy is mondhatnám, hogy en bloc a valóságtól. Bezárkóztak a maguk kis elefántcsont tornyába, és a csillogás elvakította őket. Talán a fej/fülhallgatós működik rendesen. Ott nem akarják meggyőzni az embert, hogy akár 5-10x annyiért vegyen valamit, mint amennyit szán rá. Gondolom azért is, mert abban a topicban nem sznobok, hanem valódi hozzáértők adnak tanácsot, akik valóban tudják mi a különbség a kategóriák, és eszközök között, és képesek a feltett kérdésre válaszolni, a megadott paramétereken belül. De egyébként bárhol máshol nézem (legalábbis külföldön) a szakmai oldalakat, minden témában képesek kategóriákban gondolkodni. Nem padig csak és kizárólag csúcs és prémium eszközökben gondolkodni, és azokat próbálni leerőltetni az emberek torkán. KV témában is. Érdekes módon képesek $50 (15-18k) alatt is ajánlani jó KV főzőt. Ami itt megy a fórumon a legtöbb ilyen témában, az már egyszerűen szánalmas.
[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
válasz zolko74 #128000 üzenetére
Miért lenne az? A frissen darált KV mindenképpen jobb, mint az előre darált, még akkor is ha mozsárban töröd össze. Az átlag ember viszont nem fogja 3-4 napi bérét kiadni egy darálóért, mert egyszerűen nincs rá szüksége. Persze lehet magyarázni, hogy minden második újholdkot, a Vénusz felé fordított darálóval, de csak szigorúan az Orion övével párhuzamos kábellel, szűzlányok kórusának kíséretében lehet rendesen KV-t darálni.
-
#65675776
törölt tag
Van a városban ajánlott redőnyös?
-
#65675776
törölt tag
válasz Chesterfield #128555 üzenetére
Digi sim-en jelenleg ingyenes a mobilnet, és kb korlátlan (bár állítólag 50 GB adatforgalom után lassít, de a többség szerint ez nem történik meg). Gondolom eleve azért szünetel a prepaid megoldás, hogy az embereket az egyébként ingyenes tesztre tereljék.
-
#65675776
törölt tag
válasz Cs1csó #128696 üzenetére
Akkor biztosan velem van a baj, mert szinte semmit sem sikerült még vennem ott. Legutóbbi eset:
"-Hello! Kellene nekem M3x35-ös csavar.
-Nincs, de olyan nem is létezik. De tudok adni hosszabbat, lefűrészeled.
-Kösz, nem kókányolni akarok."Szerintem nem kértem lehetetlen dolgot.
Átmentem a Nyíl utcán az Adix-ba:
"-Hello!
-Hello! Kellene nekem M3x35-ös csavar.
-Milyen fejjel?
-Imbusz, de jó a sima kereszthornyos is.
-Mennyi?
-12.
-Milyen színű?
-Fekete. (Egy perc alatt kihozta a raktárból.)
-Köszönöm, viszlát!
-Viszont látásra!"Nem tudom létezik-e még a festékes részlege a Tréndixnek, de ott pl olyan vér alap dolgokat nem sikerült vennem korábban, mint denaturált szesz, vagy észterhígító. ("Most éppen nincs, de ma rendeltünk, jövő héten talán lesz. Majd gyere vissza." "Na persze, majd várok rá egy hetet. Inkább sétálok egy kicsit, és bármely random boltban megveszem ma.") Itt vannak tőlem párszáz méterre, de igazából mintha nem is lennének.
-
#65675776
törölt tag
Királyság. Rendel az ember egy csomagot. A feladó az Express One-nal küldi (lánykori nevén Trans-O-Flex). A csomag csak részben érkezik meg, természetesen a legnagyobb és legdrágább tétel hiányzik. Megírom az ügyfélszolgálatnak, a futár által küldött levélből kimásolt csomagszámmal és követési linkkel. Erre az ügyfélszolgálat válasza: nem létezik ilyen számú tétel. Szóval akkor már céges szinten szervezetten lopnak a jelek szerint.
-
#65675776
törölt tag
válasz scope2007 #128756 üzenetére
Egyre jobb. Szóval az előbbi válaszuk után írtam nekik, hogy honnan származik a csomagszám, és hogy működik is (elsőre nem írtam meg). Erre a válasz: ilyen számon nem vettek fel csomagot, de a szám valóban létezik a rendsezrben. Biztos a feladó nem adta át nekik. Ehhez képest a feladó (edigital egyébként) visszaigazolta a csomag átadását minden tétellel, a garlevél is ott van a csomag megérkezett részében. Válasz az üfsz-tól: sok csomagot vesznek át, nem minden kerül egy raklapra, nem lehet tudni mi hol van. Várjak pár napot, hátha megérkezik. Ha nem, akkor vegyem fel velük a kapcsolatot.
SZÁNALOM! Káosz az egész rendszerük, nem is csoda ha ezt esetleg ki is használják egyesek. Nemhogy lopnak, de még csomagszámokat is hamisítanak hozzá.
-
#65675776
törölt tag
válasz Cs1csó #128760 üzenetére
ED-nél eddig kb mindig legalább fél órát kellett sorbanállnom, mert nem képesek két helyen kiszolgálni. Volt rá példa, hogy kifordultam a boltból egy félhangos "akkor b@sszátok meg a sz@rjaitokat" megjegyzéssel. De komolyan, még ünnepi szezonban is betegesen csak egy helyen szolgálnak ki. Akkor minek annyi pult?
Másrészt meg ha ott veszem meg, akkor nincs elállási idő. Nagyobb dolgokat meg nem sok hangulatom van átcígölni a városon.
Persze ez a webshopos dolog valóban a futárokon bukik többnyire. A magyar futárcégek kritikán aluliak. A legjobb, mikor a világ túlsó feléről (15-20k km-ről) ideér sértetlenül a cucc, hogy aztán az utolsó pár 10 km-en a helyi futárok összebarmolják. Kb úgy kezelik a csomagokat, mint Ventura.
-
-
#65675776
törölt tag
válasz Papaj x #128839 üzenetére
Történelem.
Már az I. vh-ban is messze a BMW motorjai voltak a legmegbízhatatlanabbak (gyakorlatilag minden más nemzet minden gyártója jobb motorokat készített náluk). Ezt a II. vh-ban igen komoly mértékben sikerült tovább rontaniuk. Pedig a világ legmegbízhatóbb csillagmotor-konstrukciójának ( P&W Wasp) licencéből indulhattak. De nem sikerült soha sem megbízhatóvá tenniük a 801C/D-t, ahogy a teljesítményét sem tudták növelni. Szintén nem sikerült egyetlen feltöltőt sem rendesen integrálniuk hozzá, pedig a német feltöltők még ugyancsak jók voltak (ékes bizonyítéka ennek a DB600 és a JuMo21x család). Még a lenézett oroszok is képesek voltak megbízható és erős csillagmotorokat tervezni és tömegesen gyártani. Csak a BMW-nek nem sikerült. A legnagyobb vicc, hogy a csillagomotorokat pont a megbízhatóságuk, igénytelenségük, és túlélőképességük miatt használták előszeretettel a világ minden táján. Mindez elsődlegesen a könnyű és hatékony hűthetőségükből származott. Nos, a BMW-nek sikerült egy karbantartásigényes, hűthetetlen csillagmotort fejlesztenie. Epic fail. (A P&W érdekes módon négy sorral is meg tudta oldani a hűtést, a BMW-nek kettővel sem sikerült. A csillagmotoros Fóka pilóták között jellemző volt a láb megégése. Mivel a BMW nem tudott mit kezdeni a problémával a FW mérnökei kénytelenek voltak 150 mm-rel megnövelni a motorfelfüggesztés hosszát (És ennek ellensúlyozására megnövelni a farok hosszát), hogy a motor távolabb kerüljön a tűzfaltól, és csökkentsék annak a felhevülésést. Az FW 190A/F/G fülkéje még így is a II. vh legmelebbje volt. Legalább nem kellett fűtésre külön energiát pazarolni. Persze ahol számított volna (nagy magasság) nem lehetett szempont, mert a 801C/D 6 km felett drasztikusan vesztett a teljesítményéből, a már említett feltöltési probléma miatt. Végül nem meglepő módon Kurt Tank úgy döntött, hogy nem szivatja magát tovább, és áttervezték az egész gépet a JuMo213-ra (FW 190D). És mindját megszületett korának legjobb magassági vadásza. Amit később a Ta 152-vel sikerült tovább javítani.) Érdemes beleolvasni a Luftwaffe pilóták visszaemlékezéseibe. Vagy pl a JG.26 hadműveleti naplójába (kb hiánytalanul maradt fenn). Utóbbiból kiderül, hogy a csillagmotoros Fókák veszteségeinek döntő többsége motorhiba miatt történt. Végigkísérve a típus teljes szolgálati idejét. Mire elfogytak a jól képzett pilóták, addigra az A-kat már leváltották D-kkel. De a D-k túlélési aránya még a képzetlenebb pilóták ellenére is jobb volt. Mindössze azért, mert nem kellett állandóan fosni a motorhiba miatt.
De érdemes megnézni az utóbbi évek termését is náluk. Pl a V12-es esetén az olajcsöveket ugye a vékonyfalú, könnyen deformálódó olajteknő aljába rakták. Aztán csodálkoztak, hogy egymás után robbantak fel ezek a motorok. Minimális műszaki intellgenciával látnia kellett volna a tervezőknek, hogy az az elrendezés "designed to fail". Kb olyan, mintha egy húsdaráló kapcsolóját a kés mögé terveznéd. Az alulméretezett, könnyen elszakadó vezérműlánc kb az összes láncos vezérlésű motorjukra jellemző.
Mindig csak egy paramétert tartottak szem előtt, tipikusan a teljesítményt. Nem lenne ezzel baj, de mindig rossz helyről veszik el az anyagot (lásd vezérműláncon kell spórolni 50-70 g-ot, max elszakad, mert az adott teljesítményt már nem tudja kezelni). A megbízhatóság soha sem volt tervezési szempont náluk.
Igazából soha sem értettem a nagy hype-ot a BMW körül. Nem tudnak semmit, ami alátámasztaná.
[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
válasz Papaj x #128853 üzenetére
A BMW repülőgépmotorjait pl pont a használók szídták állandóan. Legyen szó dugattyúsról, vagy gázturbináról. De pl az FW 190 harctéri megjelenésekor az angol pilóták nem értették, hogy sok esetben tökéletes lőpozícióból miért váltak ki zuhanva a Fókák. Aztán egy eltévedt példány tesztelése során, illetve fogságba esett pilóták kihallgatásakor megtudták. Konkrétan az eltévedt példány esetén a hibák szinte kivétel nélkül a motorral összefüggésben jelentkeztek. A teljesítményével és a fegyverzetével teljesen meg voltak elégedve, kiemelkedőnek nevezték a saját gépeikkel összevetve. A teljesítmény persze csak akkor volt jó, ha egyáltalán fel tudtak szállni vele, és nem volt éppen megint üzemképtelen a motor. Egy időben meg is lett egyébként tiltva a Luftwaffe pilótáinak, hogy Fókákkal átrepüljenek a Csatorna felett. Ennek oka pedig a motorok megbízhatatlansága volt. A BMW gázturbinákat is csak azért használták, mert nem volt elég JuMo. JuMo-t meg csak abban az esetben lehetett használni, ha volt fölös példány. Azaz ha nem kellett a Schwalbe-kbe. Ezért lett az Ar 234 is módosítva az eredeti kettő JuMo gázturbina helyett négy BMW-re.
Ez pont egy olyan pontja a történelemnek, amelyben minden fél egyetért.
A BMW egyébként minden autóját sportosként aposztrofálja, szóval nem lehet azt mondani, hogy az egyik más használatú, mint a másik.
-
#65675776
törölt tag
válasz Papaj x #128872 üzenetére
"S a fő, a jó példány."
Na ilyenből létezik nagyon kevés.
A BMW autóipari ága a repülőmérnökökből alakult meg. A jelek szerint a tervezési filozófiájuk azóta sem változott.
De a V12-k esetén sem az volt a probléma, hogy ették az olajat. Az olajcsövek az olajteknő alján, közvetlenül a vékony lemez felett futottak. Azok a vékony lemezek meg azt csinálták ütődés esetén, mint a vékony lemezek általában: elhajlottak, deformálódtak. És ez többnyire az olajcsövek töréséhez vezetett. Onnan már egyenesen következett a többi hiba. Ez elég durva tervezési hiba, nincs mit szépíteni rajta. De ott vezették el, mert ott volt a legrövidebb, így spóroltak pár grammot. Cserébe a motor egy időzített bomba lett.
-
#65675776
törölt tag
Debrecenben tudok valahol venni vagy gyárttatni 0,5 mm vastag teflon tömítőgyűrűt?
-
#65675776
törölt tag
válasz #33253120 #129034 üzenetére
Mikor legutóbb ott jártam még a sima gumitömítésre is azt mondták, hogy nincs kicsi, és nem is gyártanak ekkorát. Az összes többi tömítésekkel foglalkozó boltból oda irányítottak, hogy ott biztosan lesz.
Alternatív kérdés: hol tudok venni teflonlemezt?
dewil666: Nem próbálozni akarok, hanem venni.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- Xbox Games Showcase 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- Politika
- Milyen autót vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Nők, nőügyek (18+)
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- TheLázs: ADHS
- iPhone topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen