Új hozzászólás Aktív témák
-
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #90 üzenetére
Mind ilyen sajnos....főleg az 1.4-esek.
Fontos hogy olyan szerelő javítsa aki már látott Lacettit, mert különben a gatyád is rámegy de akkor sem fog rájönni a bajára.....legalábbis a motorhoz ha hozzá kell nyúlni . Nem a futómű, meg fékekre gondolok.Az enyémbe 120eKm van és kb úgy 90eKm -nél kezdte ezt a rángatás hülyeségét+check lámpa.
A városi használat teszi ezt, bekormolódik a kipufogó szelep szára és hidegben beragad. Ekkor üzemanyag is jut a kipufogóba és a chack lámpa máris jelez p300 gyújtáskimaradást ,de semmi köze a gyújtáshoz. -
zsoika
addikt
Van egy pár lépés/átalakítás amit meg kell tenni és javít a dolgon. Lehet venni szeleptisztító spay-t is ,de az is csak ideiglenes. Sajnos valószínű hogy csak a motor szétszedésével és a szelepek kézi, manuális tisztításával orvosolható.
Így kell használni amíg lehet ,de a lépeseket tedd meg hátha segít. -
zsoika
addikt
Még annyit tegyél meg hogy leveszed a motorról a burkolatot, a gyertyapipákat egyesével kihúzod és belenézel. Tisztának kell lennie! Ha olajban úszik a gyertya akkor szelepfedél tömítés kell cserélni, de nem mindegy milyet veszel.....
A szeleptisztító a WEPP 2033 [link]
Én közvetlenül a ter.képviselőtől vettem: privátban megadom a számát ha kell.De ne szaladjunk előre.
[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #96 üzenetére
Oké...kíváncsi vagyok.
Én már régen kivettem a levegőszűrőből a szűkítőit és az EGR szelepet is leblindeltem(lezártam). Nekem már a módosított szelepű motor van gyárilag (alvázszám alapján ) ami kevésbé hajlamos a koromlerakódásra ,de még így is (jellemzően a téi hidegben) be-be jelez a sárga lámpa , egy rántás kiséretében.
A jó minőségű benzin elvileg segít és a magasabb fordulat. Próbáltam 100-as benzint 2hónapig de én nem vettem észre változást....pedig annak másabb az alapja (nem 95-ösből készül) és elvileg tisztít. Városban nem váltok 50-nél 4-be...csak 3-ba.[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #98 üzenetére
A szerelőm mondta akihez akkor szoktam vinni ha műszakira megy a kocsi. Chevrolet specialista , bcsabai szakonban dolgozott. Csak neki van(tudtommal) gyári SCAN100-as műszere (Békés megyében) amivel az összes menübe és almenübe be tud lépni. Pl. Nekem jelez a légzsák hibajel is...azt csak ezzel a gyári műszerrel tudják törölni. A törlés nélkül nem megy át a műszakin.
Írtad hogy 2005 végi a géped, az enyém 2006 . Holnap összehasonlítom az alvázszámot az enyémmel hátha kiderül. Vagy a másik fórumban esetleg megkérdezheted.[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #99 üzenetére
Írtad hogy kint jársz vele, de én szinte csak városban. Heti pár alkalommal a városon kívülre is merészkedek kb 10km oda-vissza. Nyáron volt egy kis Balaton és évente párszor Bp, kb ennyi a kinti utam, ezért kell pörgetnem a motort 3-asban idebent.
Kb 5 év alatt mentem 40eKm-t....szinte semmi.
Beszéltem régebben egy másik Lacetti-s emberkével itt Bcsabán és ő már túl volt a 300eKm-en, nagyon dicsérte. Ha kint van használva akkor szerintem nem fog kormolódni. Persze jó minőségű olaj kell bele és max 15eKm cserélni(Mannol 5W-30). A városban 5km a melóhelyem, addigra be sem melegszik. Végig megy a szivató ami túldúsítást jelent. Ha dús a keverék akkor kormolva ég a benzin és az tapad meg ....ilyen egyszerű.
Persze nálad lehet nem is ez a gond, de abban sincs sok km, szerintem azt is városban használták.
Beszélgetve más szerelőkkel elmondták , hogy minden mai 16V motornak árt a városi használat.
A feleségemnek már 8 szelepes autót vettem, az bírja a rövid utakat(kb 8km/nap)[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #98 üzenetére
Megnéztem ...nekem a 366ezredik gyártású van, tehát 70e db-al későbbi mint a tiéd. Persze ez nem jelenti azt hogy a tiéd tutira a régi szeleppel szerelt.....csak valószínűbb. Egyébként meg lehet anno gariba már kicserélték és akkor meg tök min1 gyárilag milyennel volt szerelve.
[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #110 üzenetére
Már ne haragudj de milyen szerelő az ilyen!? Két szót nem tudtál váltani vele.
A gatyád is rá fog menni így. Átlagos szerelő nem tudja megjavítani mert azok csak az OBD -t dugdossák a "mindenre is jó" kódolvasójukkal.
Neked Daewoo/chevrolet specialista kell gyári scan100-as műszerrel....olyan aki ismeri ezeket a tipusokat.
Van egy pár" betegsége " (amiket írtam) ezeken kell végigmenni.
A gyertánál nézzetek már szét könyörgöm.
Ha már ott jártok akkor vegye is ki a gyertyát az megmondja hogy melyikben ragad a szelep.
Gyertyát ha cserélni kell csak egy bizonyos tipust szeret NGK ha jól emlékszem ...nem drága.Az üzemanyag fogyasztás kijelzése nem lineáris ....sokáig tétlen aztán meg beesik.
[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #112 üzenetére
"Gyertya nem okoz check engine-t gondolom azért"
De bizony simán okozhat gyújtás kimaradást.....főleg ha úszik az olajban,a szelepfedél tömítés miatt.
Mondjuk nem is a szelepfedél tömítés a hibás, hanem az hogy a szelepfedél műanyagból van és a motor hőjétől eldeformálódik. Nekem már többször is úszott emiatt gyertyám nyakig olajban.
Először egy Ashika által gyártott tömítésre cseréltem de a csavaroknál lévő kicsi O gyűrűket nem. Pár 1000km után megint úszott a gyertya.
Olvastam hogy csak gyári (kóreai) sz.fedél tömítést szabad venni mert az vastagabb. Meg is rendeltem a kis O gyűrűkkel a csavar alá és most vettem pasztát is . Pontosan úgy csináltam a cserét ahogy a gyári szervíz manuál írta. Pár 1000km és megint úszott.
Vettem megint egy sz.fedél tömítést , a kis O kat most már leszartam olyan ideges voltam hogy szét tudtam volna verni az egészet. Végül az egész alá nyomtam pasztát és úgy raktam össze.....azóta jó.
Annyira eldeformálódik a fedél hogy csak így lehet megoldani de ha újra úszni fog akkor veszek egy újat belőle az tuti. -
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #116 üzenetére
Kíváncsi vagyok mikor fogsz hinni nekem.
Ha nem chevrolet specialist a szerelő soha a büdös életbe (mér bocsánat) nem fogja megtalálni ....főleg nem "mindenre is jó" OBD kiolvasóval. Oda scan100-as kell és olyan aki érti is az adatokat amit lát.
Szakmám autóelektonikai műszerész...láttam már autót. Az lacettit meg mint a tenyeremet...
Olvasd vissza amit írtam és aszerint DIY módszerrel álj neki. A légszűrőházból pl. A szűkítőt ki tudod venni....nem nagy ügy. Stb, stbA sz.fedélt meg mikor volt cserélve? 10-éve? Azóta már 10x tönkremehetett és úsznak a gyertyák.....de mint írtam már nem a tömítés hibája , hanem a műanyag fedél vetemedik el.
satyátó: Sajnos nem tudok segíteni ...én telóról nyomom a gps-t .
[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #127 üzenetére
A szakik már csak ilyenek! Az autószerelés pedig bizalmi szakma. Nemem is fontos hogy szimpatikus szerelő javítsa az autóm, de hiába ha nem ért a Chevrolethez. Sajnos a két opcióból ált. csak egy választható.
Opelék szerintem nem rendelkeznek olyan műszerrel, de kérdezd meg.
[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #130 üzenetére
Igen Ő az de én csak légzsák hiba lámpa törlésre szoktam elvinni hozzá, műszaki előtt. Néhány hét és visszajön a jel(de kit érdekel).
Általában magam javítom a jocsim, csak nagyon indokolt esetben viszem szerelőhöz....vagy ha nincs kedvem/időm szerelni.
Tibi nem talált semmi különlegeset a p300-on és a légzsákon kívül, de azt is megmondta a műszerből hogy az aksival volt v.mi....mondtam neki igen, cserés volt. Még meg is dicsért hogy nagyon rendben van az autó.....bárcsak mindenkié ilyen lenne. Az igazsághoz hozzátartozik hogy 5év alatt 84ekm -röl mentem, most 121eKm van benne....szóval nem sokat. A végén csinált egy gyári visszaállítást és eljöttem.[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #132 üzenetére
Nálam is így szokta. Motorfék után gyorsítanék és nem csinál semmit....majd dobja a lámpát és megy de nincs benne utána erő. Szóval ált. motorféknél résen kell lenni mert meg tud szivatni. Ilyenkor úticélnak megfelelően vagy elküzdöm magam ódáig, vagy megállok fél percre (leállítom a motort) amíg visszatér a normális üzemmódba. Ez általában sikerül is neki ennyi idő alatt de van hogy csak reggelre tér észhez. Már megszoktam a hülyeségét.
-
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #134 üzenetére
Nincs FB -om.
Ezt mind a szelep kormozódása miatt van. Évente 8eKm-t megyek és javarészt városban 5km-eket , de van hogy 3-akat. A motor szivatóval indul mert hideg és végig úgy is marad mert ekkora távon nem tud bemelegedni.
Ha szivató megy akkor túldúsít és az ilyen nem ideális (lambda=1) benzin-levegő keverék kormozva ég. Mivel nem melegszik fel a motor , így nem tud kiégni ez a korom és ezért lerakódik a kipufogó szelepeken. A szelepen és a szárán lerakódott korom miatt nem tudja jól, vagy kellő időben becsukni a szelepet ….így "kiszökik " a kompresszió. A "szökésben" lévő keverék jelenlétét a kipufogógázban érzékeli a lambdaszonda és beugrik a sárga jelzés(check engine).
Ilyen egyszerű.Szét kéne szedni a motort és a szelepeket, szelepfészket megtakarítani, de ez nem kis munka és pénz. Amíg csak ennyi a baja elvagyok vele.
Hogy nálad pontosan mi a baj nem tudom, de kb. pont ez.
[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
Értem. Akkor ez más lesz. Nekem ilyen hibákat nem dobott csak a p300 gyújtáskimaradás egy vagy több hengerben(persze semmi köze a gyújtáshoz , a korom miatt van) és a légzsák kontaktos.
-
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #140 üzenetére
Szerintem elképzelhető a víz kicsapódása ha rövid a táv és ugye tél van.
A benzin egy benzol keverék ami szénhidrogén vegyületekből áll össze. Égés során találkozik az oxigénnel és lesz belőle co2 és h2o tehát szén-dioxid és víz ,vízgőz formájában.
Ha a vízgőz kicsapódik a kipufogó gázból egy hideg felüketre akkir ott víz lesz.....ilyen pl. amikor a kipufogóból víz folyik az úttestre. Nap mint nap látok ilyet az előttem haladó kocsiból kifolyni.
Sebike és a szakik gyakran lehülyézik a többi szerelőt ,pedig sokszor csak a tipus ismeretük hiányzik. Mivel ők ismerik a chevi titkát ezzel őrzik....ne várd el tőlük hogy a sok óránnyi szívás (amivel ezt a tudást megszerezték) után ezt átadják. Ők ebből élnek! A " sima" szerelő nem ért hozzá, így ők nyeregben vannak és féltik a titkot. -
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #145 üzenetére
Régebben volt egy Daewoo Nexiám ami -20C° visított mint egy malac h.indításnál, pár mp-ig. A hideg és a nem megfelelő kenés miatt. Most 5w-30-as olajat használok, mert kint áll csillag garázsban. Most nincs visítás.....mondjuk hideg sem volt
Benzin szivattyú hangját akkor hallod ha gyújtásra teszed (pár mp.amíg feltermeli a benzin nyomást) de nem indítózol. Ha akkor szép hangja van akkor nem hiszem hogy az lesz.....bár szokott tönkremenni.
[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #150 üzenetére
Passz!
"Kezdem megszokni, tegnap mentem 160 km-t vele, tök jól tompitja az út hibákat, csendes meg minden." Én sem panaszkodom. A városi közlekedést nem szereti és sokat fogyaszt,de ezen kívül rendben van....nekem megfelel. Nagy ,tágas és szerintem kényelmes is.....igazi családi mindenes. Olcsó megvenni és a karbantartása sem drága, bár egy kicsit háklis szegényke. Ilyen pl. ez a városi kormozódás és a műanyag szelepfedél elvetemedése, illetve a műanyag termosztát széttörése. Ezekre oda kell figyelni, kicsit bosszantóak, de együtt lehet élni velük....ahogy a légzsák hiba lámpával is.
[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #156 üzenetére
Az 1,6-os elvileg a jobb motor az 1,4-hez képest de ne gondold hogy ez egy erőgép....csak az 1,4-essel több a baj (az írások szerint).
Az 1,6 is lomha és "sokat" fogyaszt, de nem érdekel mert 8eKm-t megyek évente. Plusz ha nem tudnám kifizetni a benzint akkor kocsim se lenne.
Sw méretben a diesel lenne az igazi, de ott megint szívás a városi használat és a kevés futott km.....illetve drágább az alkatrész. Ha sokat mennék és messzire akkor azt vettem volna, vagy gázosítanám a benzinest. Volt LPG-s kocsi a családban és nagyon jó, csak minél hamarabb bele kell tetetni hogy visszajöjjön az ára. -
zsoika
addikt
Rég írtam....gondoltam nyomok egy kis monológot.
Kb. egy hete, ráérős időben gondoltam meglesem a gyertyákat hogy úsznak e az olajban.
Reméltem hogy nem, hiszen ez már a 3. szelepfedél tömítés volt és ez már telibe kenve pro seal szilikonpasztával.
Meglepődve láttam, hogy 2 gyertya nyakig úszik az olajban
A gyári után az első tömítés egy piros színű utángyártott volt és amikor annál is úsztak a gyertyák, azt mondták hogy,azért mert nem gyári koreai. Oké vettem egy olyat és kicseréltem, de nem tartott sokáig az sem. Erre azt mondták az okosok ,hogy biztos el van vetemedve a hőtől a műanyag fedél....nyomjak rá telibe pasztát.
Ísmét vettem egy másikat és hozzá pasztát de ugye ez sem jött be. Most lerendeltem kompletten (35eFt) a fedelet, tömítéssel együtt és szereztem havertól egy nyomatékkulcsot hogy 10N lehúzást mérni tudjam.
A lehúzási sorrend a neten elérhetö és hogy hová kell tenni borsónyi pasztát.
Remélem most már 10 évig nem lesz vele gondom.[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #161 üzenetére
Akkor ne piszkáld, felesleges...de néha nézz rá.
Van előjele(sárga lámpa) ,de már csak akkor ha úsznak a gyertyák.....persze hogy a szelepek letapadásának is az, így nem lehet tudni mikor, melyik. Ezért időnként leveszem a burkolatot és benézek a gyertyákhoz.[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #163 üzenetére
Nekem ilyet nem csinál, viszont azt vettem észre hogy akkor dobja a sárga lámpát amikor motorfék után a gázra lépek és utána már nekem sem pörög rendesen. Olyankor nincs benne erő ( mintha egy henger nem menne) de csak addig amíg le nem állítom a motort. Ha kellő ideig áll, akkor megint normálisan megy...ha azonnal indítózok akkor nem javul meg.
[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #174 üzenetére
nem tud ott elégni csak felgyűlik és gyújtás gondot okoz, mivel az olaj szigetel.
A gyertyát nem kell kiszedi. Kell egy 10-es krova, vagy csillag, csőkulcs és a motortakaró műanyag 4db csavarját kitekerni. Aztán megfogni a gyújtás kábelt és lehúzni a gyertyákról.....majd belelesni a lyukba. -
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #178 üzenetére
Na mizu a géppel?
Az enyém is meg-meg torpan időnként és akkor elmegy belőle az erő. Ha megállok és leállítom a motort akkor egy idő múlva megint rendben megy...néha megcsinálom az újraindítást menet közben (kinyomott kuplunggal) és az is bejön 50-50% ban.
Nem tesz jót neki a városi közlekedés és mivel a másik kocsink 5l körül fogyaszt, így már megyén belül is inkább azzal indulunk ...nem a lacsi benzinfalóval. Persze így még kevesebbet megyünk kint és így még jobban lerakódik a kotu.[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz pimpi001 #182 üzenetére
Szia. Nekem lacettim van és amikor elvittem egy szerelőhöz ő 3 műszerrel próbálkozott ,de csak egy volt "jó".
Törölni nem tudott az sem ,illetve az almenükbe sem tudott bejutni...szóval nem sokat ért.
Aztán találtam itt helyben egy srácot, akinek van gyári SCAN100 műszere.....azóta csak hozzá járok ha műszeres mérés kell.
Az ebay-en láttam én is többféle műszert ami elvileg jó ,de nem elég azon látni az adatokat, azokat kiértékelni is tudni kell. -
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #186 üzenetére
Most volt egy problémám a géppel. Nem volt benne erő és nem pörgött fel...néha még alapjáratom sem volt.
Egyszer már volt hasonló, amikor a vákuumrendszer tömítettsége elszállt (map vákuum szabályozó kis gumicső szakadása miatt). Megnézve most azt a könyök csövecskét rendben találtam ...P.Tibi műszerrel megnézte és a MAP szenzort dobta ki hibásnak. A csatlakozót lehúztuk ,majd vissza és azóta jó. Remélem csak kontakthiba , mert ha nem akkor cserés.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban