-
GAMEPOD.hu
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD AKTUÁLIS ÁRFOLYAM: [link]
-----
SUPPORT: [email]
-----
VÁLTOZÁSOK 2024. MÁRCIUS 21-TŐL:
- ettől a naptól minden limit számítása naptári hónap szerint történik
- NINCS hétvégi díj, ha HUF-ra állított kártyával EUR, USD vagy GBP devizában történik vásárlás [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉSEK
Eddig ingyen vettem fel készpénzt a Curve-vel, de most többet vontak le, mint amennyit felvettem. Miért?
2023 novemberétől az ingyenes csomagban megszűnt az ingyenes készpénzfelvétel, minden tranzakcióért 2 százalék (de minimum 2 euró) díjat kell fizetni. Curve X-ben havi 300, Black esetén 500, Metal csomagban 1000 eurónak megfelelő összeget lehet díjmentesen felvenni, efölött 2 euró vagy 2 százalék díjat kell fizetni (amelyik nagyobb). A havi limit naptári hónapra vonatkozik.
-----
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis levonták az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha zárolásban is marad, aztán néhány nap elteltével automatikusan felszabadul. Ha mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb), a levonás mellett (valamikor) lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, mégis lekönyvelt tranzakciót 7-10 nap után automatikusan visszatérít a Curve rendszere. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, ezen a formon tegyél bejelentést (Topic -› Transactions -› Declines).
Ha viszont az érintett tranzakciónál ilyeneket látsz az appban rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ezek azt jelentik, hogy a Curve rendszere kezdeményezte a zárolás feloldását, vagy visszatérítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A második szöveggel találkozhatsz akkor is, ha éppen nem azonnal, de legfeljebb 7-10 nap után automatikusan elindult a visszatérítés, innentől már csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap):
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mauzes
őstag
Sziasztok, úton van a Blue kártyám, két kérdésem lenne. Az alap helyzet, hogy 820 eurós kártyás fizetést kell majd végeznem (hotel). Van Revolut kártyám, amiről tudnék kedvező váltás után euróban fizetni. De van egy hitelkártyám is, ami viszont jó visszatérítést ad, ha megfelelő a hotel mcc kódja, viszont ez forint alapú és a bank szarul váltja az eurót, tehát majdnemhogy elbukom a visszatérítést a Revolut váltásához képest.
A két kérdés:
- Ha Curve-vel fizetek és a ft alapú hitelkártya van a fizetés mögött, akkor jól értem, hogy megfelelő mcc kód esetén biztosan megkapom a visszatérítést a hitelkártyára, emellett a Curve kedvező átfolyamon fogja váltani nekem a teljes vásárlást, csak lesz egy 2% váltási díj az 500 font feletti részen (ami kb 230 eur * 2%)?
- Ha utólag kiderül, hogy mégsem jó az mcc kód, akkor nem kapok jó visszatérítést, tehát jobban jártam volna, ha a teljes összeget a Revoluttal fizettem volna, mivel ott nincs váltási díj. Ebben az esetben tudok trükközni a Go back in time funkcióval? Feltételezem, hogy nem, mivel a váltási díjat gondolom nem fogja visszaadni a Curve, hiába tenném át utólag a fizetést egy eur alapú kártyára. -
Mauzes
őstag
Sziasztok! Az mitől függ, hogy a Curve kártya használható-e nfc-re Google Pay-en keresztül? Olvastam magyar felhasználóktól is, hogy nekik ment, kb ez volt az egyetlen célja, hogy rendeltem Curve kártyát, de nekem mégsem engedi. Minden adat megvan, már csak az érintéses fizetés engedélyezése gombra kell kattintani GPay-ben, de olyan üzenetet kapok, hogy "Nem lehet befejezni az érintéses fizetés beállítását. A probléma megoldása érdekében forduljon bankjához. Stb"
-
Mauzes
őstag
válasz gzbotii #3419 üzenetére
Nofene, akkor biztos régebbi hozzászólásokat olvastam (bár itt még néhányaknak sikerült mostanság is). Na mindegy, így sem haszontalan a Curve, de elsősorban a nyomorék Raiffeisen kártyám kiváltására akartam használni, mivel a bank 2020-ban sem kínál még nfc-s fizetési lehetőséget...
-
Mauzes
őstag
Ma nálam is történt egy duplicate charge (1-szer használtam).
-
Mauzes
őstag
válasz balinlin #3493 üzenetére
Ez ilyen sajnos, nálam sem kérte be a regisztrációnál, mint ahogy csomó más embernél sem. Szóval vársz kb 8 napot a kártyára, amíg nem történik semmi, majd nem tudod regisztrálni, ezért külön neked kell felkeresni a supportot, akik majd jó esetben 2 nap alatt utólag megoldják.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok! Revolut kártya hozzáadása után hol kellene látnom a verifikációs kódot a Revolut app-ban? 4 napja volt egy tranzakció, látok egy sztornózott"card verification" tételt, de nincs ott kód.
-
Mauzes
őstag
válasz gzbotii #3503 üzenetére
Hm, nekem sztornózva van, szóval nem fog jönni refund. Érdekes.
Ez a Curve amúgy elég bug-osnak tűnik sok területen. Pl. 4 napja hozzáadtam egy OTP-s debit kártyát is, és se híre se hamva semmilyen terhelésnek/zárolásnak/stb az OTP-s számlámon. Szóval azt megint csak nem tudom verifikálni.
-
Mauzes
őstag
válasz balinlin #3509 üzenetére
Rámentem, és most újra, de a Revolutomon most épp nincs egyenleg, szóval most nem sikertelennek könyveli el.
Az OTP-snél nem tudok új kódot kérni, egyből a kód beírására szolgáló ablak jön fel és ott már kódot kellene megadnom (amit nem kaptam meg).
Na mindegy, törlök mindent aztán majd hozzáadom újra.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok! Azt jól gondolom, hogy ha a Curve kártyám mögött Revolut van, amin csak EUR van, és EUR-ban fogok fizetni, akkor automatikus konverzió nélkül megtörténik a fizetés, tehát nem lesz a Curve miatt az 500 GBP feletti 2% konverziós díj? Vagy Revolutban valamit alapértelmezettre kell állítani?
-
Mauzes
őstag
Egy hónapja használom ezt a nyomorult Curve kártyát, szerintem felépítettem már egy history-t, erre még mindig nem engedte, hogy kifizessek egy 1600 eur értékű szállást a Booking.com-on. Most emiatt buktam az 1% visszatérítést, mert Revoluttal kellett kifizetnem, hogy ne törölje a szállás a foglalást.
Lassan kezdem elveszteni a bizalmam, ez már a sokadik probléma a szolgáltatással, mióta regisztráltam.
-
Mauzes
őstag
Az általános limit látható szerintem mindenkinek. Csak ameddig friss user vagy, addig rád még szigorúbban alkalmaz szabályokat a biztonsági algoritmus.
podekor: elnézést kérünk, hogy próbálunk segíteni.
Más: egy kis érdekesség, hogy hétvégén voltam Romániában és vegyesen használtam a Curve kártyát meg a mögöttes Erste kártyát. Utólag megnéztem, hogy a Curve kb 1,45%-kal váltott rosszabbul, mint az Erste. Ezt betudhatnánk a hétvégi 1,5%-os váltási díjnak, de ez azt jelenti, hogy a Curve középárfolyamhoz közeli konverziója kb pont ugyanolyan lett volna, mint az Erste rettenetesen szar eladási árfolyama.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz gzbotii #3745 üzenetére
Akkor majd figyelem, de szerintem ha már nem zárolt az összeg, hanem lekönyvelt, akkor nem kellene változnia. De nem vitatkozok, kíváncsian figyelem majd.
Nagyon off, de ezt találtam a hirdetményben:
"Forinttól (HUF) eltérő devizanemben végzett tranzakciók elszámolása
Külföldön vagy belföldön, nem forintban (HUF) történt bankkártya használat esetén a tranzakció eredeti összegét és devizanemét
- a Visa nemzetközi kártyaszervezet az általa alkalmazott napi árfolyamon HUF-ra váltja az alábbi módon:
amennyiben a tranzakció devizaneme nem EUR, először EUR-ra, majd ezen EURösszeget HUF-ra,
amennyiben a tranzakció devizaneme EUR, úgy a tranzakció eredeti összegét HUF-ra, majd ezen HUF összeg kerül terhelésre az ügyfél bankszámláján a feldolgozást követő banki munkanapon (könyvelési nap).
- a MasterCard nemzetközi kártyaszervezet a tranzakció eredeti összegét és devizanemét az általa alkalmazott napi árfolyamon átváltja a Bank elszámoló devizanemére (EUR). A Bank a MasterCard nemzetközi kártyaszervezet által elszámolt devizaösszeget a kártyaszervezettől a Bankhozvaló beérkezés napján érvényes, utolsóként fixáltszámlakonverziós deviza-eladásiárfolyamon váltja át a bankszámla devizanemére (HUF) és terheli a Számlatulajdonos bankszámláján a feldolgozást követő banki munkanapon (könyvelési nap).Bankkártyával külföldi pénznemben végzett tranzakciók esetében a KártyaŐr szolgáltatás SMS üzenetbeni HUF értéke eltérhet az ügyfél hitelszámláján terhelt értéktől."
-
Mauzes
őstag
Sziasztok! Ha a Curve-ben hozzá van adva mögöttes kártyaként a Revolut kártyám, amin van Ft egyenleg, és a Curve-ban azt állítom be, hogy a Revolutnak HUF a devizája (hiába jelezte a Curve, hogy amúgy GBP-t érzékelt), és az ATM-ből a Curve kártyámon keresztül felveszek forintot (hiába ajánjla az ATM a GBP-t, én a Ft-ot választom), akkor ez költségmentes lesz számomra?
-
Mauzes
őstag
Sziasztok, tegnap reggel jött egy értesítés Curve-ben, hogy jóváírást kaptam az egyik hitelkártyámra (volt egy visszaküldött árum és recharge-olták). Ehhez képest az Erste rendszerben még nincs híre ennek.
2 npa alatt sem fut le a dolog? Ez most kinél áll vajon?
-
Mauzes
őstag
válasz Andreas2 #6445 üzenetére
Én érdekes módon tudok vele fizetni, de nem jelenik meg az alkalmazások között, de még Play-en sem tudok rákeresni és nem jelenik meg a telepített alkalmazások között. Kizárólag úgy tudom megtalálni, hogy Google keresőben rákeresek, akkor kidobja a Play linket, ahol azt olvasom, hogy az én országomban nem áll rendelkezésre, de azért van egy "engedélyezés" gomb (hiszen telepítve van), csak erre rábökve tudom megnyitni az app-ot.
Wtf.
-
Mauzes
őstag
De szerintem ilyen nincs, a Curve csak egy közvetítő, és a bankodnak meg az üzletnek együtt látnia kell, hogy mi történt. A pénz vagy a banknál van, vagy az üzletnél. Ha a banktól többször kiment a pénz, akkor az üzletnek elvileg több bizonylattal kell tudnia a vásárlásokat. Ha ezt nem tudja, akkor visszajár a pénz. Elvileg erre van a charge back eljárás.
-
Mauzes
őstag
Erste Max ma nekem sem működött, minden kísérlet declined. Próbáltam kártyával érintve, kártyát bedugva, GPay-jel is. Érdekes, hogy kétszer 076 fedezethiány hibaüzenetet kaptam, egyszer meg 050 egyéb hibát.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok. Curve-ös kártyámmal (mögötte MKB-s hitelkártya) május 28-án akartam online vásárolni Aliexpress-en. Az Ali ekkor sikertelen fizetést írt, de a Curve meg az MKB egyből küldött értesítést, hogy létrejött a vásárlás.
Na most azóta az MKB netbankárban azt látom, hogy ennek összege "függő tétel", a Curve meg azt írja, hogy "pending". Mikor fog valami történni ezzel az összeggel, amit jelenleg nem tudok használni? Tudok valamit aktívan intézni (és ha igen, kinél)?[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
Sziasztok, itt tud bárki nagy összeget fizetni Auchan-ban Curve kártyával NFC-n keresztül? Nagyobb összegnél (pl. tegnap 24 ezer ft) mindig kiírja a terminál, hogy "x Ft. For GBP press F". Na most én erre próbáltam már mindent: ha nem nyomom meg, ha zöld gombot nyomok, ha sárga gombot nyomok, ha piros gombot nyomok, minden esetben elutasítja a vásárlásomat és 050 kóddal egyéb hibát ír a blokk.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok, az miért lehet, hogy Curve kártyával nem tudok online fizetni? Minden beírt kártyaadat jó, a Google Pay fiókba is el vannak mentve az adatok, korábban működött. Három mögöttes kártyával is próbáltam, egyik sem jó Curve-on keresztül, de közvetlenül meg igen. Szóval tuti a Curve a hunyó.
[ Szerkesztve ]
-
-
Mauzes
őstag
Sziasztok, írtam korábban, hogy nem megy minden online vásárlás uk bines kártyámmal. Kértem új kártyát, amit nagy nehezen elfogadtak pár napja. Azóta a meglévő kártyám egyáltalán nem működik, pos-nál sem, mintha letiltották volna. Ez a szokásos curve gyakorlat? Nem teljesen értem, hogy miért ne tudjam használni pár hétig, amíg megérkezik az új...
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
Sziasztok, olvastam az összefoglalóban, hogy a fizikai kártya érintéses fizetése esetén gond lehet bizonyos összeghatár felett, vagy néhány tranzakció után, viszont ez nem érinti a GPay-es fizetéseket. Nálam viszont kb minden harmadik GPay-es fizetés elutasításra kerül. Teljesen random helyeken és időben és összegeknél. Ha többször próbálom, akkor többször elutasítja az adott terminál. Viszont utána GPay-en más kártyát választva mindig megy, de a Curve-vel nem.
Valakinek van hasonló tapasztalata? Miért lehet ez? Én mindig telefonnal fizetek, így majdnemhogy használhatatlanná válik a Curve nálam, annyira kényelmetlen a sok elutasítás. Megjegyzés: viszonylag új kártyám van, magyar binnel.
-
Mauzes
őstag
válasz Mauzes #12377 üzenetére
Mod: az elutasítások oka mindig "egyéb hiba", 050 vagy 074 kód. De nem csak elutasítás van, hanem olyan is, amikor a POS azt írja, hogy sikertelen, akkor nálam zárolja a pénzt (a bankom általában küld is sms-t, hogy vásárlás volt), de később a Curve azt írja, hogy fully refunded.
-
Mauzes
őstag
válasz Thusor #12412 üzenetére
Ja igen, nekem is szokott lenni ez a többször levonós hiba. Lassan én is ott tartok, hogy a Curve használhatatlan. Érdekes módon a Revolut mindig nagyon jól működik, külföldre is jobb szerintem, mert jobb a konverziója (épp most néztem Grazban, hogy a Curve-nél a Mastercard rátával 401,7 ft-on váltott nekem, a Revolut meg pont ugyanakkor 396,5-ön - annyi, hogy a Revolut feltöltős, Curve meg kényelmes a mögöttes kártyák miatt).
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen