-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #60147 üzenetére
Elektromost itt ne, nem városba való, csak én szívatom vele magam.
#60160 Tsebacsi megnyugodtam.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #60148 üzenetére
Egy híres Bp-estit “közszereplőt” idéznék: szálljon ki a kocsiból és menjen gyalog. - most jutottam oda, hogy ezt írtad
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz KAMELOT #60156 üzenetére
Mikor irodába dolgoztam ültem a dugóba… bementem reggel 7-re átbeszéltük 1-2 kollégával a megbeszélés sarkallatos pontjait, majd közösen egy kocsival irány az ügyfélhez, 9-10 órára. Teljesen életszerű.
Sőt sajat kocsival be a céghez, felveszed a céges rohangáló valamelyikét majd úgy vissza a városba.
Sőt van mikor 3-4 cég alkalmazottai is mennek egy közös megbeszélésre, akar 6-10 fő, ilyen is van, nem egy irányból és gyakran nem is össznépien, hanem egyesével.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz KAMELOT #60163 üzenetére
Ugyanaz a szitu, mint a nem ráérő nyugdíjasok, de azt gondolom a 60-70% biztosan okkal teszi, a többiek nem.
Én pl nem megyek sehova csúcsidőben, csak ha nem tudom elkerüli, mondjuk nem is átlag munkarendben dolgozom. (hétvégén, ünnepnapokon viszont állandóan)CharlieDrop #60167
Azt is nagyon nézegettem, de iszonyat pici. Abarth lett volna még amivel szemeztem (595 comp), értéktartó autót próbáltam keresni, mint a Z4.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #60169 üzenetére
Az nem jelentős, egyáltalán (Z4 is elég mondjuk nagyobb is a csomagtartója ) , de néha befigyel pár extra. Pl mosógép a múlt héten, ott lettem volna bajba.
Na pl az is 80+km-re vittem elektromossal mosógépet… töltés nélkül oda vissza. (egy irányba volt 80 felett)
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #60171 üzenetére
Ott van pár elvetemült is… múltkor láttam havi adatot valakitől, 900kw feletti töltéssel, azért az se piskóta. (az olyan 5000km feletti táv egy hónapra)
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #60175 üzenetére
Ki is jön, 29kw indulás, kétszer 30 perc az kb 40kw vissza töltés, meg is van a 17kw/100km átlaggal a 400km hatótáv. (inkább 110 az a tempomat, az a reálisabb) Rexel, vagy 120-assal megvan a 120-130-as tempó is.
-
cOxeR
Ármester
Általános garancia, ezt szeretem, a megfoghatatlan kecsegtető ígéret. Tény nekünk is van családban első szériás Yaris - igaz alacsony futással - de nem sok baja volt eddig.
Egy hybrid meg egy teljesen elektromos garancia idejét nem igazán lehet összevetni, más terhelésről beszélünk teljesen. -
cOxeR
Ármester
válasz Tsebacsi #60316 üzenetére
Nekem nincs gond az I3-al, max megy a klíma ha túl melege van és hűti magát töltés közben. Pedig egy katlan most a garázs… nincs leszigetelve a tetőtér felől, szerintem 30 fok felett volt a napokban folyamatosan.
Hatótáv se változott nagyon, 21 fokos klímával.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #60318 üzenetére
Ideje lenne egy kis videót is feltennem, úgy rágja a fülem Ezredes.
-
cOxeR
Ármester
Legszebb hang nyáron: [link]
-
cOxeR
Ármester
válasz bulikavagyok #60394 üzenetére
Mert nem teljesen elektromos, másra van méretezve kompresszor, nem mindegy, hogy 10kw vagy 29kw mint nálam. Amúgy ha mellette állsz nem ennyire hangos, mást vesz fel a telefon mint amilyen valójában.
-
cOxeR
Ármester
válasz Kuruc4u #60442 üzenetére
Ott kezdődik a gond, hogy I3-at nem szabad vontatni, semmilyen formában. Kizárólag platón lehet vinni.
Ez a legnagyobb gond itt.
Nekem se tűnik ez ekkora kárnak, de élből ezt a típusú emelést nem szabadott volna engedned, sérülés nélkül ilyen típussal nem lehet emelni/vontatni.
Ha a BMW így szállíttatta, az se állja meg a helyét, hiszen benne van a leírásban, hogy Tilos vontatni.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz molnarpeter #60464 üzenetére
Alapvetően nincs is, de ha ezt írják:
THE BMW i3 RESCUE GUIDELINES manual.
Section 6 - BREAKDOWN ASSISTANCE AND MINOR ACCIDENTS.
• The vehicle may not be towed by the axles, as the electric motor could supply current to the high-voltage system. The car may only be transported on a flatbed vehicle.
• To bring the vehicle out of a danger zone, you may pull it extremely slowly over a short distance of no more than 500 m. If possible, make it rollable first by switching the selector lever to N.Mivel hűtött az akku, ha nem jár a motor akkor is van visszatöltés, ezért nem lehet vontatni. Persze ha emelve van a hajtott akkor ez nem érvényesül, de nem ez van a használatiban. Amennyiben a BMW küldte a szállító autót, ez is perelhető.
-
cOxeR
Ármester
Egy kis Z4 statisztika Istria körre (Rovinj), 1900 km, 9,6l átlagot mentem, ebből pálya volt 1200 km, a többi mind kis kanyargós dimbes/dombos útszakasz. 76 km/h átlag, meglepően sok is lett, ahhoz mérten, hogy azért most a határon 20-30 perc araszolás van oda-vissza.
Zágráb körül is szokás szerint dugó oda-vissza, a remek mai visszafelé nullasról, 9km 32 perc meg inkább nem is mondok semmit.
100-as benzin nehéz feladat volt, de szerencsére egy megfelelő kutat találtam lent, igaz 580 Ft volt literje.
Autópályák sok helyen borzalmas állapotúak, legalább is az én futóművemhez, itthon a Kanizsa-Siófok között olyan ugratók vannak, hogy 130-al is szinte átrepültem rajtuk… HR-be meg szimplán a kanyarokban a diletációk szarok, meg nagyon recés a burkolat, mondjuk legalább tapadsz, csak zajos rajta menni.
Egy eldugottabb helyen “akadtam” fel az ültetés miatt, túl hirtelen volt az út meredeksége, kiraktam asszonyt és nagy nehezen átküzdöttem magam oldalazva, az necces volt.
Gyerekek integettek szokás szerint sok helyen, bár volt falu, ahol az öregek is, szerintem nem járt aznap rajtunk kívül ott senki.
Ez nagyon jó szakasz volt, totál versenypálya érzés, vélhetően használják elzárva is, mert temérdek teljes íves használatú féktáv volt az összes kanyarban.
Legjobban ezek az utak jöttek be, sokadrangú erdei aszfaltok, sehol senki, turista egy se, néha egy-egy helyi eltévedt fazon, mondjuk ez nem a tempóról szólt.
Többnyire normálisan közlekednek, figyelnek, kimennek, elengednek ha kell, nem tolakodnak. Sajna a hazai versenyzőkről ez nem elmondható, 120-130-al a belsőben, torlódást okozva, nem jobbra tartva, de mégse előzött senki jobbról, pedig több ilyen balfék is volt.
Spanyolok mentek furán, lehúzódtak de csak ha beálltál közelre, amúgy biztos nem ment volna ki egyik se a szélsőbe.
Legcombosabb talán 911 Turbo S volt, azzal nagyon nem bírtam, igaz csak Zágráb körül csatlakozott egy rövid szakaszra majd kiment, kanyarban is eszement amit bevállalt, mondjuk be is tapadt hozzá látványosan.
Svajci GLE suv-ok-al jöttem bő 200 km-es távon, eszement tempót tolnak - nem igazán szívbajosak (53 meg 63 is volt), 2-es számmal kezdődő tempomattal simán mennek, hosszabb 60-80km-es szakaszokon, de azért kanyarokban az a hatalmas súly nagy hátrány, meg vélhetően családdal is voltak.
Autó tekintetében rendszerint semmi gond, jött ment, csak tankolni kellett, utolsó nap valami macska azért csak szunyókált a szövettetőn, szerencse a szösztelenítő henger régóta széria kellék a kocsiban. -
cOxeR
Ármester
válasz KAMELOT #60512 üzenetére
Melyik útra? Mert amint látod beton volt a legeldugottabb részeken is. Az, hogy nem tudnak autópályát építeni, mert hullámos, az megint egy másik dolog.
Naponta 80-100 km-t se mentem ez bőven hatótávon belül volt, azt is 20-30 km-es részekben, miért állna meg? Van baj nálad is… de tessék, csak a gyorstöltők így néznek ki a régióban, a pálya végig van szórva.
Sima type2 meg szinte a legkisebb faluban is volt, volt ahol a főterén parkolóval együtt. Elektromos bringa töltő pont is számtalan volt.
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #60516 üzenetére
Érdemben megint nem tettél semmit se hozzá, csak jelzem, megint csak puffogtatsz meg élcelődsz, mikor nem volt téma az I3, feleslegesen feszültséget generálsz. Picit gondolkozz már el ezen, ennél értelmesebbnek gondoltalak.
Nekem bevált, sokaknak bevált, Neked nem, vegyél mást lapozz tovább, én arra és akkor használom amire való. -
cOxeR
Ármester
válasz closer #60535 üzenetére
Amit érdemes tudni, az élményfaktor, ott kezdődik, hogy nem ilyen motorral keresel autót.
Én biztosan nem mennék, BMW esetén B48-as alá (20, vagy 25i), Mercinél szintén a 2 liter turbó M270DE20-at keresnék.
A kérdés mi az élmény faktor Neked.
Ezek viszont már más árban is vannak.
Mazda nagyobb szerintem méretben, van ismerősöm aki csak arra esküszik, a második 3-ast veszi. -
cOxeR
Ármester
válasz closer #60544 üzenetére
A Merci mit keres a listán akkor, meg a Mazda?
MX meg két üléses.
Z4 is lehet ennyi erővel, de ott is inkább 4M körül van amit érdemes megvenni. (3.0) vagy olcsóbban picit Z3, de az meg idősebb lesz. - többet kell foglalkozni vele
Ami a szervizt illeti, 10 éves kocsikat nézegetsz, bármikor lehet költségesebb javítás, 2-300k és felette. Ha nem jóba nyúlsz sokkal több is.
Nagyon meg kell nézni a példányt amit kinézel, ez a legfontosabb. -
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #60578 üzenetére
Én meg ilyen összegben nem igazán vennék, F20-at, aki ennyiért eladja, ott van ok.
-
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #60582 üzenetére
Nem jobb persze.
Ezredes tudja, hogy nagyon nézegettem a F20/F21-eket... de amit érdemesnek tartottam volna megvenni, mind többe került mint az I3. E90/E91-et meg már nem akartam, bár ott is ami tényleg jó volt, 4+M... azt meg már azért nem éri meg megvenni.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #60586 üzenetére
Beletettem már 7 ezret, és még egyszer se kellett trailer mert lemerültem volna.
Nekem az extra volt, behúztam ugye egy garnitúra I3S-es 20-as felnit, új gumikkal Németországból, combos volt tény, de itthon ritka - nem láttam eladót egyet se idén, kocsihoz van csak kb. szóval ha vigyázok és nem rúgom le, árában ki tudok szállni, és a sima 19-el eladni. (az meg jó lesz télinek)
Mondjuk ezeken a 175-195 széles gumikon se egy kanyarvadász (mondjuk persze el vagyok kényeztetve a Z4-el), nem is értem körbe 155-el hogy lehet közlekedni vele. -
cOxeR
Ármester
-
cOxeR
Ármester
Azt mondtam, hogy lassan 10 ezret mentem már az I3-al?
14,4kw/100km az átlagom 9,2k km-en. 2-3 hét és meglesz a 10k, a hétre még van kb 5-600 tervben.
A mai 250km-emet pl a népligeti ingyenes DC Volán töltőnél támogattam meg 12kw-al, hogy bőven elég legyen a tervezett teljes távra, és ne kelljen figyelnem a tempót, toltam is egy 150-es tempomatot a nulláson hazafelé - maradt bőven töltésem alapon - kb 20 km Gyál-Halásztelek, vicces volt egy matt barna GLE400D-vel jöttem szinte végig, nagyon nevetett a tempon amit toltam előtte - mert előre engedett.
Számoltam is egy kicsit:
Mobiliti - 68,2kw - 11.400 Ft (itt volt ac töltés, jó szar az átlagár, már ritkán használom, kezdeti ballovések “ára”)
MOL - 29,9kw - 4.200Ft (ide érkezik 12%-os BMW I kártya kedvezmény hamarosan)
Ingyenes töltés (Lidl, Penny, ingyenes városi töltők) ez nagyjából van csak meg: ~63kw - 0Ft
Otthoni töltés: - 1164kw - 44.232Ft
Összes felhasznált áram: 1324kw
Tehát: 59.832Ft
Akinek van kedve számoljon benzin/gázolaj árat 10k km-re meg adjon hozzá legalább egy olajcserét is.Ezt meg csak úgy itthagyom, ne legyen morgolódás, tankolok 100-as prémiumot is, de drasztikusan kevesebbet.
-
cOxeR
Ármester
válasz KAMELOT #60822 üzenetére
Mi az a normális használat? Amerre én járok az esetek 80-90%-ában városi tempó van, vagy városi elkerülő. Megengedett tempó körül megyek 2 fővel, kevés csomaggal. Ilyenkor sose kell töltenem, 120-150km-nél nem megyek többet egy nap arra bőven elég, a mostani időjárásban. Ha nagy tempóra vagy kiváncsi 50%-ról 26%-ra lement 20km alatt, simán le tudnám meríteni 100-ról 20%-ra teszem azt pályán 60-70 km-es szakaszon. Nem erre van, nem is így használom.
Ez a hang hiány, botorság, hamar elfelejted. A váltások hiánya se negatívum… inkább előny.ck
Három sáv van szinte végig (napi szinten jártam arra évekig), a belsőben senki nem megy autópálya tempó alatt, vagy ha igen letolják rendre. Nem a sebesség volt a lényeg amúgy. -
-
cOxeR
Ármester
válasz LurkerSheik #60873 üzenetére
Nem tudom, én azért M csomagos 18d-t biztos nem vennék… sőt nem is értem egyáltalán miért lehet venni ilyen alap motorral.
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- EA Sports WRC '23
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen