Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz stratova #136301 üzenetére

    Semmi értelme a nyomatékot nézni. :N Az, hogy mennyire húz a járgány, annak súlyától, és az azt előre mozdító erőtől függ, márpedig a forgatónyomatékkal még valamit csinálni kell, hogy abból hajtóerő legyen, ezt pedig tipikusan leginkább a váltó végzi, és lehet meglepő, de egy többet forogni tudó benzinesben tipikusan rövidebb áttételezésű váltó (erőátvitel) van, ami kapásból ellensúlyozhatja a gyengébb forgatónyomatékot..
    Végeredményben, lehet papíron úgy tűnik, hogy a dízel fog jobban húzni, de ha a váltóval korrigálod hamar ki fog derülni, hogy nem véletlen van ott a másik adat is, ami a teljesítményt hivatott mutatni.

    Ugyanakkor pontosan ezért, ha a benzinest nem forgatod, arányosan sokkal rosszabbul fog menni, de nem azért, mert nincs benne nyomaték, hanem azért, mert nem úgy használod, hogy kijöhessen belőle az állat. A dízelt, mivel borzalmas alacsonyan van a nyomatékcsúcs, kb. nem is tudod rosszul használni, az mindig húzni fog, az alatt is, aki nem tudja, mire való a váltó.

Új hozzászólás Aktív témák