Új hozzászólás Aktív témák
-
norbert1998
veterán
válasz Lacielvtárs #148127 üzenetére
Nem tiszta. A kisasszony a tiéd vagy csak a kávé, és a kisasszony te vagy?
-
norbert1998
veterán
Úgy fest 18 óra alatt elkelt a lapom, 20 pénzért végül, alkuval.
-
norbert1998
veterán
válasz Lacielvtárs #148262 üzenetére
Volt hétvége?
-
norbert1998
veterán
Van egy olyan érzésem, hogy a sok állatka az 590/vega/5600 árakat nem fogja oly hamar leengedni, és tényleg 1070 lesz belőle, pedig nagyon nem akarok zöldet.
-
norbert1998
veterán
válasz Whysperer #148351 üzenetére
Szerintem megint elbeszélte egymás mellett
A Spring 400 km-t nem 120-al tud (ha jól értem a felvetésed). 400-at talán tojáshéjas várossal tud, az én értekezésem szerint. 120-al meg cira 150-200-at.
DE még csak gyártói adatok vannak. Majd lesznek tesztek, amiket úgyis meg tudsz várni mert lecsusztál most, ha jól értelek, és emgtudsz mindent majd.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Whysperer #148364 üzenetére
Az 5 ajtós, könnyed és kompakt kialakítású városi autó szériaváltozata gond nélkül képes a több mint 200 km-es hatótávra (WLTP*), így nyugodtan autózhat a városban, vagy akár azon kívül is.
*Az adatok tájékoztató jellegűek.
Dacia.hu
Én itt nem látom azt a 400-at. Vagy az emberke nem tudta mit beszél, vagy téed akart átvágni. Utóbbinak sok esélyét nem látom.
Az akkumulátor kapacitása a WLTP-mérés szerint 225 km-re lesz elegendő, míg tisztán városi forgalomban ez állítólag 295 km-re is felmehet. Az Eco mód használatával állítólag további 10% nyerhető: ez a motor teljesítményét 31 lóerőre korlátozza, az autó végsebességét pedig 125 km/h-ról 100 km/h-ra csökkenti.
Totalcar
Az akksi 26 kWh. 130-al (125-el) feltételezzük, hogy igénybe veszi a 44 lóerőt az autó.
Légellenállás legyőzéséhez szükséges motorteljesítmény 125-nél:
P=ρ/2*Cw*A*v^3=13503W.
ρ = 1,2928 kg/m (levegő sűrűsége)
Cw=0,22-0,27 (legyen 0,24)
A=szé*ma*0,85=1,62*1,51*0,85Ez 18 lóerő, szorozzunk a hatásfokkal is, legyen 90%. 20 lóerő. És nincs világítás, klíma, stb, Tartod a sebességet. Nem lassítasz, nem gyorsítasz. Nem szímolsz a gördülési ellenállással, semmi egyébbel. Ez 15 kW teljesítményfelvétel az aksiból, csak a légellenállás legyőzésére. Ezt már kapásból nem tudod 2 óráig (mivel két óra 120-al pont 400 km) fenntartani a 26 kWh-ból, nem beszélve annak bruttó/nettó kapacitásáról, merült állapotban lévő alacsony áramkibocsátási lehetőségeiről, hatásfokcsökkenésről.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
A benzineshez nem láttam a gyertyákat felsorolva. A dízelbe ugyanannyiba kerül a gyertya, legalábbis a saját autóimon, autóinkon tapasztalva. A jó dízel -10-be is indul még gyertyák nélkül, szóval mgé csak nem is egetverő. Ha nincs -10, észre se veszed, hogy nem jó a gyertya. Gyújtótrafó a benzinesbe? Az is gyakori mulatság. Nem szupermarketes dízellel még a "fosdci fosfrancia" is elmegy gyári prolasztóval, magasnyomásúval fél milliót, ha nem anyataxi a belvárosban, márpedig a dízel ne legyen anyataxi.
Ha a szívóbenzinnél tartunk, akkor a dízelen sem kell feltétlen legyen kettőstömegű, hátmég DPF, a korosztályból kiindulva.
Én azt tudom mondani, hogy a mi felhasználásunkra a Thalia bőven visszahozta a 230 ezer km alatt nem csak a karbantartást (ja, az olcsóbb volt, mintha benzin lenne, legdrágább erőforrásfüggő alkatrész az egyszeri EGR csere (50k) után a felsőholtpont jeladó, valami 3000-ért Gyertyát kétszer cseréltünk benne ) Se okoskerék, se vezérlésmódosító, hidrotőke, gyújtótrafó (akár hengerenkénti), se kokszosodás, se semmi.
Azért ha leülünk, mindjárt más a leányzó fekvése. Az a dízel amelyik fogyasztja az olajat már régen rossz. A Thaliaba egy árva decit nem kellettönteni még sohasem utólag, 12 ezrenként cserélve, amit egyébként a benzinesen is tarrtunk, szóval ez se vitaalap, a 90 ezres okoskerék ára nem éri meg az olajcsere játékot.Ha és amennyiben van utanként legalaább 10-15 km országúti szakasz az ingázásban, egyszerűen a dízel jobb választás szerintem. Nyilván egy V6 dCi-nek a 10 km nem elég, kéne neki vagy 30, lényegtelen. Vannak 1.2-es dízelek is
-
norbert1998
veterán
válasz Aljasvip #148405 üzenetére
A szakdoga alapból még egy év nekem, egy konferencián elő kellene adni a szakdogatémát, aminek a leadási határideje a mai nap. Kedden eldöntöttem, hogy nem sikerült elég kísérletet végezni, a dolgozat témájáról szóló rész 2 oldal mindössze, a többi csak rizsa, elengedtem, megyek majd következő félévben. Tegnap délután írt a konzulens, hogy átnézte és patika, kicsit mahinálni kell a témamegjelöléssel és egy húzós irkálás/fejezet átcsoportosítás után le lehet adni.
Sas: És azt egy helyben ülve pötyörésve végzed vagy mászkálsz, beszélgetsz, megcsináélsz eztazt, némi ülőmunka aztán ismétlés? Mert én inkább csinálnám az utóbbit
Sokkoló: Az is biztos sokkolta a tanárt.
I will see myself out.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Megjött. -
norbert1998
veterán
Van egy nem eredeti Xbox 360 kontrollerem, ami néhány játékban rezgéskor ledobódik a PC-ről, majd instat fel is csatlakozik, (Pl. AC esetén az összes harcjelenet, hárítás esetén), de ekkor az irányítást eldobja a billentyűzetnek, illetve egy kvadránssal jobbra ugrik a player lámpa. 1-1 harcjelentnál akár 30-szor is átdob. Átlag futkározáskor nincs ilyen gond, illetve x360ce-vel rezegtetve sem dob le a gép. Végigpróbáltam minden USB slot-ot és USB beállítást, semmi nem segített. Végül az asztal közepén lévő USB 3.0 elosztóba dugva sikerült elkerülni a problémát, de ezzel az a gond, hogy az asztal közepéről lóg ki a kontroller kábele.
Nem várom, hogy megoldjátok a problémát, de egy topikot tudtok javasolni?
Ngayon kevés infó van róla anetetn, de szinte biztos szoftveres issue, másnak is így volt, végül neki nem oldódott meg. -
norbert1998
veterán
válasz hackeeeee #148513 üzenetére
Eddig 30-40-es pingem volt, szóval ez is nagy előrelépés. Esélyes amúgy, hogy a ping azért ekkora, mert szerintem sok routeren/switchen megy keresztül az szál, mire ideér, és egyszerűen ennyi a késleltetésük. Az is lehet, hogy rossz szoláltatóra scatlakozott a speedtest
-
norbert1998
veterán
válasz Gyuri27 #148546 üzenetére
Ez a nagy fáradstág. Vittük be apámmal tegnapelőtt az étkezőasztalt (40 mm vastag extratömör forgácslap, 200*80 centis asztallap), elvágtuk, hogy amikor nincs vendég, össze lehessen tolni kisebbre. Egybe vittük be, el tudod képzelni, hogy nem egyszerű cipelni két embernek se, durva 60 "liter" forgácslap, ha a számításaim helyesek; a műhely meg 60 méterre van a konyhától, annyi megállás volt, hogy cipőt cseréltünk. Anyám a tv előtt ül, és lesi ahogy a székeken esünk keresztül ahelyett, hogy felkelne arrébb húzni őket, majd mikor szóvá teszem, miért nem volt képes megmozdulni:
Ő úgy elfáradt, egész nap létrázott meg ablakot mosott.... Igen bazdmeg, mert mi meg a műhelyben 8 órán át filmet néztünk apámmal, igaz? És ez mentesíti azalól, hogy 2 métert menjen és arrébb húzzon egy széket 30 centivel.
Tipikus női betegség az "elfáradtam" meg a "fáradt vagyok".Meg mikor benyögi, hgy ő milyen fáradt: függönyszalonban dolgozik: emberekkel beszélget és pár grammos függönyöket varr, majd betolja a seggét a szalon előtt álló kocsiba és esetleg hoz egy kiló kenyeret meg felvágottat a boltból.
Én nem értem, honnan veszi, hogy joga van hisztériázni a fáradtságra. 8-ra jár dolgozni.
Namost ezzel kontrasztban apám 3/4 6-ra jár dolgozni, ill. +-8 óra, 3 műszak, hegesztő, de kell azért kalapálni, köszörülni, és hegesztett alkatrészeket is, bár daruval emeli, kézzel tologatja őket, sokszor fél tonna feletti alkatrészekről van szó. Az nem fárasztó, ugye?
Persze amikor azt mondjuk, oké, elhisszük, de ez nem normális, menj el dokihoz, akkor már persze mi vagyunk a rosszak. -
norbert1998
veterán
válasz stratova #148547 üzenetére
Itt azzal van a baj, hogy mindenki olyan jól tudja a jogait. A kötelességeit félig tudná csak úgy, már egy szebb világban élnénk.
Minket azért még ovodában keményen fogtak, a rosszak akár órákig sarokban álltak, fülüknél fogva odacibálva. Tudom, párszor volt benne részem, eleven gyerek voltam. Sem pszichopata, se bosszús nem vagyok miatta, sőt, igenis hálás vagyok azért, amit ott kaptam nevelést, törődést.
És nem ám a csillivilli Budapesti gazdagok ovodája volt ez. Egy 400 fős vas megyei falu egyszerű óvodája. Úgy mentem általánosba, hogy már tudtam olvasni meg számolni első osztályos szinten. Mondjuk ez azóta se változottMost tök simán kurvaanyáznak az óvodások az óvónőnek.
Nyilván, 22 évesen nem tudom megmondani, hogy mondjuk Sas korosztályában milyenek voltak a rossz gyerekek, de én úgy érzem, hogy a 90-es évek végi és a 2000-es évek végi gyerekek között nagyobb ugrás van szemtelenségben, neveletlenségben, mint a az elmúlt száz évben összesen, 2000 előtt (mármint mint megengedett több rossz magaviselet, mind a nevelő, mind a gyerek részéről).Egyébként ez mind az internetnek köszönhető szerintem. Amíg a gyerek a szobában lolozik meg codozik (3(!!) évesen), addig nem kell a szülőnek vele foglalkoznia, igaz, a nevelés elmarad.
-
norbert1998
veterán
válasz Lacielvtárs #148564 üzenetére
LiliElvtársnő
Tudsz hifi tippet adni?
Jött ugye a böszme okostévé, amit tud HDMI eARC-t. Azt hiszem, hogy az erősítő is tud, de nem biztos.
Egy 13 éves technikáról, az Onkyo TX-SR805-ösről van szó.Az androidos lejátszó nem tud 4K-t kiadni, de ha tudna is, az erősítő nem engedné át, tehát ARC nélkül nincs, csak optikai hang.
Másik megoldás, hogy a TV-be megy a pendrive és ARC-vel megy vissza a hang.
Az erősítő leírása ugyanakkor nem tartalmaz infót ARC-ről vagy nem ARC-ről, főleg nem olyanról, ami plain and simple DTS vagy DD hangon tudna többet, bár az erősítő tud mindent az Atmos és DTS:X-en kívül.
Ilyenkor mi van? -
norbert1998
veterán
válasz Whysperer #148566 üzenetére
Ez azért némileg távol áll egy 13 évesen is háromszor ennyit erő /hasznalt/ 7.1-es erősítőtől.
Viszont épp ezért, nem egészen értem, mire tetszel gondolni.Lili
Közben megnéztem, nincs ARC semmilyen formában.
A legolcsóbb megoldás ezek szerint a 4K HDR-re ezzel az erősítővel, ha normális hangot akarok, egy dual hdmi kimenető androidos lejátszó?[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz MiklosSaS #148706 üzenetére
Ebbe van az igazság. Alapjába 3 féle dízel van (volt talán)
1. a mindenki álma, bírja az üzemanyag és kenési rendszer is a hanyag tulajt, és mechnaikailag se szar, ebből nemigen tudok példát felhozni...
2. a kenséi és üzemanyagrendszer nem viseli a hanyag tulajt, hozzá nem értő felhasználást, de mechanikailag nincs vele baj, ide sorolnám a dCi-t, amit biker kolléga szidalmazott. Nálunk 2 dCi is van, 210 és 240 ezer km-el, gondmentesek. Mert az olaj 10 ezrenként cserélve, és nem kannából hordjuk bele a haver dízeljét. Egyébként a magsnyomású, porlasztó és hajtókarcsapágy is a hanyag tulajra valló gondok. A hkcs csere egy számítható kötelező dolog némelyik dCi-nél, de többe kerül a deknitömítés, mint a hkcs, szóval kb elveszik egy "szervizes" olajcssere ára mellett...
3. az amelyiknek mechnaikailag is bajai vannak. ilyen pl. a 2.0 pdtdi, ahol letörik a blokkról a vezérműszíjfeszítő grögő (szelepkuszálás, motorcsere), vagy esetleg az elkopó hatszögtengely az olajzásban, bár ez azt hiszem tsi, és a kenésre is felróható talán, vagyis a hanyag tulajra. Biciklilánc feszító talpak olajnyomás általi előfeszítése viszont például nem kenési és hanyagsági gond, énszerintem, az is tipikus folksvágen betegség. Hideg, álló motorral megmozdul az autó (kiengedett kézifék stb), ránt a motoron és át is ugrott a vezérlés. Motors kuka. A 2.2 dCi is ide tartozik. Beleég az izzítógyertya a blokkba és beletöröd, hengerfej le, ami már kapásból hatszámjegyű tétel a 10 ezer forintyni alkatrész seréjére.Az első kettőt meg szabad venni, nyilván a 2. kategóriával érdemes vigyázni azért, ismert előélet, alapos átvizsgálás kötelező. A harmadik meg a felejtős kategória. Nyilván van még ezer fajta dízel, nem sorolnám őket.
És akkor a sráknány mondata: A modern benzin pont ugyanolyan betegágy, mint az 5 éves dízel, mind komplexitás, mint kiforratlanság terén/okából.
-
norbert1998
veterán
válasz jokeph #148718 üzenetére
Azért ezekkel ne karambolozz
Nyilván semmivel se, de ezekkel pláne.
Itt erre gondoltam legfőképp. Nekem sincs túl extrazva a kocsi, a biztonságra mentem elsősorban. Mind anyagi mind fizikai szempontból, mikor választottam.Mindenki más. Én nagyon szívesen járnék egy '69-es Feliciaval, de egyelőre még túl drága nekem 😁
Azzal biztos tudsz gyorsan menni.
Cbr600f2-vel mentem nemrég, az is bőven sok volt elsőre a 15 ló után, meg is értem a korhatár miért bőven a "felnőtté válás" felett helyezkedik elBiker tulaj
Feltételeztem, hogy nem te voltál a hanyag, hanem csak aki szarba tenyerelt.
Jellemzően azért aki ilyen fórumokon létezik és normálisan meg tud nyilvánulnj, az nem a magyar redneck kategória szerintem. -
norbert1998
veterán
Meddig kell még várni mire megérkeznek normálisan az új VGA-k?
Új hozzászólás Aktív témák
- Parfüm topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Politika
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- ASUS routerek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Elden Ring - Túl a 25 millión
- További aktív témák...
- MSI RX 580 ARMOR OC (8GB GDDR5 256bit) -- tesztelt :: BESZÁMÍTÁS! AKCIÓ!
- Samsung Galaxy S21 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Magyar Bill! Lenovo ThinkPad T440 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude 3590 - i3-7G I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba Ár! Fujitsu LifeBook S710 - i5 I 4GB I 160GB I DVDRW I 13,3" I DP I W10 I Garancia!