Új hozzászólás Aktív témák
-
BomiBoogie
MODERÁTOR
válasz Malibutomi #7688 üzenetére
Szerintem nem éri meg a váltás, párhuzamos generációk között, inkább várd meg, mi lesz jövőre.
Én is nézegettem akár a Haswell váltást, vagy egy 79xx-es VGA-t, de valódi értelme nincs, max. a fejlesztés érzése, de a felhasználói élmény semmit nem javulna.
-
otto14
senior tag
-
MiklosSaS
nagyúr
Kellene valami segitseg, valaki mondja el a tapasztalatat. Elromlot a C5-os verda, es nagyon sok $ volna a javitas. Igyhat szeretnek valami verdat nezni. A kocsit munka-otthon, es hosszu utakra hasznalnam, es szeretnek egy megbizhato verdat amivel nem volnan kulonosebb bajom. Ezek a kiszemeltek :
1. Volvo S80, 2.0 diesel, 2010-es evjarat, 63.000 km, 1 ev full garancia....10.300 angol font: [link]
2. Volskwagen passat, 2.0 tdi, 2010-es evjarat, 47.500 km, 18 honap full garancia.......10.780 angol font
[link]3. Ford Mondeo Titanium X, 2.0 tdci, 2011-es evjarat, 16.220 km, 3 ev full garancia ...... 9.420 angol font
[link]Volna meg egy negyedik varians ami eleg draga, de ha hosszu tavon megeri akkor egye fene, belemennek.
4. Mercedes Benz C220, 2.2 diesel, 2011-es evjarat, 26.200 km, 3 ev full garancia, automata sebvalto, ...... 14.600 angol font.
[link]Csak ezekbol lehet valasztani, mivel az egyetlen ceg aminel ha kifizetem a 60 %-kat (vagy tobbet) a maradekot fizethetem max 18 alatt kamatmentesen. Ez nagyon jo otletnek tartom.
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
őstag
válasz MiklosSaS #7706 üzenetére
Külsőre nekem a Mercedes meg a Passat jön be, de ez szubjektív. Merciből egyedül S-hez volt szerencsém, azután eléggé fapad volt egy Ford Mondeo, nem tudom a C osztály mennyire igényesebb a kommerszekhez képest.
Ha még nem tetted meg, ülj bele, próbáld ki, nálam a sorrend: kényelem, külalak, megbízhatóság, fogyasztás. Nem épp logikus, de nem vagyunk egyformák.Ha nem ismered, esetleg olvass bele ezekbe: http://nepitelet.hu/autok/
Kerüld a szélsőséges ítéleteket, olyanokat érdemes elolvasni akik legalább 20-30ezret mentek is az autóval, nem 200km-tJobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
ViZion
félisten
válasz MiklosSaS #7706 üzenetére
Itt kezdjél olvasni. Ennél hitelesebbet nem fogsz találni. Talán még a totalcaron nézzél szét a cikkek között, hátha vmit teszteltek ezekből.
Amennyire tudom: mercit kihagynám, nyűgösek már ezek, drága a gumi, stb. Fordnál nem tudom, h ez a problémás dízel-e, ott voltak vmi gebaszok régen. Az kényelmes gép, a km az kamu szerintem, szal. kihagynám. Passat olyan kommersz... de a TDI motorok nagyon jók, szemben a PDTDI-vel. Volvót venném, mert szimpatikus a márka, de amúgy passz.
addamka: beelőztél
Amúgy a Ford tudod minek a rövidítése?
Fix Or Repair Daily[ Szerkesztve ]
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
MiklosSaS
nagyúr
A mercin kivul mindegyikbe beleultem, kiprobaltam eleg jol ereztem magam mindegyik volanjanal.
A km az nem kamu, mivel itt inglandban 15 masodperc alatt ellenorizni tudom , senki sem forgatja vissza a km-et. Nem egy sarki "szines-boru" turbanos eladotol veszem hanem anglia egyik legkomolyabb cegetol.
Az eszem azt mondja hogy a Ford-al jarnek a legjobban, keves km, 3 ev gari. A szivem pedig a Volvo-t mond, mivel nagyon szep verda. A merci is szep, de azt karbantartani meg minden eleg draga, meg ott a 4-5000 font plusszban amit szerintem sem erne meg. (mas volna ha S-rol beszelnenk).
A passat is jo volna, csakhat sokat mondjak hogy eleg sok baj volt a motorral, tehat........ franc sem tudja mi volna jo.
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
ViZion
félisten
válasz MiklosSaS #7709 üzenetére
Ford felejtős. [link] tdci motor kaka. Merci marha drága, persze Te tudod, de uhh, azért +50%...
A TDI motorok viszont elnyűhetetlenek, talán többet eszik kicsit, esetleg hangosabb, de a "továbbfejlesztései" sokkal bajosabbak. Passát is nagy, kényelmes (német módon ), főnöknek az van.[ Szerkesztve ]
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
MiklosSaS
nagyúr
Baaxxxa meg, pedig mar ugy beleeltem magam a Ford-ba. A merci szerintem is draga...
meg volna egy ilyen, [link] meghoza 2012-es, 28.000 km-be, 11.200 fontert, csak egy egesz estet leveszekedtem az asszonyal...mert o nem szeretne
opeltvauxhall-t, pedig nekem mar 3 eve Vectra C-em van es mar 8 eves de meg mindig kitunoen mukodik.[ Szerkesztve ]
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
Shokkolo
addikt
Fordot passzolom, Passatnál a PD elemek miatt van félnivaló...
Volvo vagy Merci...Ezek között meg az egyéni vélemény dönt, én nem vagyok nagy Mercifan, a Volvok viszont nagyon bejönnek.
és hát valljuk be, sok a pro és a kontra, de a Volvo akkor is Volvo... biztoság, kényelem.Szerk.:
Ugye h. mondtam h. a 2.0 TDCI egy sz@r ?!
A kis fiestába az 1.4 -es motor jó, de a 2 literest nem sikerült eltalálniuk[ Szerkesztve ]
"A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"
-
-
Shokkolo
addikt
válasz MiklosSaS #7714 üzenetére
Japó motor lenni jóm egy tipp: nézd meg jól a hátsó kerékjáratot, sárvédőt nincs-e kezdődö rozsdapötty.
Alapvetően roppant jók a japán autók, de még mindig nem tudják megoldani, hogy a hátsó sárvédők ne kezdjenek el rohadni.Persze tudom, hibátlan autó nincs. Alapvetően ha nincsk ezdődő rozsda nagy gondja nem hiszem h. lenne.
A Toyota szvsz elég megbízható autó"A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"
-
mackosajt
addikt
Rövid leszek:
A mit nem szabad venni kérdésre van egy szabály!
Három F szabály!Ford
Fiat
FranciaSok a meló, szopás is van, mégsem kurvulunk.
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
ViZion
félisten
válasz MiklosSaS #7716 üzenetére
Toyotánál készülj fel! Egyrészt a szervizelése drága. Másrészt haver megvette a Corollát, majd pár hónap múlva revizión mondta, h kicsit sokaljja a 9 l fogyasztást. Á, új, bekopik, olajcsere után javul, stb... Azóta is 9l körül kajál, többet, mint a Nexia Szal. a japó lehet, h jó, meg szép, de inkább a németet. Volvo, vagy Passat nálam ez lenne. De lehet vennék egy nagyobb Daewoo-t, a maradék 9500 fontot meg gépre költeném
Shokkolo: részigazságok. A régi francia gépek jók voltak, a mostani agyonelektronikázottakkal sok a baj, a
szándékostervezési hibákról nem is beszélve. Sz@rrá könnyítve, furán, nem racionálisan felépítve... Kis motorok, nagy turbó, jó teljesítmény és fogyasztás, botrányosan rövid élettartam. A régi "cigó" mercik voltak a gépek, meg a II golf, aminek még 0,7-1 milla km-re tervezték a motorját.[ Szerkesztve ]
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
őstag
válasz Shokkolo #7720 üzenetére
Nekem is francia f0som van (C3 1.6 benzin Sensodrive), volt egy idő, amikor többe volt a szervizelése, mint az ismeretségi körökben lévő autóknak, na azóta azok is behozták árban :]
Ami tény, hogyha egy azonos évjáratú (2003) azonos kategóriájú (pl. Opel Corsa C Easytronic) német autóval összevetem, az össze van rakva, ezt meg úgy össze sikerült rakni. Futómű béna, cserébe kényelmes, és kb. fáj beleülni a német kategóriatársba utána egy hosszabb útra
A kormányom annyi visszajelzés nincs, mint amikor egy lavór kézmeleg vízbe dugja az ember a kezét, az automataváltó hülye, szóval az enyémet pl. nem ajánlanám olyannak, aki csak autót keres A-ból B-be. Az alkatrésznél is van olyan, ami 2x drágább, mint egy átlagosba (pl. lambda szonda, ebbe csak a 35ezres jó).
Viszont valamennyivel jobban megy, mint az átlag, kényelmes, a fogyasztásom meg pl. a pénteki khm nehezebb lábú túrán (Őrbottyán->Piliscsaba->Keszthely->Bakonyszentlászló->Őrbottyán) után 6.5 lett.Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
MrM94
őstag
Van erettsegim,szoval mostmar 100 ft al olcsobban kell adjak nekem a kenyeret.
Az alvástól megéhezek,az evéstől elálmosodok.Így Macskasztikus az élet.
-
Yeffy
veterán
válasz MiklosSaS #7706 üzenetére
én ezekből a Passatot vagy a Volvót választanám. Merga bár nem rossz, de drága, plusz fenn is kell tartani, és ahogy mondták, már ez sem olyan, mint a zöldséges Mercik régen, amik a világból kimentek. Ford meg motorilag jó (bár EGR szeleppel sok szopás van) de kasztniilag kb hulladék. nekünk 3. genes, 2008-as Tranzit-unk van, és szerintem szégyen, h tele van ilyen rozsda"rügyekkel" egy csomó helyen a kasztni. mintha pattanásos lenne az autó. meg eleinte kopogott a futómű kanyarodáskor, de úgy tudom, azt már orvosolták. Feel the difference. hát érezzük. mintha még eddig sose nem gyártottak volna autót/kistehert. árban asszem "olcsó", de ilyen kasztnizás mellett nálam a Ford-ok kibuktak.
na jó, egy Shelby-t elfogadnék...Volvo meg a Passat bizonyított, bár nekem személy szerint a "könnycsepp első lámpás" Passat tetszik, abból is a CC. na, az dögös. de itt nyilván nem ez a fő szempont.
valaki említette lejjebb a 3F "szabályt". háát, én hallottam már jót is, rosszakat is ezekre a 3F-es gépekre. nekünk pl, van még egy 2008 körüli C3 1,4 HDi-nk is, mondjuk azt városban használjuk, és hibátlan. semmi, de semmi baja nincs. kellemesen csalódtam is benne, mert én se vagyok nagy francia rajongó, ilyen olyan okok miatt ( pl történelmi), én probellerbuzi vagyok de ez rendben van. mondjuk az más kérdés, h nekem kényelmetlen, mint az állat.
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz MiklosSaS #7714 üzenetére
Toyota lehuzva. Nem tetszet egyaltalan, nem a modelel van gondom hanem azzal mit en neztem. Koszos, kopott, nem volt rendesen tisztitva, izzadsagszagu, poros, stb. Nem kelltet jo benyomast. Holnap reggel megyek teszt-drive-ra egy ilyenel. [link]. 2009-es evjarat, 51.250 km-ben, 2 ev gari, 1.9-es diesel, es olcson megusznam 8.740 kemeny angol font.
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
Shokkolo
addikt
ez a 3f egy baromság egyébként.
a legtöbb francia szeteotípiát mindig olyanok szájából hallom akinek életében nem volt francia autója "mert azt hallottam béla szomszédomtól hogy..."érdekes, a csoda DSG váltós passat tökéletes amibe 40-60 között garantáltan szétmegy a rüki, vagy a csoda siemes PD-soros PDTDI motor ami 60-80e kiklóméter után elhányja magát...
vagy épp az Opel, ami sosem kop el csak szétrohad...
De ezeket elnézzük nekik mert német.
A propelleres márka se hibátlan, szégyen, hogy míg a f0s francia ~1990 óta minden karosszériaelemet galvanizál (ergó amíg nem sérül nem rohad > ha rohadt akkor 99% hogy törve volt), addig a 2002-es propellereseken jön felfele a rozsda.Nem, nem jobb a francia sem, félreértés ne essék, csak épp a németnek, a japánnak, meg mindegyiknek van legalább ugyanannyi hibája.
Viszont amíg a világ vérpistikéi a szivük szerint a homlokukra tetováltatnák a német zászlót addig megmarad ez az alaptalanul szar sztereotípia."A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"
-
otto14
senior tag
Ti hány évesen kezdtetek autót vezetni?
asd
-
MrM94
őstag
@otto14: 13 korul voltam
@mackosajt ezt csak neked
[ Szerkesztve ]
Az alvástól megéhezek,az evéstől elálmosodok.Így Macskasztikus az élet.
-
őstag
12-13 körül engedte nagybátyám a Golf 3asát, előtte pár hétig anyósülésről váltogathattam.
Érdekes, mert ennek ellenére gyűlölöm a kézi váltót, mondjuk ebben közrejátszik, hogy pár évig Budapesten ácsorogtam a dugóban nap mint nap.
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
Yeffy
veterán
válasz Shokkolo #7727 üzenetére
szerintem is egyébként.
mondom, minden típusról hallottam már jót is, és rosszat is.amiket írtál, arra meg:
elég baj az, h ezek mennek. nem is tudtad, h a csigazabálók galvanizálnak, míg a németek pl nem. és az meg számomra gáz, h propellerék sem.
de imádom őket. sajnálom. ez olyan, mint a vallás. nem tudod megmagyarázni, miért, de imádod. nyilván, ha viszont valami nem jó, akkor "szóvá teszem"...igen, sok ilyet olvatam már PDTDIről, meg a DSG-ről is. mily meglepő...
én nem varratnám magamra a német zászlót (bár élnék ott, csak az a f.szom náci nyelv... -.-".
én a propellert...Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
Shokkolo
addikt
válasz MiklosSaS #7738 üzenetére
bmw jel > propeller
Bár igazából csak annak becézik hivatalos állásfoglalás szerint nem azt jelképezi.
ha érdekel íme a "tévhit":
A BMW jel propellert jelképez a BMW múltjára hivatkozva. Ezt megcáfolta hiovatlaosan is már a BMW.Történelmi háttér: a BMW a 2. VH végéig nem autót, hanem repülőgépeket // inkább repülőgép motorokat gyártott. Viszont VH végén ugyebár szigorúan limitálták a a "békeszerződésben" a hadsereg és a technikai felszerelés méretet. A BMW-nek mint gyárnak 2 lehetősége volt:
1.: roló lehúz
2.: profilt válta 2. mellett döntöttek (rengeteg ember nagy örömére). Akkor fordultak a szárazföldi közlekedés felé
*** mennyi felesleges "hülyeség" fogja a fejemben a helyet a lényeges "tudás" helyett ?! ***
[ Szerkesztve ]
"A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"
-
miresz
veterán
Embörök!
Nincs véletlen valakinek eladó AM3-as,vagy AM2+ -os lapja amd chippes amiben lehet magot oldani? Vevő lennék rá.
-
=HG=
addikt
válasz MiklosSaS #7706 üzenetére
Na szóval , szerintem:
Merci felejtős, drága, és hidd el rengeteg elektromos probléma van a merdzsókkal....A gatyád rámegy, ha elkezd szarakodni...
Volvó elegáns, kényelmes, alkatrész elég drága...Megfontolandó...Passat Ismerősömnek van egy (pontos tipust nem tudok) Amióta ismerem, csak passatja van (kb 15 éve) Ez azért elárul valamit.(autóvillamossági szerelő)
Ford Én megvenném..Kevés kilóméter 3 év full gari, Titanium X-ről jókat olvastam.. Jól néz ki, kényelmes, fogyasztás tűrhető. Árban meg..
Saab...sokat nem tudok róla, nekem nem szimpi..Szomszédnak volt egy régi tipus, ha gond volt vele, nem mentek abban az évben nyaralni....
Toyota Avensis...Szerintem nagyon jó megbízható autó, de ha így lelakták, akkor nem vigyáztak rá egyáltalán...felejtős..
-
FatalEror
addikt
-
Malibutomi
nagyúr
válasz FatalEror #7745 üzenetére
Nekem van passat, meg audi ugyanazzal a motorral ismerettségi körben, mindkettön volt félmillió közeli szervízdíj, az egyik adagolócserés volt, a másik meg talán vezérlés + valami.
Szóval biztos jó de én tuti nem vennék...
Mondjuk semmilyen modern dizelt, mert amint hozzá kell nyúlni máris buktad amit fogyasztáson megspóroltál 1-2 év alatt.
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Házimozi haladó szinten
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Hollow Knight
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Windows 11
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- DIGI Mobil
- Toyota topik
- További aktív témák...