Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Tudnátok nekem ajánlani valami jó, max pár éves, szép grafikájú, de nem aránytalanul gépzabáló játékot? Amiket szerettem eddig (a teljesség igénye nélkül):
    (Akció-)Kaland: The Longest Journey, Syberia, Assassin's Creed sorozat
    (Akció-)RPG: Mass Effect és Dragon Age sorozat, TES-V: Skyrim
    FPS: Half Life és Portal sorozat, Battlefield modern kori részei, Crysis 1,2
    RTS: C&C Tyberium, StarCraft II
    /Szóval elég sokat játszottam már, de most úgy érzem most vagy én vagyok lemaradva valamiről, vagy meghalt a játékpiac. :DDD

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz haromegesz14 #6300 üzenetére

    Felraktam a legutolsó CoD-ot és fél óra után töröltem is, mert erősen idejét múlt, szar (bénán scriptelt, szürreális lövöldözés nulla történettel) és ocsmány (tudok mondani szebb játékokat 2009-ből, amik jól futottak az akkori vasakon is). A MoH-W-vel is hasonlóan voltam. Főleg FPS játéknál igénylem a szép grafikára, de ez nem igazán adta meg, és a játékélmény is erősen vegyes volt (jobb, mint a CoD, de azért szintén idejétmúlt). Mikor beleszaladtam egy bugba, akkor nem visszatöltöttem egy mentést, hanem exit és uninstall.

    A WC3 és SC már túl öreg nekem.
    42"-os FullHD kijelzőn már élvezhetetlen a pixelháború. :N

    Maffia 2 jó ötlet. Addig halogattam, míg "véletlenül" lesz egy Geforce VGA-m, hogy legyen benne PhysX, és most épp el akarják cserélni egy 8600-asra a hangkártyámat.

    2011-12 közt akkor nem maradtam le semmi jóról? :U
    (Most nézem a Tyrannicon féle HALO 4 végigjátszást, a kommentár miatt.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Pont most végeztem a Black Mesa-val, és utána elindítottam megint az EP2-t. Ekkor jöttem ide, mikor elgondolkodtam vajon hanyadjára játszom az újra (3,4?). :DDD

    AVP megvolt, csak nem volt olyan emlékezetes, hogy megemlítsem. A Portált magam is listáztam. A Fallout 3 is lement nálam a maga idejében, a New Vegas valamiért már nem hiányzott. Jobb, mint a 3?

    A STALKER-ek sohasem tetszettek. Batman-t sohasem bírtam semmilyen formában.

    A Borderlands 1 után nem hiányzik a kettő. Van benne történet, vagy csak hentelés maradt a háttértörténet gyenge illúziójával, kifejtés és befejezés nélkül?

    A Deus Ex-et nekem az tette tönkre, hogy a marketingje miatt 3D-ben próbáltam vele játszani, de be kellett látnom, hogy a mai technológia még alkalmatlan erre. (1080p-ben játszhatatlan a TV-k 1080@25Hz limitje miatt, 720p-ben pedig van 60fps, de úgy 2D-ben is életlen nekem a kép és még a térhatás sem jön ki így összemosott képekkel.) Ettől kicsit megutáltam, de most talán már elő tudnám venni és rendesen 2D-ben tovább játszani.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #65675776 #6309 üzenetére

    Ezt úgy általánosságban érted, vagy csak a régi játékokra, amikben nagyon kicsi a textúrák felbontása? Mert én már nem is lennék hajlandó LCD-n mozgalmasabb játékot játszani és a blur-t bámulni. De még lassú RPG-t se nagyon, mert a plazma TV kontrasztját ott is hiányolnám és sírnék a sötét dungen-ökben a tejfeketeség miatt. :P
    Persze, ha újra elővenném mondjuk a TLJ-t, azt inkább laptopon tenném, aminek pici a kijelzője. A Syberia-t is kb. 1.5 éve játszottam végig, laptop kijelzőn. Persze a TV-től is távolabb lehet ülni, ha alacsony a felbontás, de így legalább kihasználtam a vonaton töltött időt is. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #65675776 #6311 üzenetére

    Ezt most nem egészen értem, bár a gépelési hibák is nehezítik az ügyet.
    Egy hasonló árú, de akár jóval drágább LCD és egy jó (véletlen sem LG, nem is annyira Samsung, de inkább Panasonic) PDP közt ég és föld a különbség. Nem csak natív kontrasztarányban, de mozgókép kezelésben is. Ami egy PVA vagy IPS LCD-n már rég csak maszatolás, az a PDP-n még éles mozgókép. (A TN paneleket felejtsük el, mert az egyszerűen okádék.) Arról nem is beszélve, hogy míg a plazma csak felvillantja a képkockákat, addig az LCD folyamatosan világít, így végig látod az egymásba mosódó állóképeket.
    Mindezt egybevéve teljesen más, és nagyságrendekkel jobb érzés PDP-n nézni a mozgóképet.
    A jó feketeszint mindig és mindenen megérződik, ahol van sötét jelenet (állóképen is). A mozgás pedig 24fps filmekkel is látványosan jobb PDP-ken, de 60fps mellett már hatványozott a különbség, hisz míg LCD arányosan nehezebben tartja a lépést, addig a PDP-knek épp 60Hz az ideális képfrissítés (24fps-hez 96Hz-en járnak, amivel nehezebb kikeverni a színeket és hosszabb a fénykibocsátással töltött idő, tovább látod ugyan azokat a képkockákat, ami nem kedvez a mozgásérzetnek - bár még mindig közel sem 100% a duty cycle, mint LCD-n...).
    A 42-50" pedig kényelmes, mert fotelben hátradőlve is kellően kitölti a látómezőt és élvezhető a FullHD felbontás részletessége. (Persze csak ha van miből, mert DVD-knél és régi játékoknál ez gáz, és jobb messzebb húzni a fotelt -> vagy inkább Blu-Ray kiadványokat kell nézni és szép játékokkal játszani. :DDD)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #65675776 #6313 üzenetére

    A kontraszt az nem a megfigyelőtől, csak a megjelenítőtől függ.
    Ha messzebb ülsz az azonos méretű kijelzőtő, akkor csak annyi változik, hogy a látómeződ kisebb részét tölti be a világosszürke képernyő "feketéje" és többet a sötét falak a háttérben (feltéve, hogy sötétben játszol, mert ha világosban, akkor az LCD sötétszürkéi is feketének tűnnek az AR bevonat miatt). De a távolságot ahhoz célszerű igazítani, hogy megfelelő mértékben töltse ki a kép a látómeződet, mert ez rengeteget dob az élményen (egyáltalán nem mindegy, hogy kis egérlukon át nézed az apró karakteredet, vagy szinte belekerülsz a képbe, még 42 és 50"-os TV közt is van élménynövekedés, hogy a nagyobb vásznakat ne említsük a ~42 és ~24" közt példálózva.). Ez 42"-nál kb. 1.5m, 24"-nál olyan közel van, hogy az már kellemetlen a szemnek. Ha messzebb mész, akkor nem csak a látómező kitöltöttsége veszik el, hanem a felbontást sem látod, elvesznek az apró részletek.

    Igen, régen voltak komoly problémák a plazmákkal. Én például még a sokak által dédelgetve szeretett 2010-es Panasonic G20-ak képét sem tudtam elviselni. Többek közt épp az erős afterglow miatt, ami még 24fps mellett is zavart. De 2011 óta a Panasonic is bőven a zavaró szint alá szorította ezt (köszönhetően a 3D-nek, ahol ez fokozott probléma volt), a Samsung PDP-in pedig gyakorlatilag észlelhetetlen már a jelenség azóta. Most 2012-ben is javultak a dolgok, már a Panasonic plazmákon is minimális a foszforlag. Ha a 2011-eseken épp csak néha láttad, akkor a 2012-eseken már észre sem veszed. Ha a 2010-eseket is elviselted, akkor már azt sem tudod mi az (pedig sokan már azokon sem látták). :DDD

    De nem tudom miért próbálsz engem meggyőzni arról, hogy nem jó ~50"-os plazmákon játszani, mikor számomra egy örök életre szóló élmény volt, mikor kicseréltem itthon egy Samsung 51D550 plazmára a Dell U2410-es LCD-t. Napokig mosolyogva ültem le elég nem csak filmet nézni, de játszani is. Sőt, épp hogy játékok alatt mondogattam magamban megállás nélkül, hogy ez milyen jó vétel volt és hogy én soha többé nem akarok LCD-n (50"-os LCD TV-n sem) filmet nézni, de főleg nem játszani.
    Egyszerűen teljesen más, és nagyságrendekkel jobb plazmán játszani. Főleg egy nagy plazmán egy kis LCD helyett, de a méret csak egy a sok közül, a PDP mozgókép kezelése a legerősebb tényező.
    És csak azért próbállak téged győzködni egy picit, hogy legalább próbáld ki, ha teheted, mielőtt arról győzködöd magad, hogy jobb az, ami minden tekintetben rosszabb (mérhetően, számszerűsíthetően, tudományosan megindokolhatóan).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #65675776 #6315 üzenetére

    Ó! Ne keverjük össze a 2D-t a 3D-vel! Ez csak az aktív 3D szemüveges 3D-re vonatkozott, ahol kétszer annyi képkockát kéne átküldeni a HDMI kábelen és kirajzolni a képernyőn, mint 2D-ben, vagyis 1080p120 lenne az igazából, és 720p120, fele-fele egy-egy szemre.
    A legújabb VGA-k már tudnák ezt, a TV gyártók viszont szarnak a játékosokra, ahogy már a 3D-re is, így még idén sem nagyon lesz ez összehozva. Talán soha, ha teljesen kimegy a divatból a szemüveges 3D.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #65675776 #6317 üzenetére

    Ott régen azért is bukott meg, mert a korai lassú LCD-k váltották a jó öreg CRT-ket, amik teljesen alkalmatlanok voltak az aktív shutteres 3D-re. Még ma is nagyon ritka és drága az az LCD, ami elég gyors ehez és nem mellesleg még a színe és a betekintési szögei sem rosszak, a korszak hajnala pedig katasztrófa volt sebesség terén (overdrive, majd villódzó háttérvilágítás és hasonló trükkök, továbbá egyéb valódi fejlesztések előtt).

    Most szerintem több köze volt hozzá a filmkészítőknek, mint a nézőknek.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Ez a Cradle című játék mindig ilyen gyengén fut (gép az adatlapomon)? Maxra húztam ugyan a grafikát, de a GPU unatkozik, inkább CPU limitáltnak néz ki, de valahogy még az sem annyira egyértelmű abból, amit az RTSS OSD kiír (de ettől sokkal gyorsabb CPU mag nincs, mint amit kapott). Lazán >120fps-t vártam 1080-as felbontásban.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Zalaym #12907 üzenetére

    Az LG 55C8-on PC módban kellően alacsony a lag (~21ms) és tud 1080p120-at is játékhoz, akár HDR10-ben, bár VRR nincs (ahhoz AMD kártya és Samsung TV kell, vagy majd HDMI 2.1-es kütyük, ha lesz olyan VGA) és kiváló a képminőség. Sok más TV-n csak túlszaturált színekkel és/vagy HDR nélkül van alacsony lag (Játék/PC módban kikapcsol rajtuk a színkezelés, de ezen pl. nem). De ahogy írták, kell még hozzá a TV árának felébe kóstáló VGA is, ha rendesen akarja etetni akár az 1080p120, akár a 2160p60 képmódot.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Šolaire #12910 üzenetére

    Sikerült fellőnöm .ini file szerkesztéssel 4k felbontásba, és úgy már vegyes limites (még egy kicsit alacsonyabb az fps és már nem ~35, hanem >85% a GPU használat). ;]
    Nekem is volt már hasonló gondom Uniti-s játékkal, de még öregebb AMD kártyával (és régebbi AMD driver-el, még az előtt, hogy rágyúrtak kicsit a CPU optimalizálásra) és mikor legfutóbb nVidia-ra váltottam, kipróbáltam újra a Dreamfall: Chapters miképp fut, aztán örültem, hogy nV-vel sokkal jobb, ezért azt hittem nem lesz több ilyen gondom (de lehet, hogy inkább az volt a trükk, hogy a D:C-t is patch-elték közben).
    Viszont az első 10-20 perc alapján nem igazán tetszik a játék. Már nem is emlékszem miért gondoltam, hogy fog. Talán csak a posztere tetszett meg. Időhúzónak, átgondolatlannak és counterintuitiv-nak tűnnek a puzzle-ök (pl. perceket kínlódtam azzal, hogy megtöltsem a poharat vízzel stb -- egy jó játékban még egy gravity gunt használatát se kell külön elmagyarázni, de ezt nem is próbálják).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Šolaire #12912 üzenetére

    Játéknak sohasem lesz sokkal jobb, csak "vállalhatót súroló", de a story egész jó. A befejezés talán nem a "legkielégítőbb", de szerintem megérte végigjátszani, nem volt hosszú vagy különösebben nehéz (ahol mégis elakadtam picit, inkább csaltam, de csak egy-két alkalommal olyat, ami ment volna brute-force is, vagy hosszas keresgélést spóroltam).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Golden9 #12929 üzenetére

    Már rég be volt rakva a listámba. Most elővettem végre.
    Tényleg jó. Szépen meg van csinálva. Mikor belevitték Hunter S. Thompson nevét is a "DJ" háttértörténetébe, az nekem már erős jel volt rá, hogy talán semmi sem az, aminek látszik.
    De maradt azért nálam némi látens paradoxon a végén:
    SPOILER
    Már kb. a játék felétől kezdtem gyanakodni olyasmire, hogy Walker és Konrad valamilyen formában ugyan az a személy. Mikor a végén tisztelegnek 'nekünk' a toronyban ahelyett, hogy lőnek ránk, mint eddig, akkor pedig már biztosra vettem. Viszont aztán mégsem egészen így látszik befejeződni a játék.
    Ezzel együtt viszont nem egészen értem azt sem, hogy miért álltak le pont akkor, mikor végre 100+ áldozat után lelőhették volna Walker-t (már amúgy is alig élt), ahogy azt sem miért is lőttek rá egyáltalán ez idáig. Mármint ha Konrad egy másik ember volt, de már régen halott, akkor ki adott most parancsokat, főleg miután már a Radioman is halott volt...?
    De az is fura, hogy a végén még meg van engedve, hogy lőjek azokra, akiket én hívtam rádión, hogy jöjjenek értem, mert haza akarok menni. Addigra szerintem eldöntött kéne legyen az a kérdés, hogy haza akar-e menni vagy sem (ha nem, akkor miért hívja őket...?).

    SPOILER

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz morfondőr #12996 üzenetére

    Én kvázi singleplayer módban játszottam végig a story-t (Privát mód, vagy leszartam a csapatot, mikor Freeplay-ben kötelező a matchmaking), de semmi más értelme nem volt, mint kvázi_Bioware_fan OCD-etetés. Nekem könnyű volt beletanulni (később láttam, hogy vannak, akik sokat bénáznak a tutorial alatt), és pár óráig izgalmas volt az újszerű irányítás a repkedéssel (csak a leggyorsabb Interceptor-t használtam, mert a többi mind túl lomhának érződött utána), de nem tartott túl sokáig a varázslat, és nagyon bugyuta és sovány volt a story (és ahogy már megszokhattuk a Bioware-től a DA:I óta, arányosan rengeteg játékőre van szétkenve a story, ami ez esetben még inkább repetitív).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dawid92 #13036 üzenetére

    Nem frissített (automatikusan a háttérben) VGA driver-t a Win10?
    Volt már Win újraindítás két játékindítás próba közt?
    Esetleg próbáld még kikapcsolni a Game Bar-t (Win+I , Játék , első pöcök klikk).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Vannak mostanában új játékok, amik olyasmik, mint a maguk idejében a Witcher, Dragon Age, Mass Effect sorozatok? (Ja, keményen a múltban vagyok ragadva. :B)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Kösz mindkét választ. :R

    (#13124) ollie - Ez jó lista, de látásból már mind ismerem, vagy akár játszottam is vele többet-kevesebbet. Viszont ezekből nekem egyik sem épp "mai" játék. Nem a 2015 körüli megjelenési dátumaik tekintetében, hanem grafikai minőségben, vagy GUI-ban, harcrendszerben, stb nem tűnnek sokkal "modernebbnek", mint az említett 2010 körüli
    játékok. Ezek inkább 5-10 éves játékok, amik 5-10 év késéssel jelentek meg. ;]

    Numenera-t végigjátszottam tavaly: ahhoz képest nagyon jó, hogy crowdfund, mégis kissé félkésznek tűnik minden tekintetben, a harctól kezdve a történetvezetésen át, de főleg a grafikája volt ~10 év lemaradásban (viszonylag szép a dizájn, ami néha át is jön, de az emberek arca általában csak pár pixel, ahogy a térképek többsége is durván elnagyolt a koncepcióhoz képest). Sokszor érződik, hogy rengeteg mindent terveztek, de kivágták, vagy túlegyszerűsítették. Zavart volna a harc is, ha sokkal több krízis lett volna, és többségük nem lett volna opcionális (a kevésnek is kihagytam legalább felét).

    Tyranny-t is elkezdtem idén, de már pár óra után unni kezdtem, és kezdettől zavart a grafikai stílusa (kicsit olyan, mint a régi, számítógép előtti rajzfilmek, csak ez videojáték :DDD). Ja, és időbe telt, mire rájöttem mitől unalmas a csevegés: elhibáztam az elején, hogy nem kapcsoltam ki a "csalást", hogy mutassa ki, mire, miként fog reagálni. Eszerint viszont "potom" 20-30 óra, szóval talán mégis befejezem (50+ órát véletlenül sem akartam rááldozni, és néhány óra után úgy éreztem, hogy még el sem kezdtem).

    Pillars - Nem próbáltam, de ránézésre ez is csak crowdfund-relatív lehet jó. A grafika itt is minimum 5 év lemaradásban van, bár sokkal barátságosabb látványú, mint a Tyranny, és szebb, kidolgozottabb, mint a Numenera. Láttam róla két video review-t, és erősen megosztónak tűnik (van aki azért szereti, amiért más kritizálja). Azt szűrtem le, hogy inkább a megerőltető harcért szeretik, mintsem a story-ért. Én inkább az utóbbit keresem, viszont legalább ízlés szerint mehet a harc realtime/pause.

    Divinity - Úgy rémlik, alig 10-15 percre próbáltam ki 1-2 éve, és valamiért hamar eldobtam. Szerintem szintén a grafikai stílus miatt (nem a minőség, hanem a pasztell/zsírkréta, Blizz/WoW-szerű látvány), vagy mert körökre osztott (a Numenera is, de ott ritka és opcionális is a harc). Most megnéztem egy videót, és abban teljesen más a látványvilág, mint amire emlékszem (a videó végig kontrasztos, élénk színű, van benne geometriai részletesség, míg a legelső pár percnyi játék úgy dereng fel, hogy fakó, élettelen, kontúrtalan). A story-ja talán ennek tetszene jobban (mint a Pillars-é).

    (#13125) alratar

    Outer Worlds - Na, ennek nagyon biztató a trailer-e, a "you just keep being you" jelenet már el is adta nekem, ha tényleg ilyen hangulatú a játék. :K Ugyan látok benne olyan vonulatokat, amik miatt nem szeretem az új Fallout-okat, vagy akár a Bioshock széria későbbi részeit (bármilyen népszerűek is), de emészthetőnek néz ki. Kár, hogy nincs HDR képmód, ehhez a képi világhoz biztos jól passzolna a tágabb színtér, és akkor már tényleg azt mondanám, hogy technikailag abszolút "mai" (de így sem 5+ éves kinézetű).

    GreedFall - Egy kis Assassins's Creed látvány 2015 kötényékéről + Witcher 2/3 féle lore és harc + régi Bioware szerű csapat-banter/romance, és opcionális pause...? Még akár jó is lehetne, de valahogy nem győzött meg. Nem csúnya, de a több éves AC részek grafikájára emlékeztet, és szintén nincs (PC-n) HDR se. Lehet jó, de ránézésre semmi "hűha". Összelopott híg leves, vagy fúziós egytálétel? :U

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz laceszgamer #13136 üzenetére

    Én csak tömörítetlen zip archívumba szoktam menteni azt, amit később még tervezek elővenni (akár csak benchmark célból). De ahogy (#13137) FehérHolló írta: ilyenkor is ellenőrzi a játékot. A file-ok checksum-ait és a license-ed is, és vagy mindkettőhöz, de legalább is utóbbihoz valószínáleg akkor is kell net, ha közben nem telepített újra magát a klienst is.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz kutga #13183 üzenetére

    Ha van PC verziójuk, akkor simán. :DDD Vagy ha van hozzájuk XBox emulátorod, akkor talán. (Mivel nem írtad melyik box, így nem tudom létezik-e emulátor hozzá. A legelső box-hoz már valószínűleg van.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz C. s. #13198 üzenetére

    Minden Windows-nak megvan a maga listája, hogy mi a problémás.
    A másik, hogy sok minden, amit ma senki nem tekint már problémának, az még a Vista-val lett bevezetve, és akkor hatalmas probléma volt a váltás, de attól még meg kellett egyszer lépni, ahogy a későbbieket is, különben még mindig Win 1.0-t használnánk. :DDD
    A harmadik: a cikk is írja, hogy a régebbi, a döntéskor még támogatott rendszerek mind megkapták ugyan ezt a frissítést.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz C. s. #13201 üzenetére

    Ilyenkor legtöbbször az van, vagy legalább is arra fogja rá az MS, hogy a szoftver egy OS bugot használt ki a működéséhez, mint ha feature lenne.
    De az is elég lehet, ha van egy beépülő modulja, aminek túl sok jogosultság kell, és nem tud róla meggyőződni az MS, hogy nincs kártékony dolog a zárt forrasú szoftverben, vagy épp ismert hibák vannak benne, az eredeti készítő pedig nem frissíti már.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz C. s. #13203 üzenetére

    Hát, gondolom legfeljebb is "élettartam" garancia van bármire, viszont az élettartam csak az adott kiadásra vonatkozik, nem minden verzióra és végképp nem a későbbi újrakiadásokra. Vagy játéknál talán relevánsabb szó garancia helyett a support, ami a patch-eket jelentené, de nagy studiok is simán eljátsszák, hogy 1 évig jönnek javítások, aztán örökre kuss, az se baj, ha ismert bug van egy main quest-ben. De erre talán nincs is semmi jogszabály, hogy minimum meddig kell (vagy legalább is ildomos) patch-elgetni és mit lenne kötelező javítani, vagy esetleg visszaadni a pénzt, ha valakinél nem működik.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz JoolsNOS #13225 üzenetére

    Tippek: vedd birtokba a mappát, ha tudod, aztán talán sikerül törölni, vagy boot-olj a Win telepítőbe, kérj egy parancssort és töröld onnan (lehet, hogy onnan is birtokba kell előbb venni, de ott talán sikerül is).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Csak most számoltam utána, mikor elkezdtem túrni a "minden idők legjobb RPG játékai" és 2020-'21-'22 évek "legjobb RPG játékai" listákat valami újdonság után kutatva, ami esetleg érdekelne, hogy a 2015-ös (7 éves!) The Witcher 3 óta nem is nagyon játszottam semmi "igazi" RGP játékkal (olyasmiket, mint az Outer Worlds, én inkább nem neveznék annak, de ezekkel a hellyel-közzel RGP játékokkal is végeztem, amik érdekeltek).

    Valami olyasmi játékot keresek, mint a 2009-2014 közti Bioware játékok (ME, DA), vagy a The Witcher. Szóval olyat, ami viszonylag story gazdag, és közben látványos, "modern" grafikája van.
    Idő közben letoltam egy kickstarter-es RGP-t: Tides of Numenera, ami tetszett is annak ellenére, hogy egy "pixelhalmaz", de ha már itt maradt a gépemben a bányászláz után az RTX 3080, akkor valami 2016+ látványt akarok, nem egy kásás kifestőkönyvet. Szóval a Pillars of Eternity-t és a Tyranni-t hamar elhagytam (utóbbinak a mentéseit is elrontottam valahogy).

    Ja, és volt egy Cíberpunk 2077, de ha nem ez a stúdió csinálja, akkor 1-2 óra után otthagytam volna. Így végigjátszottam, de alig emlékszem rá, mert nem kötött le eléggé. De már annak is 2 éve...

    Hosszas nézelődés után a Larian Studios játékai maradtak a kosárban. De a Baldur's Gate III még 3 év után is early access (~béta), a Divinity játékoknak pedig nem tetszik a grafikája (az OS1 már túl régi is, de az OS2-t kipróbáltam, és nem fogott meg az eleje).

    Mit hagyok még ki? Vagy tényleg nincs már manapság olyan RGP, aminek legalább DAI, TW3 szintű story-ja ÉS grafikája van? Megszűnt ez a vonal (a CP'77 volt a temetése)?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #82860288 #14555 üzenetére

    Miből szűrted le, hogy csak középkori lehet? Én is említettem a Mass Effect sorozatot (már unásig játszottam sok évvel ezelőtt, így a remaster már nem hat meg, főleg hogy nem teljes remake egy új Unreal 4 motorral, csak Unreal 3 felcicomázás), wrongduke pedig a KOTOR-t (Star Wars).
    Szerintem a sci-fi az izgalmasabb, de a fantasy-nek van több "lelke". Szóval mindkettő jó valamiben... Ilyen szempontból majdnem mindenevő vagyok. :B

    #14556ollie
    Torment: Tides of Numenera -> Ezt összességében imádtam pár éve, de már akkor is kifolyt a szemem a pixelességétől (egyszerűen nem lehetett megkülönböztetni rajta a karakterek arcát, mert 8-10 pixelből állt a fejük). Ahogy pár más játékot is kipróbáltam, vagy legalább youtube-on át megvizslattam a listáról, de most követelménynek tekinteném, hogy viszonylag modern grafikája legyen. Ne olyan, ami ránézésre egy komolyabb CPU mellé integrált GPU-n is elfut. A minimum legyen a Dragon Age: Origin-s grafikája 2009-ből, amit akkor sokan becsméreltek, hogy nem felel meg a 2009-es elvárásoknak. És most 2022-t írunk. :U Nem 2002-es, vagy abszolút maximum 2012-es grafikával akarok játszani 2022-ben egy RTX 3080-al.
    De azért köszönöm a listát. :R

    Ami a felül-, és izometrikus nézetet illeti, nekem ebben a Dragon Age: Inquisition az etalon, ahol (legalább is PC-n) szinten bármit lehet csinálni a kamerával, amit épp jónak lát az ember (felemelni az égbe, körbe-, illetve keresztbe is bejárni a terepet fejmagasságból). Nem ragaszkodom a felülnézethez, sőt, szerintem zavaró is, ha nem lehet dinamikusan változtatni rajta.

    #14557MageRG -> Erről is azt olvastam, hogy "nem üti meg egy Skyrim szintjét a grafika", és hogy "szegény ember witcher-je". De próbálkozásnak jó. :C

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DeathAdder #14579 üzenetére

    Van 1-2 korai HDR játék, ami az NVAPI-n keresztül kapcsol HDR10 módba (amik még akkor jelentek meg, mikor nem is volt a Win10-ben HDR kapcsoló). A későbbiek a Windows HDR10 módját használják. Utóbbinál a barátságosabb játék automatikusan átbillenti a Windows kapcsolót (oda/vissza), a kevésbé felhasználóbarát viszont rád bízza. Ez ilyen.

    Szerintem elég nagy hülyeség, hogy több játékban kiszürkítve sincs nyoma a HDR opciónak a menüben, ha úgy indítod, hogy a Windows-ban ki van kapcsolva, mert így rá sem jössz, hogy játék támogatja-e, míg egyszer ki nem próbálod.

    Aztán ott van még pl. a Detroit: Become Human, aminél a játékdemó DLL file-ját kell átmásolni a teljes játék könyvtárába, mert idő közben kivették a teljes játékból, és patch-ek sem hozták vissza, pedig én azzal játszottam végig, és látszólag semmi gondot nem okozott a HDR (nem láttam grafikai hibát, vagy találkoztam "csúnya" jelenttel).

    Egy másik példa a Life Is Strange 3, ahol hamarabb ott volt a menüben a HDR kapcsoló, mint hogy bármi történt volna attól, hogy bekapcsolod.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák