Új hozzászólás Aktív témák
-
orion1025
őstag
Üdvözlet!
Remélem jó helyen érdeklődök. Kipuff rendszert lehet trafóval hegeszteni? Pontosabban az autó elektromos dolgait érheti valami kár? Nem szívesen szedném le a leömlőt a blokkról, hogy az autó alatt egybe leakasszam az egész rendszert. A tököm tele van az ígérgető szerelőkből, akik nem képesek felvarrni egy másik dobot rá, amivel pepecselni sem kell, mert a fülek miegymások jó helyen vannak rajta, csak az 50-es csövet kellene összebiggyeszteni... Szóval meguntam a süket dumákat, meg korróziókat, meg a többi hülyeséget (egy éves a komplett rendszer, melynek a fele saválló, de már rozsdára van fogva minden, hogy drágább legyen, meg megy a hülyének nézés). Tehát ez így kivitelezhető trafóssal, vagy felejtős?
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
Akkor leakasztom a leömlőről és valamit dobok alá a váltókulisszához, hogy ne érjen hozzá semmihez, és így nem kell kifűznöm az egész rendszert, csak leengedni. Csak mire kitekerem azt a pár csavart, elmegy nem kevés időm, ezért is volt lényeges, hogy tudom-e a helyén barkácsolni mert az egészet gumi bakok tartják, abból meg csak ki kell akasztani a tűzfaltól hátrafelé.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
válasz molnarpeter #635 üzenetére
Megpróbálom a katalizátornál szétszedni, mert ott le tudnám akasztani az egészet, és kiszedni a kocsi alól. Mindenképpen aknában csinálnám, ott jelölném rá az újat, majd ahogy írtad, pár helyen megcsípném és próba. Elég vastag a cső, majdnem kettőfeles, így ha a kettes zártszelvény kerítésem gond nélkül meghegesztettem, akkor ez sem fogna ki rajtam. Nem akarok könyörögni egyik szerelőnek sem, meg 10xxx pénzt a zsebükbe dobni egy gyakorlatilag kész dobért.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
válasz molnarpeter #637 üzenetére
Gondolkodtam ezen is, de nem tudom mennyire zár hermetikusan.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
Jelen állás szerint a hegesztés lesz sajnos. Elég szar helyen van elvágva a dobon a cső, pont egy kanyar kezdeténél, ott meg nem valószínű, hogy elfér a toldó bilincs. A saválló csőszakaszhoz nem tudok hegeszteni, így csak a belőle kiálló kis kunkorra tudok csipkedni. A bónusz még az a történetben, hogy a kocsi 50-es csövet használ, a dob hatvanas, a kettő közé meg be van "ékelve" egy "karmantyú" vastagításnak. Ezt sajnos nem sikerült kiszednem a dob csövéből, tehát még opció lehetne az is, ha tudnék ilyen átmérőből szerezni egy kisebb darabot és akkor nagyobb mozgásterem lenne, plusz bilincsekkel le is tudnám a dolgot.
Egyébként létezik asszimetrikus toldó? Mert nem találtam, de hátha.
[ Szerkesztve ]
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
válasz molnarpeter #648 üzenetére
Na, pont ilyen kellene nekem, csak rossz néven kerestem. Csak megint a posta a cucc fele lenne... Sajnos ebben a koton szökevény városban meg semmi ilyen nem lesz, de holnap délután megyek az egyik autósba ahova ma telefonáltam, ott elvileg vannak ilyen földi jók 1500-2000Ft körül. Ha nem lesz semmi emberi, akkor valószínűleg marad az általad linkelt, mert ennél jobb megoldást nem nagyon látok.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
válasz molnarpeter #650 üzenetére
Ha tudnak is, lehet jobban megéri rendelnem, mert olcsóbban jövök ki. De majd holnap kiderül.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
Meghalt a kidörgő projectem, tegnap este bámészkodtam kicsit az autó alatt, de lehetetlen hegesztés nélkül megoldani. Tele van kunkorral a hátsó hídtól hátrafelé, egy egyenes csőszakasz nincs benne. Néztem autósboltban bilincseket, egyéb földi jókat, de a legrövidebb toldó is baromi nagy volt, így elhalt a házilagos project. Beszéltem egy szerelővel, ő az mondta 7000Ft körül meg van a hegesztés, annyiért meg nem szenvedek, mert a bilincsek és egyebek ára majdnem ott van, meg egy valag időt cseszek el rá. Van még ezer dolgom az autóval, épp elég lesz azt is megcsinálni, így is egy raklapnyi pénzt spóroltam a saját magam "mókolásain" (fényezés, kisebb javítások, tömítések cseréje, karosszéria elemek cseréje, fóliázás, egy valag műanyag elem cseréje, tolató kamera, kp. zár, kábelezés tenger, stb. rengeteg finomság) Ja, meg megfejtettem az autó magas fogyasztásának az okát is, amire a agy szakik nem jöttek rá.............. Mindezt asztalosként......
[ Szerkesztve ]
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
válasz Predator2 #661 üzenetére
Az unixos kedvezmény annyit ér sokszor, hogy semmit. Én is voltam így, hogy a szerelőnk kedvezménnyel rendelt, aztán utána ott is hagytuk őfelségét, mert a kedvezményes ár alatt vígan megkaptam webshopban (Kovács Autó, vagy ZS+U, Autonet, Autodoc). Autodocról rendeltem a Bilstein teleszkópokat, normál áron annyi volt a két hátsó, hogy a szerelőnk abból Sachs csodát tudott volna rendelni, na ennyit a nagy kedvezményekről. Az Unix/Bárdi duó a legdrágábbak között van.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
válasz bucihost #664 üzenetére
Ha lent van a motorszám, akkor szimplán szétmaratod valamivel, hogy ne látszódjon és kész. Nálunk is így lett nagyobb motor berakva, mert ugyanúgy néz ki, mint az egy mérettel kisebb, kívülről senki meg nem mondja róla, hogy nagyobb. Műszakin meg az ehhez vonatkozó résznél meg lesz jegyezve, hogy nem olvasható a motorszám és kész.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
válasz bucihost #673 üzenetére
Ha magas a karter, akkor ott kopás a ludas, motort felfúrni meg lehetséges, és nem is olyan költséges móka, mert vélhetően a dugattyúnál van gond. Hideg időben és kis távoknál is meg tud jelenni, kopástól függetlenül. Tartályba le tudod csapatni, de ha csak e a baja, én még nem ugornék bele egy motor cserébe. Én is ezzel szívtam, és mint kiderült, csak egy nyomorult vákuumcső okozta a problémát, azóta télen is minimális a karter "folyatás", előtte meg a légszűrő házba is visszafolyt.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
válasz bucihost #675 üzenetére
És tudod mi a szomorú?! Hogy sok esetben a hozzá nem értő előbb megtalálja a probléma okát, mint a nagy szaki. Én sem értek a kocsikhoz, sőt, meg teljesen hidegen is hagy, de ha valami helyzet van, előbb szeretek magam utána járni az okának, mert eddig a legtöbb esetben pitiáner hiba volt. Ha meg konkrétumokkal oda állítok a szerelőhöz, a felét meg sem csinálja (tapasztalat). Csak amikor szembesítem, hogy "rejtettem" el olyan kis védjegyeket az ominózus cserés darabokon, amik az "új" példányokon nem lehetnének rajta, akkor meg megy a passogás Ha meg valami cserélve van, én mindig elhozom a szemetet, mert ott is ki tud bukni, hogy cserélték-e vagy sem, ilyenkor a pillantásokon is egyből látszik, ha valaki kamu.
Szóval mióta komolyabban belenyúltam a kocsikba, azóta elég sok dolgot megtanultam, legfőképp azt, hogy mindig a faék dolgoknál kell először keresgélni. Egyébként egy fél liter fékfolyadék motorba öntése is opció lehet, ha már tényleg keresztet vetettél a motorra, és ezt járatod 10-15 percig benne, majd olaj leenged, szűrő kidob, majd mehet mindenből a friss.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
A legfőbb gond az olajpumpán lévő szűrő (már ha van) eldugulása lehet. A motortisztító adalékokban nagyon én sem hiszek ilyen szintű "mocskosságnál", ezek inkább megelőzésre jók.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
Üdv Tagok!
Golfos csoportba faszbukon már nem kérdezek, mert kiégetnek mentálisan. Lenne egy kis gondom, ami negyedik napja szívat. Adot egy Golf 3-as, benzines, öregasszony, ami lambdaszondázni kezdett, majd a gyújtással volt gondja az elmúlt időszaban. Ezeket orvosolva sikerült megcsinálni komoly küzdések árán múlt hét szerdán és csütörtökön, igaz még akadtak apróbb tömítetlenségből akadó bajok.
Csütörtök este ketyegett, péntek reggel indítanám, kezdődött a szokásos hosszabban kellett indítózni eset, hogy 5-600-as alapjáratról feltornázza magát, de néha le szokott ilyenkor állni, majd másodikra megy neki. Most másodikra ugyanaz, harmadik indításra csak zúgás. Először azt hittem a benzinpumpa ment offlájnba, de hamar rájöttem, hogy az önindító az. Kulcs kitép, az meg pörög tovább, így rohantam a 10-es dugókulcsért, hogy az akkusarut levadásszam, addig pörgött. Délután hazaérve hozzá érintettem a levett sarut az akkuhoz, szintén pörög. Nem messze tőlem van egy bontós, hoztam tőle egy másikat, azzal nem pörög ha áramot kap, de viszont szép cammogósan teker. Ami létezik gyújtás terén, mindent cseréltem, benzinpumpát, komplett gyújtás fejet, gyertyákat, trafót, kábeleket, stb.-t, de össze-vissza volt csak szikra, és nem változott semmi a cserélgetések alkalmával, illetve vettem egy új gyújtáskapcsolót, hátha ott a hiba.
Ma újabb nekifutás, egyes henger felső holtpontra teker, egyéb előkészületek, hogy elugrás történhetett-e a szíjnál, de semmi. Aztán jött a multiméteres hadonászás, mert a motorvezérlőre gyanakodtam, és itt jött az okosság. A trafó kábele, és a vezérlő csatlakozójánál össze-vissza vannak áthúzások a szakadásmérés szerint, ugyanez a helyzet a vez- tengely jeladónál, vagy a hőgomba csatlakozójánál. Végül a két akku sarura rámérve stabil 680-at mutat a multiméter, tehát valami összeér... Holnap kiszedem a berakott önindítót, mérek rajta, hogy ott mi a helyzet, akkor okosabb leszek.
Szóval az lenne a kérdésem, hogy egy ilyen önindító "elhalálozás" hogyan tud ilyen hibát produkálni? Más ötletem nincs, átnéztem a kábelezését a kocsinak amennyire tudtam, a műszerfal már rég nincs bent, így ott is mindent át tudtam vizsgálni, mozgatásra is csak százezredeseket változik ez a 680-as érték. A régi önindítónál is mérek egyet, mert valamiért folyamatosan kapta a pozitív és negatív energiákat.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
orion1025
őstag
válasz molnarpeter #1577 üzenetére
Írtam oda is, hátha.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
Új hozzászólás Aktív témák
- NITEBIRD WB2 Smart WI-FI-s okos meleg fehér LED izzó E27 / 230V / 8W Tuya Smart 2db
- Új LED izzó 12V , MR16, 4x1W / Philips PL-C 2P kompakt fénycső 18W / Osram G24 10W
- Új, nem használt LUX Testboy TB Profi III LED+ fázisceruza - 1 hét próbagarival! -
- Fém bútor fogantyú 15 db
- Új, bontatlan Siguro RC-R301W Rice Master digitális rizsfőző pároló kosárral - Még 2,5 év Alza gari!