Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • -v-

    addikt

    válasz Dany007 #3534 üzenetére

    De akkor ezek szerint kb minden reggel kap egy hidegindítást a motor...

    Így van. Hosszú állás után csont hideg a motor, az utolsó csepp olaj is visszafolyt már a karterba, amikor beindítod (az önindítózást is beleszámítva) szárazon forog a motor pár fordulatot, mire lesz kenés mindenhol. Plusz utána ugye a nem üzemmeleg üzem, sűrű is az olaj, hidegen ugye nem illik bántani a motort, lightos 2-2.5e -res fordulat a legjobb ilyenkor ... a motorok a kopás 70% < -át emiatt szenvedik el állítólag, a hidegindítások meg nem üzemmeleg üzem miatt.

    Tehát ha nyomok egy padlót és a motor visít de akármilyen okból nem gyorsul úgy amennyire a visításból elvárható lenne ... érted...

    Nem nem értem, ezek teljesen hülyeségek amiket írsz, semmilyen alapjuk nincsen. :)
    Attól mert nem gyorsul vagy szar a hangja nem tesz rosszat még egy padlógáz :Y Ezres fordulatról nem illik padlózgatni, mert az valóban nem a kedvence semminek. Meg minden motor a nyomaték max és teljesítmény max között él, ha nem forgatod az egy szívónál kb. azt jelenti sose használod ott, ahol értelmesen megy ....
    Neked az 4500 és 6000 között van ... ha előzöl, haladni akarsz, nyugodtan használd ott ;) Már mégis hogy ártana az a fordulat a motornak, ahol a gyári teljesítményt tudja? Arra tervezik, méretezik, épp azért van a redline meg a revlimiter, hogy ami már káros a motornak oda úgyse tudd forgatni ...
    Kb. azzal tudsz ártani ha tartósan max. fordulat közelében használod, végig padlózág az autópályán ilyesmi, akkor lehet hogy hűtés miatt stb. azt nem minden motor bírja, de egy tartós 5e-ret még biztos. Legyen benne elég meg jó minőségű olaj aztán ennyi ...

    [ Szerkesztve ]

  • #90933760

    törölt tag

    válasz Dany007 #3534 üzenetére

    Meg mikor jössz haza is, minden hidegindítás amikor hideg a motor. Kihűl az kb 2-3 óra alatt. Persze attól is függ hol áll meg milyen évszakban.
    De ilyeneken nem kell aggódni, normálisan kell vele menni amíg felmelegszik és nincs probléma, ez bele van kalkulálva az élettartamba.
    A középen lévő mutató az jó, az pedig azért nem változik mert a termosztát szabályozza mennyi víz menjen keresztül a hűtőn, így éri el hogy nagyjából állandó legyen a hőmérséklet ami pont jó.
    Kolléga úgy értette a hideg kopást, hogy a hidegindításnál van egy természetes 0.0000000000001% kopás, míg egy padlózásnál egy normálisan karbantartott meleg motornál van 0.00000000000000000000000000000000000000000000001% kopás. Nagyjából. :DDD A meleg motor lényegében nem kopik. Az élettartama alatt a teljes kopás jó 80-90%-át azzal szerzi mikor be van indítva hidegen.

Új hozzászólás Aktív témák