Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pyrodarker

    csendes tag

    Sziasztok!
    Előre is bocsi, szerintem hosszú lesz amit írok.
    Tapasztalatokat írnék és a végén 2 kérdést szeretnék feltenni.

    Szóval az autóm és a rendszerem:
    Toyota Avensis t25 (második gen.) 1.8 benzin turbó kombi.
    Fej: Pioneer DEH-X8700BT
    Erősítők: JBL LC-A504 2db AB osztály 4 csatornások, Illetve egy Sony Xplod XM1S d osztályú monoblock.
    Szettek: Kicx ALQ 6.2 2szet (1 pár az első, 1 pár a hátsó ajtókban)
    Láda: JBL GT5-2402BR
    Kábelezés: 50-es hegesztő táp és test kábelek (utóbbi duplán)
    Tápelosztás-al 16-os a az JBL erőknek, és 21-essel a monoblocknak.
    Középkategóriás RCA kábelek (3x árnyékolt, kb 10k Huf/db) 3 db.
    2db 1F kondi
    Connects2 kormány illesztő

    És akkor a tapasztalatok:
    A rendszert eredetileg az előző autóban építettem ahol nem volt gond számomra hogy szétvágjam az első ajtó kárpitjait az egyedi ajtópanelhez (ott a szettek duplán voltak az első ajtóban) a Toyotát viszont lehetőségekhez mérten igyekeztem gyárira hasonlító állapotban tartani ezért kerültek a hátsó ajtókba is...
    Ami kellemes csalódás volt hogy a Toyota ajtaja jobban szól szigeteletlenül is mint az előző autó ajtaja szigetelve.
    A szettekről annyit még hogy brutálisan "tompák" csak úgy zabálják a wattokat. (alacsony érzékenység)
    Ezeket a szetteket csak és kizárólag azoknak tudom ajánlani akinek nem okoz problémát hogy rendesen kihajtsa!!
    Illetve akinek tetszik a fémes jellegű hangzás.
    Ennyi erősítő csatorna azért van az autóban, mert eredetileg aktív rendszerben gondolkodtam úgy hogy külön erősítő lett volna a magasakra és külön a mélyközepekre.
    Viszont sosem aktívosítottam végül.
    Passzívban viszont bekéri a hídbakötött csatornákat, mert enélkül erőtlen és koordinálatlan a hangja.
    Rendes impregnált MDF kiemelőkereteket kaptak a hangszórók.
    Annyit még róluk hogy a gyári hangszóró rács nélkül gyengének látszik a hangszóró perem ragasztásának minősége. A hátsó ajtóban levőket már újra kellet ragasztanom, és hallom hogy ha jobb idő lesz, az elsőknek is kell egy kis törődés.
    (tanács: javított hangszórókat újra be kell járatni!)
    Ennyit a szettekről...

    A régi JBL LC-A504, ez még egy békebeli JBL. Mikor építeni kezdtem az első rendszert olcsón használtan jutottam hozzá az elsőhöz. Szerelem volt első hallásra pedig voltak hibái.
    Próbáltam több erősítőt is utána, de végül mindig vissza tértem hozzá.
    A hibái olyasmik voltak hogy hőmérséklet függően sétálgattak rajta a vágási frekik, illetve ha be lett terhelve szétesett a hangja.Viszont amikor szólt akkor olyan tisztán és szépen hogy éreztem benne a potenciált. Közel 1 évig kerestem mire rátaláltam a testvérére. Györ vagy Sopron környékéről egy autóhifi stúdióból sikerült hozzá jutnom, náluk már csak porosodott a polcon...
    Mivel nagykorúak már ezek az erősítők ezért a problémájuk olcsón és egyszerűen orvosolható volt, viszont rengeteg munka volt vele.
    Mind a ketőben cserélve lettek az elkók. (mind)(Audio grade)
    Illetve a tápjában a szekunder oldali puffert felhízlaltam közel másfélszeresére.
    Teljesen stabilak lettek és végletekig terhelhetőek.
    (ezek tényleg 4X50 watt amit papiron a fejegységek is tudnak, de próbálja meg valaki ezt beletenni egy fejegységbe... :D )

    A láda és a monoblock: A láda nem az első volt a régi autóban de ő maradt a végleges (szedán volt kellett az erő) a jelenlegi autóban is szépen szól de az erejének egy jelentős hányadát a karosszéria elemek mozgatására használja... (vékonyabbak a lemezek mint a régi autómon, de ezen nem kell meglepődni) Szóval itt is kell legalább ez a láda, hiába vagyok (immár) egy légtérben a ládával. A monoblockot meg a ládához kaptam ajándékba. Igazából ő a gyenge láncszem jelenleg a rendszerben. Próbáltam mást helyette de jobbat nem találtam (olcsón) annyira meg nem rossz a hangja hogy elköltsek miatta 50-70 K-t egy használt erősítőre, szóval jobb híján jó ez is.
    Egyébként a problémám az vele hogy nem elég feszes és kontrolált a hangja a ládának vele (ami azt jelenti hogy kevés neki a watt).
    Ha véletlen sok felesleges pénzem lesz akkor egy 500W RMS körüli Rockford-ot szivesen vennék helyette... (Roki mérési jegyzőkönyves mind)

    Fejről annyit, hogy próbálgattam sokat de a Pioneer hangzásvilága volt ami a leginkább tetszett. Igy eredetileg egy DEH-X5600BT fejjel ment ez a rendszer. Majd mikor az új autóba építettem be nem volt kérdés hogy mi legyen a következő. Viszont sajnos nem volt eladó használt PRS vagy RS akkor, így a rendelkezésemre álló keretből egy DEH-X8700BT lett a befutó. Kellemes csalódás, hogy itt is érezhető minőségi ugrás történt, pedig az előző fej hangját is szerettem.

    Nah de akkor most már következzenek a kérdések :)
    Mint fentebb említettem az autó gyárias jellegét igyekeztem megőrizni.
    Így az erősítők a csomagtér padlójában lévő rejtett rekeszekbe kerültek, tápelosztóstól kondistól. Ebből következik az a probléma hogy az AB erők felfűtik a teret, és 2/3 hangerőn huzamosabb (kb 40 perc) hallgatás után (kültéri hőmérséklet 20° mellet) kikapcsolnak az erősítők a hővédelem miatt.
    Ezért szeretnék kialakítani nekik aktív hűtést.
    Elég jó kapcsolást is találtam hozzá hogy csak akkor menjen ha a hőmérséklet is indokolja.
    3D nyomtatok hozzá légterelőket stb.
    A kérdés az hogy milyen típusú ventilátor ajánlott hozzá?
    Értem ezalatt hogy axiális, vagy radiális típust nézzek (egyik ugye nagyobb légáram, a másik meg nagyobb légnyomást tud)
    Szempont még ugye az is hogy amennyire lehet csendes is legyen.

    A másik kérdésköröm az meg az autó akku.
    Tudom mik a gyári ajánlott méretek, de a kérdésem pont az lenne hogy mekkora a legnagyobb akku amit kis faragással be lehetne tenni a helyére?
    Tudom van direkt Toyota fórum, de ott senki nem akar nagyobb akut tenni az autóba mint a gyári... :D
    Ezért gondoltam megkérdezem itt is, hátha már valaki csinált ilyet és tudna segíteni a méretezésben.

    Előre is köszönöm, és bocsi hogy ilyen hosszú lett!

  • pyrodarker

    csendes tag

    válasz troll81 #74675 üzenetére

    Ha jól értem te légtömeg irányába mennél axiális ventilátorokkal.
    Lecserélni nem szeretném mert szeretem a hangját, bár megjegyzem sajnos Steg-el nem volt még szerencsém.
    A baj az hogy az erősítő fölött marad kb 2cm.
    Előző autóban volt mellette rendesen légtér, ott sosem volt bajom melegedéssel.
    Ezért indulnék először is aktív hűtéssel.
    A rekeszek teljes magassága nagyságrendileg 8-9 cm.

  • pyrodarker

    csendes tag

    válasz G@bi90MR #74677 üzenetére

    Ezt a gyári fejed hangjának ismerete nélkül nehéz megválaszolni.
    Az a baj hogy ha a fejből nem minőségi hang jön ki, akkor azon utólag már semmivel sem fogsz tudni javítani. A DSP sem tud csodát tenni, csak a hallgatási pozíciódhoz tudod igazítani a hangszóróból érkező hangot.
    Lehet hogy pont erre a kicsire lenne szükséged, lehet hogy nem. (mert ugye ez is szubjektív)
    Igazából javasolni csak azt tudnám hogy nem rendesen beszerelve csak ilyen mindenhol lógó kábelekkel próbáld ki előzetesen egy olyan autóhifi műhelyben ahol van erre lehetőséged.
    Kb egy ilyen teszt az egyedüli ami meg tudja válaszolni a kérdésed.

Új hozzászólás Aktív témák