-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
forest_ns
tag
válasz #00809728 #6777 üzenetére
Ezt nem mondták és nem is írta semmi, hogy nem lehetne száradás után polírozni.
De nem is ez annyira a furcsa, hanem az, hogy nem mindegyik ködölés lett rossz... (holott mindent ugyanúgy csináltam, ugyanakkor)
De mindegy, lehet van abban valami amit mondasz, és tényleg nem volt elég neki 1 hét száradás.
Köszi a választ.
-
Oracle
senior tag
válasz #00809728 #6811 üzenetére
Polír gépem nincs, egy ismerős ajánlott fel valami polír fejet amit belehet fogni fúróba vagy flexbe nem tudom, sajnos nem értek hozzá. Ha az nem jó, akkor inkább kézzel megcsinálom De még z is lehet tudok szerezni gépet mintha egyik kollégámnak lenne.
Lehetne kérni mindkét leírást?
A kocsi színe számít? Világos kék metál, hivatalosan holdfény metál
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz #00809728 #6826 üzenetére
Szevasz
Köszi, hogy felhívtad rá a figyelmem, kimaradt !
Már csak annyi a kérdésem, hogy NEOLUX tapaszhoz, 2K-s festékhez mit szóltok, használható, vagy semmi ?
Normál, oldószeres 2K-s festékkel történő fényezésre kell lakk, hogy sokáig fényes maradjon és repedezés mentes, vagy a jobb festékek alapban teljesítik ezt ?
Akkor ha jól értem, a nagyobb felületi hibákat kittel kézileg kitapaszolom, majd simítás után, az egész felületet, a korábbi festés felületét is befújom szóró kittel ?
Tegnap vettem egy 1,5KW-os kompresszort, hozzá festékszórót, felsőtartályosat (400ml), 1,5mm-es fúvókával, de erre a szóróra csak 3-3,5bar nyomás van írva, ekkor is érdemes vagy 5 bar-ral nyomatni ?
A kompresszor max. 8bar-t tud, és 110L percentként a légszállítása, van 25L tartálya, a szóróra viszont 227L per perces levegő igényt írnak, ami nekem kicsit soknak tűnik!
Remélem, valahogy össze tudom hozni a kettőt.
Egyszerű spray-s festékkel is egész fényezésnek mondható felületet tudtam produkálni másodjára, a szóróval, meg kompresszorral csak jobbat tudok akkor, még ha nem is teljesen kompatibilisek.Természetesen előbb valami egyéb felületen, mondjuk a régi ajtó lapján fogom kipróbálni a fényezést, ha ott megy, akkor jön csak élesben.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
FerNandor
őstag
"Ha esetleg valaki kedvet kapna hozzá.Pld adott egy nagyon karcos autó!
-Tehát le kell mosni a kicsikét.
-polirpasztából tőbb félét lehet kapni. kocsinál egy durva szemcsenagyságu polirt használnák.Glasurit tubusossat,setleg Standoxot mindenféleképpen valami jó minőséggel csinálnám.
Flex gép alacsony fordulaton (1-1.5) vizes szivaccsal adnék neki.
-kb ugy 1-2 óra után amikor végeztem le kell mosni.
-Szárazra tőrőlni és jőhet rá az én álltalam nagyon dicsért VS PLATINUM ill Zaino termék
-Ez egy védőréteget biztositt a lakknak ill az autonak.Meg persze fényesitt is.
- a legvégén magas fordulaton egy pamut rongycsomoval amit a flexre lehet feltenni azzal jó alaposan kifényesitem.
Kb 5-6 óra ha mindent jól és becsületesen megcsinálsz."ez alapján, lehet, hogy nem viszem el sehova, hanem majd megcsinálom magamnak.
csak lenne ehhez egy-két alap kérdés:
az az alacsony fordulat a flexen mennyi? rpm? + milyen az a szivacs pontosan?
elöször jön a polírpaszta: egy ilyen alap turtle wax jó?
be kell vizezni a szivacsot:
folyamatosan kell (ha érezzük, hogy kell) vagy pl egy elemre elég egyszer, mondjuk motorháztetö?azt a plusz védö terméket mivel és hogy kell felvinni, ugynaúgy, mint a polirt, alacsony fordulaton? milyen szivacs, ugyanaz/olyan, mint a polírozásnál?
milyen védötermékek vannak még, amik jók és egy nagyobb autósboltban lehet kapni, pontosan mi a nevük? lakkvédö kence vagy mi?pamut rongycsomó a végén: pontosan mi az, hol lehet kapni? simán, szárazon kell fényesíteni?
egy-két kisebb karc van, inkább csak a fényét szeretném visszadni a kocsinak és ápolni (2003-as), ezért gondolom nem kell nagyon sokáig, "mélyrehatóan" polírozni.
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Batman2
őstag
válasz #00809728 #6843 üzenetére
Szevasz
Lehet, nehéz felfogású vagyok, de még mindíg nem teljesen világos, tehát akkor minden 2K-s festékre kell lakk is, mert önmagukban nem fednek eléggé,
vagy csak a speciális bázis festékekre, illetve matt festékre ??Én valami normál, 2K-s, mondjuk Body, vagy hasonló fényes fehér festékre gondoltam, ami jobb minőségű és gondolnám, hogy magában is elég, nem kell feltétlen lakk rá.
Semmi spéci festét nem akarok, csak egy egyszerű fehéret, ami egyenletes, normál fényességű (ha a légy nem esik hanyatt rajta az még nem zavar ) és megtartja ezt a fényét és védi kellően a felületet, legalább vagy 10 évig a rozsdásodá ellen !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Nordik
őstag
-
Nordik
őstag
válasz #00809728 #6868 üzenetére
Nem vagyok benne biztos, hogy jó lesz, de az elképzelésről mi a véleményed?
Arra gondoltam, hogy a lakkozás előtti polírozás talán felesleges is. Bár nemtudom, a lakkréteg elvileg csak fed, tehát nem valószínű, hogy eltüntetni azt a "kopottságot" amit a csiszolás okoz.
-
Batman2
őstag
válasz #00809728 #6878 üzenetére
Nem arakok beleszólni a párbeszédetekbe, csak kiváncsi vagyok, hogy mit lehet ilyenkor tenni, hogyan lehet csak a lakk réteget eltávolítani, hogy újra lehessen lakkozni ?
Mivel gondolom, ha rálakkozunk, akkor a régi, leváló réteg, az újjal együtt fog tovább hámlani, vagyis nem csináltunk semmit, csak kidobtunk egy rakás pénzt, munkát és időt !Vagy ez csak a festésig való visszacsiszolással valósítható meg ?
Mostanában sokszor látok ilyen autót, amiről színtelen réteg hámlik darabokban, ezek szerint sokszor és sok helyen nem csinálják jól a lakkozást !
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz #00809728 #6884 üzenetére
Én a műanyag elemeken szoktam bevetgélni pld spoyler,lökös,kilincs.
Igen, valóban, ezt még gyakrabban látni, csak itt jön az egész réteg rendszer (már ha egyáltalán több réteg volt) le a műanyagról és ott marad a többnyire fekete műanyag.
Presze, jó a műanyag, könnyű, olcsó, de annak is megvan az ára !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
polimorf
tag
válasz #00809728 #6884 üzenetére
Én 25 éve autófényező vagyok. Sok okos dolgot mondtál, de a következő kijelentéseddel nem tudok egyetérteni "Sajnos sokan ezt elfelejtik.Ha még gyorsba ráfújod a bázisra a lakkot úgymond mikor még nem teljesen száraz akkor egybe mosodik.
Ha totál megszárad és úgy fújod rá akkor kezd "hámlani" ." Tapasztalataim szerint ez pont fordítva működik.Tehát ha a metál rétegre nyers állapotában fújod rá a lakkot pont akkor fog lepörögni vagy foszlani róla. A metál réteget meg kell várni míg teljesen meg mattul aztán lehet a lakkot rávinni. Ez a szakmában alap. De kérlek ne haragudj a korrigálás miatt!Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
keyol
aktív tag
válasz #00809728 #6891 üzenetére
Ahol a lakkréteg hibás:addig kell csiszolni a lakkot amíg azt nem látjuk,hogy jól tapad a felületre illetve ne legyen a lakknak éle.Utána felhordanék a hibás területre egy kis fillert utána mikor megszáradt az egész ajtót megcsiszolnám.A javított résznél valószínűleg megkopott a festék ezért az egész ajtót nem fújnám le bázissal csak a javított részbe fújnék bele.És a legvégén telibe fújnám az ajtót lakkal.Én kb így csinálnám
[ Szerkesztve ]
-
Highend55
tag
-
MunezXBK
nagyúr
válasz #00809728 #6975 üzenetére
Nna...ma tesztelésre került a Super Resin Polish, hála Dodinak. 2 verdán is, egy fekete metál II-es Clio-n, meg az Én s.kék vasamon is.
Hát mit mondjak? Röviden:
Enyém tavasszal lett áttolva 3M-es pasztákkal, de az eredményen még így is meglepődtem!
A Clio-ról meg nem is beszélve, az egyenesen gyönyörű lett!
-
tomcsi23
veterán
válasz #00809728 #6964 üzenetére
Dodi!
Pörög a totyik ezerrel, nem győzök olvasni.
Amúgy Z6 az, no meg a sampon. Ja, és ki lettem oktatva inasként, nem emlékszel?
(#6965) MunezXBK: köszi. A bambit megdumáltuk.
No meg ezt a benzinkutas témát sem hagyom szó nélkül: pont egyik kiglancolás után gurulok be a kútra a taligával (kívül-belül lekezelve, fél napos progi volt). Épp állítom le a verdát, nyitom az ajtót, amikor megpillantom emberünket. Kezében a vödörből kivett, szétszakadt szivacsú, ám annál jobban a sáros víztől tocsogó célszerszám. S már lendítené a taliga felé. Olyat ráordibáltam, hogy ijedtében kiesett a kezéből.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Xbox Series X|S
- Ukrajnai háború
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Gaming notebook topik
- Samsung LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen