Új hozzászólás Aktív témák

  • Integra

    titán

    na, rövid összefoglaló róla, hátha valakit érdekel:

    először is az alvázszámból készítenek egy nevezzük úgy, papírsablont, nyújtott téglalap alakú. pontosabban előre megállapodott mennyiésgűt és még 4 db pót sablont, ha esetleg cserélni kellene elemet. ezt átadják kis fólia tasakban lezárva.

    a sablonok egyszer használatosak, egyszer felragasztósak, egy felületre.
    a felület értelem szerűen ablaküveg esetén az üvegtábla alja, kb 2 centivel magasabban az övvonaltól. első szélvédőnél alvázszám alatt, hátsónál is a fekete alsó keretrészen.
    a fémfelületek esetében pedig nem a külső lemezborításra kell gondolni, hanem az elemek takart, de jól észrevehető és ellenőrizhető részeire. tipikus példa a B oszlop az ajtózár alatti kampónál a hajlított íven, ajtók eleme a zárnál, doblemezek belső pereme a motorháztető vagy csomagtartó alatti ívnél.. és így tovább.

    a sablonokat egy ecsetelővel kenik le, ez tartalmazza a kémiai reagens anyagot, amivel a sablonokat lepemzlizik és pontosan x másodperc eltelte után lehúzzák a felületről. a kémiai folyamat alatt a felkent anyag megváltoztatja az adott felületen a molekuláris szerkezetet és "összeolvad" a festéssel egészen a fémig.

    gyakorlatilag fémig kell csiszolni minden felületet ahhoz, hogy eltávolítsd a jelöléseket, az üvegtáblák is kidobhatók. lehet számolni, mibe kerül egy minőségi telifényezés, ami nélkül nem tudnának autót eladni, illetve az összes üvegtábla is cserélésre szorulna. ráadásul azonnal bukják telifénynél hogy töretlen autó, mivel minden elem újra lenne fényezve.

    ennyi volt. az eredmény egy viszonylag könnyen/nehezen látható pontmátrix alapú kódmegjelölés, fényviszonyoktól függően, hasonlít az autóhifik pontmátrix kijelzőjének karakterére. a sablont magát is egy lézerrel dolgozó gép készíti, a sablont kersztül lövi pontokkal. UV alatt pedig nagyon erősen kivehető. egyébként minden elhelyezési pont EU szabvány szerint megvan pontosan határozva, minden karosszéria típusra.

    ehhez kapsz mindkét első ablakra egy piros-kék uv permanent (PERMANENT MARK)figyelmeztető matricát, ez minden EU országban szintén azonos.
    az ablaktáblákban viszonylag jól kivehetőek a gravírozások.

    magyar autó esetében így néz ki: HU 5349785321 (ország kód és az alváz 10 számjegye, ami már egyedi azonosító)

    kérdés, hogy ok, de mit ér ez?
    jelen álláspont szerint az UV gravirt beépítik hamarosan az EU eredetiség vizsgálati adatbázisába is, mivel egységes rendszerről van szó, ami már az egész EU területén működik.
    így nemsokára eredetiség vizsgálat készítésénél már lesz az eredetvizsgálók szoftverében is UV gravir kiegészítés, ott szerepelni fog, vagyis magyarországon is komoly szerepet fog kapni. lehet, hogy a rendszám lekerülhet az autóról, és a következő országban azt se tudják hogy honnan jött, de az uv gravir úgy tűnik egy sokkal komolyabb azonosító lesz, a központi eu adatbázis miatt. úgy tudom a tulaj állítása szerint már romániában is él az adatbázis és remélhetőleg hamarosan keletre is bővítik.

    lehet agyalni, hogy kinek hogy éri meg, hogy 18e ft erre (szabályozott egységár, mint egy eredetvizsga), vagy valami elektronikus cuccra a háromszorosa, amit úgyis hatástalanítanak azonnal.. ez se 100% védelem érthető, de úgy vagyok vele hogy inkább ez, mint 100e ft-os cucc, amiről úgyis tudom, hogy semmit sem ér.

    ha ez nem elég, +10 rugóért pedig megjelölik szintén ilyen jelöléssel, de más kémiai anyaggal a szöveteket, az ülésekben, műszerfalat, kormányt, most már bármit amit kérsz. motortérben is tudnak alkatrészeket jelölni, vagy felniket etc.

    én asszem megcsinálom hamarosan, amit láttam és ami mögötte áll, elég meggyőző volt.

    [ Szerkesztve ]

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

Új hozzászólás Aktív témák