Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • thyeby

    őstag

    válasz Vikusz77 #4785 üzenetére

    Van egy olyan érzésem, h léptékkel nagyobb jelentőséget tulajdonítol a hűtésnek, mint amekkora van neki. (Nem azt mondom persze, h nincs jelentősége!)
    Azt h egy motor mennyire melegszik, nem a hűtése határozza meg, hanem tekercs és a vasmagok egymáshoz való viszonya. Magyarul a tervezés. Mekkora magra, milyen vastag huzalból hány menetet tesznek? A lift motorja megy éjjel nappal, gyakorlatilag megállás nélkül - be is b@szna, ha leégne. Ám azt a motort beletenni egy fúrógépbe belátható balgaság, hiába sose égne le bármilyen folyamatos extrém terhelésnél se.
    A hűtés ezekben a motorokban egy egyszerű szélkerék. Kétségtelenül megbízhatóbbá teszi az adott motort. Ám ha a hűtésen múlna, h mennyire strapabíró egy ipari gép, akkor hűtőbordákkal találkoznál a magok körül, ugyanis a felület megfelelő növelésével kellően visszahűthető bármilyen motor.
    Van nekem egy Flex fúróm. Már közel 30 éves. Ifjú koromban lévén egyetlen szerszám a házban (utcában, lakótelepen) rengetegszer volt tűzforró. Annyira forró, hogy a kezem nem bírta. Mindenki ezt kérte kölcsön, ha betont kellett fúrni.
    Soha nem tartottam karban - pedig emlékszem, a használati útmutatója rendszeres kenést javasolt. Egyszer valami kilazult benne, és a kezemben maradt a tokmány tengelyestül, fogaskerekestül. (Gondolom, a Seeger gyűrű kieshetett.) Nem volt időm javítgatni, beadtam a szervizbe. Visszakaptam kijavítva. Mondta a szaki, h a szélkereket is kicserélte, mert teljesen le volt nyírva. Mennyit mehetett az szélkerék nélkül, még találgatni sem tudom. Tény, hogy ez a gép még ma is megy. Kifogástalanul.
    Mutasson rá nekem valaki arra a metebóra, Makitára, tudommire, amelyiket ha megveszem, 2040-ben is kifogástalanul fog működni? (Ha még élek akkor...)

    Vettem occóért egy bazsevált kompresszort. Öblös darab - egy néhai Zil légtartályára építve. Jól megalkotta, aki csinálta - csak egy apróságot pancserkodott el rajta: Négy bolygókereket tett alá, minélfogva önálló életet élt. Szétverte magát. A nyomásmérő órát, na, meg egyebek közt a szélkereket is ledarálta valaminek ütközve. Azt mondta a régi gazdája, h fölösleges szélkereket tenni rá, időtlen idők óta anélkül jár, és bírja. Én azért tettem rá, de ezzel is érzékeltetni akartam számodra, h nem a hűtés a lelke egy jó motornak. Kell rá, de nem az határozza meg.

    Több fa van, mint asztalos!

Új hozzászólás Aktív témák