Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • thyeby

    őstag

    válasz angelero #14197 üzenetére

    Nem értettelek én félre, egyszerűen figyelmetlen voltam. Teljesen igazad van, ezt sebtiben kihagytam a képletből. Mint ha a Bernardo cég gyártana 350-es kerékkel szalagfűrészt... :F
    No várj, majd utána nézek, úgy emlékszem, találkoztam én úgy 2500 körüli szalaghosszal is. (Bár én nem vetném el azt sem, hogy ne felfele menjek a kerékkel 400-ra, hanem lefele 310-re. Azonban ha már 400 kedvesebb a szívednek, akkor talán inkább 440-re növelnék, úgy passzolna a Felder szalagja rá, és az sokáig kapható, príma szalagnak tűnik. Csak ugye minden cm keréknövelés egyre combosabb meghajtást igényel. Hogy értsd: Sokat hezitáltam, hogy Hammer N4400-at, vagy Makita 310-et válasszak. Előbbi sokkal jobban tetszik, vérprofi, végül mégis utóbbi mellett döntöttem. Tudni kell, hogy sokat fűrészelek, ez már nem a barkács szektor, így a villanyszámlán elveszíthető a nyereség. Hammer N4400 3KW, Makita 310 pedig 0,9KW - látod, tíz centi milyen sokat tesz? Szóval gondold át, mire is kellene a gép.)

    Több fa van, mint asztalos!

  • thyeby

    őstag

    válasz angelero #14197 üzenetére

    "a nagyobb átmérőjű tárcsa (350-es) esetében a tárcsák távolsága kisebb, mint egy kisebb átmérőjű esetén (300-as). "

    Hehh!
    Most nézem, mekkora butaságot is írtam. Egyfelől nem hozzá kell adni a 165mm-hez húszat 350es tárcsa esetén, hanem ki kell vonni, de akkor még nem számoltam, hogy a nagyobb kerület miatt is van veszteség a vágásmagasságból.
    Bocs, úgy látom, nagyon zokni voltam már agyilag.

    Elgondolkodtam rajta, hogy ha azt építeném meg, amit Te tervezel, nekem a legnagyobb kihívás a váz pontos heggesztése lenne. És azon is agyaltam keveset, hogy a kerék centírozását miként lehet igazán jól megoldani?
    Ehhez ismét egy gondolat:
    Tacskó fejjel alufelnit tettem a kocsira, amikor bevásároltam a téli gumihoz. Semmivel nem könnyebb, mint az acélfelni, csak sérülékenyebb, és drágább a centírozása. És érzékeny a rárakódó sárra. A szalagfűrész járókerekeivel is hasonló a helyzet. Hiába az elszívás, finom por tapad minden zugára. Az ember, amikor látja, ösztönből megtakarítja. És itt rontja el, ugyanis még egy alapos takarítás, - ami bizony időbe telik - is látszólagos javítás. A kerék mögöttes oldala nem jól látható, nem jól hozzáférhető, a rajtamaradt fűrészpor pedig egyenetlen súlyozásúvá teszi az addig hellyel-közzel egyenletest.
    Mindezt azért írtam, mert a Matthias Wandel kereke tömör tárcsa, amin nem tud megülni a por. Úgy vélem, szempont. Nem jelentős, mert grammokról van csak szó, de nagyon jó érzés egy csendes, sima futású géppel dolgozni.

    Több fa van, mint asztalos!

Új hozzászólás Aktív témák