-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#00137984
törölt tag
Jöttem ide kitalálgatni, milyen VGA-ra is cserélhetném a jelenlegi GCN 1.0-ás R9 270X-em. Teljesitményben nekem már a HD7850 OC is megfelelt volna, de igy a 2015-ben kiadott játékokban még a mostani is kevés. 110-130W tipikus fogyasztással és 150W-ra kiugró pillanatnyi terheléssel elégedett lehetnék, mert a kazán melegre (62-65fok terhelve) és a zajongó ventikre nem vagyok vevő. 2GB GDDR5 VRAM már Battlefield 4-ben is éppen megfelelt a Pitcairn GPU-nak, de a CoD Advanced Warfare nagyon nem ment jól még a 270X-en sem. Ide akár 4GB HBM VRAM is jöhetne és egy legalább GCN 1.3-as GPU mellé. R7 370 csak fogyasztásban elfogadható ( 6-os tápcsatival 110W), de az 1024 shader száma (az is GCN 1.0) és az R7 265 videókártyához közeli teljesitménye már nem elég. Az R9 380-at magas 190W-os fogyasztása és nagy hőtermelése miatt a megfelelő teljesitménye ellenére is kihagynám. Egyedüli reménysugárnak az R9 Nano maradt számomra.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
HD4850 és HD6850 simán megvolt 60fok alatt játékok közben és még a HD7850 is csak 62fokra kuszott fel játékokban és benchmark mérés közben. Azokban az időkben a játékok még rendesen voltak megcsinálva és nem volt mesterségesen erőltetett gépigényük. A játékok annyival nem lettek szebbek amennyivel nagyobb terhelést jelentenek a PC-re. A középkategóriás VGA-k fogyasztása a kissebb 28nm-es gyártástechnologia ellenére is elszállt, de a teljesitményük egyre jobban megkérdőjelezhető. A hűtések látványos fejlődése ezért vált nekik fontossá, hogy a megnővekedett teljesitménnyel járó energiaigényeket valamennyire kordába tudják tartani. Egy számomra alkalmas VGA-n elég egy 6-os vagy 8-as tápcsati és egy-két venti, amik üresjáratban megállnak pihizni. Az órajelekkel is lehetne okosan gazdálkodni, mert DXVA videólejátszáshoz nem szükséges egyből 3D terhelés szintű GPU-VRAM használat. Az OC-s verziókat meg ezek után kerüni fogom.
-
#00137984
törölt tag
válasz Menthirist #15627 üzenetére
Az DP-DVI adapternek tünik. Ez nekem is jó lenne, mert az ASUS monitoron csak HDMI és DVI van.
-
#00137984
törölt tag
R9 Nano fogyasztása kérdéses még számomra. 175W-os TDP-t adtak meg egy 8-as tápcsatlakozóval, ami szerintem igy kevesebbel is be fogja érni és ez a 175W csak a tuningosok miatt elérhető max érték. Az R9 270X sem fogyasztott a tesztekben olyan magasan, mert olyan 130W körül megmaradt.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz Ren Hoek #15632 üzenetére
A kevesebb hőtermelés alacsonyabb zajjal is járhat és a nyári melegben is üzembiztosan müködik a gépezet. Ezekben az R200-as középkategoriás OC-s VGA-kban azért nem sok kraft maradt. Néhány +FPS miatt nem éri meg terhelni a gépet. Fagyás és képhiba előjőhet játékokban. A drivert viszont igazán meggyorsithatnák, mert a sok +teljesitmény kihasználatlanul marad. Catalyst 14.4 és 14.12 driver között alig néhány %-os teljesitménynövekedés történt. Az igért sebességnövelés alatt csak a minimum FPS számok lettek jobbak és igy az átlagos FPS értékek megmaradtak és a max értékek inkább visszaestek kicsivel. Ezt játékok közben szinte észrevehetetlen vagy talán kicsivel simábban fut, mert a min FPS stabilabban tartja magát.
-
#00137984
törölt tag
Inkább a középkategoriás VGA-k teljesitménye lett hirtelen édes kevés az R9 270X 2GB videókártyával bezárólag. Egy 3GB-os R9 280 még most is jól teljesit csak FullHD-s használat közben és nem kimaxolva a játék grafikai beállitásait. Ez a Tahiti GPU a 384bites buszon még ér valamit, csak a fogyasztása irtó magas. Ehez képest a Sapphire R9 380 mégsem nyerte el teljesen a tetszésemet az alacsonyabb fogyasztása ellenére sem.
-
#00137984
törölt tag
válasz guftabi96 #15643 üzenetére
R9 280 fogyasztása 250W. Ez szerintem sok. Az R9 380-nál kicsit faragtak rajta, mert az a Tonga GPU csak 190W-ot fogyaszt. Az R9 390 és 390X majd 300W és akkor még ott van a Fiji GPU-s Fury. Sokan szeretnének mostanság 400W-os 80+ Gold tápot és ez nem nekik készült. Igaz nekem sem, mert a középkategoriához vagyok szokva és itt csak néhány éve kezdtek elszállni a kedvező fogyasztás/teljesitmény paraméterek és a kedvező hőmérsékletek. Ezért kár rajtam ércelődni, mert az Nvidia ezen a vonalon mostanság nagyobb sikereket ért el. Talán majd az R9 Nano megmutatja, na de majd milyen áron...?!
-
#00137984
törölt tag
-
#00137984
törölt tag
válasz Black_Sheep #16139 üzenetére
Én sem igazán értem, hogy mire fel megy itt az erőskődés a 980Ti és az R9 Fury X teljesitménye és árazása kapcsán. A Fury-k lehetnek még ennél jobbak egy friss driverrel és lehetségesnek tartom, hogy akkor is majd csak a Win10-en (a DX12 miatt). Aztán a gyártók is oda igazithatják az árakat amit a termék tényleges teljesitménye alapján elkérhetnek, ami szemtelenül magas ár is lehet. Minket a középkategória érdekel inkább, egyeseknek az R9 390X videókártyáig bezárólag. Engem az R9 Nano foglalkoztat még a kedvező teljesitmény/fogyasztása miatt.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz Ren Hoek #16165 üzenetére
Mi lett volna ha.. várnak még néhány évet a GCN piacra kerülésével és egyből a GCN 1.2 variánsokkal nyitnak. Most a 4GB HBM VRAM és a GCN 1.3 párositás jól mutatna a középkategóriában. Megértünk volna egy VLIW 7-et is, majd most kapnánk meg egy nagy teljesitményű újdonságnak számitó VGA-t, de kezdésnek csak a Nano-t és a vizhűtésű Fury X-et. Réges-régen egy DX11-es belépő HD 5770 és a felső kategóriában érkeztek az első példányok, majd a középkategória szépen sorjában. Mostanság a középkategória csak átnevezett példányokat jelent és csak a felső régiókba érkeznek újdonságnak számitó friss technikákat tartalmazó VGA-k. Időközben akadt azért néhány népszerűvé vált VGA (HD7850 és R9 270X, hogy csak néhányat megemlitsek), de ezek idő előtt kiőregedtek, mert a Pitcarn GPU vérszegényre lett tervezve.
-
#00137984
törölt tag
válasz Televan74 #16171 üzenetére
Az egész gyártás folyamán javult a GPU-k teljesitményszintje és a jobban sikerült darabok is most felhasználásra kerülnek... vagyis eddig a gyengébbre sikerült darabokat vágták hozzád. Komolyan fogalmazva, azért a kártya egyéb részegységei is folyamatosan fejlesztés alatt vannak, de ehez a GPU-k jobb kihozatala is hozzájárult. Némelyik új VGA az elődnek számitó R200-as technikai szinvonalát sem éri el, mert nyirbáltak rajta... meg kicsit optimalizáltak, mert még tovább emelték az órajeleket... ami igy sem elég. Nekem már csak a Fiji marad.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Mint néhány HSZ-el fentebb már írtam, gondoltam én is a DX12-vel összefüggő teljesitményére...Viszont ezeknek a videókártyáknak a DX9, DX10 és DX11 játékokban is jól kell teljesiteniük. Nem az Nvidia-val való összevetésben, hanem nekem az AMD-s VGA-n játszónak. Nem gond nekem FullHD-n az Nvidia néhány %-os előnye, csak megfelelően futna a játék jelentős grafikai lebutitások és FPS beesés nélkül. Jelenleg az Nvidia jobb teljesitmény/fogyasztás, megbizhatónak mondható hardveres és szoftveres müködésben és driveres támogatottság területeken. Lehet valamit kihagytam még... R9 Nano jelentheti számomra a továbbfejlesztés egyedüli irányát AMD-s oldalon.
-
#00137984
törölt tag
Nvidia fanoknak is van a saját házukban rejtegetni való. A hardvereknek a jelenlegi DX11-es játékokban is éppen még elfogadható a teljesitménye, de hozzuk még kellemetlenebb helyzetbe az AMD-n játszani vágyókat. Nvidia GamesWork-el meg a Physx-el adjuk el a játékot, esélyt sem adva más választási lehetőségnek. A tesztek eredményét megnézve egy GTX-et választanak majd és végigjátszák azt a gamet, amire másnap már nem is érdemes nagyon szót pazarolnunk, mert mindig érkezik egy igazán nagynak igérkező cim. Az most egy másik játék kiadótól jőn és egészen korszerűnek mondható játékmotort használ, amivel elég gyengén tudnak GTX-en játszani, mert az a VGA nem ilyen magas igénybevételre készült. Ezt erősen kifogásolva egy méretes patch formájában megoldást kinálnak, mert nekik fontos a játékosok véleménye. Ez néhányszor a játék teljesitményére negativ hatással van, mert a játék motorját korlátozzák vissza. Végeredményben nem látható jelentős fejlődés ezekben a játékokban. DX12 vagy ténylegesen Next Gen grafikai játékelemeket használva megint az AMD-s videókártya teljesitményén érződik a megfelelő fejlesztési irány. Nvidia befolyásolja és próbálja kedve szerint irányitani a jelenlegi PC-s játékipart, de ez a játékosok megelégedettségén nem nagyon látható.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz #16729600 #16290 üzenetére
DX12 API felépitéséről és tuladonságairól már itt a PH!-n is témáztak. A GCN 1.0 is alacsony szinten tudja majd futatni az új DX12 játékokat és a majdani DX12 benchmarkokban is biztos a fejletlenebb VGA architekturák hátránya. Ezért kell nekem is váltanom majd az R9 270X-ről.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz #16729600 #16293 üzenetére
Majd nézheted a YouTube videókban, hogy milyen sok fontos részletben kevesebb játékélményből maradnak ki a fejletlenebb VGA-t birtokló játékosok. DX9 és DX10 váltás után volt egypár játék ami nálam a HD4850-en pazarul nézett ki, mig tesó gépén ugyanaz a játék DX9-ben mennyire alacsony minőséget jelentett. Na persze DX10 és DX11 váltás nálam nem okozott akkora mámort, de a DX12 megint látványosan nagy különbségeket okozhat. Ez most már a játék készitők felelőssége, hogy mennyire épitik be ezt a játékba és egyszerre mennyit alkalmazhatnak az Nvidia vagy AMD videókártyákhoz. Akár teljesitménynővelésre is fordithatnák, de ez a DX11-ben sem nagyon sűrűn fordult elő.
-
-
#00137984
törölt tag
-
#00137984
törölt tag
Talán én lennék most az egyedüli user, aki egy kicsit megnyugtat az R9 Fury kicsit mérsékelt teljesitménye és ehez mért árazása. Azért nem nevezném gyengének ezt a Fiji fejlesztést és főleg nem az r9 200-as szériához képest. Nekem az R9 270X videókártya után csak az R9 380 jelentene fejlődést, de mégsem ezt néztem ki, hanem az R9 Nano-t. Fogyasztása igy is rendben és még alul is feszelhetem és csőkkenthetem még a GPU órajelét, mert még igy is erősebb VGA mint az R9 380 lett. R9 270X is megjelent 4GB GDDR5 VRAM kiszerelésben és gyorsult is az alapmodellhez képest, de mégsem terjedt el annyira és ebből a 380-as most profitál. A következő lépcsőfokban az R9 390X vagy mondhatnám, hogy egy 290X magasabb órajeleken hajtva és 8GB GDDR5 VRAM-al telepakolva. Ez talán elég lehet az elődjének számitó VGA lenyomásához, ami talán jobban sikerült a 390X-nek, mert a 380-nak is alig jött össze. Legfőképpen a 370-nek meg főleg sehogy sem sikerült, mert meg is csonkolták erősen ezt az eléggé elavult GCN 1.0-ás Pitcarn GPU-t. Az árak is érdekesen lettek ehez a teljesitményből kikalkulálva, mert amig az R9 200-as széria kapható, addig az új termékek hasonló árakon nem jelentenek nagy késztetést vásárlásra, mert jó lesz a régi is még egy darabig. R9 270X videókártyáig bezárólag viszont gondolkodnunk érdemes a váltáson... de talán inkább a GCN generációkat érdemes most kiemelnem. Egy Pitcarn-ról erősen ajánlott legalább a Tongára-Antigua (285 vagy a jelenlegi 380) GPU-ra váltani, de oda is legalább 4GB-os kell. Az árak 70-85 ezer között mozognak, de a vélemények megoszlanak, hogy elegendő teljesitményt tudnak-e nyújtani egynéhány évre, de legalább nem vesztünk sokat... Érdemes-e inkább kivárni egy Fiji GPU-t inkább, vagy érdemes bepróbálkozni egy 390X videókártyával, de ha ennek is kifogy idő előtt az ereje, akkor ez nekünk most 130-150 ezer forintba fog fájni. R9 Fury legalább időtállónak tünik és ha az R9 Nano kedvező 100 ezer forint környékén tudna megjelenni és még be is esne ez alá idén, akkor nagyon keresett tipus lehet és megint elégedett lehetnék egy ideig. Mert most nagyon nem vagyok az.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz seolwon #16602 üzenetére
R9 Nano GPU-nak a 950-1000 MHz-es értéket gondoltam ki, viszont a HBM VRAM órajelei lesznek itt jelentősen megvágva. R9 Fury-val közel azonos áron nem venném meg, mert akkor a zöld oldalon várakoznék egy GM204-es 1536 vagy 1280 shaderes GTX 960TI 4GB videókártyára (TMUs 96, ROP 64). Fogyasztása csak 140W és a teljesitményszintje az R9 290X-hez közeli... ha majd valamikor egyáltalán megjelenik. Ezek most nagyon egymásra várnak és ha a Nano jó árazása miatt jól fogy majd és nem lesz vele gond, akkor válasznak érkezni fog a GTX 960TI.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz Jack@l #16609 üzenetére
Szerintem sem felelnek meg az előzetesen megszellőztetett paraméterekhez. Letiltanak majd részegységeket a Nano-ban, de még nem tudni milyen mértékben. Túl nagy vágásra viszont nem számitok, mert az a GTX 960TI-nek kedvezne eladások szempontjából, már ha ilyeneket is számitásba vesznek.
-
#00137984
törölt tag
válasz #45185024 #16885 üzenetére
Szerintem a Nano-ra custom hütés és egy 8-as tápcsati lehet az ajánlott. Azt a 3584 shadert amúgy is hűteni kell és a HBM VRAM hőtermeléséről sincsenek még tapasztalataim. Én sem szeretnék 100ezernél többet kipengetni érte és amúgy is az OC-s változatokat ezek után kerülni is fogom. Legyen aránylag hüvös és halk és a ventik száma eddig sem érdekelt amig a célnak megfelel. Zalman VGA hütése elég jó volt régen egy ventivel is, mert sok ATI és GTX kártyára is felkerült (nekem HD4850-en volt ilyen).
-
#00137984
törölt tag
Az árazáson kivül a frissitett infokban megint 4096 shader szerepel, ami szerint az órajelek lesznek jelentősen megvágva 700-800 MHz-re. Ennek én nem igazán örülnék... Erről a HD4850-em jút az eszembe, aminél 625 MHz-re csökkentett órajelekkel védték a HD4870-et. Akkor ott a teljesitményszintjét teljesen gyenguszra vették és még egy tuningolt GTX 9600 GT-vel is erősen megszorongattam. Játékokban szinte semmi lemaradás nem volt a GT-nek és 3DMark06-ban sem volt nagy előnye a HD4850-nek. Most megint az Nvidia videókártyák kerülnek kicsivel az AMD-k főlé és a vásárlóknak a gyorsabb VGA kell egy kis gyözködés után. R7 370 az R9 270X-et sem érte el teljesitményben és ha kevéssel is, de lemarad a GTX 950-től. Feljebb is csak kicsivel jobb a helyzet. Ilyen formában a Nano is lemaradásba kerül saját házatáján is... és ilyen árakon nem kell.
-
#00137984
törölt tag
Az R9 Nano-t 3584 shader és 1050 MHz-en vártam, habár még a Fiji GPU-s videókártyákból talán kaphatunk ilyet késöbbiekben.
-
#00137984
törölt tag
A GTX 9600GT nálam elég jól a 725MHz-et is elvitte, de azt a Sapphire HD4850-et alapórajelen tudtam csak hajtani, mert nem birta a tuningot. Nálam igy nem volt akkora teljesitménybeli eltérés. Csak remélni merem az R9 Nano nem lesz ilyen antituning darab.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz Malibutomi #17264 üzenetére
Jó a pozitiv hozzáállásod, de inkább megvárom a teszteket most már...
-
#00137984
törölt tag
Az egyéb gond az akkoriban is a játékok volt. A Crysis, Witcher és a Gears of War játékokban nyomtuk és ezekben az alacsony órajelek visszafogták a fejlettebb és számszerűleg is több shadert a HD4850-ben. Tesztek is készültek ennek a hatására és szerintem nem az akkori Athlon64 X2 7750BE miatt volt ilyen CPU-limitem, mert a HD4870 teljesitménye is éppen elég volt játékra. Az egészen más kategória HD6850 (és CPU-nak Phenom II X3 720BE) magasabb órajeleken és csak kevéssel több 1024 shadert használva már FullHD-ban is használható volt. Azért írtam ezt most le, mert félő az R9 Nano a teljes shader tömb ellenére, de az alacsony órajelek miatt kevésbé lesz olyan erős teljesitménnyel megáldva mint ahogy számitottunk rá az előzetes információk alapján. Ez is találgatás persze, ezért kiváncsian várjuk a teszteket.
-
#00137984
törölt tag
válasz Valdez #17286 üzenetére
Ne mááár...! Kezdésnek jóhogy nem már a GTX950-hez hasonlitják egyből, mifene a GTX 960 ehez, mert nem jó ősszehasonlitási alap és nem is fair igy a benchmark teszt. Az ára (240ezer) és a teljesitménye (4096 shader, majdnem 1000MHz GPU órajel) alapján legalább a GTX980ti mellé rakták volna, de akkor olyan jó nem volna.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Háát erről ennyit... Későbbiekben ha lesz ilyen 3584 shader és stabil 1GHz-es GPU órajel, és custom hűtés ennél olcsóbb árazással, akkor visszatérhetünk erre a Fiji és HBM fejlesztésre. Ezt igy kevesen fogják megvenni itthon. A GTX 980ti csillaga fényesebben kezd majd ezután ragyogni.
-
#00137984
törölt tag
Ennyit kérni ezért a Nano videókártyáért, na ez már magában egy egész Uruk-hai sereglet.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz TESCO-Zsömle #17294 üzenetére
Jó fizuért bizton elvállalom és azt az ősszeget a Nano-ra szánom.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Már most nézegettem a Nano helyett egyéb alternativát. Sapphire Radeon R9 380 2GB ITX Compact videókártyán akadt meg a szemem. Ez az előd Sapphire Radeon R9 285 2GB ITX Compact magasabb órajeleken hajtott verziója.Teszteket nem nagyon láttam, mert még elég új a VGA. Néhol már lehet kapni, olyan 70ezer az ára. A kinézete is hasonló, már ismerős lehet valahonnan... Ez is már GCN 1.2 változat, és árban sem olyan vészes. Hőmérsékleti értékekről tudtok valami megközelitő értéket, mert ennek is 1x8 tápcsatija van és 180W (elméleti 225W) fogyasztása van erre az egy ventis hűtésre.
-
#00137984
törölt tag
Az elődről találtam teszteket [link] és talán érdemes lehet R9 270X-et lecserélnem.
-
#00137984
törölt tag
[link] Battlefield 4-ben a HD7850 és a Mantle API a 14.4 drivernél volt nálam csak jó. Akkor egyszer... Most az R9 270X sem megy Mantle-val a 15.8-as Catalyst drivert használva. Olyan régi drivert már nincs kedvem megint feltenni még kiváncsiságból sem. Majd az R9 380 videókártyával megnézem újra, ha meglesz majd valamikor év végén.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz Gainka #17638 üzenetére
Támogatja az a DX12-őt, de olyan pite szinten. AMD-s GCN verziókat érdemes most nézegetni, mert GCN 1.2 (Tonga és Fiji) tud majd sokkal többet mutatni játékokban. Egy régi Pitcairn majd kevesebb játékeffektet és új featureteket tud megjeleniteni, viszont azok a R7 360 videókártyán meg alacsony teljesitménnyel döcögnek majd. Azért majd megnéznék ilyen videót egy jóval gyorsabb, de régi GCN videókártya és egy lassabb, de friss GCN videókártya közötti különbségek miatt. Teljesitmény és látvány közti eltéréseket kiemelve.
[ Szerkesztve ]
-
-
#00137984
törölt tag
válasz Yllgrim #17698 üzenetére
Ezek a HBM2-es fejlesztések mind nagyon érdekesek, de az 500MHz-es sima HBM-re sem kaptunk megfizethető áron fejlesztéseket. Egy R9 380-as videókártya 75-85ezer környékén van és akkor a Fiji teljesitményéhez közeli megoldásokat szóba sem hoznám. Fiji és Nano is milyen drágasság lett, akkor ezek az új fejlesztések milyen áron kerülnek majd be...
-
#00137984
törölt tag
Azon az R9 285 videókártyán a 2GB VRAM azért megfelelő ütemben használható és a 4GB-ot simán felhasználna. Egy 270X videókártyán viszont a 2GB VRAM is elég volt a semmire néhány friss játékban. Nagyon hirtelen megtelt és a GPU 100%-on tekert majd végig, igy nem volt sima játékélmény játszanom vele. Oda a 4GB felesleges is lett volna, mégis készült olyan változat a 270X-ből. Multi GPU kihasználtság évről-évre romlott és mostanság inkább egy jóval drágább egy GPU-s VGA-t ajánlanak az helyett. Intel i5 IGP és egy R9 380 Tonga GPU dolgozhatna együtt játékokban és videókonvertálás közben. Talán egyszer lesznek majd energitakarékos megoldások is, hogy alacsony terhelésen és sima filmnézés és netezés közben az IGP dolgozna.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
R9 380 topikból átzargattak ide az R9 480-as továbbfejlesztési igényeimmel. [link] Azt már tisztázták elöttem, hogy a HBM-2 memóriáról és a megfelelően sokmindenre elég 3584 shader egységről lemondhatok. Ez nekem igy már megint gyengére sikerült középkategoriának tünik.
-
#00137984
törölt tag
Ha az R9 480 a jelenlegi GTX 970 teljesitményszintjére érkezik kedvezőbb 150-170W fogyasztással, azt már keveselni fogom és maradok az R9 380-nál inkább egy generációt. Nem lenne kedvező játékos szempontok szerint ez a két-három év várakozási idő egy mostanság egyre jobban kifulladó Tonga GPU-val.
-
#00137984
törölt tag
válasz Malibutomi #18866 üzenetére
Viszont a VR terjedésével és az optimalizálatlan játékok miatt kialakult játékpiacnak időben kell reagálni a változásokra. Nem fejleszthetnek most kis lépésben, mert 10-20% teljesitménynövekedés már nem elég ezekre a megnövekedett igényekre. R9 490X-nek vagy akármelyik felsőkategóriás videókártyának már kevés a 4096 shader és 8GB GDDR5 memória vagy a 64 ROPs. GCN4 architektura és új parancsprocesszor és egyéb más optimalizálás sem pótolja teljesen a hardveren történt visszafogott fejlesztéseket. Mire ment ezzel a HD6850 vagy az R9 380 egyaránt... AMD középkategóriában gyenge teljesitményt nyújt, ami fél évig sem húzza a megjelenést követően és már fejlesztésre szorul. Ha nem érkezik jó teljesitményű R9 480, akkor kivárok a VEGA architektura megjelenéséig.
-
#00137984
törölt tag
válasz stratova #18867 üzenetére
Akkor és most ezek voltak a középkategóriának a legjobb vételei. AMD a középkategóriát erőssen alulméretezte, pont ahova a legtöbb játékos keresne jó teljesitményű videókártyákat. Most mégis mire mennék 2048-2304 shader egységgel, 32 ROPs és GDDR5X videómemória hardverösszeállitással, amit jó magas órajeleken kéne használni, mert a konkurencia keresztbe veri őket kétszer. R9 380-nak nem a GTX 960-ra kellett volna a teljesitményszintjét beállitani, mert az R9 480 lehet már a GTX1050 ellenfele lesz és GTX1060-nak majd talán csak az R9 480X tud teljesitményben megfelelni. Vagy még az sem...
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz Malibutomi #18871 üzenetére
AMD visszafogta magát, miközben az Nvidia megerősitett Pascal architekturával érkezik a középkategóriában. Ha eddig sem voltak jók az AMD R9 300-as középkategóriás videókártyák a konkurencia ellen, akkor majd most R9 400-ak megmutathatják a fejlettebb GCN4 architektúra előnyeit. Kétlem, hogy erős hardveres alapok nélkül, csak a kevés optimalizálás és a 14nm FINFET technologia majd versenyképes videókártyát jelentene. Inkább egy átmeneti megoldásnak tartom a Polaris-t (mint az R9 285/380 vonalat) a VEGA architektúra megérkezéséig. Nem tudom mennyi termékvonalat kell még kiadni, mire teljesitményben megfelelő videókártya érkezhet újra a középkategóriában...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest